Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikaSS
    BTCF Member
    • Sep 2010
    • 202
    • Kokkola

    Mikäs E39 (523iA vm.-99) vikana ku ajotietokone ilmoittelee palaneista polttimoista (pitkät, sumarit, pakkivalot) vaikka kaikki kyllä pelaa. Tällähetkellä toinen parkki ja rekkarivalo ollut pimeänä eikä ole vielä saanu aikaseks vaihtaa
    nyk. E60 523iA LCI M-sport & kakkosauto E34 520i -89
    Ex: E34 525i M-Tech, E36 316i, E39 523iA touring, E39 528iA, E39 520i

    Comment

    • toNmbbA
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2009
      • 2329
      • Espoo

      535 ja huono lataus ongelmana. Latausjännite uudella laturilla 13,3v. ? Mikä tässä mättää? Ensimmäinen laturi teki samaa, lopulta hajosi 5000km jälkeen. Eli siis nyt menossa toinen uusi laturi ja näyttää mittariston kautta että 13.3v. Voiko moottorin maadoitus aiheuttaa? Akku vaihdettu tammikuussa ja testerin mukaan akku ok.
      Last edited by toNmbbA; 30-10-2014, 16:47.
      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8262
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by comanche View Post
        Eli, autossa toimi vakkari kahden viikon ajan, sitten lakkasi vain toimimasta. Vikavaloja ei tullut. Nyt myöhemmin mittaristoon tuli abs ja asc vikavalot. Pari päivää katselin valoja ja tänään ei nopeusviisari enää noussut.

        Onko autossa huono akku vai kaikki abs anturit rikki vai abs/asc ohjausyksikkö viallinen? Auto on 7/99

        Edit: akku laturiin ja nyt toimii nopeusviisari. Vikavalot palaa ja vakkari ei skulaa.


        Originally posted by Muurahainen View Post
        Ei siellä tarvitse olla kuin yksi viallinen anturi niin tulee vikavaloja.

        Lukaisemalla vikakoodit tietää mitä pitää korjata.
        Jep ja ABS/ASC/DSC ollessa kyseessä vika voi johtua myös pyöränlaakerista joten paree olla tarkkana vikakoodin tulkinnan kanssa.
        Last edited by peto2; 29-10-2014, 20:53.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Niin ja lisäksi kannattaa muistaa, että näissä 9/98-> on myös paljon boxi vikoja, eli tarkkana kannattaa olla vikaa määrittäessään.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • comanche
            Bimmer Rookie
            • Dec 2012
            • 131
            • Tuusula

            Epäilen että nopeusviisarin toimimattomuus ei johtunut ABS viasta kun samalla ei mikään muukaan viisari liikkunut ja mini obc ei näyttänyt mitään muuta kuin taustavaloa, ei näkynyt siis ulkölämmöt kello ym.

            Vikakoodit luettiin ja etuvasen anturi olis viallinen. Ostin nyt Bosch anturin 39€, vaihdan huomenna ja jos vika ei häviä niin joku boksi vissiin.

            Comment

            • comanche
              Bimmer Rookie
              • Dec 2012
              • 131
              • Tuusula

              Vikakoodit hävisi anturin vaihdolla, ruise ei toimi edelleenkään.

              Sitten, minkälainen homma on vaihtaa etu-kallistuksenvakaaja?

              Comment

              • Ramzez
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 6104
                • Jyväskylä

                Originally posted by comanche View Post
                Sitten, minkälainen homma on vaihtaa etu-kallistuksenvakaaja?
                Ei siinä hiki pääse tulemaan. Kallistuksenvakaajat tai toiselta nimeltään koiranluut on useimmiten helppo vaihtaa. Toinen pää on kiinni vakaajatangossa ja toinen iskarin tolpassa. Putsaa kierteet hyvin ja voitele irroitusöljyllä, niin pitäisi irrota. Pyörän joudut tiestysti ottamaan pois tieltä.

                En nyt muista avainkokoja, mutta tarvitset puolituumaisen räikkävääntimen lisäksi sopivan kokoisen lenkkiavaimen, millä pidät vastaan, jottei pallonivel lähde pyörimään mukana, kun avaat mutteria. Samoin uuden tangon asennuksessa pitää lenkkiavaimella pitää vastaan.

                Tukivarsia vaihtaessa on hyvä muistaa sellainen nyrkkisääntö, että jos toisen puolen tukivarsi on entinen, on erittäin todennäköistä, että myös toinen puoli on entinen, tai menossa entiseksi. Vaihda siis tukivarret aina pareittain! Koiranluiden kohdalla puhutaan vielä niin edullisista hinnoista, että konkurssia et varmasti tee, vaikka ostat molemmat kerralla. Ja osta miellään Lemförderiä, niin et joudu hetimmiten toistamaan samaa hommaa.

                Suosittelen myös tarkistamaan vakaajatangon korikiinnityksen kumipuslat. Ne väljistyvät ajan myötä ja vaativat silloin uusimisen. Eivät montaa euroa maksa.

