Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia X

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ts18056
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2010
    • 276
    • Joroinen

    Kaikki on niin suhteellista. Parkkipaikalla kuunnellut suu supussa kahta myyntimiestä (ajelivat liisari-Skodillakeillaan), että on uskomatonta miten ihmiset uskaltaa yli satatonnia ajetuilla autoilla kehä-kolmosen ulkopuolelle.

    Itsellä käytössä '03 Stilo, ostohinta kaksi vuotta sitten 1400, mittarissa nyt liki 160000, ja syksyllä ostettu '01 525i, mittarissa 300000, ostohinta 2400. Kumpikaaan ei ole tielle jättänyt, vaikka liki jokapäiväisessä käytössä ovatkin. Pihaan jättivät tuossa paukkupakkasilla molemmat, Fiatissa akku finaalissa, ja Bimmerissä kone umpijäässä (nesteet kesti -15).

    Ei näillä ole kuin käyttöarvo, ja jos noilla sitä tuon neljän ja puolen tonnin edestä on, niin OK. Tuon ikäisessä ei paljoa kannata km-lukemia tuijotella, jos joku uskoo tuon 160K, niin OK.
    E39 525i -01
    ex 750iL -96

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      530d aloittanut tollasen puutumisen/nykimisen täyskaasulla, helpottaa kun nostaa kaasun ja aloittaa alusta. Pölläyttää samalla valkoset savut kun veto hyytyy. Nollasin koodit inpalla, nollauksen jälkeen pieni ajolenkki jossa toistettu em. nykimistilanne kertaalleen ja tuloksena

      Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.


      Eli presupply pressurea jälleen, siirtopumppu on vuoden vanha ja tais olla alkuperäisosa, ei surise niinkuin ennen vaihtoa eikä oireetkaan ole samat joten olisko se tankin pumpun aika vai onko tossa jotain muuta pielessä Paljon noi siirtopaineet pitäis olla
      Paineet on vielä ihan hyvät. Vika on nyt todennäköisesti jossain muualla. Koodissa oleva syöttömäärä on aika korkean puoleinen, lisäksi valkoinen savu kertoo et polttoainetta menee koneen läpi huonolla poltolla.
      Voi olla et siinä vaiheessa esipaineetkin käy alhaalla mutta ei ainakaan noihin koodeihin ole tallentunu. Live-datalla sekin varmaan ilmenisi.

      Comment

      • MaxSound
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2009
        • 255
        • Kajaani

        Tankin pumpun voit sulkea pois tankkaamalla täyteen. Toimii johonkin 1/3 tankkiin asti rikkinäiselläkin.

        Kannattaa varmaan aloittaa niistä perinteisistä ja halvoista joilla moni 530D on tullut kuntoon:

        - Putsaa Railpaine-anturin liitin. Löytyy Railtukin päästä, tulipellin läheltä.
        - Jos ei edelleenkään korjaantunut, Sitten Railpaineen säätimen pienet O-renkaat tarkistukseen/vaihtoon, saa KL:stä muutamalla eurolla.

        Kannattaa myös katsoa meneekö siinä konehuoneen kirkkaassa polttoaineputkessa ilmakuplia. Jos menee niin polttoainelinjan tiiveys ja tankki/siirtopumput tarkastukseen.
        E39 525DA Touring -01, 540tkm

        Comment

        • Jamppa81
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2015
          • 445
          • Helsinki

          Mikä on tuo etäisesti pa suodatinta tai öljysuodatinta muistuttava pömpeli tuolla 530d ulkoilma-anturin päällä jos purkaa sen muovin jonka alta repsikan sumuvalokin löytyy. Tuossa kuvassa heikosti nähtävillä.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            Originally posted by Jamppa81 View Post
            Mikä on tuo etäisesti pa suodatinta tai öljysuodatinta muistuttava pömpeli tuolla 530d ulkoilma-anturin päällä jos purkaa sen muovin jonka alta repsikan sumuvalokin löytyy. Tuossa kuvassa heikosti nähtävillä.
            Ilmastoinnin kuivain.
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • TheRipper
              Bimmer Enthusiast
              • May 2012
              • 4974
              • Paimio

              Originally posted by Jamppa81
              Mikä on tuo etäisesti pa suodatinta tai öljysuodatinta muistuttava pömpeli tuolla 530d ulkoilma-anturin päällä jos purkaa sen muovin jonka alta repsikan sumuvalokin löytyy. Tuossa kuvassa heikosti nähtävillä.
              Eikös se ole ilmastoinnin kuivain?
              F10 523iA 2010

              Ex: E39 528iA 1997
              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
              Ex: E65 745iA 2003
              Ex: E46 318i 1998
              Ex: E34 525iA 1989

              Comment

              • Jamppa81
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2015
                • 445
                • Helsinki

