Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    Originally posted by Zoui View Post
    Juu aivan, ei tuo nivel tietysti moottoria paikalleen lukitse, mutta antaa akselille mahdollisuuden myötäillä kulmaa. Normaalisti e39:ssä tuossa olisi se kumilimppu.
    Itsellä Fordissa myös ristinivel limpun tilalla ja on kestänyt paikat (periä ei lasketa) useamman kymmenen tuhatta km. Eikä aina ihan nätisti ajettuna (kuten levinneistä peristä arvaa).
    Tosin tuossa on liuku yoke.

    Comment

    • KimmoKoo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2012
      • 206
      • Oulu / Suomussalmi

      Kuinka tympeä homma on vaihtaa farkkuun taakse "bumerangi" ? Elikkä se takimmainen ylätukivarsi..
      E39 530d M-sport Touring, IMOLAROT 2 -02 Showroom
      E39 523i -00 ANTHRAZIT METALLIC
      Ex:
      E39 523iA -00 Touring
      E39 520i
      E38 728i
      E39 523i

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16360
        • Leppävirta

        2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • zener
          Moderator
          • Oct 2004
          • 14440
          • Oulu

          Originally posted by Haju69 View Post
          2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?
          Kattoluukun poistoletkut irti/kutistunu?
          E65 730dA '04 klick
          F10 520dA '11 klick
          E34 520iA (2.8l) '91 klick

          Instagram


          "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

          Comment

          • merbau
            Bimmer Rookie
            • Jun 2010
            • 130
            • Pälkäne

            Originally posted by Haju69 View Post
            2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?
            Olisiko takaoven butyylimassalla kiinni oleva, ovipahvin takana majaileva muovisuoja irti takareunastaan. Ongelma ilmenee siten, että pesun jälkeen oven avatessa lorahtaa kynnyksen päältä vettä. Voi se vesi mennä myös sisälle asti.

            Yksi oikein epämiellyttävä lisäongelma tulee ajan kanssa, kun vesi valuu kynnyksen muovilistan päältä kynnyskoteloon ja mädättää sen kynnyskotelonkin.

            Edittiä:täällähän asiasta juuri keskustellaan oikein kuvien kera.
            Last edited by merbau; 30-01-2015, 21:20. Reason: linkattu
            540iA -00 M-sport
            Vikakoodilukua ja virtamittauksia pihtimittareilla 20mA..400A. Myös tallentavat jännite- ja virtamittaukset.

            Comment

            • mijuko
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2010
              • 951
              • ۩□□۩

              Originally posted by Haju69 View Post
              2 kertaa käyttänyt tuon auton koneellisessa pesussa. Molemmilla kerroilla on melko runsaasti tullut pesun aikana oikealle puolelle takajalkotilaan vettä. Johtuuko tuommoinen huonosta tiivisteestä oviaukossa vai?
              Täällä lisää

              ...google-haku "e39 vapor barrier" paljon kuvia ja videoita aiheesta.
              Last edited by mijuko; 30-01-2015, 21:41.

              Comment

              • pallonivel
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 65
                • Southern lappi

                525i m54 alkoi tarjoamaan joka lambdalle probe heating koodeja.

                Inpakoodit: 25, 55, 61 ja 79.

                Datassa lambdat toimii ja heating 99,31%.

                Mikähän häikkänä, jos jollakin olisi tietoa ?

                Tutkiessa asiaa, vika löytyi lambdan lämmityksen kärvähtäneestä sulakkeesta.
                Last edited by pallonivel; 03-02-2015, 20:09. Reason: Vika löytyi.
                E39 M5 & e61 525xi & karina 2.0i
                ex E39 525i
                ex E46 323 sedan
                ex E36 325 coupe

                Comment

                • TheRipper
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2012
                  • 5014
                  • Paimio

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Jos purkaa sisälokarit niin saako iskarin pois ilman tukivarsien irroitusta? Onnistuuko homma ihan perus motonet/biltema tms. jousipuristimilla vai tarvitseeko hankkia paremmat?
                  Originally posted by janke View Post
                  Tuossahan se vastaus tulikin jo, eli koiranluut irti. Kaksi tavallista jousipuristinta tarvii ja paineilmapyssy on ehdoton kaveri.
                  Itselläkin olisi sama homma edessä kun vasen on tyhjentänyt itsensä jo kokonaan...ei vaan millään viitsi semmoisen kanssa ruveta talvella taistelemaan joten odotan kevääseen..

