Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 ja nelipyöräsuuntaus ?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw528
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 210
    • keskisuomi

    #61
    Originally posted by Keimo View Post
    Tuli laitettua Sachs:n alustasarja alle ja nyt pitäisi viedä nelipyöräsuuntaukseen (miel. Espoon alueella). Osaako joku suositella paikkaa ja hinnatkin kiinnostaa.

    Mites on, kun joku kiven kovaa väitti, että nelipyöräsuuntaus on rahastuskikka, koska takapäätä ei voida kuitenkaan säätää? eli riittäisi vaan etupään suuntaus?
    pariviikkoa sitten ostin uudet kesäkumit ja samalla teetätin suuntauksen niin suorastaan kehui kuinka hyvät säätömahdollisuudet on bmw autossa.. 2001 e39 530ia touring..
    on löylyä!!!

    Comment

    • tumppi$
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2007
      • 457
      • Päijät-Häme

      #62
      .................................................. .................................................. ..........
      Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 15:33.

      Comment

      • tumppi$
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2007
        • 457
        • Päijät-Häme

        #63
        .................................................. .................................................. ...
        Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 15:33.

        Comment

        • Eemeli39
          Bimmer Rookie
          • Apr 2008
          • 69
          • Pirkanmaa

          #64
          Kulmien fiksausta Tampereella

          Moi,
          meillä on 530d e39, johon vaihdettiin etutuennan helat + tukivarret. Nyt pitäisi käydä nelipyöräsuuntauksessa. Osaatteko neuvoa Tampereen seudulta hyvää paikkaa ko. operaation suorittamiseksi?

          Avusta kiitollinen!
          e39 530dA -99

          Comment

          • tumppi$
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2007
            • 457
            • Päijät-Häme

            #65
            .................................................. .................................................. ...................
            Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 15:34.

            Comment

            • bmw528
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 210
              • keskisuomi

              #66
              Originally posted by tumppi$ View Post
              Tampereen pajoja en tunne, mutta etsi sellainen paja jossa taito ja motivaatio riittää... Eli etsi ja selvitä sellainen paja jossa osaavat säätää kaikkia kulmia E39:iin myös edestä... Näin ollen ei muuta kuin puhelin käteen ja selvittelemään.

              Mille rengastukselle kulmat säädetään? Siis halkaisija, leveys ja profiili???
              Aikaisemmin tuossa kerroin kun itse käytin bmw e39/530 touring m sport alustalla"ilmajousitus takana"niin koneesta löytyi suoraan autoon tarvittavat arvot/vanteet ja vanteet on edessä 18/8 " 235/40 ja takana 18/9" 265/35...aikaimemmat takakumit oli syönyt sisälaidasta aikalailla..nyt ei enää syö
              on löylyä!!!

              Comment

              • tumppi$
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2007
                • 457
                • Päijät-Häme

                #67
                .................................................. ..................................................
                Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 15:34.

                Comment

                • bmw528
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 210
                  • keskisuomi

                  #68
                  Originally posted by tumppi$ View Post
                  Juu, mittauslaitteiden koneissa on arvot muistissa... Tosin monessa paikassa silti homma menee poskelleen... Yleisin virsihän on ettei etupäässä voi mukamas säätää muuta kuin pelkkää aurausta...

                  Muuten ihan mielenkiinnosta kysyn, millaiset arvot siellä nyt sitten on??
                  Lähinnä camberithan ratkaisee juuri tuon sisälaidan kulumisen...
                  jossain autossa se lappu on mutta en muista arvoja mutta camberia sitä takaa säädettiin ja silmämäääräisesti aika paljonkin..ja edessä kun on nämä kääntökulmat niin nehän on lähes kaikissa autoissa jossain pyöränkulmassa aina poskellaan mutta se ei meinaa mitään..täytyy ku muistaa ni kattoa ne arvot kunhan käy kulkuneuvolla..nyt muutaman toutun uusilla renkailla ajaneena näyttäis kuluvan tasaisesti...
                  on löylyä!!!

