Originally posted by ezaa
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia X
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
-
-
Originally posted by TheRipper View PostKiitokset kaikille vinkeistä. Visko lähti helposti auki ei tarvittu erikoistyökaluja. 32mm avain, vääntörauta ja kuminuija riittivät. Veikkaisin ettei ole ollut aiemmin auki...tai miksi olisikaan ensimmäisten 120tkm aikana avaustarvetta ollutkaan...
Nyt sitten vaan syylärin kun saa keploteltua irti ja uuden tilalle niin ollaan hyvällä mallilla...mutta eihän kaikki helppoa ole ja aina voi tulla jotain yllätyksellistä...tosin olisi kiva jos kerrankin menisi niin kuin pitäisi.
Comment
-
-
Next case
m57d30 fl e39 193hp 2001 530d 330tkm ajettu. Hyvin huolettu kyllä
Ei vikakoodia. Paitsi tukittu EGR'stä.
Voimakaasti epätasainen moottorinkäynti. Hädin tuskin pysyy käynissä kylmänä. Oireet lievenee kun lämpenee joloin tyhjäkäynti melko normaali mutta melko voimakas nykiminen ajossa, enemmän osakaasulla kuin täyskaasulla.
Jos huoltohistoria pitää paikansa seuraavat osat jo vaihdettu.
Korkeapainepumppu, IMM ( ei tietoa onko koodattu), kutos suutin vaihdettu. egr tulpattu, imusarjan läpät poistettu, imusarja putsattu, alipainelinjojejen letkut korjattu, tankin polttiainepumppu, , ilmasuodatin ja pää ja egr termostaatti sekä PA suodatin...eli helvetisti osia jo vaihdettu.
INPA kautta tarkistettu.
Pyydetty ilmamäärä tapissa kun egr on tulpattu. Muistaakseni ahtopaineet ok.. laturi lataa 14.2V
Matalapaine eli siirtopumppu paine ok, 3-4Bar
Rail paine eli korkeapaine seilaa voimakaast 300 viiva maks 700Bar tayskaasulla eli pitäisi pystyä parempi mutta enemäkseen toi voimakasta heilahdus huomaa nykimisen yhteydessä.
Kaikki pyttyjen korjausarvot hyvät ( eli ei suuttimien ohivuodot.. tai eikö noin voi päätellä??). IMM työtunnit tapissa ..eli ei ole resetoitu?/koodattu jos siis on vaihdettu. Muuten auto on säänöllisesti huolettu.
Eli... onko polttoainepaine säädin sitten rikki? Tuskin vaan ne o-tai teflon renkaita kun ei sitten käynistyisikään. Jos olisi anturi niin antaisi vikakoodi...kannattaisi putsata kumminkin.
Voi myös olla että ahdin on menossa. Viheltelee hieman ja kuuluu sita "Piuh" kun ottaa kaasua pois niinkuin olisi teini bypassi, mutta en sitä ainakin löytynyt... ahtoputken vuoto?...lambdoista ei tietoa. Kuluttaa helvetisti, 12l!
Mitä mieltä??Last edited by EPDM; 21-02-2016, 01:57.Viviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by EPDM View PostNext case
Rail paine eli korkeapaine seilaa voimakaast 300 viiva maks 700Bar tayskaasulla eli pitäisi pystyä parempi mutta enemäkseen toi voimakasta heilahdus huomaa nykimisen yhteydessä.
Kaikki pyttyjen korjausarvot hyvät ( eli ei suuttimien ohivuodot.. tai eikö noin voi päätellä??). IMM työtunnit tapissa ..eli ei ole resetoitu?/koodattu jos siis on vaihdettu. Muuten auto on säänöllisesti huolettu.
Mitä mieltä??
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostTarkistaisin suuttimien ohivuodot, rail-paineanturin liittimen sekä paineensäätimen tiivisteet. Jos kulutus reipasta ajolla kun ajolla niin veikkaisin suuttimista vian löytyvän. Savuttaako kuinka paljon?
Ei toki mielestäni savuttaa hirveasti, yli 120km/h nopeutta ei oikein tahdo mennä...
