Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannnu78
    Bimmer Rookie
    • Aug 2013
    • 150
    • Tampere

    Originally posted by mika_z View Post
    Juurikin samaiset misfire herjat tuli itellä polttoainepuolelta. Joko suodatin on tukossa tai bensapumppu on huono. Ite vaihoin molemmat ja ongelmat katosi. Toki kannattaa ensin tarkistaa ettei ole imuvuotoja.
    kiitos vinkistä , tarkoitat ilmeisesti polttoainesuodatinta mikä on kuskin kohdalla auton alla , ei ole vaihdettu juu hetkeen... bensapumppu on lähes uusi .

    Comment

    • Zoui
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 6350
      • Tampere

      Originally posted by Janna View Post
      Josta tulikin mieleeni,
      Haku ehkä auttaisi, mutta...
      Kellään kokemusta lasisen kattoräppänän kiskojen vaihtamisesta?
      Loppukesästä kun toinen puoli rapsahti sijoiltaan (rikki tai pois paikaltaan, ei tietoa kun ei ole avattu).
      Varuiksi hommaan kyllä uudet kiskot hiluineen, mutta työn määrä hirvittää

      Joskin näillä lakeuksilla tuolla luukulla kyllä mitään tee..
      Kattoverhous pois edestä ja koko luukku härveli lähtee irti 6(?) pultin irroituksen jälkeen, tai vedenpoistoletkut kulmista kanssa nypätä irti.

      Koko kompleksi kun on auton ulkopuolella, sitä on sitten jo todella helppo fiksailla.
      Elämä on pihakivestä.

      Comment

      • JSTbmw
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 22

        Originally posted by Risto113 View Post
        Purkaisin sisäkahvan irti, ja vetäisin suoraan vaijerista.
        Voi olla pompannut pois paikoiltaan, venynyt tai vaijeriohjuri murtunut.
        Tästä ei ollut hyötyä. Vaijeri tuntuu selvästi liikkuvan, mutta ovi ei vieläkään aukea. Huomasin myös kojetaulussa palavan valon jonka mukaan ovi olisi auki? Kokeilin myös lämmittämistä, mutta siitä ei ainakaan vielä ole ollut apua. Ei tuo auto vielä niinkuin sauna ole, mutta lämpimäksi voi kyllä jo sanoa.

        Vieläkö olisi ideoita?

        EDIT: myös väkivaltaa kokeiltu. Ei tulosta.
        Last edited by JSTbmw; 12-01-2015, 16:39.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by JSTbmw View Post
          Tästä ei ollut hyötyä. Vaijeri tuntuu selvästi liikkuvan, mutta ovi ei vieläkään aukea. Huomasin myös kojetaulussa palavan valon jonka mukaan ovi olisi auki? Kokeilin myös lämmittämistä, mutta siitä ei ainakaan vielä ole ollut apua. Ei tuo auto vielä niinkuin sauna ole, mutta lämpimäksi voi kyllä jo sanoa.

          Vieläkö olisi ideoita?

          EDIT: myös väkivaltaa kokeiltu. Ei tulosta.
          Ajat auton lämmitettyyn parkkihalliin pariksi tunniksi ja menet itse kauppaan. Takaisin tullessa ovi aukeaa, jos se jäätymisestä johtuu.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • JSTbmw
            BTCF Member
            • Apr 2008
            • 22

            Originally posted by HTK12 View Post
            Ajat auton lämmitettyyn parkkihalliin pariksi tunniksi ja menet itse kauppaan. Takaisin tullessa ovi aukeaa, jos se jäätymisestä johtuu.
            En siis oikeastaan usko että jäätymisen kanssa taistellaan. Se ovi kun ei auennut HETI sen jälkeen kun se keskikonsolista painettiin lukkoon. :think

            Comment

            • mika_z
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 56
              • Kokkola

              Originally posted by jannnu78 View Post
              kiitos vinkistä , tarkoitat ilmeisesti polttoainesuodatinta mikä on kuskin kohdalla auton alla , ei ole vaihdettu juu hetkeen... bensapumppu on lähes uusi .
              Juurikin sitä.
              Vikakoodien luku ja nollaus INPA/DIS

              Comment

              • Hhenkkka
                Bimmer Rookie
                • Nov 2012
                • 46
                • Espoo

                Mikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.

                Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
                Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Hhenkkka View Post
                  Mikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.

                  Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
                  Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?
                  Ilmaa kierrossa, vesipumppu hajoamassa jne.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Jakuza
                    BTCF Member
                    • Nov 2006
                    • 516
                    • Brisbane

                    Originally posted by Hhenkkka View Post
                    Mikähän on hajalla/hajalle menossa; tuossa viikonloppuna normaalissa ajossa taajama alueella yhtäkkiä moottorin lämmöt kohosi punarajalle, mutta laskivat melkein heti kun satuin juuri pysähtymään liikennevaloihin. Reilun kilometrin jälkeen lämmöt nousi taas ja pysäytin auton tienvereen, hetken aikaa ihmettelin että mikä kumma nyt on ja lähdin sitten hiljaa hiipimään eteenpäin(sen verran huono paikka pysähtyä pientareelle), kunnes lämpöviisari laski jälleen normaaliin kohtaan. Ajoin pari kilmoteriä ja muutama sata metriä ennen kotiovea taas nousi, jälleen ihmeteltiin tien vieressä. Päätin sitten ottaa riskin ja hiljaa valua himaan(viisari koko ajan punarajalla). Pihassa auto oli n. 20 min sammuksissa, laitoin virrat päälle ja moottorin lämpötila näytti normaalia. Tämän jälkeen lähdin heittämään muutaman kilometrin lenkin kauppaan eikä mitään normaalista poikkeavaa, kuin myös tämän jälkeisillä 5-10km ajopätkillä.

