- Vikakoodin luku ja nollaus, livedatan seuranta E ja F-sarjan bemareihin. Uudellamaalla ja lähialueilla onnistuu. Yhteyttä yv:llä tai sähköpostitse [email protected].
Harakoille katoavaa virtaa metsästettäessä selvisi että sulake 9 vie 2-3 amppeeria virtaa sammutuksen jälkeen, en ehtinyt odottaa että menee "lepotilaan" mutta kuuluuko tuon viedä noin paljon virrat poissa?
Etuvastus kaput? Muita oireita ei ole, ei kuulu mitään ääniä tms :think
Harakoille katoavaa virtaa metsästettäessä selvisi että sulake 9 vie 2-3 amppeeria virtaa sammutuksen jälkeen, en ehtinyt odottaa että menee "lepotilaan" mutta kuuluuko tuon viedä noin paljon virrat poissa?
Etuvastus kaput? Muita oireita ei ole, ei kuulu mitään ääniä tms :think
Tuolla tiedolla paljonko virtaa häviää ilman lepotilaa ei oikein tee mitään.
Siellä pyörii ihkan flekti yms. niin virtaa menee ihan liikaa silloin verrattaessa.
Jos ei löydy ratin alta niin sitten konehuoneessa "pac-man" liitin.
eikös tuon ikäsessä oo vielä molemmat:think? ainakin ex 39ssä oli polven vieressä OBD2 josta pääs moottoriin ja laatikkoon kiinni ja pellin alta sit kaikkiin (pacmanista) vuosmalli papereissa 99 ja valmisteetu 10/98 ("suomi"auto kun oli)
Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu. INPA, BMW Scanner 1.4.0
Tuolla tiedolla paljonko virtaa häviää ilman lepotilaa ei oikein tee mitään.
Siellä pyörii ihkan flekti yms. niin virtaa menee ihan liikaa silloin verrattaessa.
Oikeassa olit.
Odottelin lepotilaa, aluksi virtaa meni 2A josta se hiljalleen laski jonnekin 0,5A ja lepotilaan mentäessä putosi heti nollaan. Eli virtahävikkiä ei taidakaan olla vaan vika oli huonossa akussa, uusi akku suostui latautumaan paremmin kun tuo useasti tyhjäksi päässyt vanha
Ajattelin vain, että mistä nuin suuri imuvuoto voisi johtua todennäköisimmin. Eli mitä lähtisi ensimmäiseksi kopeloimaan.
No varmaan haitariputket, huohotinputket/separaattori, imusarjan kumitulpat siellä takaosassa (yleensä ainakin yksi näistä rikki jos ei ole vaihdettu), sitten muistaakseni osalla disa vuotanut, että sekin kannattaa tarkistaa kun on todella helppo tsekata. IMM olisi kanssa varmaan yksi vaihtoehto, sen voit tarkistaa ottamalla johdon irti ja kokeilemalla toimiiko auto moitteetta (pitäisi toimia jos vika IMM:ssä). Tossa nyt mitä tuli äkkiseltään mieleen.
Seos siellä nyt kuitenkin on pahasti pielessä, tämä voi toki johtua muustakin kuin imuvuodosta, mutta imuvuoto on se selkeästi todennäköisin vaihtoehto.
Miten saa touringista takaluukun manuaalisesti auki? Avauskahvasta kun painaa niin moottori vetää luukkua kiinnipäin ja vapauttaa puoleenväliin, eli on raollaan ja kolisee kivasti montuissa.
Kaukosäädinkin lopetti toiminnan kun antennia vaihdoin ja kytkin katolle uuden antennin. Liitin alkuperäisen johdon uuteen c-pilarin luona. Alkuperäinen antennivahvistin jäi paikoilleen, ainoastaan antennipiuhan otin siitä pois, eikai tuo voi vaikuttaa kaukkarin toimintaan?
Comment