Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • |foder|
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2006
    • 7041
    • Forssa

    Originally posted by HTK12 View Post
    Käyttöön pieni vasara, ei mitään isoa pajavasaraa, niin pitäisi irrota. Ellei, niin sitten tee itse siihen kiinni piti työkalu. Lattarautaa ja tässä mitat:

    Pistin mitat eteenpäin paikalliselle metallilafkalle.
    Tulossa joitakin kappaleita laserleikkaamalla 4mm alumiinista.
    Olisiko kyseiselle kalulle suurempaa kiinnostusta?
    Hintaa en oikein vielä tiedä mutta eiköhän sekin selviä kun saan ensimmäisen satsin käsiini.
    Nyt:
    E82 135i -11

    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

    Comment

    • Jamppa81
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2015
      • 445
      • Helsinki

      Onko tämä numero 18 se paljon puhuttu ahtopaineanturi, joka usein aiheuttaa ongelmia? Vai voiko joku muu osa antaa inpalla erroria Charge air pressure actuator / controllerista?

      Schmiedmannin tiedot varaosanumerolla ei vakuuta, että tuo olisi manifold absolute pressure sensor (MAP sensor).
      Last edited by Jamppa81; 16-02-2016, 12:07.

      Comment

      • ts18056
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2010
        • 276
        • Joroinen

        Originally posted by |foder| View Post
        Pistin mitat eteenpäin paikalliselle metallilafkalle.
        Tulossa joitakin kappaleita laserleikkaamalla 4mm alumiinista.
        Olisiko kyseiselle kalulle suurempaa kiinnostusta?
        Hintaa en oikein vielä tiedä mutta eiköhän sekin selviä kun saan ensimmäisen satsin käsiini.
        Yleensä joku kriittinen työkalu puuttuu juuri silloin, kun tarve olisi suurin. Eli periaatteessa kiinnostusta olisi, jos tuo ei nyt painonsa arvosta kultaa maksa.
        E39 525i -01
        ex 750iL -96

        Comment

        • |foder|
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2006
          • 7041
          • Forssa

          Originally posted by ts18056 View Post
          Yleensä joku kriittinen työkalu puuttuu juuri silloin, kun tarve olisi suurin. Eli periaatteessa kiinnostusta olisi, jos tuo ei nyt painonsa arvosta kultaa maksa.
          Samaa kalua itsekin olisin tarvinnut useasti mutta nyt kun osu toi kuva silmiin niin päätin heti tarttua asiaan. On se hyvä olla vaikka ei just nyt tarvetta olisikaan. Hinnasta ei mitään hajua, selviää mullakin vasta kun menen niitä noutamaan. Eikä hajua montako tekevät. Sanoivat että tekevät ns. hukka-alueesta nuo niin ihan kaikki on vielä auki.
          Tarkennetaan kun selviää...
          Nyt:
          E82 135i -11

          Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14350
            • Oulu

            Iipeissä tuota työkalua oli aikanaa 15euroon kun tilasin.

            Vähä hinta noussu; http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-Water-...sAAOSwjVVVlod9
            Last edited by zener; 16-02-2016, 13:21.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by Jamppa81 View Post
              Ja kuparitahnaa kierteeseen eikä tarvi laittaa kiinni yhtään tiukemmalle kuin mitä hihna antaa kiristää.
              Oleellista on kuitenkin että kiristää.
              Jos jättää löysälle niin kiristyy sen verran koville itsekseen ettei tahdo irrota.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Oleellista on kuitenkin että kiristää.
                Jos jättää löysälle niin kiristyy sen verran koville itsekseen ettei tahdo irrota.
                Itse olen vain käsin viskon siivistä pyörittänyt kunnes ei enää kiristy ja lähtee kyllä todella helposti irti. Puolen vuoden jälkeen ei tarvinnut edes vasaraa, vaan nopeasti avaimella nykäisemällä irtosi. En ymmärrä miksi sitä pitäisi sen kummemmin kiristää. Kun siinä on vasenkätiset kierteet niin ei pääse kyllä itsestään löystymään.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Itse olen vain käsin viskon siivistä pyörittänyt kunnes ei enää kiristy ja lähtee kyllä todella helposti irti. Puolen vuoden jälkeen ei tarvinnut edes vasaraa, vaan nopeasti avaimella nykäisemällä irtosi. En ymmärrä miksi sitä pitäisi sen kummemmin kiristää. Kun siinä on vasenkätiset kierteet niin ei pääse kyllä itsestään löystymään.
                  Tuo sinunkin metodisi mahdollisesti riittää. Itse hieman avaimella käännän kireälle niin on toiminut samoin kuin sinullakin

