Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • illu^^
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1703
    • Kajaani

    Originally posted by arpuC View Post
    Syyskuussa vaihdoin ulkoilman lämpömittarin. Tähän saakka toimi kunnes pari kertaa akku tyhjentynyt autosta. Nyt tuo mittari näyttää jokaisella käynnistyksellä -40c ja hilaa pikkuhiljaa alaspäin melko lähelle oikeaa lukemaa. Virrat pois ja takasin, niin taas lähtölaskenta aloitetaan samasta lukemasta. Kerran teki myös ajon aikana niin, että meni taas tuohon -40c lukemaan josta alkoi laskemaan. Miksi lukema alkaa aina alusta?

    Samalla on myös tuo Motorolan autopuhelin täysin mykkä. Puhelimen näyttöön ei tule mitään eloa.
    Lämpöanturi viittaisi kosketus häiriöön, jos piuha on poikki tai kontakti huono niin näyttää -40 ja jos piuhan päät lyö yhteen menee +50. Ja kestää tosiaan puoli päivää ennen kun lukema hakeutuu oikeaksi tuolta miinukselta sen jälkeen kun piiri on ollut poikki.

    Katoppa löytyykö sille puhelimelle oma sulake...

    Comment

    • apche
      Bimmer Rookie
      • Aug 2013
      • 94
      • Somalia

      Nyt on kun ollut pakkasia tyyliin -20 ja enemmän, on e39:n ohjaus jumittanut alkuun kylmänä. Oireilut loppuu kun 2-3 käännöstä tehty. Onko tuo ihan normaalia? Vasta vaihdettu uusi tehostimen pumppu ja nesteet, ohjausvaihde lienee vielä alkuperäinen.
      -

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        Originally posted by apche View Post
        Nyt on kun ollut pakkasia tyyliin -20 ja enemmän, on e39:n ohjaus jumittanut alkuun kylmänä. Oireilut loppuu kun 2-3 käännöstä tehty. Onko tuo ihan normaalia? Vasta vaihdettu uusi tehostimen pumppu ja nesteet, ohjausvaihde lienee vielä alkuperäinen.
        Iskarin yläpäät, rattiakselin nivel juuri ennen ohjausvaihdetta, nuo temppuili itsellä.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          Originally posted by apche View Post
          Nyt on kun ollut pakkasia tyyliin -20 ja enemmän, on e39:n ohjaus jumittanut alkuun kylmänä. Oireilut loppuu kun 2-3 käännöstä tehty. Onko tuo ihan normaalia? Vasta vaihdettu uusi tehostimen pumppu ja nesteet, ohjausvaihde lienee vielä alkuperäinen.
          Miten pahasti jumittunut? Mikä neste sinne laitettiin? Normaali ATF voi olla aika kankea alussa, täyssynteettinen ATF on parempi ja CHF11S vielä parempi (mutta vaatii huuhtelun ennen vaihtoa siihen).
          Tuota synteettistä olen käyttänyt:http://www.motonet.fi/fi/tuote/59021...automaattioljy

          Minulla oli CHF-nestettä yhdessä vaiheessa ja hammastangon stefat alkoi narisemaan. En ole enää sitä laittanut, ei ole huvittannut testata onko se tuon aineen ominaisuus vai oliko peruskorjatussa hammastangossa kiina-stefat jotka oli sille yliherkät. Toki tuo neste on vakiona käytössä monissa BMW:eissä, joten pitäisihän sen toimia.
          E39 528iA

          Comment

          • apche
            Bimmer Rookie
            • Aug 2013
            • 94
            • Somalia

            Originally posted by TJJ View Post
            Miten pahasti jumittunut? Mikä neste sinne laitettiin? Normaali ATF voi olla aika kankea alussa, täyssynteettinen ATF on parempi ja CHF11S vielä parempi (mutta vaatii huuhtelun ennen vaihtoa siihen).
            Tuota synteettistä olen käyttänyt:http://www.motonet.fi/fi/tuote/59021...automaattioljy

            Minulla oli CHF-nestettä yhdessä vaiheessa ja hammastangon stefat alkoi narisemaan. En ole enää sitä laittanut, ei ole huvittannut testata onko se tuon aineen ominaisuus vai oliko peruskorjatussa hammastangossa kiina-stefat jotka oli sille yliherkät. Toki tuo neste on vakiona käytössä monissa BMW:eissä, joten pitäisihän sen toimia.
            Sinne meni ne punaiset, eli ATF öljyt ja huuhtelemalla vaihtui. En muista mitä ATF:ää se oli. Ei juminuttanut ennen, eikä jälkeen nesteiden ja pumpun vaihdon jälkeen, vaan nyt vasta kun on ollut kovempia pakkasia. Ja vain pari - kolme ensimmäistä käännöstä tuntuu oudolta, tulee sellaisia raskaampia kohtia, mutta sitten toimii normaalisti.
            -

