Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9157
    • Oulu

    Mitenkäs tuo orkkis Aerodynamics lippa? 82629407929
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Jii_Koo
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2013
      • 785
      • Jkl

      Eihän tuokaan paha olisi...
      Mutku mutku se alpina olis paras jos ei olis tekstiä
      '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        Kertonaapas nyt tyhmemmälle, mikä tuon kardaaniakselin kuminivelen idea kardaanissa on?

        Itse olen tämän päätellyt lähinnä vaimentavan kardaaniakselin rasitusta, koneen/laatikon vs perän pitkittäisliikkeen välillä? Ajattelin vain kun omassa pelissä ei tuota ole paikallaan lainkaan.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          Originally posted by Zoui View Post
          Kertonaapas nyt tyhmemmälle, mikä tuon kardaaniakselin kuminivelen idea kardaanissa on?

          Itse olen tämän päätellyt lähinnä vaimentavan kardaaniakselin rasitusta, koneen/laatikon vs perän pitkittäisliikkeen välillä? Ajattelin vain kun omassa pelissä ei tuota ole paikallaan lainkaan.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            Eli joku hifistely osa kuitenkin pääasiassa, voi hyvin sen heittää pysyvästi kuikkaan jos siltä tuntuu. Akselissa on tuon lisäksi vielä peräpään vakionopeusnivel, mikä hoitelee tuossa linkissä mainittujen hommien vaimentamista. (Pyörintänopeuden tasausta ja kolahtelujen vaimennusta yms)
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • Clavurion
              BTCF Member
              • Feb 2005
              • 9157
              • Oulu

              Originally posted by Zoui View Post
              Eli joku hifistely osa kuitenkin pääasiassa, voi hyvin sen heittää pysyvästi kuikkaan jos siltä tuntuu. Akselissa on tuon lisäksi vielä peräpään vakionopeusnivel, mikä hoitelee tuossa linkissä mainittujen hommien vaimentamista. (Pyörintänopeuden tasausta ja kolahtelujen vaimennusta yms)
              Mistä lähtien vakionopeusnivel vaimentaa vääntövärähtelyä?
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                Originally posted by Clavurion View Post
                Mistä lähtien vakionopeusnivel vaimentaa vääntövärähtelyä?
                Älä vaan multa kysy kun ei tietoa edes mikä on vääntövärähtely, taikka mikä virka moisen poistamisella käytännössä on
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  Originally posted by Zoui View Post
                  Älä vaan multa kysy kun ei tietoa edes mikä on vääntövärähtely, taikka mikä virka moisen poistamisella käytännössä on
                  Eikö samalla kannattaisi laittaa kiinteä vauhtipyörä, jousittamaton kytkinlevy ja myös kampiakselin hihnapyörä kiinteäksi. Vaihtoehtoisesti vaihdat sen mäntämoottorin tilalle sähkömoottorin, joka käy vähän tasaisemmin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Zoui
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 6350
                    • Tampere

                    Originally posted by Clavurion View Post
                    Eikö samalla kannattaisi laittaa kiinteä vauhtipyörä, jousittamaton kytkinlevy ja myös kampiakselin hihnapyörä kiinteäksi. Vaihtoehtoisesti vaihdat sen mäntämoottorin tilalle sähkömoottorin, joka käy vähän tasaisemmin.
                    Da wat da fuq...

                    Jutut vähän kuin lehmän päästä, juu ymmärretään että sillä vaimennetaan, mutta ilman kyseistä osaa ei kuitenkaan männät ja kardaaninpalat lentele pitkin mäkiä. Mihin kasvanut "värähtely" vaikuttaa, mitä osaa siinä rasitetaan sitten enemmän ja puhutaanko sellaisista tasoista että sillä on ylipäätään mitään merkitystä harrasteautossa.

                    Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
                    Last edited by Zoui; 30-01-2015, 01:46.
                    Elämä on pihakivestä.

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      Originally posted by Zoui View Post
                      Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
                      E39 on täynnä tuollaisia "turhia" kumivaimennuksia. Kaikki voi toki poistaa ja riippuen kuskin mieltymyksistä auto on sitten joko kelvoton täryjyrä tai tosi makea ja tarkka ajettava.
                      E39 528iA

                      Comment

                      • kalevik
                        BTCF Member
                        • Apr 2009
                        • 957
                        • Salo

                        Originally posted by Zoui View Post
                        Da wat da fuq...