                  Korjausopas sanoo että raidetangon pää pitää irroittaa mutta tukivarsia ei tarvitse jotta iskarin saa ulos.

                  Millainen homma tuo sisälokarin purkaminen on? Onko helpompaa/vaivattomampaa kuin tuon raidetangon irroitus?

                  Millaisia nuo Meylen iskarit on?


                  Hinta ainakaan olisi paha, kun ei nyt oikein viitsisi vanhaan autoon enään mitään 250€ iskareita ruveta laittamaan...

                  Kannattaako tuo ylälaakeri uusia samalla?
                  F10 523iA 2010

                  Ex: E39 528iA 1997
                  Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                  Ex: E65 745iA 2003
                  Ex: E46 318i 1998
                  Ex: E34 525iA 1989

                  Comment

                  • JuusoH
                    Newbiemmer
                    • Jul 2014
                    • 27
                    • Keski-Pohjanmaa

                    Morjensta!

                    Omassa 530d:ssä on tuo käyntiääni suhteellisen karkea, ja hieman rohiseva. Sellaista hieman kuulin, että saattais vesipumppu olla vaihtokunnossa, mitäs muut arvelee? Voiko olla jotain muuta?

                    /JuusoH
                    Bmw 530d E61 M-sport
                    Ex. Bmw 530d E39 M-sport

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10941
                      • Joensuu

                      Originally posted by TheRipper View Post
                      Itselläkin olisi sama homma edessä kun vasen on tyhjentänyt itsensä jo kokonaan...ei vaan millään viitsi semmoisen kanssa ruveta talvella taistelemaan joten odotan kevääseen..

                      Korjausopas sanoo että raidetangon pää pitää irroittaa mutta tukivarsia ei tarvitse jotta iskarin saa ulos.

                      Millainen homma tuo sisälokarin purkaminen on? Onko helpompaa/vaivattomampaa kuin tuon raidetangon irroitus?

                      Millaisia nuo Meylen iskarit on?
                      http://www.ebay.de/itm/2x-MEYLE-STOs...45964832&rt=nc

                      Hinta ainakaan olisi paha, kun ei nyt oikein viitsisi vanhaan autoon enään mitään 250€ iskareita ruveta laittamaan...

                      Kannattaako tuo ylälaakeri uusia samalla?
                      Itse joudun vaihtamaan taakse kun kuskin jousi on poikki. Itse jättäisin kyllä kaikki halpis iskarit hyllyyn kun vaihtamisessa on sen verta homma. Edessä kannatta ottaa se raidetangon pää irti. Takana pitäisi selvitä sisälokarin purkamisella.

                      Mitä nyt hintaan tulee niin itsellä menee osiin jotain ~500€. Vaihtoon menee molemmat takaiskarit, takajouset ja oheishilppeet. Osat on kaiki alkuperäislaatua (alkuperäiset BMW sport jouset, iskarit sachs super touring ja loput hilppeet sachs/alkuperäisiä). Osat kannattaa tilata saksasta, esim nuo iskarit on ~120€/kpl ja käsittääkseni nuo siellä on normi alustassa ollut tehtaalta. Alkuperäiset jouset on melko kalliit (~100€/kpl genuine parts), mutta en muutakaan järkevää vaihtoehtoa löytänyt. Eibach 30/15 jouset olisi voinut ostaa, mutta niitä ei ilmeisesti enää myydä. Tuo sport alustan korkeus on aika sopiva, mutta aftermarket tarjonta sellaisista jousista on aika heikko.
                      Last edited by HTK12; 31-01-2015, 17:05. Reason: lisäys
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • TheRipper
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2012
                        • 5014
                        • Paimio

                        Originally posted by HTK12 View Post
                        Itse joudun vaihtamaan taakse kun kuskin jousi on poikki. Itse jättäisin kyllä kaikki halpis iskarit hyllyyn kun vaihtamisessa on sen verta homma. Edessä kannatta ottaa se raidetangon pää irti. Takana pitäisi selvitä sisälokarin purkamisella.