                  Comment

                  • bmw528
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 210
                    • keskisuomi

                    #69
                    Originally posted by tumppi$ View Post
                    Juu, mittauslaitteiden koneissa on arvot muistissa... Tosin monessa paikassa silti homma menee poskelleen... Yleisin virsihän on ettei etupäässä voi mukamas säätää muuta kuin pelkkää aurausta...

                    Muuten ihan mielenkiinnosta kysyn, millaiset arvot siellä nyt sitten on??
                    Lähinnä camberithan ratkaisee juuri tuon sisälaidan kulumisen...
                    camber taka-akseli:v:-2'38 lopullinen: -1'31 o:-2'43 lopullinen -1'30 kulmien ero:-0'02


                    etuakseli camber:lopullinen v:-0'39 o:-0'35 yhteisauraus : +0'7mm
                    on löylyä!!!

                    Comment

                    • tumppi$
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2007
                      • 457
                      • Päijät-Häme

                      #70
                      [.................................................. .................................................. ..........
                      Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 15:35.

                      Comment

                      • bmw528
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 210
                        • keskisuomi

                        #71
                        Originally posted by tumppi$ View Post
                        OK... Taitaa nyt kulkea autosi aika mukavasti... Eikö??? Veikkaanpa että vetelyä ei ole...?? (toki riippuu myös renkaista) Takapään camberit erittäin hyvät ja ennen kaikkea täysin symmetriset arvot. Paljonkos muuten takapään auraukset ovat?

                        Etupäässäkin vielä oikein hyvät, tosin itse olisin yrittänyt vielä hieman vähentää negatiivistä camberia... Eli mahdollisimman lähelle 0' astetta. Auraus onkin mukavasti jo hyvin lähellä nollaa... Eli jos vain rengasvalintasi on osunut kohdalleen niin nyt saat nauttia todella siitä mitä E39 on parhaimmillaan... (ja sehän on aika saatanan hyvä) Tuota, entäpä etupään caster??? Caster-arvojen symmetrisyyshän on myös äärimmäisen tärkeä seikka, kun haetaan "junamaista" ajokäytöstä...
                        takapään erillisauraus v:+1,1mm o:+1,0mm
                        etupään caster-kulma 20' alkumittaus: +6'43 o:+6'44 lopullinen +6,10 ja o: +6'11
                        Ja ajettavuus tuossa on monien eri kotteroiden kokemuksella todella todella hyvä ja junamaisuutta on oli vauhtia sitten 80km/h tai 230km/h Ja kumit ei ole mitään testivoittajakumeja ..vinosilmien kumit,mutta äänettömät ja hyväntuntuiset..Urista veteleminenkin on todella vähäistä kumien kokoakin kun katsoo en tiedä johtuuko painosta vaiko mistä mutta tyyni on..
                        Geometrinen kulkusuunta :alku_-0'01 lopullinen: +0'00
                        Last edited by bmw528; 26-07-2008, 21:26.
                        on löylyä!!!

                        Comment

                        • tumppi$
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2007
                          • 457
                          • Päijät-Häme

                          #72
                          jjjjjjjjjjjj...................................... .................................................. ............jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
                          Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 15:35.

                          Comment

                          • Bmw Master
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 13155
                            • Kokomo

                            #73
                            Originally posted by tumppi$ View Post
                            Ja siirryttäessä takapäästä etupäähän tulikin sieltä se perinteinen virsi; "tässähän pystyy edessä säätämään vain aurausta..."
                            Kerrotko mitä muuta ja miten sieltä säädetään?

                            Comment

                            • Vee-eit
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 709
                              • Turku

                              #74
                              Originally posted by Bmw Master View Post
                              Kerrotko mitä muuta ja miten sieltä säädetään?

                              http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...7&postcount=30

                              Tämä kiinnostaa minuakin kovasti. Ja vastaukseksi ei riitä että vingulla suurennetaan reikiä...
                              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                              Comment

                              • tumppi$
                                Bimmer Fanatic
                                • Oct 2007
                                • 457
                                • Päijät-Häme

                                #75
                                ...........................lllllllllllllllllllllll llllllllllllllll.................................. ...............llllllllllllllllllllllllllllllllll. .............................
                                Last edited by tumppi$; 11-04-2011, 15:36.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