                        Jutut vähän kuin lehmän päästä, juu ymmärretään että sillä vaimennetaan, mutta ilman kyseistä osaa ei kuitenkaan männät ja kardaaninpalat lentele pitkin mäkiä. Mihin kasvanut "värähtely" vaikuttaa, mitä osaa siinä rasitetaan sitten enemmän ja puhutaanko sellaisista tasoista että sillä on ylipäätään mitään merkitystä harrasteautossa.

                        Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
                        Itse asiassa vaimennus on vasta sijalla n. Oikeasti se kumikiekko suojaa vaihdelaatikon lähtöakselin laakerointia kardaanin kulmavirheitä vastaan. Kovempitehoissa peleissä vastaava rakenne tehty teräsliuskoilla.

                        Ja kulmavirhettä tulee kun et kuitenkaan ole korvannut esim. moottorin kumityynyjä metallisilla.
                        E61 525i, Suzuki VS1400
                        Exät: Jaana, Susanna, Maija

                        Comment

                        • Zoui
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 6350
                          • Tampere

                          Originally posted by TJJ View Post
                          E39 on täynnä tuollaisia "turhia" kumivaimennuksia. Kaikki voi toki poistaa ja riippuen kuskin mieltymyksistä auto on sitten joko kelvoton täryjyrä tai tosi makea ja tarkka ajettava.
                          Jotenkin tälläinen ajatus siinä nyt olisi.

                          Originally posted by kalevik View Post
                          Itse asiassa vaimennus on vasta sijalla n. Oikeasti se kumikiekko suojaa vaihdelaatikon lähtöakselin laakerointia kardaanin kulmavirheitä vastaan. Kovempitehoissa peleissä vastaava rakenne tehty teräsliuskoilla.

                          Ja kulmavirhettä tulee kun et kuitenkaan ole korvannut esim. moottorin kumityynyjä metallisilla.
                          Kulmavirheitä ei kai tule kun limpun tilalla on nyt tavallinen nivel, eli ei ole yhtä puuta.
                          Elämä on pihakivestä.

                          Comment

                          • kalevik
                            BTCF Member
                            • Apr 2009
                            • 957
                            • Salo

                            Originally posted by Zoui View Post
                            Kulmavirheitä ei kai tule kun limpun tilalla on nyt tavallinen nivel, eli ei ole yhtä puuta.
                            Tulee, mutta ei haittaa.
                            E61 525i, Suzuki VS1400
                            Exät: Jaana, Susanna, Maija

                            Comment

                            • Zoui
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 6350
                              • Tampere

                              Originally posted by kalevik View Post
                              Tulee, mutta ei haittaa.
                              Juu aivan, ei tuo nivel tietysti moottoria paikalleen lukitse, mutta antaa akselille mahdollisuuden myötäillä kulmaa. Normaalisti e39:ssä tuossa olisi se kumilimppu.

                              Elämä on pihakivestä.

                              Comment

                              • Jax_KiBez
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 2061
                                • Pirkanmaa

                                Pientä vinkkiä voisin ottaa vikakoodiin M52B28 E39 9/96
                                Ilmoittaa "fuel trim limit bank 2".
                                Adaptaatioita ei ole bank 2:een tullut ollenkaan, näyttävät pelkkää nollaa joten lambda ei taida säätää yhtään mitään.
                                Täysin virraton ei lambda ole kun voltteja tulee INPA:lla se 4.8V virrat päällä.
                                En ole kuumana katsonut että rupeeko sahaa voltteja, epäilen koska ei adaptaatiot ole muuttunut bank 2:ssa 0-sta mihinkään.

                                Eli lähdenkö suoraan vaihtamaan lambdaa vai millä voisin tsekata mistä päin vikaa voisi etsiä.
                                Last edited by Jax_KiBez; 30-01-2015, 14:33.
                                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                                _____________________________________
                                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                                Tästä mun kaluston showroomiin
                                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