Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _nixu_
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2006
    • 8972
    • Kellokoski

    Ei ollut abs mitään vikakoodeja, pitää katsoa laatikosta uudelleen koodit joskus.
    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

    Comment

    • Tomson
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 251
      • Finland

      Onko kellään mulla tapana huurtua tuulilasi, kun laittaa tuuletusasetukset "autolle" eli pitäisi mennä tasaisesti joka puolelle? Autona siis -01 525d. Olen nyt jonkin aikaa jo kummastellut, että tuulilasi huurtuu väkisinkin, ellei puhallus ole vain ja ainoastaan tuulilasille. Jos asetukset laittaa "auto" tilaan, niin silloin menee ylivoimaisesti voimakkaimmin jalkatilaan, ripaus sivulaseille ja tuulilasille olemattomasti. Olen joutunut nuo keskimmäiset tuuletuskanavat kokonaan laittamaan pois päältä, jotta tuuletus olisi edes vähän voimakkaampi edes sivuikkunoissa.. Vaikka tuuletus olisi täysillä, niin en yhtään ihmettelisi että 90% siitä menee jokatapauksessa jalkoihin ja ikkuna jää todella vajaaksi :think mielenkiintoista.

      Jos jättää jonkun kolmesta vaihtoehdosta välistä, esim jalkatilan, niin sitten tuuletus tuntuisi olevan pääsääntöisesti taas sivuikkunoille ja hyttiin.. mutta taas jää tuulilasi vajaaksi.
      Last edited by Tomson; 28-01-2016, 00:34.

      Comment

      • Hezman
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2012
        • 708
        • Jyväskylä

        Originally posted by _nixu_ View Post
        Ei ollut abs mitään vikakoodeja, pitää katsoa laatikosta uudelleen koodit joskus.
        Koodien tallentumisen aikana myös virrat ollu vähissä.:think

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Originally posted by Hezman View Post
          Koodien tallentumisen aikana myös virrat ollu vähissä.:think
          Oli ollut joo, mutta nollauksen jälkeen jäi vaan tuo can wheel speeds koodi.

          Enkä nyt usko että sillä olisi mitään tekemistä metallisen äänen kanssa mikä siitä kuuluu.
          Voisiko tulla turbiinilukosta tms se ääni, eikös sen pitäisi lukittua jossain 1800rpm paikkeilla :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by Tomson View Post
            Onko kellään mulla tapana huurtua tuulilasi, kun laittaa tuuletusasetukset "autolle" eli pitäisi mennä tasaisesti joka puolelle? Autona siis -01 525d. Olen nyt jonkin aikaa jo kummastellut, että tuulilasi huurtuu väkisinkin, ellei puhallus ole vain ja ainoastaan tuulilasille. Jos asetukset laittaa "auto" tilaan, niin silloin menee ylivoimaisesti voimakkaimmin jalkatilaan, ripaus sivulaseille ja tuulilasille olemattomasti. Olen joutunut nuo keskimmäiset tuuletuskanavat kokonaan laittamaan pois päältä, jotta tuuletus olisi edes vähän voimakkaampi edes sivuikkunoissa.. Vaikka tuuletus olisi täysillä, niin en yhtään ihmettelisi että 90% siitä menee jokatapauksessa jalkoihin ja ikkuna jää todella vajaaksi :think mielenkiintoista.

            Jos jättää jonkun kolmesta vaihtoehdosta välistä, esim jalkatilan, niin sitten tuuletus tuntuisi olevan pääsääntöisesti taas sivuikkunoille ja hyttiin.. mutta taas jää tuulilasi vajaaksi.
            Mitenkäs raitisilmasuodattimet voivat?

            Myös kun laitat puhalluksen jokaiseen muuhun suuntaan painamatta auto nappia puhallus on vähän tehokkaampi lasille.

            Comment

            • Ivl
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 216
              • Oulunsalo

              Originally posted by Tomson View Post
              Onko kellään mulla tapana huurtua tuulilasi, kun laittaa tuuletusasetukset "autolle" eli pitäisi mennä tasaisesti joka puolelle? Autona siis -01 525d. Olen nyt jonkin aikaa jo kummastellut, että tuulilasi huurtuu väkisinkin, ellei puhallus ole vain ja ainoastaan tuulilasille. Jos asetukset laittaa "auto" tilaan, niin silloin menee ylivoimaisesti voimakkaimmin jalkatilaan, ripaus sivulaseille ja tuulilasille olemattomasti. Olen joutunut nuo keskimmäiset tuuletuskanavat kokonaan laittamaan pois päältä, jotta tuuletus olisi edes vähän voimakkaampi edes sivuikkunoissa.. Vaikka tuuletus olisi täysillä, niin en yhtään ihmettelisi että 90% siitä menee jokatapauksessa jalkoihin ja ikkuna jää todella vajaaksi :think mielenkiintoista.

              Jos jättää jonkun kolmesta vaihtoehdosta välistä, esim jalkatilan, niin sitten tuuletus tuntuisi olevan pääsääntöisesti taas sivuikkunoille ja hyttiin.. mutta taas jää tuulilasi vajaaksi.

              Mulla tuossa 530 vähän samaa vikaa. Muistaakseni noita voi säätää esim, Inpalla, mutta en kyllä muista mistä siellä.


              T Jukka
              Bmw X5 2011
              Vw caddy 2019

              Comment

              • Tomson
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 251
                • Finland

                Originally posted by Ivl View Post
                Mulla tuossa 530 vähän samaa vikaa. Muistaakseni noita voi säätää esim, Inpalla, mutta en kyllä muista mistä siellä.


