Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ezaa
    BTCF Member
    • May 2013
    • 37
    • Pohjois-Pohjanmaa

    Onko kukaan vaihtanut facelift umpioon pelkkiä laseja? Onko kuinka työläs homma? Kuskin puolen umpion lasissa halkeama kiven iskusta, eikä innostaisi koko umpiota uusia.

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      Originally posted by ezaa View Post
      Onko kukaan vaihtanut facelift umpioon pelkkiä laseja? Onko kuinka työläs homma? Kuskin puolen umpion lasissa halkeama kiven iskusta, eikä innostaisi koko umpiota uusia.
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5014
        • Paimio

        Originally posted by ezaa View Post
        Onko kukaan vaihtanut facelift umpioon pelkkiä laseja? Onko kuinka työläs homma? Kuskin puolen umpion lasissa halkeama kiven iskusta, eikä innostaisi koko umpiota uusia.

        Olen vaihtanut, eikä ole kummoinenkaan homma jos ei aiemmin ole tehty ja vääränlaisella liimalla kasattu.

        Umpio pois ja uuniin lämpiämään joksikin aikaa ja sitten lähtee "lasi" irti ihan vetämällä...hieman voi meisselillä joutua avittamaan.

        Samalla muuten kun tuon tekee niin kannattaa ne säätönippelit vaihtaa myös ettei sitten joudu heti uudestaan avaushommiin jos sattuvat hajoamaan. Niitähän saa myös alumiinisina jolloin toista kertaa ei tarvitse avata!

        Tähän kellään mitään ajatuksia?:
        Originally posted by TheRipper View Post
        On tässä jo jonkin aikaa tuntunut siltä että ottaa kierroksia hieman laiskanlaisesti, varsinkin kiihdytyksessä.

        Tuntuu melkein siltä että kaasuvaijeri olisi venynyt, mutta eihän se voi pitää paikkansa kun eikös näissä jo pitänyt olla sähkökaasu?

        Ilmamassamittari tuli mieleen, mutta kulutus ei ole lisääntynyt...mutta onhan se vielä alkuperäinen ja sentään jo reippaat 216tkm mittarissa...
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Funki
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 375
          • Kouvola

          Suomentakaapas hölmölle, kun tuli käytyä tarjoamas sigun peliä leimalle tuli seuraavaa.

          Alatukivarren taka helat välykselliset (ulommat) vas./oik.
          tähän osaan jos saisi suoraa linkkiä

          Ja sitten oli ne päästöt hc tyhjäkäynnillä 199 ja co kierroksilla 0.54
          Vaihdettu noin 6kk sitten uusi katti ja äskettäin öljyt + tulpat. Mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?
          e39 520i -01 Touring(Stahlblau)
          ex.
          e39 523i -97 Sedan(Oxfordgrün)
          e34 525i Touring -94 (Daytonaviolett)
          e36 325i -93 Coupe(sterlingsilber)
          e30 316 -88 (schwarz)

          Comment

          • Arde92
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1330
            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

            Originally posted by Funki View Post
            Suomentakaapas hölmölle, kun tuli käytyä tarjoamas sigun peliä leimalle tuli seuraavaa.

            Alatukivarren taka helat välykselliset (ulommat) vas./oik.
            tähän osaan jos saisi suoraa linkkiä

            Ja sitten oli ne päästöt hc tyhjäkäynnillä 199 ja co kierroksilla 0.54
            Vaihdettu noin 6kk sitten uusi katti ja äskettäin öljyt + tulpat. Mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?
            Suosittelen vaihtamaan koko varren, yleensä nuppiki välyksellinen

            Reaktiotanko kumihelalla VASEN Meyle HD vahvistettu - 3160503903H, 31 60 5 039 03H, 503903H, 3160503903HD - Sopii malleihin: E39


            Tuossa nyt kuitenkin on puslat

            Reaktiotankojen puslasarja - 31129068753, 31 12 9 068 753, 9068753, 31129068753 - Sopii malleihin: E39
            E39 M5 Titansilber<------
            F11 530D Spacegray
            E36 323i M-sport Med Hölsteri
            Ex :E61 525D Lci Carboni
            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7428
              • Oulu

              Originally posted by Funki View Post
              Suomentakaapas hölmölle, kun tuli käytyä tarjoamas sigun peliä leimalle tuli seuraavaa.

              Alatukivarren taka helat välykselliset (ulommat) vas./oik.
              tähän osaan jos saisi suoraa linkkiä
              Luulisin että tarkoittaa narinahelaa taka-akselin alatukivarren ulkopäissä:


              Tässä osa 2:


              Kaupassa tämmöinen:
              Last edited by Petri.Kekkonen; 08-01-2015, 19:08.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by Funki View Post
                Suomentakaapas hölmölle, kun tuli käytyä tarjoamas sigun peliä leimalle tuli seuraavaa.

