Mikäs E39 (523iA vm.-99) vikana ku ajotietokone ilmoittelee palaneista polttimoista (pitkät, sumarit, pakkivalot) vaikka kaikki kyllä pelaa. Tällähetkellä toinen parkki ja rekkarivalo ollut pimeänä eikä ole vielä saanu aikaseks vaihtaa
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
535 ja huono lataus ongelmana. Latausjännite uudella laturilla 13,3v. ? Mikä tässä mättää? Ensimmäinen laturi teki samaa, lopulta hajosi 5000km jälkeen. Eli siis nyt menossa toinen uusi laturi ja näyttää mittariston kautta että 13.3v. Voiko moottorin maadoitus aiheuttaa? Akku vaihdettu tammikuussa ja testerin mukaan akku ok.Last edited by toNmbbA; 30-10-2014, 16:47.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by comanche View PostEli, autossa toimi vakkari kahden viikon ajan, sitten lakkasi vain toimimasta. Vikavaloja ei tullut. Nyt myöhemmin mittaristoon tuli abs ja asc vikavalot. Pari päivää katselin valoja ja tänään ei nopeusviisari enää noussut.
Onko autossa huono akku vai kaikki abs anturit rikki vai abs/asc ohjausyksikkö viallinen? Auto on 7/99
Edit: akku laturiin ja nyt toimii nopeusviisari. Vikavalot palaa ja vakkari ei skulaa.
Originally posted by Muurahainen View PostEi siellä tarvitse olla kuin yksi viallinen anturi niin tulee vikavaloja.
Lukaisemalla vikakoodit tietää mitä pitää korjata.Last edited by peto2; 29-10-2014, 20:53.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Niin ja lisäksi kannattaa muistaa, että näissä 9/98-> on myös paljon boxi vikoja, eli tarkkana kannattaa olla vikaa määrittäessään.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Epäilen että nopeusviisarin toimimattomuus ei johtunut ABS viasta kun samalla ei mikään muukaan viisari liikkunut ja mini obc ei näyttänyt mitään muuta kuin taustavaloa, ei näkynyt siis ulkölämmöt kello ym.
Vikakoodit luettiin ja etuvasen anturi olis viallinen. Ostin nyt Bosch anturin 39€, vaihdan huomenna ja jos vika ei häviä niin joku boksi vissiin.
Comment
-
-
Originally posted by comanche View PostSitten, minkälainen homma on vaihtaa etu-kallistuksenvakaaja?
En nyt muista avainkokoja, mutta tarvitset puolituumaisen räikkävääntimen lisäksi sopivan kokoisen lenkkiavaimen, millä pidät vastaan, jottei pallonivel lähde pyörimään mukana, kun avaat mutteria. Samoin uuden tangon asennuksessa pitää lenkkiavaimella pitää vastaan.
Tukivarsia vaihtaessa on hyvä muistaa sellainen nyrkkisääntö, että jos toisen puolen tukivarsi on entinen, on erittäin todennäköistä, että myös toinen puoli on entinen, tai menossa entiseksi. Vaihda siis tukivarret aina pareittain! Koiranluiden kohdalla puhutaan vielä niin edullisista hinnoista, että konkurssia et varmasti tee, vaikka ostat molemmat kerralla. Ja osta miellään Lemförderiä, niin et joudu hetimmiten toistamaan samaa hommaa.
Suosittelen myös tarkistamaan vakaajatangon korikiinnityksen kumipuslat. Ne väljistyvät ajan myötä ja vaativat silloin uusimisen. Eivät montaa euroa maksa.
EDIT: TÄSSÄ vielä kuvallinen suuntaa-antava ohje ja TÄSSÄ video.Last edited by Ramzez; 31-10-2014, 22:23.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostEi siinä hiki pääse tulemaan. Kallistuksenvakaajat tai toiselta nimeltään koiranluut on useimmiten helppo vaihtaa.
Comment
-
-
Originally posted by comanche View PostKiitos vastauksesta, ei jäänyt enää epäselvyyttä koiranluiden vaihdosta.
Mutta tarkoitus oli kysyä koko vakaajatangon vaihto, onnistuukohan edes kotikonstein?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostWhaat, millon kallistuksenvakaajaa on alettu kutsumaan koiranluuksi? En oo moista koskaan ennen kuullu puhuttavan. Ovat kuitenkin kaksi eri asiaa.
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNo mitkä lasket kotikonsteiksi? Muistaakseni pitää apurunkoa tiputtaa, että saa vaihdettua.
En tiedä tuosta rakenteesta mutta makaako moottori tämän apurungon päällä? Eipä taida kotikonstein onnistua kuten esim. pakoputkiston vaihto.
Comment
-
-
Originally posted by comanche View PostKotikonsteilla tarkoitan onnistuuko tunkin ja pukkien varassa homma. Työkalut löytyy kyllä oikein hyvin.
En tiedä tuosta rakenteesta mutta makaako moottori tämän apurungon päällä? Eipä taida kotikonstein onnistua kuten esim. pakoputkiston vaihto.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E39 2002 530i, ja webaston lämpöanturi
Mistäs tuo bensavebasto ottaa jäähdytysnesteen lämpötilatiedon, kun tuntuu olevan hukassa?
Impalla kysellen väittää olevan jotain >125C, tai mikä lie sille maksimiarvoksi annettukaan. Näinollen kieltäytyy käymästä.Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostE39 2002 530i, ja webaston lämpöanturi
Mistäs tuo bensavebasto ottaa jäähdytysnesteen lämpötilatiedon, kun tuntuu olevan hukassa?
Impalla kysellen väittää olevan jotain >125C, tai mikä lie sille maksimiarvoksi annettukaan. Näinollen kieltäytyy käymästä.
Tuossa yksi video, jossa näkyy oireet ja anturi -> http://www.youtube.com/watch?v=LnBKRlqfdA0
Comment
-
Comment