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              Originally posted by Tome View Post
              Selvis kyllä. Testasin kattilassa jossa digilämpömittari tuon wahlerin niin aukeenaan alko siinä 98 asteessa mutta kiinni meni vasta kun jäähty 81 asteeseen. Verrokkina uusi behr joka alko aukeemaan heti 92 asteessa ja sulkeutu heti kun lämpö laski 92 asteen alle. Seuras viiveettä lämpötilaa. Behrissä oli ainakin erilaiset jouset ja muutenkin pikkasen erilainen. Eli wahler osoittautui siis susikappaleeksi. Täytyy palauttaa takas laakkoselle. Behr tarvikkeena fixukselta 28 euroa sisältäen o-renkaan ja orkkis 42+tiivisteet.
              Niin ja nyt on ajaessa lämmöt kokoajan 93 astetta.
              Eipä loppunukaan termarishow vielä tuohon. Pitempää siivua ajaessa huiteli lämmöt behrillä 94-97 asteessa (pakkasta tuolloin -20-30C) ja nyt kun laihtui niin lämmöt nousi sitä mukaa kun jos lämppäriä laitto pienemmälle. Eli neste ei kiertänyt/termostaatti auennut/alavesiletku pysyi kylmänä. Tuon behrin testasin vielä kattilassa ja näytti toimivan mutta ilmeisesti paineistettuna ei toiminutkaan. Piti laittaa vanha termari takas jolla lämmöt ei nouse nyt yli 88 asteen vaikka laittaa lämppärin kylmäks ja alavesiletkukin lämpenee eli neste kiertää. Luulin jo että vesipumppu antautunu tai ilmalukko jossain mutta eipä ollutkaan. Eli kaks uutta termaria tuli kokeiltua ja kumpikin viallisia. Nyt saa termarit olla toistaseks rauhassa ja ajetaan hiukka alilämpösellä koneella sit kun ei toimivaa termaria meikäläiselle satu.

              Comment

              • comanche
                Bimmer Rookie
                • Dec 2012
                • 131
                • Tuusula

                Vitosvaihteelle laittaessa keppiä sivulle vetäessä kauhea pykälä ja sen jälkeen vapaalle laittaessa keppi ei palaudu keskelle. Vaikka laittaisi vielä ykköselle niin keppi menee vapaalle laittaessa oikeaan laitaan. Ei ole eroa onko moottori kylmä vai lämmin. 530d -7/99

                Onko kokemusta kuinka paljon korjautus maksaa nyrkkipajalla? Laatikon irroitus mahdolisuutta ei itsellä ole.

                Entä kuinka näissä on tuon laatikon öljynvaihto, olen kuullut ettei kannattaisi vaihtaa? Entä perän öljyjen vaihto? Autolla ajettu 375tkm.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by comanche View Post
                  Vitosvaihteelle laittaessa keppiä sivulle vetäessä kauhea pykälä ja sen jälkeen vapaalle laittaessa keppi ei palaudu keskelle. Vaikka laittaisi vielä ykköselle niin keppi menee vapaalle laittaessa oikeaan laitaan. Ei ole eroa onko moottori kylmä vai lämmin. 530d -7/99

                  Onko kokemusta kuinka paljon korjautus maksaa nyrkkipajalla? Laatikon irroitus mahdolisuutta ei itsellä ole.

                  Entä kuinka näissä on tuon laatikon öljynvaihto, olen kuullut ettei kannattaisi vaihtaa? Entä perän öljyjen vaihto? Autolla ajettu 375tkm.
                  Kyllähän manuaali askissa kannattaa öljyt vaihtaa samoin perässä. Automaateissa varoitellaa, koska sen seurauksena voi tulla ns. paskashokki.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • janke
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 3667
                    • seinäjoki

                    Originally posted by Tome View Post
                    Eipä loppunukaan termarishow vielä tuohon. Pitempää siivua ajaessa huiteli lämmöt behrillä 94-97 asteessa (pakkasta tuolloin -20-30C) ja nyt kun laihtui niin lämmöt nousi sitä mukaa kun jos lämppäriä laitto pienemmälle. Eli neste ei kiertänyt/termostaatti auennut/alavesiletku pysyi kylmänä. Tuon behrin testasin vielä kattilassa ja näytti toimivan mutta ilmeisesti paineistettuna ei toiminutkaan. Piti laittaa vanha termari takas jolla lämmöt ei nouse nyt yli 88 asteen vaikka laittaa lämppärin kylmäks ja alavesiletkukin lämpenee eli neste kiertää. Luulin jo että vesipumppu antautunu tai ilmalukko jossain mutta eipä ollutkaan. Eli kaks uutta termaria tuli kokeiltua ja kumpikin viallisia. Nyt saa termarit olla toistaseks rauhassa ja ajetaan hiukka alilämpösellä koneella sit kun ei toimivaa termaria meikäläiselle satu.
                    Oletko lukenut tuon threadin jos löytyisi jotain vinkkiä?http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150497
                    Bmw 316 E30 -88

