Kertoisko joku sellaiset toimivaksi todetut nelipyöräsuuntausarvot e39 530da touringille. Auto on 225/55/16 renkaalla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 ja nelipyöräsuuntaus ?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by kye View PostKertoisko joku sellaiset toimivaksi todetut nelipyöräsuuntausarvot e39 530da touringille. Auto on 225/55/16 renkaalla.
17" renkaalle vähän mielummin vähemmän, mutta menee vielä vähän renkaasta riippuen myös ns.optimiarvoilla. Ehkä 17":lla camberit kuitenkin jo mielummin toleranssialueen pystypuolella kuin päinvastoin(ainakin jos on eurooppalainen rengas, erityisesti Pirelli/Conti tai runflat).
Comment
-
-
Tämmöiset arvot saatiin säädettyä etutukivarsien ja raidetankojen vaihdon jälkeen:
Autona -02 E39 525i M-Sport Touring tasonsäädöllä. Renkaat 235/35/19 & 275/30/19
Etucamber V:-0.24 O:-0,58
Etucaster V:+5.44 O:+5.40
Takacamber V:-2.02 O:-2.00
Takacasterit nimimiin, en muista tarkkoja arvoja.
Ilmeisesti takana jotain väljää kun casteria ei saanut toiselta puolelta pienemmäksi joten säädettiin sitten molemmat puolet tuohon. Mitähän kaikkea tuonne taakse kannattaisi vaihtaa että saisi säädettyä?
Etuoikealle jäi hieman enemmän camberia, saisiko tuon kuntoon vaikkapa mcphersonin esijännityksellä? Korjaaja ei ollut tästä tietoinen eikä ehditty sitä enää koittamaan.
Lupasi kyllä tarvittaessa vinguttamaan iskarin yläpäähän säätöjä jos on tarvetta. Suht asialliselle tuo vaikuttaa jo nyt.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by 325E View PostOnko autossasi apurungon etummaisten puslien kiinnitys pulteista kiinni olevat ja lähtevät tukitangot vinosti eteenpäin runkoon kardaanitunnelin välitukipisteeseen...
Jotka tukevoittavat apurungon vääntymistä ovat vuosimallista 2001 eteenpäin
esim. osanumero Vasemmalle : 51 71 7 892 185 ja lisäksi etummaisten kumien päälle tulee myös vahvistusta pyöreillä kumiprikoilla osa No: 33 31 2 229 141....mikäli ei ole sellaisia on voinut paikat väljistyä ja näin ollen ei alustansäätöjä enää löydy säätöalueille.
Nämä tukitangot on ämmään tullu 6-99
E93 vaimon
ex
E70 3.0 SD
E46x2
M5 E39
325tds E36
M535i E28
323i E30
323 E21
BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostTämmöiset arvot saatiin säädettyä etutukivarsien ja raidetankojen vaihdon jälkeen:
Autona -02 E39 525i M-Sport Touring tasonsäädöllä. Renkaat 235/35/19 & 275/30/19
Etucamber V:-0.24 O:-0,58
Etucaster V:+5.44 O:+5.40
Takacamber V:-2.02 O:-2.00
Takacasterit nimimiin, en muista tarkkoja arvoja.
Ilmeisesti takana jotain väljää kun casteria ei saanut toiselta puolelta pienemmäksi joten säädettiin sitten molemmat puolet tuohon. Mitähän kaikkea tuonne taakse kannattaisi vaihtaa että saisi säädettyä?
Etuoikealle jäi hieman enemmän camberia, saisiko tuon kuntoon vaikkapa mcphersonin esijännityksellä? Korjaaja ei ollut tästä tietoinen eikä ehditty sitä enää koittamaan.
Lupasi kyllä tarvittaessa vinguttamaan iskarin yläpäähän säätöjä jos on tarvetta. Suht asialliselle tuo vaikuttaa jo nyt.
