Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peto2
    BTCF Member
    • Jan 2007
    • 8258
    • Järvikylä (Nakkila)

    Originally posted by ezaa View Post
    Kokemuksia tällaisesta? Elikkä 525i -03 alkoi vinkumaan tyhjäkäynnillä, sama ääni alkaa myös ajaessa hetikohta kun löysää kaasun? Vinkuminen häviää kun kaasua painaa
    Huohottimen kalvo.
    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
    ex:
    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
    Nakkaa privaa jos tarvetta.

    Comment

    • ezaa
      BTCF Member
      • May 2013
      • 37
      • Pohjois-Pohjanmaa

      Originally posted by peto2 View Post
      Huohottimen kalvo.
      Mites tämän saisi todenneet?

      Huomenna vaihdan öljynsuodattimen jalan tiivisteet, pitää samalla tutkia

      Comment

      • Turunpoika
        Bimmer Rookie
        • Jun 2011
        • 118
        • Finland Turku

        ohjausakselin asentotunnistin

        Moi
        Onko tietoa kenen valmistama on alkuperäinen, saksanmaalta löytyy FEBI BILSTEIN valmistama onko ok. Kyseessä E39 11.2001.
        Raimo

        Comment

        • Jamppa81
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2015
          • 445
          • Helsinki

          Originally posted by TheRipper View Post
          Kiitokset kaikille vinkeistä. Visko lähti helposti auki ei tarvittu erikoistyökaluja. 32mm avain, vääntörauta ja kuminuija riittivät. Veikkaisin ettei ole ollut aiemmin auki...tai miksi olisikaan ensimmäisten 120tkm aikana avaustarvetta ollutkaan...

          Nyt sitten vaan syylärin kun saa keploteltua irti ja uuden tilalle niin ollaan hyvällä mallilla...mutta eihän kaikki helppoa ole ja aina voi tulla jotain yllätyksellistä...tosin olisi kiva jos kerrankin menisi niin kuin pitäisi.
          Tänään taas nappasin flektin irti ja pieni napautus kolmekakkoseen ja siinä se. Syyläri lähtee myös helposti. Letkut irti ja nousee pois paikaltaan.

          Comment

          • EPDM
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2005
            • 4621
            • Lahti.

            Next case

            m57d30 fl e39 193hp 2001 530d 330tkm ajettu. Hyvin huolettu kyllä

            Ei vikakoodia. Paitsi tukittu EGR'stä.

            Voimakaasti epätasainen moottorinkäynti. Hädin tuskin pysyy käynissä kylmänä. Oireet lievenee kun lämpenee joloin tyhjäkäynti melko normaali mutta melko voimakas nykiminen ajossa, enemmän osakaasulla kuin täyskaasulla.

            Jos huoltohistoria pitää paikansa seuraavat osat jo vaihdettu.
            Korkeapainepumppu, IMM ( ei tietoa onko koodattu), kutos suutin vaihdettu. egr tulpattu, imusarjan läpät poistettu, imusarja putsattu, alipainelinjojejen letkut korjattu, tankin polttiainepumppu, , ilmasuodatin ja pää ja egr termostaatti sekä PA suodatin...eli helvetisti osia jo vaihdettu.

            INPA kautta tarkistettu.

            Pyydetty ilmamäärä tapissa kun egr on tulpattu. Muistaakseni ahtopaineet ok.. laturi lataa 14.2V


            Matalapaine eli siirtopumppu paine ok, 3-4Bar

            Rail paine eli korkeapaine seilaa voimakaast 300 viiva maks 700Bar tayskaasulla eli pitäisi pystyä parempi mutta enemäkseen toi voimakasta heilahdus huomaa nykimisen yhteydessä.

            Kaikki pyttyjen korjausarvot hyvät ( eli ei suuttimien ohivuodot.. tai eikö noin voi päätellä??). IMM työtunnit tapissa ..eli ei ole resetoitu?/koodattu jos siis on vaihdettu. Muuten auto on säänöllisesti huolettu.

