Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muppe
    BTCF Member
    • May 2006
    • 1866
    • Östermyra

    Originally posted by HTK12 View Post
    Vilkaiseppa mittariston salavalikosta paljonko kummallakin puolella on ainetta.
    Mitäs tuo kertoo? Viallisen anturi vai mitä?

    Kävin kurkkaamassa ja ei näkynyt kuin rivi nollia?
    Last edited by Muppe; 30-01-2016, 19:34.
    E61 530dA M-Sport
    E39 520iA Touring

    ex. E34 525iA
    ex. E34 535iA
    ex. E34 520i
    ex. E34 520i
    ex. E36 320i

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      Originally posted by Muppe View Post
      Mitäs tuo kertoo? Viallisen anturi vai mitä?

      Kävin kurkkaamassa ja ei näkynyt kuin rivi nollia?
      No sillä näkee, että toimiiko kummankaan puolen anturit. Mikäli näytti pelkästään nollia, tarkoittaa, että kummastakaan anturista ei tule oikeaa tietoa mittaristolle. Eli johdotukset tarkistaisin seuraavaksi. Anturien toiminnan pystyy testaamaan yleismittarilla. Tarkemmat ohjeet anturien mittaamisesta vaikka täältä.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • jannnu78
        Bimmer Rookie
        • Aug 2013
        • 150
        • Tampere

        Onko kellään ollut rattiputken teleskoopin " syvyttäis-säädön" kanssa ongelmia?

        epämukavuuteen toki tottuu eli pelattu pelkästään korkeus-säädöllä , eli vaikka rattia kuinka kiskoo itseenpäin ei putki hievahdakkaan ."olen meinaa pistänyt kaikki likoon mitä löytyy ,rupeaa ratti antamaan periksi niin sillo piti lopettaa asento mihinkä ratti on käytännössä jumahtanut on että ratin säätö on konetta kohden niin tapissa kun olla ja voi .

        olen tätä joskus aikasemminkin kysellyt , mutta ei ole selvyyttä tullut .

        toi syvyys-säätöhän kun toimii niin sehän taitaa olla niin herkkä että lapsikin jaksaa kiskoa rattia sisään /ullos kunhan saa sivusta salvan auki.

        kun auton aikanaan hommasin oli ratti niin sylissä kun olla ja voi läksin siirtämään rattia nokkaa kohden jolloin se ei enää palautunut , näillä ollaan menty jokunen vuosi jo

        Comment

        • AEP
          BTCF Member
          • Jul 2013
          • 216
          • Hämeenlinna

          Mulla oli muistaakseni ex 528:ssa samaa ongelmaa, ratinaluspahvi pois ja siinä näkyy ne rattiakselin boorit, rasvasin sen ja reilulla voimalla lähti liikkumaan.:think
          L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
          E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

          E39 B10 -02 Touring Titansilber
          E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
          E46 318i -98 Sedan Farngrün
          E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
          E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

          Comment

          • ///Max
            Newbiemmer
            • Jan 2015
            • 3
            • Vantaa

            Missä sijaitsee -96 E39 523iA:ssa antennivahvistin? Takakontissa, mutta missä siellä ja miten pääsen siihen helpoiten käsiksi? Pitäisi heräte ottaa vahvarille

            Kiitos vastauksista!
            -BMW E39 528i -97 Sedan ”ARKTISSILBER”

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              Originally posted by ///Max View Post
              Missä sijaitsee -96 E39 523iA:ssa antennivahvistin? Takakontissa, mutta missä siellä ja miten pääsen siihen helpoiten käsiksi? Pitäisi heräte ottaa vahvarille

              Kiitos vastauksista!
              sedanissa vasemmassa c-pilarissa.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Jay_L
                Bimmer Rookie
                • May 2012
                • 61
                • Kuopio

                Mites noi skruvatin, alvadin ja muiden vastaavien kauppojen lambdat pelaa? Boschilaisia näyttäis saavan mielestäni kohtuulliseen hintaan. Myös samojen kauppojen ikkunannostimet kiinnostaa. Hinnat kun ovat siinä 50-60e tietämillä niin ei viitsisi ostaa käytettyjä kun lähes samaan hintaan saa uusiakin.

                Autona 528i sedan -96.

                - Joni

                Comment

                • Turunpoika
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2011
                  • 118
                  • Finland Turku

                  E39 hydrayriikka letkut

                  Moi
                  E39 530 D 10/2001, olisi tarkoitus vaihtaa tehostimen letkut eli teettää vanhoihin päihin uudet letkut, onko kenelläkään tietoa minkälaiset pikaliittimet on jäähdyttimen päässä koska ainakin yksi liitin myös vuotaa, vai voiko niille tehdä jotain korjaustoimenpiteitä.
                  Raimo

                  Comment

                  • Clavurion
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 9138
                    • Oulu

                    Originally posted by Turunpoika View Post
                    Moi
                    E39 530 D 10/2001, olisi tarkoitus vaihtaa tehostimen letkut eli teettää vanhoihin päihin uudet letkut, onko kenelläkään tietoa minkälaiset pikaliittimet on jäähdyttimen päässä koska ainakin yksi liitin myös vuotaa, vai voiko niille tehdä jotain korjaustoimenpiteitä.
                    Raimo
                    Onko noissa letkuissa jotain muuta ongelmaa kuin tuo liittimen vuoto? Sen liittimen sisällä on kaksi o-rengasta, jotka ovat vaihdettavissa, homma tosin vaatii hieman kärsivällisyyttä.

