Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e30_M-tech1
    BTCF Member
    • Jan 2011
    • 340
    • Tampere

    Tattista!

    Originally posted by Clavurion View Post
    Pre-face ja facelift umpiot menee kyllä paikalleen, mutta niissä on eri liittimet.
    Ja siis xenonit ei teetä minkäännäkösiä lisätöitä?:think Ku vanhat on siis H7 halogeeneilla..
    Nykyiset:e39 530i & e36 325
    ---------------------------------------------------
    Exät:
    vw golffi
    e46 328 -00
    e30 320 -87
    e30 325 -83
    e36 325 -91
    e36 328 -98
    e30 325 M-tech1 -87

    Comment

    • TJJ
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 7591
      • Jyväskylä

      Originally posted by e30_M-tech1 View Post
      Ja siis xenonit ei teetä minkäännäkösiä lisätöitä?:think Ku vanhat on siis H7 halogeeneilla..
      Ei taida mennä läpi katsastuksesta ilman pesureita ja taitaa vaatia tuon ikäisessä myös automaattisen valojen korkeussäädön.
      E39 528iA

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4180

        Xenonit menee ihan suoraan halogeenien liittimiin ja päinvastoin. Parkeissa ja vilkuissa on eroa face vs. pre ja tähänkin löytyy adapterijohdot/-liittimet.

        Katsastuksesta ilmeisesti ei ole huolta, kun valot ostettu, niin oletettavasti edelliset halogeenit jää talteen ja ei ole iso jobi niitä heittää keulille leiman ajaksi.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • e30_M-tech1
          BTCF Member
          • Jan 2011
          • 340
          • Tampere

          Selvennän vielä

          Originally posted by bemmeri View Post
          Xenonit menee ihan suoraan halogeenien liittimiin ja päinvastoin. Parkeissa ja vilkuissa on eroa face vs. pre ja tähänkin löytyy adapterijohdot/-liittimet.

          Katsastuksesta ilmeisesti ei ole huolta, kun valot ostettu, niin oletettavasti edelliset halogeenit jää talteen ja ei ole iso jobi niitä heittää keulille leiman ajaksi.
          Autona on siis e39 2001 facelift, automaattinen korkeudensäätö sekä pesurit löytyy.
          Tällä hetkellä edessä hellat halogeeneilla (angel eye).
          Ja tarkoitus on vaihtaa umpiot hellan xenonillisiin umpioihin, jotka ovat mahdollisesti vanhasta mallista peräisin (en siis tiedä vm).
          Nykyiset:e39 530i & e36 325
          ---------------------------------------------------
          Exät:
          vw golffi
          e46 328 -00
          e30 320 -87
          e30 325 -83
          e36 325 -91
          e36 328 -98
          e30 325 M-tech1 -87

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Originally posted by bemmeri View Post
            Katsastuksesta ilmeisesti ei ole huolta, kun valot ostettu, niin oletettavasti edelliset halogeenit jää talteen ja ei ole iso jobi niitä heittää keulille leiman ajaksi.
            Tuolla viestissähän luki: "pitää uusia valotehon vuoksi katsastukseen".
            E39 528iA

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4180

              Originally posted by e30_M-tech1 View Post
              Autona on siis e39 2001 facelift, automaattinen korkeudensäätö sekä pesurit löytyy.
              Tällä hetkellä edessä hellat halogeeneilla (angel eye).
              Ja tarkoitus on vaihtaa umpiot hellan xenonillisiin umpioihin, jotka ovat mahdollisesti vanhasta mallista peräisin (en siis tiedä vm).
              Eli autossa ollut alunperin xenonit. Ei ongelmaa leimalla. Valot sopii vaikka olisi pre mallista, mutta parkkien ja vilkkujen liittimet ei käy, vaan tarvii tehdä joku kytkentä väliin jos meinaa vanhat valot uudempaan. Noin päin ei ole valmista adapteria.

              Originally posted by TJJ View Post
              Tuolla viestissähän luki: "pitää uusia valotehon vuoksi katsastukseen".

              No en sisäistänyt lukemaani tai en huomannut tuota.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • AnttiR
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2006
                • 819
                • Jyväskylä

                Facelift umpiot on sen verran helppo kuitenkin fiksata hyväksi että en kyllä vaihtaisi preface umpioihin sen takia että valoteho on huono :think
                E61 535d -04

                Comment

                • Worldfuture
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2014
                  • 324
                  • Forssa

                  Originally posted by AnttiR View Post
                  Facelift umpiot on sen verran helppo kuitenkin fiksata hyväksi että en kyllä vaihtaisi preface umpioihin sen takia että valoteho on huono :think
                  Mietin kans että millä tavalla valoteho on huono, jos linssi on sumee, niin 69€ maksaa uus linssi per puoli. Vaatiihan se vähän työtä ja näppäryyttä, mutta on kuin uudet sen jälkeen.

