Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by Clavurion View Post
    Ei todellakaan mitään liimoja. Uusi metallitiiviste asentaessa. Jos ensimmäistä kertaa vaihdetaan, alkuperäinen tiiviste on osa jakopään tiivistettä, niin pitää ohuet kannakset katkaista tiivistettä irrottaessa. Karhunkielellä on hyvä putsata lohkon tasopinta ennen uuden asennusta.
    En usko että oli alkuperäinen pumppu, siipi ainakin oli metallia. :think
    Uusi kumipinnoitteinen tiiviste tuli pumpun mukana. Molemmat tasot on puhtaat. Kaksi kertaa kokeilin ja molemmilla kerroilla vuosi pumpun ylöosasta? Sieltä, missä on lohkossa se pienempi reikä.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • sakke39
      Bimmer Rookie
      • Aug 2014
      • 60
      • Finland, Salo

      Mikä mahtoi iskeä 528 kun lämmöt nousi punaselle normaali ajossa, alkuun ei tullu hyttiin lämpöä ja sit tosiaan pomppas viisari punaselle...
      Autoon tehty kansiremppa n.15tkm sitten, ja samalla vaihettii vesipumppu, termari jne. Ilmattiin kone tämän lämpenemisen jälkeen ja sinne meni n. 1l pakkasnestettä lisää, ja sen jälkeen ajoin varmaan 40 kilsaa eikä mitää ongelmaa??
      Tää on tehny sellasta kanssa et jos ajelee tänään ja huomenna aamulla kattoo nesteet, niin paisarissa ei näytä olevan nestettä mutta kun avaa korkin niin sihahtaa ja nesteen pinta nousee siihen ilmeisesti MAX viivaan..:think

      Comment

      • TheRipper
        Bimmer Enthusiast
        • May 2012
        • 5021
        • Paimio

        Originally posted by sakke39 View Post
        Mikä mahtoi iskeä 528 kun lämmöt nousi punaselle normaali ajossa, alkuun ei tullu hyttiin lämpöä ja sit tosiaan pomppas viisari punaselle...
        Autoon tehty kansiremppa n.15tkm sitten, ja samalla vaihettii vesipumppu, termari jne. Ilmattiin kone tämän lämpenemisen jälkeen ja sinne meni n. 1l pakkasnestettä lisää, ja sen jälkeen ajoin varmaan 40 kilsaa eikä mitää ongelmaa??
        Tää on tehny sellasta kanssa et jos ajelee tänään ja huomenna aamulla kattoo nesteet, niin paisarissa ei näytä olevan nestettä mutta kun avaa korkin niin sihahtaa ja nesteen pinta nousee siihen ilmeisesti MAX viivaan..:think
        Ilmaa järjestelmässä. Nämähän on tunnetusti vaikeita ilmattavia kun paisuntasäiliö on moottoria alempana. Itse sain ilmattua kunnolla vasta kun laitoin katkaistun kokispullon syylärin korkin tilalle ja täytin sen ja annoin kiertää samalla kun paineli letkuista.
        F10 523iA 2010

        Ex: E39 528iA 1997
        Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
        Ex: E65 745iA 2003
        Ex: E46 318i 1998
        Ex: E34 525iA 1989

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Helppo tapa varmistaa onko läpät poistettu?
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • ezaa
            BTCF Member
            • May 2013
            • 37
            • Pohjois-Pohjanmaa

            Osaisiko joku neuvoa mikä bemarissa voisi olla vialla. Ajelin tänään noin 30km normaalisti. Pysäköin auton ja katsoin että munuaisista nousee höyryä. Katsoin pellin alle ja höyry nousi keulasta katsottuna syylärin oikealta puolelta alavesiletkun kohdilta. Paisarin korkin aukaistaessa paisarista pulpahti nestettä pihalle. Lämmöt pysyivät koko ajan normaalissa. Bemari näyttäisi sylkevän nestettä melko reilusti alleen. Onko muilla käynyt vastaavaa? Voisiko syy löytyä hajonneesta alavesiletkusta taikka löysällä olevasta klemmarista vai jotain isompaa?

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16361
              • Leppävirta

              Originally posted by ezaa View Post
              Osaisiko joku neuvoa mikä bemarissa voisi olla vialla. Ajelin tänään noin 30km normaalisti. Pysäköin auton ja katsoin että munuaisista nousee höyryä. Katsoin pellin alle ja höyry nousi keulasta katsottuna syylärin oikealta puolelta alavesiletkun kohdilta. Paisarin korkin aukaistaessa paisarista pulpahti nestettä pihalle. Lämmöt pysyivät koko ajan normaalissa. Bemari näyttäisi sylkevän nestettä melko reilusti alleen. Onko muilla käynyt vastaavaa? Voisiko syy löytyä hajonneesta alavesiletkusta taikka löysällä olevasta klemmarista vai jotain isompaa?
              Voi olla syylärikin halki. Mikähän auto mahtaisi olla kyseessä? Tällaiset viat yleensä selviää tutkimalla hieman.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • ezaa
                BTCF Member
                • May 2013
                • 37
                • Pohjois-Pohjanmaa

                Originally posted by Haju69 View Post
                Voi olla syylärikin halki. Mikähän auto mahtaisi olla kyseessä? Tällaiset viat yleensä selviää tutkimalla hieman.
                525i. Tosiaan ennen ei ole vuotanut ja ja nyt alkoi äkisti

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16361
                  • Leppävirta

