Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • comanche
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 131
    • Tuusula

    Originally posted by TJJ View Post
    Onko se MID:in johto varmasti asennettu oikein? Mitä vialle tapahtuu jos MID:in johdon ottaa irti MID:in takaa?
    Johdot löysi hyvin paikkansa. Vika ei häviä vaikka irrottaa MIDin ja asennetut kaksi sulaketta.

    Comment

    • Munkka
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 38

      Pari pientä kyssäriä....

      Tarvikeliikkeen mukaan vm 1999 e39 528i autoon on olemassa moniurahihnalle kahta eri kiristin vaihtoehtoa, hydraulinen ja mekaaninen. Toinen on sikakallis ja toinen järkevän hintainen. Ovatko nämä sellaiset vaihtoehdot että voi ostaa kumman haluaa vai passaako autoon vain toinen? Mistä sitten tietääpi että kumpi on oikea versio?

      Pikselivammainen ajotieturi ilmoittelee aina välillä Check Head......jotain. Pienellä googlettelulla päättelin että se voisi olla Check Headlight Adjusters, eli jonkinlainen ajovalojen säädin. Onko tästä lisätietoa?
      528i M-sport 1999

      Comment

      • Sammmy
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2012
        • 274
        • 03

        Mikä ihme noita jarrukilpiä voi vaivata kun jokainen hiekoituskivi jää levyn ja jarrukilven väliin ja alkaa jäätävä meteli.. Kilvet on kunnolla kiinni ja koitin niitä väännellä vähän ulospäin ettei jäisi jokaikinen pikkukivi jumiin mutta eipä' tunnu olevan vaikutusta..

        Ollut useammassakin e39:ssä samaa ongelmaa, onko joku keksinyt tähän jonkun ratkaisun vai onko nuo kilvet vaan jo aikansa eläneet ja muotonsa menettäneet että ei enää suojaa tarpeeksi levyä?

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7428
          • Oulu

          Originally posted by Munkka View Post
          Tarvikeliikkeen mukaan vm 1999 e39 528i autoon on olemassa moniurahihnalle kahta eri kiristin vaihtoehtoa, hydraulinen ja mekaaninen. Toinen on sikakallis ja toinen järkevän hintainen. Ovatko nämä sellaiset vaihtoehdot että voi ostaa kumman haluaa vai passaako autoon vain toinen? Mistä sitten tietääpi että kumpi on oikea versio?
          Tätä samaa ihmettelin keväällä kun hihnaa ja laturia sigun autoon vaihdatin. Mun 12/99 valmistetussa M52TU-koneisessa oli mekaaninen kiristin molemmilla hihnoilla.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • mijuko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 951
            • ۩□□۩

            Originally posted by Sammmy View Post
            Mikä ihme noita jarrukilpiä voi vaivata kun jokainen hiekoituskivi jää levyn ja jarrukilven väliin ja alkaa jäätävä meteli.. Kilvet on kunnolla kiinni ja koitin niitä väännellä vähän ulospäin ettei jäisi jokaikinen pikkukivi jumiin mutta eipä' tunnu olevan vaikutusta..

            Ollut useammassakin e39:ssä samaa ongelmaa, onko joku keksinyt tähän jonkun ratkaisun vai onko nuo kilvet vaan jo aikansa eläneet ja muotonsa menettäneet että ei enää suojaa tarpeeksi levyä?
            Vaihdatin kilvet yli vuosi sitten, eikä ole sen jälkeen kiviä jäänyt väliin. Vanhat oli jo kiinnityksistään syöpyneet läpi ja niitä oli väännelty useaan kertaan. Piti ihan vältellä hiekkateitä

            Comment

            • Arde92
              BTCF Member
              • Aug 2010
              • 1330
              • Lohtaja/keski-pohjanmaa

              Mahtaakohan ohjaustehostimen pumppu olla finaalissa? Tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään jos on öljyt lämpimänä. Pitemmän aikaa ollut raskas käännellä ja nytkun tyhensin säiliön ja vaihdoin 2 klemmaria niin lakkas kokonaan tehostamatta kuumana tyhjäkäynnillä:think
              E39 M5 Titansilber<------
              F11 530D Spacegray
              E36 323i M-sport Med Hölsteri
              Ex :E61 525D Lci Carboni
              Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
              Ex :E61 530XD Monacoblau<------
              Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
              Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Arde92 View Post
                Mahtaakohan ohjaustehostimen pumppu olla finaalissa? Tyhjäkäynnillä ei tehosta yhtään jos on öljyt lämpimänä. Pitemmän aikaa ollut raskas käännellä ja nytkun tyhensin säiliön ja vaihdoin 2 klemmaria niin lakkas kokonaan tehostamatta kuumana tyhjäkäynnillä:think
                Kyllähän se siltä vähän pahasti vaikuttaisi.

                Jos ei metelöi niin olisikohan jostain lisäaineesta apua?
                En kyllä ole testannut noita. Mutta jos vahingossa pääsisi vielä jonkin matkaa.