                  Comment

                  • e30_M-tech1
                    BTCF Member
                    • Jan 2011
                    • 340
                    • Tampere

                    Monivammanen umpio

                    Originally posted by Worldfuture View Post
                    Mietin kans että millä tavalla valoteho on huono, jos linssi on sumee, niin 69€ maksaa uus linssi per puoli. Vaatiihan se vähän työtä ja näppäryyttä, mutta on kuin uudet sen jälkeen.
                    Linssi on kyllä sumea, joka on pienin vamma. Säätötapit luultavasti poikki, valo joka on olematon osottaa puskurin alareunaan/sisälle. Mutta koko umpio roikkuu nokassa yhellä kiinnikkeellä. H7 lamppukiinnitys hajalla, se ei lukitu umpion sisälle. Sekä ajovalopiuhoja jotenkuten juotoksilla kasassa...

                    Edelleenkään tässä autossa ei ole alkuperäisiä (tai minkäänlaisia) xenoneja. Vaan ne vanhat h7 halogeenit, joiden tilalle niitä xenoja meinasin..
                    Nykyiset:e39 530i & e36 325
                    ---------------------------------------------------
                    Exät:
                    vw golffi
                    e46 328 -00
                    e30 320 -87
                    e30 325 -83
                    e36 325 -91
                    e36 328 -98
                    e30 325 M-tech1 -87

                    Comment

                    • TheRipper
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2012
                      • 5061
                      • Paimio

                      Originally posted by Worldfuture View Post
                      Mietin kans että millä tavalla valoteho on huono, jos linssi on sumee, niin 69€ maksaa uus linssi per puoli. Vaatiihan se vähän työtä ja näppäryyttä, mutta on kuin uudet sen jälkeen.

                      Saahan noita halvemmallakin:


                      Ongelmahan noissa on että ne vissiin ei ihan sovi heittämällä, vaan hieman joutuu umpioon muutostöitä tekemään...oliko nyt niin että nämä on muutaman millin pidemmät kuin alkuperäiset?

                      Toki jos on halogeenit vanhastaan niin ballastit pitää myös hommata...
                      F10 523iA 2010

                      Ex: E39 528iA 1997
                      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                      Ex: E65 745iA 2003
                      Ex: E46 318i 1998
                      Ex: E34 525iA 1989

                      Comment

                      • Worldfuture
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 324
                        • Forssa

                        Originally posted by TheRipper View Post
                        Saahan noita halvemmallakin:


                        Ongelmahan noissa on että ne vissiin ei ihan sovi heittämällä, vaan hieman joutuu umpioon muutostöitä tekemään...oliko nyt niin että nämä on muutaman millin pidemmät kuin alkuperäiset?

                        Toki jos on halogeenit vanhastaan niin ballastit pitää myös hommata...
                        Tarkotin näitä ulompia isoja muovilinssejä, enkä noita projektoreita

                        Comment

                        • TheRipper
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2012
                          • 5061
                          • Paimio

                          Originally posted by Worldfuture View Post
                          Tarkotin näitä ulompia isoja muovilinssejä, enkä noita projektoreita

                          Tjaa...vai linssejä...
                          F10 523iA 2010

                          Ex: E39 528iA 1997
                          Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                          Ex: E65 745iA 2003
                          Ex: E46 318i 1998
                          Ex: E34 525iA 1989

                          Comment

                          • Roisto
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 2542
                            • Kajaani

                            Linssejä..
                            2001 E39 525iA
                            1992 E34 "540i/5"

                            Comment

                            • JiiVee92
                              BTCF Member
                              • Mar 2017
                              • 943
                              • Kouvola/Myllykoski

                              Välillä käynnyt mielessä päivittää tuo käyttiksen pieni ajotietokone isoon. Mitenkäs nuo eri vuosimallien mittaristojen yhteensopivuus, lähinnä uudemman prefacen mittaristot, kun niitä on ebay pullollaan. Joskus myös nollattuja mitkä saa koodattua uutena sinne autoon. Osaako täällä kukaan tehdä kolmeysin mittaristosta "uutta"?
                              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
                              NYT: E61 530xd -08 käyttis
                              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Originally posted by JiiVee92 View Post
                                Välillä käynnyt mielessä päivittää tuo käyttiksen pieni ajotietokone isoon. Mitenkäs nuo eri vuosimallien mittaristojen yhteensopivuus, lähinnä uudemman prefacen mittaristot, kun niitä on ebay pullollaan. Joskus myös nollattuja mitkä saa koodattua uutena sinne autoon. Osaako täällä kukaan tehdä kolmeysin mittaristosta "uutta"?
                                Kunhan se "uusi" mittaristo ei ole m35080-piirillä, niin onnistuu BMW scannerilla. Muuten vaatii sitten mittariston purkamisen ym.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