                    E39 530dA -02 M-Sport
                    E53 X5 3.0dA -06 Sport
                    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                    Comment

                    • Turunpoika
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2011
                      • 118
                      • Finland Turku

                      Originally posted by Clavurion View Post
                      Onko noissa letkuissa jotain muuta ongelmaa kuin tuo liittimen vuoto? Sen liittimen sisällä on kaksi o-rengasta, jotka ovat vaihdettavissa, homma tosin vaatii hieman kärsivällisyyttä.

                      Vuotaa myös prässäysliittimistä
                      Last edited by Turunpoika; 31-01-2016, 20:29. Reason: tiedätkö o-renkaiden koot

                      Comment

                      • salamine
                        Bimmer Rookie
                        • May 2011
                        • 109
                        • Finland

                        onko jossain ohjeita e39 530d steptronic lootan öljyn vaihtoon? huuhtelemalla?

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          Originally posted by salamine View Post
                          onko jossain ohjeita e39 530d steptronic lootan öljyn vaihtoon? huuhtelemalla?
                          Joskus tullut tarinoitua. KLIK
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • AEP
                            BTCF Member
                            • Jul 2013
                            • 216
                            • Hämeenlinna

                            Jatketaan laatikko asialla. Tammikuussa sigun 530da pullautti pääakselin stefan rikki, ja öljyt pihalle. No ei siinä, auto pajalle, stefa vaihtoon ja samalla uusi turbiini. Öljyt vaihdettiin tottakai samalla.

                            Nyt viimeviikolla löi laatikon vikatilaan, luistaa kääntäessä. No tottakai auto takas pajalle, ja kuulemma 4dl meni lisää öljyä. Homma ok, auto pelaa niinkuin kuuluu mutta vain 250km verran ja taas sama homma. Ei siis oireillut mitenkään ennen tuon stefan antautumista.

                            Kellään mahdollisesti mitään havaintoa mikä mättää? Itselle tuli mieleeni ettei vaan vuotaisi nyt öljyä jostain, mutta ei ainakaan maahan asti tiputa. Eikös tuo luistaminen viittaa juurikin liian vähäiseen öljymäärään? :think
                            L322 4.4TDV8 -11 SUV Barolo Black
                            E86 3.0si -06 Coupe Silbergrau

                            E39 B10 -02 Touring Titansilber
                            E39 D10 -01 Touring Oxfordgrün II
                            E46 318i -98 Sedan Farngrün
                            E30 320i -89 Cabrio Diamantschwarz
                            E30 318is -88 2D Sedan Alpinweiss II

                            Comment

                            • djs^
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1177
                              • Mikkeli

                              Originally posted by AEP View Post
                              Jatketaan laatikko asialla. Tammikuussa sigun 530da pullautti pääakselin stefan rikki, ja öljyt pihalle. No ei siinä, auto pajalle, stefa vaihtoon ja samalla uusi turbiini. Öljyt vaihdettiin tottakai samalla.

                              Nyt viimeviikolla löi laatikon vikatilaan, luistaa kääntäessä. No tottakai auto takas pajalle, ja kuulemma 4dl meni lisää öljyä. Homma ok, auto pelaa niinkuin kuuluu mutta vain 250km verran ja taas sama homma. Ei siis oireillut mitenkään ennen tuon stefan antautumista.

                              Kellään mahdollisesti mitään havaintoa mikä mättää? Itselle tuli mieleeni ettei vaan vuotaisi nyt öljyä jostain, mutta ei ainakaan maahan asti tiputa. Eikös tuo luistaminen viittaa juurikin liian vähäiseen öljymäärään? :think
                              Luistaminen viittaa yleensä liian vähäiseen öljyyn. Tarkista nyt ensin mistä vuotaa, koska johonkinhan sitä sieltä häviää!
                              EX :
                              -E36 316
                              -E36 325
                              -E39 523
                              -E39 530dA M-Sportx2
                              -E60 525dA M-Sport x2
                              -E60 545i Matte white
                              -E53 x5
                              -E91 3xx

                              Comment

                              • djs^
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2009
                                • 1177
                                • Mikkeli

                                Alkaa olemaan omassa 530d:ssä kytkinen ja kaksoismassan uusiminen. Mistä kannattaa tilata, ebay? Onko näihin mahdollista saada jäykkää vauhtipyörää? Ja siis manuaali kyseessä
                                EX :
                                -E36 316
                                -E36 325
                                -E39 523
                                -E39 530dA M-Sportx2
                                -E60 525dA M-Sport x2
                                -E60 545i Matte white
                                -E53 x5
                                -E91 3xx

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