Originally posted by JKK
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ja nelipyöräsuuntaus ?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tehty on ohjeiden mukaisesti
Juuri noin homma tuli tehtyä. Ainoa vain, että sopivan nivelen irroittajan puuttuessa vanhat piti paukuttaa aikamoisella voimalla irti pesästään, jolloin tulivat ulos holkkien kanssa. Olisiko paukuttaessa voinut jokin paikka vääntyä? Isäukkoni sanoi ettei ole koskaan kuullut, että niveliä paukuttaessa olisi paikat siitä vääntyilleet, ja ukko on noita hommia tehnyt kuitenkin 35 vuotta yrittäjänä työkseen... Noh eihän siinä mitään, jos homma menee jiiriin pelkällä aurauksen säädöllä.
Comment
-
-
käytin autoni pyöränsuuntauksessa ja kyseessä piti olla nelipyöräsuuntaus. Kuitekin ne suuntasi ainoastaa noista raidetangoista. Ne sano vaan, että koska on madallettu auto, ni noihin muihin säätöihin ei kosketa. Yritin kuitekin asiasta mitään tietämättömänä kysellä, että eikös ne säädöt pitäis kuitekin olla samat molemmin puolin(vaikka madallus niitä ohjearvoja olisikin muuttanut)...
Sain myös tuon suuntausraportin työstä. Ihmettelin vaa ku takapään säädöistä ei camber eikä myöskään auraus ole tuolla ohjearvo-välillä(arvoissa on myös heittoa eripuolilla). Kuitenkaan niihin säätöihin ei puututtu. Myös etupään camber oli aavistuksen verran ohjearvo-välin ulkopuolella...mutta ne sanoi, että ko. autossa niitä säätöjä ei voida tehdä(ilmeisesti se myös pitää paikkansa, että "peruskonstein" niitä ei säädetä...niinkun tässä ketjussa on jo puhuttukin).
Eli onko tää ihan normaali käytäntö madalletun e39 bemarin kohdalla, että ne ei puutu noihin takapään säätöihin vai pitääkö mun mennä vaatimaan sitä säätöä myös takapäälle? Ja vaikuttaako toi madaltaminen tosiaan siihen, että nuo arvot eivät kuulu olla "ohjearvojen" mukaisia? Autoa madallettu 20/30 ja auto on 523 e39.
Comment
-
-
Originally posted by shotguni View Postkäytin autoni pyöränsuuntauksessa ja kyseessä piti olla nelipyöräsuuntaus. Kuitekin ne suuntasi ainoastaa noista raidetangoista. Ne sano vaan, että koska on madallettu auto, ni noihin muihin säätöihin ei kosketa. Yritin kuitekin asiasta mitään tietämättömänä kysellä, että eikös ne säädöt pitäis kuitekin olla samat molemmin puolin(vaikka madallus niitä ohjearvoja olisikin muuttanut)...
Sain myös tuon suuntausraportin työstä. Ihmettelin vaa ku takapään säädöistä ei camber eikä myöskään auraus ole tuolla ohjearvo-välillä(arvoissa on myös heittoa eripuolilla). Kuitenkaan niihin säätöihin ei puututtu. Myös etupään camber oli aavistuksen verran ohjearvo-välin ulkopuolella...mutta ne sanoi, että ko. autossa niitä säätöjä ei voida tehdä(ilmeisesti se myös pitää paikkansa, että "peruskonstein" niitä ei säädetä...niinkun tässä ketjussa on jo puhuttukin).
Eli onko tää ihan normaali käytäntö madalletun e39 bemarin kohdalla, että ne ei puutu noihin takapään säätöihin vai pitääkö mun mennä vaatimaan sitä säätöä myös takapäälle? Ja vaikuttaako toi madaltaminen tosiaan siihen, että nuo arvot eivät kuulu olla "ohjearvojen" mukaisia? Autoa madallettu 20/30 ja auto on 523 e39.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostKäy pyytämässä mielummin rahasi kuluttajasuojalla uhkaamalla takaisin ja vaihda liikettä nopeammin kuin ehdit sanoa: Kissa.....
ahas...joo pitääpä käydä neuvottelemassa.