                No johan vain! Kuivainhan se! Kiitoksia! Onko se samanlainen kuin on tasonsäädön kompuran kuivain? Onko yleistä että siellä olisi jotain huollettavaa? Rakeiden vaihtoa tms?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  Originally posted by Jamppa81 View Post
                  No johan vain! Kuivainhan se! Kiitoksia! Onko se samanlainen kuin on tasonsäädön kompuran kuivain? Onko yleistä että siellä olisi jotain huollettavaa? Rakeiden vaihtoa tms?
                  Rakeita taitaa olla ilmastoinninkin kuivaimessa mutta ainoa huolto mitä sille voi tehdä on vaihtaa koko purkki.. Se on täysin umpinainen alumiinisäiliö jossa vain liitokset ilmastoinnin putkille.
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Jamppa81
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2015
                    • 445
                    • Helsinki

                    No eipä ole pahan hintainen purnukka. Mites tuo oireilee jos on märkä? Onko ilmastointi vain heikkotehoinen vai voiko olla jotain muutakin? Omassa autossa ei tullut kesällä kylmää mutta saattoi johtua kylmäaineen vähyydestäkin.

                    Comment

                    • Käyttäjä
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2014
                      • 60
                      • kuun pimeä puoli

                      Originally posted by Hezman View Post
                      Paineet on vielä ihan hyvät. Vika on nyt todennäköisesti jossain muualla. Koodissa oleva syöttömäärä on aika korkean puoleinen, lisäksi valkoinen savu kertoo et polttoainetta menee koneen läpi huonolla poltolla.
                      Voi olla et siinä vaiheessa esipaineetkin käy alhaalla mutta ei ainakaan noihin koodeihin ole tallentunu. Live-datalla sekin varmaan ilmenisi.
                      Tossahan on ohjelma ollut jo pidempään (30tkm) sisässä ja siksi varmaan syöttömäärät korkeammat, tähän asti toiminut ongelmitta. Tossa näkyy olleen samahkoa vaivaa http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=259943 ja siinäkin viitataan tohon railpaineanturiin ja sen liittimeen, josko sieltä alottelis...
                      e61 530d 2004
                      ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

                      Comment

                      • Jamppa81
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2015
                        • 445
                        • Helsinki

                        Originally posted by MaxSound View Post
                        Tankin pumpun voit sulkea pois tankkaamalla täyteen. Toimii johonkin 1/3 tankkiin asti rikkinäiselläkin.

                        Kannattaa varmaan aloittaa niistä perinteisistä ja halvoista joilla moni 530D on tullut kuntoon:

                        - Putsaa Railpaine-anturin liitin. Löytyy Railtukin päästä, tulipellin läheltä.
                        - Jos ei edelleenkään korjaantunut, Sitten Railpaineen säätimen pienet O-renkaat tarkistukseen/vaihtoon, saa KL:stä muutamalla eurolla.

                        Kannattaa myös katsoa meneekö siinä konehuoneen kirkkaassa polttoaineputkessa ilmakuplia. Jos menee niin polttoainelinjan tiiveys ja tankki/siirtopumput tarkastukseen.
                        Mitkä ne o-renkaat on? Kl:n verkkokaupassa ei kävellyt vastaan.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9138
                          • Oulu

                          Originally posted by Jamppa81 View Post
                          Mitkä ne o-renkaat on?.
                          O-rengas, tukirengas ja painesäätimen tiiviste.

                          Bosch:
                          * F 00V D38 011
                          * F 00V D38 009
                          * F 00R 0P1 466
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Jamppa81
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2015
                            • 445
                            • Helsinki

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            O-rengas, tukirengas ja painesäätimen tiiviste.

                            Bosch:
                            * F 00V D38 011
                            * F 00V D38 009
                            * F 00R 0P1 466
                            Gracias!

                            Jos joku pohtii samaa niin tässä suorat linkit tuotteisiin:
                            Paineensäätöventtiilin o-renkaan tukirengas
                            Paineensäätöventtiilin o-rengas, pieni
                            Tiiviste
                            Last edited by Jamppa81; 04-03-2016, 14:30.

                            Comment

                            • MaxSound
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 255
                              • Kajaani

                              Laitoin itsellekkin saman setin tilaukseen, saa olla varastossa kun pari M57 Dieseliä on tässä lähipiirissä - varmasti saa joskus tutustua noidenkin vaihtoon
                              E39 525DA Touring -01, 540tkm

                              Comment

                              • Muppe
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 1866
                                • Östermyra

                                Nyt oltaisiin viisaita neuvoja vailla.

                                Sigun autossa, kun on vikana toimimaton bensamittari(valo palaa jatkuvasti) ja ulkolämpötila näyttää kokoajan -40 astetta. Tankkiin on anturia vaihdettu, kuten myös ulkolämpötila anturi johtoineen. Kummallakaan ei ole ollut mitään vaikutusta ongelmiin. Taustasta sen verran, että edellisellä omistajalla oli juuri ennen noiden vikojen ilmaantumista tullut sähkökäryn hajua hyttiin.

                                Tänään painiessani samojen vikojen parissa tuli vahingossa huomattua, että bensapumpun liittimen irrottaessa ulkolämpötila muuttuu -40:stä -4 asteeseen.

                                Sähkömörkö jossain, mutta missä?
                                E61 530dA M-Sport
                                E39 520iA Touring

                                ex. E34 525iA
                                ex. E34 535iA
                                ex. E34 520i
                                ex. E34 520i
                                ex. E36 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