                    Comment

                    • Tome
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2003
                      • 548
                      • Joensuu

                      Originally posted by janke View Post
                      Oletko lukenut tuon threadin jos löytyisi jotain vinkkiä?http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=150497
                      No mitäs vinkkiä tuolta olisi pitänyt löytyä? Minulla oli kaksi jumittavaa termaria joissa vika? Lämmöt ei heittelehtineet ja pysyivät alle sadassa kokoajan kun vaan piti lämmityslaitteella tehoja päällä. Eli moottorin jäähdytys tapahtui lämmityslaitteen kennon kautta kun termostaatti esti kierron syyläriltä. Sisälle on puhaltanut kokoajan kuumaa ja kiertovesipumppu toimii. Termaria kun vaihtelin niin aina tuli saman verran nestettä ulos ja samanverran meni sisälle. Ilmattu TIS:n ohjeen mukaan. Tosin ilmasin myös ylimääräisen kerran pullopatentilla luiskassa melkein tunnin ajan (silloin oli paikallaan tuo behr) mutta eipä siellä ilmaa ollut eikä mennyt lisää nestettä. Pari vuotta sitten uusittu kaikki jäähdytysjärjestelmän osat eli jäähdytin (orkkis behr) syylärin korkki, vesipumppu valeo, orkkis visko (alkoi tarraamaan jatkuvasti) ja termarikotelo+termari sekä vesiletkut ja kunnolliset klemmarit niihin. Koskaan aiemmin ei ole ollut lämpöjen kanssa ongelmaa, ei edes silloin kun jäähdytin ja termarikotelo ovat vuotaneet.
                      Last edited by Tome; 26-01-2015, 08:24.

                      Comment

                      • Kiwes
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 707
                        • JKL

                        Uusia munuaisia pitäis tilailla tuohon kärriin... Onko tosiaan niin, että pre- ja faceliftissä samat munuaiset? jotenkin oon ymmärtäny et ois erilaiset, mutta eepayssa näyttään myyvän munuaisia 96-03 vuosmalleihin (siis samat munuaiset kävis)
                        Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                        INPA, BMW Scanner 1.4.0

                        Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                        EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                        Comment

                        • Ramzez
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2009
                          • 6104
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Kiwes View Post
                          Uusia munuaisia pitäis tilailla tuohon kärriin... Onko tosiaan niin, että pre- ja faceliftissä samat munuaiset? jotenkin oon ymmärtäny et ois erilaiset, mutta eepayssa näyttään myyvän munuaisia 96-03 vuosmalleihin (siis samat munuaiset kävis)
                          Munuaiset käyvät kyllä ristiin kaikkiin vuosimalleihin, mutta munuaisten ulkonäkö poikkeaa toisistaan pre- ja faceliftissa.

                          Comment

                          • zeniitti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2011
                            • 575
                            • 127.0.0.1

                            Comment

                            • Kiwes
                              BTCF Member
                              • Nov 2010
                              • 707
                              • JKL

                              Originally posted by Ramzez View Post
                              Munuaiset käyvät kyllä ristiin kaikkiin vuosimalleihin, mutta munuaisten ulkonäkö poikkeaa toisistaan pre- ja faceliftissa.
                              Originally posted by zeniitti View Post
                              [IMG /IMG]
                              Asia selvä... Kuva oli hyvinkin kertova eli laitanpa faceliftin munuaiset tulolleen... edukkaimmat näytti olevan about 35e kotiovelle kannettuna /pari (mahtaakohan noilla tehhä mitn) smiidmanni myy ~30€/kpl
                              Vikakoodien luku ja nollaus, myös pienet koodaukset onnistuu.
                              INPA, BMW Scanner 1.4.0

                              Nykynen:E39 530dA tourinki -02
                              EX: 316i e46 -02 Touring, 520i e39 -99 + 7 vieraan tallin kikotinta

                              Comment

                              • zeniitti
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2011
                                • 575
                                • 127.0.0.1

                                Originally posted by Kiwes View Post
                                Asia selvä... Kuva oli hyvinkin kertova eli laitanpa faceliftin munuaiset tulolleen... edukkaimmat näytti olevan about 35e kotiovelle kannettuna /pari (mahtaakohan noilla tehhä mitn) smiidmanni myy ~30€/kpl
                                Ite pistin elämän jännäks ja tilasin Puolasta http://www.ebay.ie/itm/190804385166 Kotiin kannettuna pikkusen reilu 22e. Tänään pitäis tulla perille, raportoidaan "laatu" sitten.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