                Comment

                • Kiwes
                  BTCF Member
                  • Nov 2010
                  • 707
                  • JKL

                  Toukan takakontin listasta kysymys. Milläs ilveellä sais ehjänä irti tuon listan? käsittääkseni osa nro. 16 (lista jossa on rekisterikilven valot ja mikrokytkin kontin luukulle)


                  Sisäpuolelta purin verhoilun pois ja sieltä löyty 2kpl (en muista minkä kokosia) muttereita/pultteja kontin rakenteen sisältä, mutta molemmat pyörii läpi. Sillä tässä kyselen, että oonko ees oikeelta suunnalta ettiny/ oikeita muttereita pyöritelly.
                  Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                  INPA, BMW Scanner 1.4.0

                  Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                  EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Niitä muistaakseni oli 4 x nro10 ja ovat todella ruosteisia, jolloinka pyörii tyhjää eli usein miten joutuu hommaamaan uuden listan.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • Kiwes
                      BTCF Member
                      • Nov 2010
                      • 707
                      • JKL

                      Originally posted by buksin-1 View Post
                      Niitä muistaakseni oli 4 x nro10 ja ovat todella ruosteisia, jolloinka pyörii tyhjää eli usein miten joutuu hommaamaan uuden listan.
                      seuraavaks sit kymysys, et onko hyviä vinkkejä miten saa irti ettei katko johtoja/tuhoo muutakaan. saako ko. listaa ilman tuota kytkintä? turhaa ostaa uutta kun vanhakin vielä pelittää.
                      Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                      INPA, BMW Scanner 1.4.0

                      Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                      EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                      Comment

                      • jankok
                        Newbiemmer
                        • Jul 2013
                        • 15
                        • Siilinjärvi

                        Jos kerta pyörii mutterit läpi niin se kahva on jo entinen eikä lähde irti ehjänä. Miksi olet irroittamassa kahvaa jos kaikki toimii?
                        BMW 528iA Touring-97

                        Comment

                        • Gedd
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 479
                          • Tampere

                          Löytyisköhän motonetistä tai rautakaupoista tms jollakin nimellä noita "shower valve socket" työkaluja joilla saisi M62 vanoksen solenoidin auki?

                          Comment

                          • Haju69
                            Administrator
                            • Nov 2005
                            • 16360
                            • Leppävirta

                            Auton ostaessani peruutusvaihteen kytkettyäni oikea peili kääntyi automaattisesti alaspäin. Se vaan kääntyi melkoisesti liian alas. Jouduin säätämään ylöspäin. Nyt tuota ominaisuutta en enää osaa "laittaa päälle". Eli mites tuon peilin saa jälleen elämään pakkia laitettaessa. Koitin säätää sitä mieleiseksi pakin ollessa päällä mutta sen jälkeen se on manuaalisesti säädettävä takaisin. Miten tuon pitäisi toimia oikein?
                            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                            Comment

                            • BMW_Harrastaja
                              BTCF Member
                              • Dec 2012
                              • 819
                              • Oulu area

                              Originally posted by Haju69 View Post
                              Auton ostaessani peruutusvaihteen kytkettyäni oikea peili kääntyi automaattisesti alaspäin. Se vaan kääntyi melkoisesti liian alas. Jouduin säätämään ylöspäin. Nyt tuota ominaisuutta en enää osaa "laittaa päälle". Eli mites tuon peilin saa jälleen elämään pakkia laitettaessa. Koitin säätää sitä mieleiseksi pakin ollessa päällä mutta sen jälkeen se on manuaalisesti säädettävä takaisin. Miten tuon pitäisi toimia oikein?
                              Käännä se peilinsäädön vipu takaisin kuskin peilille, niin kääntyy taas alaspäin pakittaessa. Se vaan näyttää liian alas ihan normaalisti. (Jos ei toimi sittenkään, niin peilin säätömoottorissa on vikaa tai todennäköisemmin se ei tiedä missä asennossa se on.)
                              BMW driver and owner since 2000.

                              Comment

                              • Ramzez
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2009
                                • 6104
                                • Jyväskylä

                                Mitäs olisi tehtävissä, että saisin turbon imupuolen öljyvuodon kuriin? Itse turbo ei siis vuoda öljyä, eikä öljyä päädy turbolta intercoolerin suuntaan, mutta turbon ja ilmanputsarin välinen putki on aika öljyinen. Lisäksi siitä ilmanputsarikotelon alta lähtee sellainen pienempi kumiletku, joka menee kiinni ilmanputsarilta tulevan muovisen putken kylkeen juuri ennen turboa.



                                Kaikki letkut näyttäisivät päällepäin olevan ehjiä (osa tietenkään ei näy kuvassa, koska purettu pois tieltä), mutta silti öljy pääsee aika huolella sotkemaan paikkoja. Käsittääkseni myöskään se ohuempi huohotusputki ei vissiin käytä kummassakaan päässä klemmareita?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