                  Tarkoitin että ei saa jättää kiertämättä loppuun eli siis kiristää. Koitappa jättää muutama kierre auki... Tarvittiin jo rautasahaa kun tuollaisen irrtoitin.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Tuo sinunkin metodisi mahdollisesti riittää. Itse hieman avaimella käännän kireälle niin on toiminut samoin kuin sinullakin

                    Tarkoitin että ei saa jättää kiertämättä loppuun eli siis kiristää. Koitappa jättää muutama kierre auki... Tarvittiin jo rautasahaa kun tuollaisen irrtoitin.
                    En tiedä miten edellinen omistaja oli asentanut viskon, mutta jumalauta, että oli tiukassa. Lyömällä ei tapahtunut mitään. tein sitten lattaraudasta tuon työkalun, jonka linkitin edelliselle sivulle eikä siltikään meinannut lähteä. Tuntui, että meinasi alkaa antamaan lattarauta periksi, mutta aukesi kuitenkin (käytin tosin 3mm lattarautaa ja ei varmaan ihan yhtä luja, kun tein porakoneella ja rälläkällä, joten jostain kohti tuli otettua vähän enemmän materiaalia pois). Varmaan kiristetty himo momenttiin tuollaisen työkalun avulla, tai sitten jätetty löysälle, jos se saa saman ilmiön aikaan. :think
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      En tiedä miten edellinen omistaja oli asentanut viskon, mutta jumalauta, että oli tiukassa. Lyömällä ei tapahtunut mitään. tein sitten lattaraudasta tuon työkalun, jonka linkitin edelliselle sivulle eikä siltikään meinannut lähteä. Tuntui, että meinasi alkaa antamaan lattarauta periksi, mutta aukesi kuitenkin (käytin tosin 3mm lattarautaa ja ei varmaan ihan yhtä luja, kun tein porakoneella ja rälläkällä, joten jostain kohti tuli otettua vähän enemmän materiaalia pois). Varmaan kiristetty himo momenttiin tuollaisen työkalun avulla, tai sitten jätetty löysälle, jos se saa saman ilmiön aikaan. :think
                      Tuo löysälle jättäminen on hyvä vaihtoehto jos oli paha irroitettava.

                      Siinä kun on se vastakierre ja koneeseen muutama sata kierroksia niin menee aika kireälle jo ei ole valmiiksi pohjassa.

                      Comment

                      • Tomson
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 251
                        • Finland

                        Nyt on kyllä rasittava vaiva. Eli silloin tällöin kun autoon menee ja avaa kaukolukituksella ovet auki, niin saattaa alkaa hätävilkut vilkkumaan ja sille ei tule loppua. Ainoa toimiva konsti on hypätä ulos autosta ja laittaa ovet lukkoon kaukolukituksella ja vielä kerran uudelleen (liiketunnistin sisältä pois käytöstä?) . Tällöin vaiva poistuu hetken vilkkumisen jälkeen jolloin voi taas avata ovet lukosta ja vika ei toistu.. Hyvällä tuurilla ajelee monta kuukautta ilman samaa vikaa kunnes sama juttu toistuu.

                        Tänään sitten juuri katsastukseen lähtiessä kaukolukitus ei toiminutkaan, joten avaimella joutui mennä sisään. Ovista aukesi vain kuskin ovi. Sisälle mennessä sama vilkkuminen automaattisesti lähti käyntiin ja samaa tahtia myös pitää rele ääntä hanskalokeron kohdalla suurinpiirtein. Kokeilin keskuskonsolista laittaa ovet lukkoon ja auki ja hyvin toimii. Sitten kokeilin hätävilkkuja ihan piruuttaan ja tälle on ilmeisesti oma releensä, kun kerta kaksi relettä vuorotahtiin alkoi pitämään aukaisuääntä.

                        Ongelma olikin, että en saanut ovia "tuplalukkoon", eli vikaa ei nyt saa sitten millään pois. Saman tien lähtee vilkkumaan kun yrittää autoon päästä. Ovet menevät kyllä kaikki lukkoon jos keskuskonsolista ensin kaikki ovet aukaisee ja avaimella sitten kääntää poislähtiessä kuskin ovesta kiinni. Harmi vaan kun ei voi uudelleen kääntää "tuplalukkoon", eli mikä neuvoksi?