                Alatukivarren taka helat välykselliset (ulommat) vas./oik.
                tähän osaan jos saisi suoraa linkkiä

                Ja sitten oli ne päästöt hc tyhjäkäynnillä 199 ja co kierroksilla 0.54
                Vaihdettu noin 6kk sitten uusi katti ja äskettäin öljyt + tulpat. Mistä lähtisi vikaa paikallistamaan?
                Tästä syystä itse tönötän siinä katsurin äänen ulottuvilla, usein siellä auton alla, jotta tulee selväksi missä vika on.

                Olipa yhdellä konttorilla niin fiksu katsuri että oli povitaskussa keltainen maalitussi, tuikkasi näkyvän klöntin siihen missä vika/välys oli.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • BMW_Harrastaja
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 819
                  • Oulu area

                  Originally posted by Zoui View Post
                  Tästä syystä itse tönötän siinä katsurin äänen ulottuvilla, usein siellä auton alla, jotta tulee selväksi missä vika on.

                  Olipa yhdellä konttorilla niin fiksu katsuri että oli povitaskussa keltainen maalitussi, tuikkasi näkyvän klöntin siihen missä vika/välys oli.
                  Kyllä. AINA mukaan katsastukseen, niin ei tule epäselvää.
                  BMW driver and owner since 2000.

                  Comment

                  • Jape4x4
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 16
                    • Päijät-Häme

                    Mistäs lähtis -97 steppi laatikko vikaa selvittää ku aina ku menee turbiini lukkoon niin alkaa auto tärisemään/ryskytämään? Kaasun pumppaus auttaa.
                    E30
                    E36
                    E39

                    Comment

                    • KanaDimmy
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2007
                      • 398
                      • Kalanti

                      3.0l Diesel tekniikka vähän oudompi itselle, kaikki aika paljon ajettuja ja yks olis mieles mutta mittarilukema 400tkm vähän pelottaa Kuinka luotettavia noi tekniikat on näillä tkm lukemilla jos näin yleistää vähän voi?
                      e34 525ia -93

                      Comment

                      • juha_k
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 23
                        • Tampere

                        Kun irroittaa navin (MK3) niin onko siinä muuta kuin telineestä pois ja piuhat irti? Ei mitään virtojen/sulakkeiden kanssa pelaamista? Täytyy kokeilla jos lukupään vaihdolla alkaisi lukemaan levyjä...
                        E39 530iA M-Sport

                        Comment

                        • zener
                          Moderator
                          • Oct 2004
                          • 14440
                          • Oulu

                          Originally posted by KanaDimmy View Post
                          3.0l Diesel tekniikka vähän oudompi itselle, kaikki aika paljon ajettuja ja yks olis mieles mutta mittarilukema 400tkm vähän pelottaa Kuinka luotettavia noi tekniikat on näillä tkm lukemilla jos näin yleistää vähän voi?
                          Vain luoja tietää... Usiampi paikka voi porsia, että se on vähänku noppaa heittäs tässä ikäluokassa.
                          E65 730dA '04 klick
                          F10 520dA '11 klick
                          E34 520iA (2.8l) '91 klick

                          Instagram


                          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                          Comment

                          • buksin-1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2003
                            • 4592
                            • Keski-Pohjanmaa

                            Originally posted by juha_k View Post
                            Kun irroittaa navin (MK3) niin onko siinä muuta kuin telineestä pois ja piuhat irti? Ei mitään virtojen/sulakkeiden kanssa pelaamista? Täytyy kokeilla jos lukupään vaihdolla alkaisi lukemaan levyjä...
                            Rohkeasti vaan irti
                            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                            SISUSTAT modaukset

                            Comment

                            • janke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 3667
                              • seinäjoki

                              Voin vaikka vannoa, että autossani ei ole aikasemin toiminu peilinlämmittimet,eli miten ne eilen aamulla sitten höyrysi ihan viimestäpäivää:think Mikä niiden toimintaa on voinu häiritä? Virtalukonpohja?
                              Bmw 316 E30 -88

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Originally posted by janke View Post
                                Voin vaikka vannoa, että autossani ei ole aikasemin toiminu peilinlämmittimet,eli miten ne eilen aamulla sitten höyrysi ihan viimestäpäivää:think Mikä niiden toimintaa on voinu häiritä? Virtalukonpohja?
                                Onko peilinlämmittimet vakiovaruste vai kuuluuko se johonkin varustepakettiin?

                                Itsellä kun peilit lämpiää mutta varustelistasta ei ko. varustetta ole.
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