                        Mitä nyt hintaan tulee niin itsellä menee osiin jotain ~500€. Vaihtoon menee molemmat takaiskarit, takajouset ja oheishilppeet. Osat on kaiki alkuperäislaatua (alkuperäiset BMW sport jouset, iskarit sachs super touring ja loput hilppeet sachs/alkuperäisiä). Osat kannattaa tilata saksasta, esim nuo iskarit on ~120€/kpl ja käsittääkseni nuo siellä on normi alustassa ollut tehtaalta. Alkuperäiset jouset on melko kalliit (~100€/kpl genuine parts), mutta en muutakaan järkevää vaihtoehtoa löytänyt. Eibach 30/15 jouset olisi voinut ostaa, mutta niitä ei ilmeisesti enää myydä. Tuo sport alustan korkeus on aika sopiva, mutta aftermarket tarjonta sellaisista jousista on aika heikko.
                        Aaah...puhuitkin takaiskareista...kas kun menikin sekaisin.

                        Edessä siis raidetangon irroituksella selviää?

                        Jotenkin vaan tuntuu ettei enään näin vanhaan koslaan kannata ihan kaikkein parasta (siis kalleinta tietysti) enää laittaa, kun ei tiedä onko niitä vuosia enään niin montaa jäljellä kuitenkaan. Eivätkä nämä Monroetkaan nyt niin vallan loistavia olleet, huomattavasti alle sata tuhatta ja 7 vuotta, takapäässä kun vielä ovat alkuperäiset.

                        Jos nuo Meylet nyt kestäisi edes kolme-neljä vuotta niin riittäisi minulle...kilometrejä kun ei enään paljoa tule kun pelkästään talvella ajellaan ja jos nyt tuo E60 tulee hommattua niin voi olla että vähenee entisestään.
                        F10 523iA 2010

                        Ex: E39 528iA 1997
                        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                        Ex: E65 745iA 2003
                        Ex: E46 318i 1998
                        Ex: E34 525iA 1989

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10941
                          • Joensuu

                          Originally posted by TheRipper View Post
                          Aaah...puhuitkin takaiskareista...kas kun menikin sekaisin.

                          Edessä siis raidetangon irroituksella selviää?

                          Jotenkin vaan tuntuu ettei enään näin vanhaan koslaan kannata ihan kaikkein parasta (siis kalleinta tietysti) enää laittaa, kun ei tiedä onko niitä vuosia enään niin montaa jäljellä kuitenkaan. Eivätkä nämä Monroetkaan nyt niin vallan loistavia olleet, huomattavasti alle sata tuhatta ja 7 vuotta, takapäässä kun vielä ovat alkuperäiset.

                          Jos nuo Meylet nyt kestäisi edes kolme-neljä vuotta niin riittäisi minulle...kilometrejä kun ei enään paljoa tule kun pelkästään talvella ajellaan ja jos nyt tuo E60 tulee hommattua niin voi olla että vähenee entisestään.
                          Pitäisi selvitä raidetangon irroituksella. Niin no jokainen tietenkin päättää itse miten panostaa, mutta halpoja ja luultavasti huonoja iskareita en viitsi laittaa kun kyyti saisi kuitenkin olla mukavaa (muuten ajaisin corollalla). Myös noiden halpojen kesto epäilyttää kun esim. TRW:n iskareita on foorumilaisilta mennyt vuodessa. Edessä ei ole niin paha rasti tuon iskarin vaihto, mutta takana on kyllä niin työläs, että ei hirveää innostusta ole uudestaan ryhtyä tekemään. Siksipä laitan vaan laadukkaita osia, niin ei tarvitse toivottavasti kun kerran tehdä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            Originally posted by TheRipper View Post
                            Aaah...puhuitkin takaiskareista...kas kun menikin sekaisin.

                            Edessä siis raidetangon irroituksella selviää?