            Eli... onko polttoainepaine säädin sitten rikki? Tuskin vaan ne o-tai teflon renkaita kun ei sitten käynistyisikään. Jos olisi anturi niin antaisi vikakoodi...kannattaisi putsata kumminkin.

            Voi myös olla että ahdin on menossa. Viheltelee hieman ja kuuluu sita "Piuh" kun ottaa kaasua pois niinkuin olisi teini bypassi, mutta en sitä ainakin löytynyt... ahtoputken vuoto?...lambdoista ei tietoa. Kuluttaa helvetisti, 12l!

            Mitä mieltä??
            Last edited by EPDM; 21-02-2016, 01:57.
            Viviendo en Lahiti
            BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
            Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
            Vw Corrado vr6

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              Originally posted by EPDM View Post
              Next case

              Rail paine eli korkeapaine seilaa voimakaast 300 viiva maks 700Bar tayskaasulla eli pitäisi pystyä parempi mutta enemäkseen toi voimakasta heilahdus huomaa nykimisen yhteydessä.

              Kaikki pyttyjen korjausarvot hyvät ( eli ei suuttimien ohivuodot.. tai eikö noin voi päätellä??). IMM työtunnit tapissa ..eli ei ole resetoitu?/koodattu jos siis on vaihdettu. Muuten auto on säänöllisesti huolettu.

              Mitä mieltä??
              Tarkistaisin suuttimien ohivuodot, rail-paineanturin liittimen sekä paineensäätimen tiivisteet. Jos kulutus reipasta ajolla kun ajolla niin veikkaisin suuttimista vian löytyvän. Savuttaako kuinka paljon?

              Comment

              • EPDM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2005
                • 4621
                • Lahti.

                Originally posted by Hezman View Post
                Tarkistaisin suuttimien ohivuodot, rail-paineanturin liittimen sekä paineensäätimen tiivisteet. Jos kulutus reipasta ajolla kun ajolla niin veikkaisin suuttimista vian löytyvän. Savuttaako kuinka paljon?
                Ok tarkistetaan, kiitos. Suuttimien ohivuoto toki tarkistettu korkeapainepumpun vaihdon yhtyeydessä muutama viikkoa sitten mutta se oli ennen nykyinen ongelma. Toki voi tolla oikeasa a nykimen on sen verran raju/terävä että kokemuksesta IMM tai painesäädin/ventiili puolesta nykiminen olisi hieman vaimeampi.

                Ei toki mielestäni savuttaa hirveasti, yli 120km/h nopeutta ei oikein tahdo mennä...

                Mietin vaan niitä inpan sylintereiden korjausarvot kun ovat aika tasaiset että jos suutin ei toimi niin eikö se siinä pitäisi nakyä??:think
                Viviendo en Lahiti
                BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                Vw Corrado vr6

                Comment

                • jmp2002
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 5727
                  • Rovaniemi

                  Onko tosi, että e39 523i perään ei mene kuin litraöljyä?
                  E30 325i Touring -89
                  E30 325i touring -88 m50tbo
                  G20 330e M-Sport -20

                  Comment

                  • Roito
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2009
                    • 3921
                    • Tavastila/Kotka

                    Originally posted by jmp2002 View Post
                    Onko tosi, että e39 523i perään ei mene kuin litraöljyä?
                    Riippuu vähän perästä.. typ 188 noin litra, typ 220/215 noin 1.4..

                    Sitten kun täyttöreiästä alkaa valumaan niin on hyvä.
                    BMW E70 X5 käyttismöhkö
                    MB W639 Kummisetä

                    Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl

                    Comment

                    • jannnu78
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2013
                      • 150
                      • Tampere

                      disan vaikutus arkiajossa on-off periaatteella

                      Mikä vaikutus Disalla pitäisi auton käyttöön olla ? roplasin pyhänä autoa niin huomasin että Disa ollu pois pelistä viikon päivät jäi viimerempasta laittamatta sähköjohto kiinni .

                      näin jälkeenpäin ajateltuna mitään muuta eroa en ole huomannut kun kulutusmittari näyttää ehkä korkeampaa arvoa loivassa ylämäessä , pitäisikö olla jotain muitakin oireita ?