                  Originally posted by ezaa View Post
                  525i. Tosiaan ennen ei ole vuotanut ja ja nyt alkoi äkisti
                  Äkistihän ne paikat hajoaa monesti. Ei kun tutkimaan.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • IBI-88
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 41
                    • Jyväskylä

                    Tukikumien vaihto

                    Eli 530da -00 ja moottorin tukikumit pitäs vaihtaa. Onnistuuko konetta nostamaan tarvittavan määrän ihan normi kotivälineillä (hallitunkki/pullotunkki). Jotkut on nostanu ilmeisesti öljypohjasta levyn/lankun avulla. Mutta onko tuo vähän riskaabeli hommaa? Onnistuuko homma ylipäänsä pukkien tai ramppien päällä tehtynä? :think

                    Comment

                    • Jasu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2002
                      • 2110
                      • Tampere / Isojoki

                      Originally posted by Jasu View Post
                      En usko että oli alkuperäinen pumppu, siipi ainakin oli metallia. :think
                      Uusi kumipinnoitteinen tiiviste tuli pumpun mukana. Molemmat tasot on puhtaat. Kaksi kertaa kokeilin ja molemmilla kerroilla vuosi pumpun ylöosasta? Sieltä, missä on lohkossa se pienempi reikä.
                      Selvis vikakin tähän. Pumpun pinta ei ollut täysin suora, joten laitoin liimalla kiinni. Olipahan hyvää harjoittelua veikan autoon, tietääpähän että omaan tulee alkuperäinen pumppu.
                      Volvo S80 V8
                      Mercedes C250d
                      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                      Comment

                      • Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

                        Originally posted by IBI-88 View Post
                        Eli 530da -00 ja moottorin tukikumit pitäs vaihtaa. Onnistuuko konetta nostamaan tarvittavan määrän ihan normi kotivälineillä (hallitunkki/pullotunkki). Jotkut on nostanu ilmeisesti öljypohjasta levyn/lankun avulla. Mutta onko tuo vähän riskaabeli hommaa? Onnistuuko homma ylipäänsä pukkien tai ramppien päällä tehtynä? :think
                        Minä ainakin onnistuin nostamaan tunkilla tarvittavat nostot.

                        Comment

                        • IBI-88
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2012
                          • 41
                          • Jyväskylä

                          Originally posted by Jamppa81 View Post
                          Minä ainakin onnistuin nostamaan tunkilla tarvittavat nostot.
                          Mistä kohtaa nostit konetta? Käytitkö nosturia vai pukkeja tms?

                          Comment

                          • Jamppa81
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2015
                            • 445
                            • Helsinki

                            Originally posted by IBI-88 View Post
                            Mistä kohtaa nostit konetta? Käytitkö nosturia vai pukkeja tms?
                            Auto oli nosturilla ja nostin hallitunkilla ja 2" x 5" lankulla jostain sieltä öljypohjan nurkilta. Ei se olisi jäänyt vaihtamatta pukeiltakaan, ahdasta on kyllä että mahdollisimman ylös se auto kannattaa yrittää saada.

                            Comment

                            • hander
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2013
                              • 152
                              • Mylly

                              haloo

                              Originally posted by hander View Post
                              Mittailin sigun lepovirrankulutusta (12-30mA) ja huomasin, että välillä auto kävi hereillä hetken aikaa kun revin sumareita irti. Kuitenkin nukahti ihan muutaman sekunnin päästä uudelleen.

                              Vuotovirtaa siis on, mutta voiko ongelmana olla myös välillä satunnainen heräily, koska eihän auton pitäisi heräämisen jälkeen nukahtaa melkein het uudestaan? Oviin ja luukkuihin en koskenut.

                              Jos, niin mikä heräilyä aiheuttaa?

                              Akku tyhjenee parissa päivässä kokonaan.
                              Tähän takas, kun ei löytynyt vastausta.

                              Tänään taas uudestaan mittaillessa ei auto heräillyt, mutta virrankulutus pyörii siellä 10-11mA:ssa ja reilun viiden sekunnin välein hyppää 29mA:han ja laskee sieltä nopeasti takaisin tonne kymppiin. P-valo ja hanskalokeron valo oli sammunut 16min jälkeen. Ei surinoita tai pörinöitä.

                              Kontin sulakkeista mikään ei vaikuttanut mihinkään. Kaikki boksit oli kylmiä.

                              Puhallin toimii joka asennolla ja sammuu aina välittömästi virtojen katkaisun jälkeen. Akku kävi Motonetin teltassa testerissä ja kuulemma kunnossa on.

                              Ovet ei muuten ollut lukossa, mutta salvattuna. Harvoin pistän pihassa ovia lukkoon muutenkaan. Avaimen toki otan aina pois. Autossa on hälytin.


                              Eihän tuo virrankulutus voi olla liikaa? Ja mikä tuota heittelyä aiheuttaa, jos olevinaan onkin? Käykö se sitten yöllä haukkaamassa tusinan ampeereja, kun 12h aikana häviää puoli volttia jännitettä? Apua
                              - vw

                              Menneet:
                              e34 520, vw, vw, e36 318, vw, vw, e38 740,
                              vw, vw, e39 540, vw, vw, 1966 Ford Fairlane, vw.

                              Comment

                              • Jasu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2002
                                • 2110
                                • Tampere / Isojoki

                                Mitä eroa on 530d manuaalin ja automaatin imareissa?
                                Volvo S80 V8
                                Mercedes C250d
                                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