                    Oudolta tässä vaikutti se että lämpömittari nousi/laski yllättävän nopeasti. Samaa vauhtia kun laittaisi lämpimänä olevan moottorin virrat päälle.
                    Termostaatti on vaihdettu. Voiko esim. viallinen anturi sekoilla tuolla tavalla vai onko jotain isompaa?
                    Mun mielestä kuullostaisi ennemminkin vialliselta anturilta/johtohäikältä, jos viisari hyppii noin äkkiä. Jos saat vian päälle niin kato salavalikosta koneen lämpötila-anturin arvo kun se viisari hyppii. Eli jos sekin hyppii esim 70->150 sekunnin sisällä niin pakko olla anturi/johtohäikkää.

                    Comment

                    • Zoui
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 6350
                      • Tampere

                      Viallinen anturi teki tuota itsellä, heitti tappiin ja vedin tien sivuun... Pellin alta ei mitään kuumaa löytynyt, ajattelin jatkaa matkaa ja samalla huomasin että näyttää normaali lämpöä. Eli eihän se kone mihinkään ehdi minuutissa jäähtyä, jos se neula ees taas säntäilee, uusi anturi ja homma ok.
                      Elämä on pihakivestä.

                      Comment

                      • Kiwes
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 707
                        • JKL

                        Asiaa varmaan sata kertaa täällä käyty läpi mutta en jaksa ruveta kahlaamaan kaikkia topikkeja läpi... Millasta luokkaa pitäs olla vuotovirrat tuossa sigun pulkassa (530DA-02,on navit ja ceedeepoksit jne...)? sekä lepotilassa, että suoriltaan mitattuna? Kiitoksia paljon taasen.

                        Tarttee koittaa selvittää et onko sitä akkukauppaan lähettävä... lauantaina viimeks ajettu autolla ja nippanappa sai käyntiin tuossa aamusta, pakkasta ei ollu ku about 10 astetta. ei tosiaan ollu vepasto päällä, ni ei sekään oo akkua syöny.
                        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                        INPA, BMW Scanner 1.4.0

                        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                        Comment

                        • zeniitti
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2011
                          • 575
                          • 127.0.0.1

                          Voisko joku osoittaa sopivaan threadiin. 2003 530dA farkku, ajellaan vakkarilla motarilla vasenta kaistaa, tulee hitaampi eteen, napautetaan vakkari pois, odotellaan pintakaasulla, että tulee tilaa, vakkarilla resume ja auto kelaa takaisin aiempaan nopeuteen. Kun ei tarvitse vaihtaa pienempää pykälää, niin jotenkin perästä tärisee tai jyrisee. Kaupunkikiihdytyksissä ei mitään ihmeellistä. Eikä varmaan maantielläkään kun vähän enemmän polkaisee.

                          Comment

                          • Haatainen
                            BTCF Member
                            • Jul 2009
                            • 1451
                            • Tampere

                            Originally posted by zeniitti View Post
                            Voisko joku osoittaa sopivaan threadiin. 2003 530dA farkku, ajellaan vakkarilla motarilla vasenta kaistaa, tulee hitaampi eteen, napautetaan vakkari pois, odotellaan pintakaasulla, että tulee tilaa, vakkarilla resume ja auto kelaa takaisin aiempaan nopeuteen. Kun ei tarvitse vaihtaa pienempää pykälää, niin jotenkin perästä tärisee tai jyrisee. Kaupunkikiihdytyksissä ei mitään ihmeellistä. Eikä varmaan maantielläkään kun vähän enemmän polkaisee.
                            Tuossa tilanteessa laatikossa on turbiini lukossa, jolloin mekaaniset äänet tulee paremmin läpi. Pienen eron äänessä/tuntumassa huomaa normaalistikin, mutta jos oikeen jyristelee, niin kannattanee kattella kardaanin nivelet ja kumilimppu. Turbiinin luistaessa (kick down tai kaupunkinopeudet) turbiinin luisto hävittää pienet värinät aika hyvin.
                            Alla:
                            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                            E24 635Csi -84 Polaris metallic

                            Ennenkin on ollut autoja

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5025
                              • Paimio

                              Tuossa aamusella kun ajelin yön työrupeaman jälkeen kotio niin rupesi tuntumaan että uusia xenon-polttimoita taitaa kaivata, tuntuu valoteho olevan laskenut jonkin verran...

                              Minkäs merkkisiä ja mistä ostettuna porukka on käyttänyt?

                              Nuo nykyiset on Philipsit...(kuten edellisetkin) neljä vuotta on niillä nyt menty...edelliset olivat paikalla jo aikaisemman omistajan toimesta, mutta menivät minulla sen nelisen vuotta...tämä taitaa siis olla aikas tyypillinen ikä näille?
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • Haju69
                                Administrator
                                • Nov 2005
                                • 16364
                                • Leppävirta

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Tuossa aamusella kun ajelin yön työrupeaman jälkeen kotio niin rupesi tuntumaan että uusia xenon-polttimoita taitaa kaivata, tuntuu valoteho olevan laskenut jonkin verran...

                                Minkäs merkkisiä ja mistä ostettuna porukka on käyttänyt?

                                Nuo nykyiset on Philipsit...(kuten edellisetkin) neljä vuotta on niillä nyt menty...edelliset olivat paikalla jo aikaisemman omistajan toimesta, mutta menivät minulla sen nelisen vuotta...tämä taitaa siis olla aikas tyypillinen ikä näille?
                                Ebaysta philipsit. Muistaakseni n. puoleen hintaan sai mitä suomesta.
                                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