Mut kertokaas viel, että kuuluisko madallettu auto säädättää samoihin arvoihin, ku vastaava alkuperäisellä alustalla oleva?
Comment
-
-
Originally posted by shotguni View Postahas...joo pitääpä käydä neuvottelemassa.
Mut kertokaas viel, että kuuluisko madallettu auto säädättää samoihin arvoihin, ku vastaava alkuperäisellä alustalla oleva?---
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostVähintään samoihin arvoihin tai jopa hieman pystympään pyörät takana kuin mitä ohjearvot sanovat. Tästä löytyy vanha keskustelu forumilta, jossa omaa autoani säädettiin pariin otteeseen ja lopulta toivottu lopputulos tuli vasta itse tekemällä. Alusta oli tosin M-sport.
Comment
-
-
Kiitoksia vaan kovasti vastauksista.
Soitin sinne samaisee korjaamoon ja ehdotin, että oisin ottanut rahat takaisin ja mennyt muualle säädättämään(niinkuin Hemi tossa jo neuvoikin). Ne kuitekin vakuutti osaavansa laittaa myös sen takapään säätöihin ja huomenna meen nyt uudestaan säädätykseen. Tällä kertaa paikalla pitäis olla mies, jolla kuulemma kokemusta e39:stä.
Laitan tähän liitteksi ton viime kertasen suuntausraportin, johon oon merkannu noi arvot, jotka ei ole ohjearvo-välillä. Toivon nyt, että ainaki toi takapää saataisin huomenna noihin rajoihin. Tuo vasen etu camber myös näyttää olevan rajojen ulkopuolella, onko sille mitää tehtävissä, jos on ni miten(jotta osaan sitte huomenna päteä siel!)?
Ja jos joku jaksais "suomentaa" mulle, että kuinka pahasti noi arvot on tällä hetkellä viturallaan?
Ja autonihan ei ole tota suuntausraporttia vastaava(olispa...). Mulla on 523(ilmeisesti toi sitte 535/540 oli se parhaiten vastaava...kait).
Comment
-
-
Originally posted by shotguni View PostJa autonihan ei ole tota suuntausraporttia vastaava(olispa...). Mulla on 523(ilmeisesti toi sitte 535/540 oli se parhaiten vastaava...kait).
Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by shotguni View PostOisin todella kiitollinen jos joku tietäjä kertois vielä, että kuinka toi etupään camber saadaan kohilleen....ja saadaako sitä kohilleen ilman "virityksiä"?
auto siis huomenna menossa uusinta säädätykseen.
Nuo camberithan on asteita ja minuutteja, joten 1.59 jälkeen tulee 2.00
Oisin vähän sitä mieltä että tuskin sitä etucamberia voi säätää ilman yläpään reikien viilailua tai alatukivarren rungon puoleista.
Ainakaan omastani en ole keksinyt miten oisin säätäny enkä asiakkaidenkaan autoista.
Mun mielipide on madalletusta autosta että cambereita ei pitäisi yrittää pistää ohjearvoon koska auton alusta/tukivarret on "joustossa" kun sitä on madallettu.
Jos ohjearvona on vakioalustaisen tai M-alustaisen arvot.(Tietysti jos alusta on M niin sitten siihen M:n arvoon.
Oon noita ropannut enemmän ja vähemmän noin 6 vuotta eikä kukaan ole valittanut että olisi ollut huono ajaa säädön jälkeen.
Voihan se olla tietysti että ne ei vaan ole osanneet vaatia sitä "parasta" asetusta.:thinkLast edited by Rubu; 13-07-2007, 07:28.
Comment
-
Comment