                        Avaimen jo aukaisinkin, ja patterihan sielä näyttäisi olevan juotettuna jollain tavalla kiinni. Yotubesta nyt löytykin jo hyvät ohjeet kuinka patterin lämmittämällä saa liitoksista kiinni, mutta mikähän tämän patterin malli muuten on? muita neuvoja? joku rele irti hetkellisesti katsastuksen ajaksi?
                        Last edited by Tomson; 17-02-2016, 14:09.

                        Comment

                        • ilpopi
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2012
                          • 139
                          • Kankaanpää

                          Originally posted by Tomson View Post
                          Nyt on kyllä rasittava vaiva. Eli silloin tällöin kun autoon menee ja avaa kaukolukituksella ovet auki, niin saattaa alkaa hätävilkut vilkkumaan ja sille ei tule loppua. Ainoa toimiva konsti on hypätä ulos autosta ja laittaa ovet lukkoon kaukolukituksella ja vielä kerran uudelleen (liiketunnistin sisältä pois käytöstä?) . Tällöin vaiva poistuu hetken vilkkumisen jälkeen jolloin voi taas avata ovet lukosta ja vika ei toistu.. Hyvällä tuurilla ajelee monta kuukautta ilman samaa vikaa kunnes sama juttu toistuu.

                          Tänään sitten juuri katsastukseen lähtiessä kaukolukitus ei toiminutkaan, joten avaimella joutui mennä sisään. Ovista aukesi vain kuskin ovi. Sisälle mennessä sama vilkkuminen automaattisesti lähti käyntiin ja samaa tahtia myös pitää rele ääntä hanskalokeron kohdalla suurinpiirtein. Kokeilin keskuskonsolista laittaa ovet lukkoon ja auki ja hyvin toimii. Sitten kokeilin hätävilkkuja ihan piruuttaan ja tälle on ilmeisesti oma releensä, kun kerta kaksi relettä vuorotahtiin alkoi pitämään aukaisuääntä.

                          Ongelma olikin, että en saanut ovia "tuplalukkoon", eli vikaa ei nyt saa sitten millään pois. Saman tien lähtee vilkkumaan kun yrittää autoon päästä. Ovet menevät kyllä kaikki lukkoon jos keskuskonsolista ensin kaikki ovet aukaisee ja avaimella sitten kääntää poislähtiessä kuskin ovesta kiinni. Harmi vaan kun ei voi uudelleen kääntää "tuplalukkoon", eli mikä neuvoksi?

                          Avaimen jo aukaisinkin, ja patterihan sielä näyttäisi olevan juotettuna jollain tavalla kiinni. Yotubesta nyt löytykin jo hyvät ohjeet kuinka patterin lämmittämällä saa liitoksista kiinni, mutta mikähän tämän patterin malli muuten on? muita neuvoja? joku rele irti hetkellisesti katsastuksen ajaksi?
                          Patteriasiaan:
                          Se on akku, joka latautuu kun avain virtalukossa.

                          Comment

                          • Tomson
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2010
                            • 251
                            • Finland

                            Originally posted by ilpopi View Post
                            Patteriasiaan:
                            Se on akku, joka latautuu kun avain virtalukossa.
                            Mulla se on tullut tiensä päähän. Vähän kyllä myös mietityttää, että kuinka se lataa jos ei ole edes minkäännäköistä kontaktia itse avaimen ja piirilevyn välillä.. pelkkää muovia.

                            Comment

                            • ilpopi
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 139
                              • Kankaanpää

                              Originally posted by Tomson View Post
                              Mulla se on tullut tiensä päähän. Vähän kyllä myös mietityttää, että kuinka se lataa jos ei ole edes minkäännäköistä kontaktia itse avaimen ja piirilevyn välillä.. pelkkää muovia.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Tomson View Post
                                Mulla se on tullut tiensä päähän. Vähän kyllä myös mietityttää, että kuinka se lataa jos ei ole edes minkäännäköistä kontaktia itse avaimen ja piirilevyn välillä.. pelkkää muovia.
                                Kuten tuossa todettiin ladataan induktion avulla, aivan kuten sähköhammasharjat, kännyköiden langatolataus jne.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