                T Jukka
                Siellä selvästi äänen perusteellä on jonkinlaiset läpät jotka aukenevat ja sulkeutuvat, mutta eri juttu on miten ne on säädetty toimimaan ja pystyykö niihin vaikuttamaan.. olisi kiva päästä kyllä vaihtamaan radikaalisti asetuksia ympäri :think

                Comment

                • Ivl
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 216
                  • Oulunsalo

                  Originally posted by Tomson View Post
                  Siellä selvästi äänen perusteellä on jonkinlaiset läpät jotka aukenevat ja sulkeutuvat, mutta eri juttu on miten ne on säädetty toimimaan ja pystyykö niihin vaikuttamaan.. olisi kiva päästä kyllä vaihtamaan radikaalisti asetuksia ympäri :think

                  Mulla tuossa vanhassa farkussa toimii hienosti, auto napin jälkeen painan kaikki kolme säätöä, eli ylös, keskelle ja alas. Kaikkiin suuntiin puhaltaa sopivasti, ei huurru lasit eikä varpaat palellu.

                  Mutta tuo uudempi haluaa samoilla säädöillä puhaltaa keskelle ja jaloille, muttei tuulilasille juurikaan. Keskelle selvästi eniten. Tiedä sitten, kun auto on tuotu jenkeistä et onko säädöt erilaiset jo valmiiksi kuin saksa/suomi malleissa.

                  Täytyy käydä Inpalla kattoon missä se säätö noille oli.
                  Bmw X5 2011
                  Vw caddy 2019

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Tuulilasinpyyhkijät toimivat satunnaisesti. Ratin säätö saa ne hetkeksi pelittään. Kokemuksia tuollaisesta?
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • kalevik
                      BTCF Member
                      • Apr 2009
                      • 957
                      • Salo

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Tuulilasinpyyhkijät toimivat satunnaisesti. Ratin säätö saa ne hetkeksi pelittään. Kokemuksia tuollaisesta?
                      Ei, mutta pieni päättelyketju:

                      Pyyhkijöiden viiksen johdot kulkevat rattiputkessa.

                      Ratin säätö muuttaa putken/johtojen asentoa.

                      Tarkistanpa tuon johdotuksen nyt ihan ekaksi.
                      E61 525i, Suzuki VS1400
                      Exät: Jaana, Susanna, Maija

                      Comment

                      • e30_M-tech1
                        BTCF Member
                        • Jan 2011
                        • 340
                        • Tampere

                        Millainen V8?

                        On ollut itellä joskus e39 523,
                        Ja nyt 3 sarjaa e46 328.
                        Miten käyttökulut eroaa 3-sarjalaisest tuohon 540 tai 530? Enkä tarkoita bensa vaan vero ja tyyppiviat, osia vuodessa:think
                        Nykyiset:e39 530i & e36 325
                        ---------------------------------------------------
                        Exät:
                        vw golffi
                        e46 328 -00
                        e30 320 -87
                        e30 325 -83
                        e36 325 -91
                        e36 328 -98
                        e30 325 M-tech1 -87

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                          On ollut itellä joskus e39 523,
                          Ja nyt 3 sarjaa e46 328.
                          Miten käyttökulut eroaa 3-sarjalaisest tuohon 540 tai 530? Enkä tarkoita bensa vaan vero ja tyyppiviat, osia vuodessa:think
                          E39 530 ei ole V8 jos otsikkoa katsoo. 535 E39:si taas on V8.

                          Comment

                          • _nixu_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2006
                            • 8972
                            • Kellokoski

                            Originally posted by Muurahainen View Post
                            E39 530 ei ole V8 jos otsikkoa katsoo. 535 E39:si taas on V8.
                            Jep. Ja jos V8:ta ei hajoa jakopää tai vanokset niin melkein samoilla kuluilla selviää.
                            Riippuu niin yksilöstä :think
                            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                            Comment

                            • Muppe
                              BTCF Member
                              • May 2006
                              • 1866
                              • Östermyra

                              Originally posted by Muppe View Post
                              Sigun kolmeysissä bensamittari ei toimi, mutta opiskelija valo palaa kokoajan vaikka olisi tankki täynnä. Löytyisikö ideoita missä vika, mittaristo vai tankin pää?
                              Originally posted by juha_s View Post
                              Tankn päässä vika, pelkääjän puolen anturi. Vika joko johdoissa jotka menee poikki taikka itse anturi, itse jouduin anturin vaihtamaan tankista
                              Anturi vaihdettu ja johdot tarkastettu, niin pitkälle kuin takapenkin irrottamalla näkee. Kuskinpuolen anturin otin kanssa ylös ja silmä määräisesti oli ok. Mittaristo testi tuli myös tehtyä ja viisari ainakin pelaa. Mitäs arvotaan seuraavaksi?
                              E61 530dA M-Sport
                              E39 520iA Touring

                              ex. E34 525iA
                              ex. E34 535iA
                              ex. E34 520i
                              ex. E34 520i
                              ex. E36 320i

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Muppe View Post
                                Anturi vaihdettu ja johdot tarkastettu, niin pitkälle kuin takapenkin irrottamalla näkee. Kuskinpuolen anturin otin kanssa ylös ja silmä määräisesti oli ok. Mittaristo testi tuli myös tehtyä ja viisari ainakin pelaa. Mitäs arvotaan seuraavaksi?
                                Vilkaiseppa mittariston salavalikosta paljonko kummallakin puolella on ainetta.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