                EDIT: TÄSSÄ vielä kuvallinen suuntaa-antava ohje ja TÄSSÄ video.
                Last edited by Ramzez; 31-10-2014, 22:23.

                Comment

                • comanche
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2012
                  • 131
                  • Tuusula

                  Kiitos vastauksesta, ei jäänyt enää epäselvyyttä koiranluiden vaihdosta.

                  Mutta tarkoitus oli kysyä koko vakaajatangon vaihto, onnistuukohan edes kotikonstein?

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14440
                    • Oulu

                    Originally posted by Ramzez View Post
                    Ei siinä hiki pääse tulemaan. Kallistuksenvakaajat tai toiselta nimeltään koiranluut on useimmiten helppo vaihtaa.
                    Whaat, millon kallistuksenvakaajaa on alettu kutsumaan koiranluuksi? En oo moista koskaan ennen kuullu puhuttavan. Ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA (2.8l) '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by comanche View Post
                      Kiitos vastauksesta, ei jäänyt enää epäselvyyttä koiranluiden vaihdosta.

                      Mutta tarkoitus oli kysyä koko vakaajatangon vaihto, onnistuukohan edes kotikonstein?
                      No mitkä lasket kotikonsteiksi? Muistaakseni pitää apurunkoa tiputtaa, että saa vaihdettua.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Ramzez
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2009
                        • 6104
                        • Jyväskylä

                        Originally posted by zener View Post
                        Whaat, millon kallistuksenvakaajaa on alettu kutsumaan koiranluuksi? En oo moista koskaan ennen kuullu puhuttavan. Ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.
                        Olet oikeassa. Jotenkin päässä oli sellainen ajatus, että kyse olisi ollut nimenomaan noista koiranluista. Ei ihan joka päivä olla vaihtamassa sitä itse tankoa, niin oletin comanchen tarkoittavan tosiasiassa koiranluita.

                        Comment

                        • comanche
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 131
                          • Tuusula

                          Originally posted by HTK12 View Post
                          No mitkä lasket kotikonsteiksi? Muistaakseni pitää apurunkoa tiputtaa, että saa vaihdettua.
                          Kotikonsteilla tarkoitan onnistuuko tunkin ja pukkien varassa homma. Työkalut löytyy kyllä oikein hyvin.

                          En tiedä tuosta rakenteesta mutta makaako moottori tämän apurungon päällä? Eipä taida kotikonstein onnistua kuten esim. pakoputkiston vaihto.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by comanche View Post
                            Kotikonsteilla tarkoitan onnistuuko tunkin ja pukkien varassa homma. Työkalut löytyy kyllä oikein hyvin.

                            En tiedä tuosta rakenteesta mutta makaako moottori tämän apurungon päällä? Eipä taida kotikonstein onnistua kuten esim. pakoputkiston vaihto.
                            Ei onnistu pelkästään tunkilla ja pukeilla. Konetta pitäisi saada nostettua vähän, koska kone on kiinni apurungossa. Eli jos saat jostain moottorinostimen niin onnistuu. Ei mahdoton tehdä, mutta ei myöskään ihan helppo homma. Tosiaan tuo koiranluiden vaihto on todella simppeli homma e39:ssä, jos löytyy pulttimopo. Lenkillä pitää kiinni ja pulttimopolla ampuu, niin ei kyllä ehdi kun liipaisinta painaa ja mutteri onkin jo irti. Toki helppo ilman pulttimopoakin, mutta sen kanssa suurin työ on renkaiden irroitus ja asennus.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Haatainen
                              BTCF Member
                              • Jul 2009
                              • 1451
                              • Tampere

                              E39 2002 530i, ja webaston lämpöanturi

                              Mistäs tuo bensavebasto ottaa jäähdytysnesteen lämpötilatiedon, kun tuntuu olevan hukassa?

                              Impalla kysellen väittää olevan jotain >125C, tai mikä lie sille maksimiarvoksi annettukaan. Näinollen kieltäytyy käymästä.
                              Alla:
                              E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
                              E24 635Csi -84 Polaris metallic

                              Ennenkin on ollut autoja

                              Comment

                              • Anah
                                Newbiemmer
                                • Feb 2011
                                • 22
                                • FI-11

                                Originally posted by Haatainen View Post
                                E39 2002 530i, ja webaston lämpöanturi

                                Mistäs tuo bensavebasto ottaa jäähdytysnesteen lämpötilatiedon, kun tuntuu olevan hukassa?

                                Impalla kysellen väittää olevan jotain >125C, tai mikä lie sille maksimiarvoksi annettukaan. Näinollen kieltäytyy käymästä.
                                Lämpötila-anturi(NTC-vastus) löytyy webaston ohjainkortilta ja aiheuttaa usein ongelmia..
                                Tuossa yksi video, jossa näkyy oireet ja anturi -> http://www.youtube.com/watch?v=LnBKRlqfdA0

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