Mietin vaan niitä inpan sylintereiden korjausarvot kun ovat aika tasaiset että jos suutin ei toimi niin eikö se siinä pitäisi nakyä??:thinkViviendo en Lahiti
BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
Vw Corrado vr6
Comment
-
-
Originally posted by jmp2002 View PostOnko tosi, että e39 523i perään ei mene kuin litraöljyä?
Sitten kun täyttöreiästä alkaa valumaan niin on hyvä.BMW E70 X5 käyttismöhkö
MB W639 Kummisetä
Entisiä: E39= 5kpl E36= 2kpl E38= 1kpl E34= 4kpl E30= 2kpl E46= 1kpl E53= 1kpl M= 1kpl muut merkit= 18kpl kaksipyöräiset= 13kpl
Comment
-
-
disan vaikutus arkiajossa on-off periaatteella
Mikä vaikutus Disalla pitäisi auton käyttöön olla ? roplasin pyhänä autoa niin huomasin että Disa ollu pois pelistä viikon päivät jäi viimerempasta laittamatta sähköjohto kiinni .
näin jälkeenpäin ajateltuna mitään muuta eroa en ole huomannut kun kulutusmittari näyttää ehkä korkeampaa arvoa loivassa ylämäessä , pitäisikö olla jotain muitakin oireita ?
tuota disan kuntoa olen epäillyt jo hetken aikaa kalvo , tai sisuskalut koska johto kiinni alkaa helinä disan sisältä kun olisi pieniä kiviä siellä . läppä akselin kunto tarkastettu ja se on jämäkkä .
maalaisjärjellä = jos eroa ei juuri ole ja dieter kuitenkin suunnitellut tuon sähköisen läpän toimivan imusarjaan päin niin disa paskana , läppä kyllä liikkuu kun ottaa johdon pois ja kytkee takaisin .Last edited by jannnu78; 22-02-2016, 08:57.
Comment
-
-
530d suuttimien korjausarvoista:
onko tarvetta / kannattaako suuttimien korjausarvot nollata, kun edellinen omistaja kertoi, että 2 suutinta vaihdettu uusiin (näistä olikin kuitit myös), mutta ei tullut samassa yhteydessä kysyttyä onko korjausarvot nollattu vai ei. Ajattelin, kun arvot vähän heittelee plussaa ja miinusta, mutta käynnissä ei ainakaan vielä havaittu mitään kummallisuuksia
Korjausarvot tyhjäkäynnillä nyt:
1 -0,89
2 -0,07
3 -1,38
4 1,72
5 0,74
6 -0,52
Comment
-
-
Originally posted by kihe View Post530d suuttimien korjausarvoista:
onko tarvetta / kannattaako suuttimien korjausarvot nollata, kun edellinen omistaja kertoi, että 2 suutinta vaihdettu uusiin (näistä olikin kuitit myös), mutta ei tullut samassa yhteydessä kysyttyä onko korjausarvot nollattu vai ei. Ajattelin, kun arvot vähän heittelee plussaa ja miinusta, mutta käynnissä ei ainakaan vielä havaittu mitään kummallisuuksiaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
lämpö ongelma
520 -99 auto ja jos ajelee "normaalisti" niin ei tule lämmintä vaikka koneen lämmöt olisi normaalit, mutta kun kerran polettaa autoa kunnolla, tyyliin kiihyttää ykkösellä/kakkosella rajottimelle saakka niin alkaa puskea lämmintä? Ja sitä tulee sen jälkeen ihan normaalisti? Jumittaaki termostaatti jotenkin?
Comment
-
-
Vm 99 528i. Muutaman kerran ilmennyt käynnistys ongelma, avaimesta kääntäminen ei tuota mitään tulosta, ei edes valoja mittaristoon. Akussa virtaa kyllä. Epäonnistuneen käynnistysyrityksen jälkeen ajotietokone palannut oletusasetuksiin eli käyny virrat pois.
Ongelma on korjaantunut ns valohoidolla eli kun käynyt auton ulkopuolella kirvaamassa ja potkinu renkaan kylkeä, lähtee käyntiin kuin unelma.
Kiusallinen probleema tosin ja haiskahtaa omaan nokkaa kosketushäiriöltä. Lienee aloitettava akun kengistä tutkiminen, mutta mitä sen jälkeen? Starttiin menevät kaapelitko?528i M-sport 1999
Comment
-
Comment