                      tuota disan kuntoa olen epäillyt jo hetken aikaa kalvo , tai sisuskalut koska johto kiinni alkaa helinä disan sisältä kun olisi pieniä kiviä siellä . läppä akselin kunto tarkastettu ja se on jämäkkä .

                      maalaisjärjellä = jos eroa ei juuri ole ja dieter kuitenkin suunnitellut tuon sähköisen läpän toimivan imusarjaan päin niin disa paskana , läppä kyllä liikkuu kun ottaa johdon pois ja kytkee takaisin .
                      Last edited by jannnu78; 22-02-2016, 08:57.

                      Comment

                      • kihe
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 174
                        • Joensuu

                        530d suuttimien korjausarvoista:
                        onko tarvetta / kannattaako suuttimien korjausarvot nollata, kun edellinen omistaja kertoi, että 2 suutinta vaihdettu uusiin (näistä olikin kuitit myös), mutta ei tullut samassa yhteydessä kysyttyä onko korjausarvot nollattu vai ei. Ajattelin, kun arvot vähän heittelee plussaa ja miinusta, mutta käynnissä ei ainakaan vielä havaittu mitään kummallisuuksia
                        Korjausarvot tyhjäkäynnillä nyt:
                        1 -0,89
                        2 -0,07
                        3 -1,38
                        4 1,72
                        5 0,74
                        6 -0,52

                        Comment

                        • EPDM
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2005
                          • 4621
                          • Lahti.

                          olisi muutenkin hyvää tietää onko tietyt rajaarviot olemassa suuttimien välistä olevia arvoja...
                          Viviendo en Lahiti
                          BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                          Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                          Vw Corrado vr6

                          Comment

                          • Clavurion
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 9139
                            • Oulu

                            Originally posted by kihe View Post
                            530d suuttimien korjausarvoista:
                            onko tarvetta / kannattaako suuttimien korjausarvot nollata, kun edellinen omistaja kertoi, että 2 suutinta vaihdettu uusiin (näistä olikin kuitit myös), mutta ei tullut samassa yhteydessä kysyttyä onko korjausarvot nollattu vai ei. Ajattelin, kun arvot vähän heittelee plussaa ja miinusta, mutta käynnissä ei ainakaan vielä havaittu mitään kummallisuuksia
                            Virallisen ohjeen mukaan suuttimien adaptaatiot pitäisi nollata, jos 2 tai useampia suuttimia uusitaan. Käytännössä tuskin vaikuttaa noihin korjausarvoihin.
                            E39 530dA -02 M-Sport
                            E53 X5 3.0dA -06 Sport
                            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                            Comment

                            • eeneljäkuus46
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2014
                              • 37
                              • suomi

                              lämpö ongelma

                              520 -99 auto ja jos ajelee "normaalisti" niin ei tule lämmintä vaikka koneen lämmöt olisi normaalit, mutta kun kerran polettaa autoa kunnolla, tyyliin kiihyttää ykkösellä/kakkosella rajottimelle saakka niin alkaa puskea lämmintä? Ja sitä tulee sen jälkeen ihan normaalisti? Jumittaaki termostaatti jotenkin?

                              Comment

                              • Munkka
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2005
                                • 38

                                Vm 99 528i. Muutaman kerran ilmennyt käynnistys ongelma, avaimesta kääntäminen ei tuota mitään tulosta, ei edes valoja mittaristoon. Akussa virtaa kyllä. Epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen ajotietokone palannut oletusasetuksiin eli käyny virrat pois.

                                Ongelma on korjaantunut ns valohoidolla eli kun käynyt auton ulkopuolella kirvaamassa ja potkinu renkaan kylkeä, lähtee käyntiin kuin unelma.

                                Kiusallinen probleema tosin ja haiskahtaa omaan nokkaa kosketushäiriöltä. Lienee aloitettava akun kengistä tutkiminen, mutta mitä sen jälkeen? Starttiin menevät kaapelitko?
                                528i M-sport 1999

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