Etucamber V:-0.32 O:-0.42
Etucaster V:+5.50 O:+5.46
Takacamber V:-1.44 O:-1.48
Takacasterit V:+0.12 O:+0.12
Eikös nuo nyt aika hyvin ala olla tontilla :thinkE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Nyt olis -00 e39 530dat tasosäädöllä menossa suuntaukseen. M-sport alusta on ja renkaat Hankook K107 S1 Evo 235/45-17 eli http://www.1010tires.com/images/tire...ok_k107_lg.jpg
Millaisen säätö ohjeistuksen veisin pajalle joka säätää nuo kulmat?"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Nyt on kulmat säädetty.
Lappu oli jätetty autoon kun menin hakemaan sitä, ja kiireellä jouduin lähtemään renkaanvaihtoon eripaikkaan.
Ensinnäkin ohjearvot ovat: BMW,2000, 5 Series (E39) Touring Standard Suspension ex.540i. Auto on 530d m-sport alustalla. Kuuluuko tuohon eri ohjearvot kuin 540i?
Aikaa tilatessani kysyin, että autosta sitten varmaan säädetään kaikki auraukset ja camperit jne. edestä ja takaa, vastaus: Kyllä, kaikki säädetään. No ei ole camperit keulasta noiden arvojen sisällä, ylläri?
Pyöränsuuntausraportti:
Ajossa: Ohjauspyörä hiukan väpättää ja ei ole niin suuntavakaa kuin odotin. Pitänee viellä ilmanpaineita muutella ja kokeilla josko sillä korjaantuisi.
Renkaat on uudet Hankook K107 235/45-17
Etupyörille vaihdettu kaikki 4 tuennan vartta/tankoa puolellensa (lemförder, raidetangot Meyle)
Taakse vaihdettu apurungon isot puslat ja narinahelat.
Nyt viisaammat e39 tietäjät voisi kertoa että onko kaikki ok, vai vienkö auton huomenna aamulla takaisin pajalle. Olisi mukava saada auto toimimaan kunnolla, koska se lähtee pidemmälle reissulle perjantaina."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostNyt on kulmat säädetty.
Lappu oli jätetty autoon kun menin hakemaan sitä, ja kiireellä jouduin lähtemään renkaanvaihtoon eripaikkaan.
Ensinnäkin ohjearvot ovat: BMW,2000, 5 Series (E39) Touring Standard Suspension ex.540i. Auto on 530d m-sport alustalla. Kuuluuko tuohon eri ohjearvot kuin 540i?
Aikaa tilatessani kysyin, että autosta sitten varmaan säädetään kaikki auraukset ja camperit jne. edestä ja takaa, vastaus: Kyllä, kaikki säädetään. No ei ole camperit keulasta noiden arvojen sisällä, ylläri?
Pyöränsuuntausraportti:
Ajossa: Ohjauspyörä hiukan väpättää ja ei ole niin suuntavakaa kuin odotin. Pitänee viellä ilmanpaineita muutella ja kokeilla josko sillä korjaantuisi.
Renkaat on uudet Hankook K107 235/45-17
Etupyörille vaihdettu kaikki 4 tuennan vartta/tankoa puolellensa (lemförder, raidetangot Meyle)
Taakse vaihdettu apurungon isot puslat ja narinahelat.
Nyt viisaammat e39 tietäjät voisi kertoa että onko kaikki ok, vai vienkö auton huomenna aamulla takaisin pajalle. Olisi mukava saada auto toimimaan kunnolla, koska se lähtee pidemmälle reissulle perjantaina.
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostNyt on kulmat säädetty.
Lappu oli jätetty autoon kun menin hakemaan sitä, ja kiireellä jouduin lähtemään renkaanvaihtoon eripaikkaan.
Ensinnäkin ohjearvot ovat: BMW,2000, 5 Series (E39) Touring Standard Suspension ex.540i. Auto on 530d m-sport alustalla. Kuuluuko tuohon eri ohjearvot kuin 540i?
Aikaa tilatessani kysyin, että autosta sitten varmaan säädetään kaikki auraukset ja camperit jne. edestä ja takaa, vastaus: Kyllä, kaikki säädetään. No ei ole camperit keulasta noiden arvojen sisällä, ylläri?
Pyöränsuuntausraportti:
Ajossa: Ohjauspyörä hiukan väpättää ja ei ole niin suuntavakaa kuin odotin. Pitänee viellä ilmanpaineita muutella ja kokeilla josko sillä korjaantuisi.