                            Jotenkin vaan tuntuu ettei enään näin vanhaan koslaan kannata ihan kaikkein parasta (siis kalleinta tietysti) enää laittaa, kun ei tiedä onko niitä vuosia enään niin montaa jäljellä kuitenkaan. Eivätkä nämä Monroetkaan nyt niin vallan loistavia olleet, huomattavasti alle sata tuhatta ja 7 vuotta, takapäässä kun vielä ovat alkuperäiset.

                            Jos nuo Meylet nyt kestäisi edes kolme-neljä vuotta niin riittäisi minulle...kilometrejä kun ei enään paljoa tule kun pelkästään talvella ajellaan ja jos nyt tuo E60 tulee hommattua niin voi olla että vähenee entisestään.
                            Tässä video missä setä vaihtaa eteen ja taakse iskarit.https://www.youtube.com/watch?v=73WoGv5zvsw

                            Tuossa vaihdetaan M5:n iskarit sekä uretaanipuslat reaktiotankoihin:https://www.youtube.com/watch?v=1HazjbObj3g
                            Last edited by janke; 31-01-2015, 19:07.
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 5014
                              • Paimio

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Pitäisi selvitä raidetangon irroituksella. Niin no jokainen tietenkin päättää itse miten panostaa, mutta halpoja ja luultavasti huonoja iskareita en viitsi laittaa kun kyyti saisi kuitenkin olla mukavaa (muuten ajaisin corollalla). Myös noiden halpojen kesto epäilyttää kun esim. TRW:n iskareita on foorumilaisilta mennyt vuodessa. Edessä ei ole niin paha rasti tuon iskarin vaihto, mutta takana on kyllä niin työläs, että ei hirveää innostusta ole uudestaan ryhtyä tekemään. Siksipä laitan vaan laadukkaita osia, niin ei tarvitse toivottavasti kun kerran tehdä.
                              Hieman huolestuttavaahan tuo on jos TRW:kin saa vuodessa särkymään, sentään pitäisi oem-laatua olla...vaikka taitaa Sachsin iskareita BMW käyttää ja TRW:n muita alustaosia...

                              Ei kait perusiskareissa tuossa mukavuudessa juurikaan eroja ole...urheilu(kivireki)iskarit sitten on ihan erikseen ja niistä nyt muutenkin kannattaa pysyä kaukana jos mukavuutta haluaa.

                              Sekundaahan nykyään valmistaa melkein jokainen, osa vain maksaa enemmän!
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Hieman huolestuttavaahan tuo on jos TRW:kin saa vuodessa särkymään, sentään pitäisi oem-laatua olla...vaikka taitaa Sachsin iskareita BMW käyttää ja TRW:n muita alustaosia...

                                Ei kait perusiskareissa tuossa mukavuudessa juurikaan eroja ole...urheilu(kivireki)iskarit sitten on ihan erikseen ja niistä nyt muutenkin kannattaa pysyä kaukana jos mukavuutta haluaa.

                                Sekundaahan nykyään valmistaa melkein jokainen, osa vain maksaa enemmän!
                                Joku mainitsi, että TRW iskarit olisi olleet identtiset logoa lukuunottamatta gabriel iskareihin. Nykyisin on aika yleistä, että monet valmistajat ei enää itse tee osia vaan ostavat jostain halvalla ja laittavat oman leiman.. Sachs on osa zf konsernia ja he käsittääkseni tekevät vielä itse iskarit.

                                Hieman kommentteja TRW iskareista tältä foorumilta:



                                No mukavuudella tarkoitin nyt sitä, että autolla on mukava ajaa, eli ettei se kallistele kuin joku sitikka, mutta silti kyyti on sellaista, että ei paikat tipu hampaista näillä Suomen ihanilla teillä. No onhan noissa iskareissa eroja vaimennuksen suhteen. Vertailu on tietenkin melkein mahdotonta, koska harva niitä iskareita uusina toisiin vaihtaa. Vanhoja loppuun ajettuja iskareita nyt on turha verrata uuteen iskariin.

                                Edit: maininta, että gabrielit olisi samanlaiset kun TRW: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...3&postcount=27
                                Last edited by HTK12; 31-01-2015, 20:56. Reason: Edit: lisäystä
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