Mitenkäs tuo orkkis Aerodynamics lippa? 82629407929
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Eihän tuokaan paha olisi...
Mutku mutku se alpina olis paras jos ei olis tekstiä'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
Comment
-
-
Kertonaapas nyt tyhmemmälle, mikä tuon kardaaniakselin kuminivelen idea kardaanissa on?
Itse olen tämän päätellyt lähinnä vaimentavan kardaaniakselin rasitusta, koneen/laatikon vs perän pitkittäisliikkeen välillä? Ajattelin vain kun omassa pelissä ei tuota ole paikallaan lainkaan.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostKertonaapas nyt tyhmemmälle, mikä tuon kardaaniakselin kuminivelen idea kardaanissa on?
Itse olen tämän päätellyt lähinnä vaimentavan kardaaniakselin rasitusta, koneen/laatikon vs perän pitkittäisliikkeen välillä? Ajattelin vain kun omassa pelissä ei tuota ole paikallaan lainkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostElämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostEli joku hifistely osa kuitenkin pääasiassa, voi hyvin sen heittää pysyvästi kuikkaan jos siltä tuntuu. Akselissa on tuon lisäksi vielä peräpään vakionopeusnivel, mikä hoitelee tuossa linkissä mainittujen hommien vaimentamista. (Pyörintänopeuden tasausta ja kolahtelujen vaimennusta yms)E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostÄlä vaan multa kysy kun ei tietoa edes mikä on vääntövärähtely, taikka mikä virka moisen poistamisella käytännössä onE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Originally posted by Clavurion View PostEikö samalla kannattaisi laittaa kiinteä vauhtipyörä, jousittamaton kytkinlevy ja myös kampiakselin hihnapyörä kiinteäksi. Vaihtoehtoisesti vaihdat sen mäntämoottorin tilalle sähkömoottorin, joka käy vähän tasaisemmin.
Jutut vähän kuin lehmän päästä, juu ymmärretään että sillä vaimennetaan, mutta ilman kyseistä osaa ei kuitenkaan männät ja kardaaninpalat lentele pitkin mäkiä. Mihin kasvanut "värähtely" vaikuttaa, mitä osaa siinä rasitetaan sitten enemmän ja puhutaanko sellaisista tasoista että sillä on ylipäätään mitään merkitystä harrasteautossa.
Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.Last edited by Zoui; 30-01-2015, 01:46.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostMitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
Comment
-
-
Originally posted by Zoui View PostDa wat da fuq...
Jutut vähän kuin lehmän päästä, juu ymmärretään että sillä vaimennetaan, mutta ilman kyseistä osaa ei kuitenkaan männät ja kardaaninpalat lentele pitkin mäkiä. Mihin kasvanut "värähtely" vaikuttaa, mitä osaa siinä rasitetaan sitten enemmän ja puhutaanko sellaisista tasoista että sillä on ylipäätään mitään merkitystä harrasteautossa.
Mitään ajoon vaikuttavaa tai ihmisen aisteilla havaittavaa ongelmaa en ole osan poistamisella huomannut olevan.
Ja kulmavirhettä tulee kun et kuitenkaan ole korvannut esim. moottorin kumityynyjä metallisilla.E61 525i, Suzuki VS1400
Exät: Jaana, Susanna, Maija
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostE39 on täynnä tuollaisia "turhia" kumivaimennuksia. Kaikki voi toki poistaa ja riippuen kuskin mieltymyksistä auto on sitten joko kelvoton täryjyrä tai tosi makea ja tarkka ajettava.
Originally posted by kalevik View PostItse asiassa vaimennus on vasta sijalla n. Oikeasti se kumikiekko suojaa vaihdelaatikon lähtöakselin laakerointia kardaanin kulmavirheitä vastaan. Kovempitehoissa peleissä vastaava rakenne tehty teräsliuskoilla.
Ja kulmavirhettä tulee kun et kuitenkaan ole korvannut esim. moottorin kumityynyjä metallisilla.Elämä on pihakivestä.
Comment
-
-
Pientä vinkkiä voisin ottaa vikakoodiin M52B28 E39 9/96
Ilmoittaa "fuel trim limit bank 2".
Adaptaatioita ei ole bank 2:een tullut ollenkaan, näyttävät pelkkää nollaa joten lambda ei taida säätää yhtään mitään.
Täysin virraton ei lambda ole kun voltteja tulee INPA:lla se 4.8V virrat päällä.
En ole kuumana katsonut että rupeeko sahaa voltteja, epäilen koska ei adaptaatiot ole muuttunut bank 2:ssa 0-sta mihinkään.
Eli lähdenkö suoraan vaihtamaan lambdaa vai millä voisin tsekata mistä päin vikaa voisi etsiä.Last edited by Jax_KiBez; 30-01-2015, 14:33.Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
Youtube-kanavani (Jax_KiBez)
_____________________________________
Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
Tästä mun kaluston showroomiin
Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.
Comment
-
Comment