Renkaat on uudet Hankook K107 235/45-17
Etupyörille vaihdettu kaikki 4 tuennan vartta/tankoa puolellensa (lemförder, raidetangot Meyle)
Taakse vaihdettu apurungon isot puslat ja narinahelat.
Nyt viisaammat e39 tietäjät voisi kertoa että onko kaikki ok, vai vienkö auton huomenna aamulla takaisin pajalle. Olisi mukava saada auto toimimaan kunnolla, koska se lähtee pidemmälle reissulle perjantaina.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostNyt on kulmat säädetty.
Lappu oli jätetty autoon kun menin hakemaan sitä, ja kiireellä jouduin lähtemään renkaanvaihtoon eripaikkaan.
Ensinnäkin ohjearvot ovat: BMW,2000, 5 Series (E39) Touring Standard Suspension ex.540i. Auto on 530d m-sport alustalla. Kuuluuko tuohon eri ohjearvot kuin 540i?
Aikaa tilatessani kysyin, että autosta sitten varmaan säädetään kaikki auraukset ja camperit jne. edestä ja takaa, vastaus: Kyllä, kaikki säädetään. No ei ole camperit keulasta noiden arvojen sisällä, ylläri?
Pyöränsuuntausraportti:
Ajossa: Ohjauspyörä hiukan väpättää ja ei ole niin suuntavakaa kuin odotin. Pitänee viellä ilmanpaineita muutella ja kokeilla josko sillä korjaantuisi.
Renkaat on uudet Hankook K107 235/45-17
Etupyörille vaihdettu kaikki 4 tuennan vartta/tankoa puolellensa (lemförder, raidetangot Meyle)
Taakse vaihdettu apurungon isot puslat ja narinahelat.
Nyt viisaammat e39 tietäjät voisi kertoa että onko kaikki ok, vai vienkö auton huomenna aamulla takaisin pajalle. Olisi mukava saada auto toimimaan kunnolla, koska se lähtee pidemmälle reissulle perjantaina.
Se nyt ei tee mitään ratin väpätystä tai suuntavakavuuden puutetta.
nimim. joskus noita tupellan töissä.
Eikö e39 ole soikeita yläpäänj ruuvinreikiä? Ei silla ettäkö sillä konstilla paljon saisi, plus se on aikamoista pelaamista kun pitää etuakseli keventää , säätää summassa , laskea , uudelleen ylös ja säätö....
mut mitä mä tässä huutelen , eiköhän se tietäjä kohta kommentoi.Last edited by petrolhead; 26-08-2009, 16:43.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Kiitoksia vastauksista! Pitihän se arvata että tämäkin homma kusee ekalla kerralla reisille.. Hemin kommentteja odotellessa
Mitäs kaikkea tuosta nyt kannattee mainita kun aamulla auton vien takaisin pajalle? Ohjearvot m-sportille ja.....?"MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Originally posted by Nisti View PostKiitoksia vastauksista! Pitihän se arvata että tämäkin homma kusee ekalla kerralla reisille.. Hemin kommentteja odotellessa
Mitäs kaikkea tuosta nyt kannattee mainita kun aamulla auton vien takaisin pajalle? Ohjearvot m-sportille ja.....?
Uskaltaako se Hemi enää päteä niin, kun kerran sai nenilleen..
M-Sportin ohjearvoilla laittavat, eikai siinä muuta..?
nimim. muutamat kulmat joskus säätänyt..
E: WTF, toi kulkukulman ohjearvo..?Miten kulkukulman ohjearvo voi olla 0, 12min kun sen pitäisi kyllä käsittääkseni olla 0. aina..
Ja noi taka auraukset, voi jösses, ei olla nähtävästi paljon vaivaa jaksettu nähdä kun on jätetty noin kauas toisistaan auraukset, tonhan voi huomata jo ajossa..
Last edited by Peltsii; 26-08-2009, 17:05.DUCATI 1098 RACING EVO
Comment
-
-
Originally posted by Peltsii View PostUskaltaako se Hemi enää päteä niin, kun kerran sai nenilleen..
M-Sportin ohjearvoilla laittavat, eikai siinä muuta..?
nimim. muutamat kulmat joskus säätänyt.."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
Comment