Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wildchild
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2016
    • 256
    • Päijät-Häme

    M540B25 : Maffin jälkeiseen haitariputkeen tulee päälle nippa alipaineletkuille. Toinen menee bensansuodattimelle ja toinen muistaakseni jarrutehostimelle. Mistä kyseinen nippa? Omassa tulpattu tuo suodattimelle menevä nippa kun mennyt ilmeisesti katki joskus :think

    Yritin Smiedemmannilta ja realoemista katsella mutten löytänyt.

    EDIT: Tärppäs. Ei se ylempi mennytkään tehostimelle vaan koneeseen. Osa 13327503677
    Attached Files
    Last edited by Wildchild; 29-09-2019, 21:28.
    Bmw 525iA -02

    Comment

    • Clavurion
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 9159
      • Oulu

      Originally posted by Wildchild View Post
      M540B25 : Maffin jälkeiseen haitariputkeen tulee päälle nippa alipaineletkuille. Toinen menee bensansuodattimelle ja toinen muistaakseni jarrutehostimelle. Mistä kyseinen nippa? Omassa tulpattu tuo suodattimelle menevä nippa kun mennyt ilmeisesti katki joskus :think

      Yritin Smiedemmannilta ja realoemista katsella mutten löytänyt.

      EDIT: Tärppäs. Ei se ylempi mennytkään tehostimelle vaan koneeseen. Osa 13327503677
      Juu. Tuo on kaaviossa erehdyttävästi kuvattu. Nr.6
      E39 530dA -02 M-Sport
      E53 X5 3.0dA -06 Sport
      * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
      Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

      Comment

      • Wildchild
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2016
        • 256
        • Päijät-Häme

        Originally posted by Clavurion View Post
        Juu. Tuo on kaaviossa erehdyttävästi kuvattu. Nr.6
        Joo hämäsi vähän toi varaosakuva, siksi ei heti löytynyt.
        Bmw 525iA -02

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          Originally posted by peltone View Post
          Onko 97 mf-ratin slipring rikki ku vasemman puolen napeis ei valoja eikä tapahu mitää?
          Tähän ratkaisu: vaihdoin vanhan kuluneen kehän/ratin rungon uudelleen verhoiltuun ja kun kasasin kaikki palaset piuhat yms takaisin rattiin ja ratti autoon kiinni, kaikki toimi.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            E39 535i M62 1998

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Eiköhän se laakeri ole.
            Onko vaikea vaihtaa ne laakerit?
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              Onko vaikea vaihtaa ne laakerit?
              Aika askare kun laatikko pitää purkaa.

              Kutoskoneen kyseessä ollessa hankkisin itse varmaankin ehjän looran purkupelistä ja ajelisin sillä auringonlaskuun.

              Comment

              • vakahkon
                Newbiemmer
                • Aug 2019
                • 8
                • Oulu

                Originally posted by vakahkon View Post
                Töistä nyt aamulla tullessa motarilla annoin autolle vähän kenkää ja hetken päästä huomasin, että lämpömittari on punasella. Auto sivuun ja 10-15min jäähyttelyn jälkeen salavalikosta lämmöt 90. No jatkoin matkaa lämpöjä seuraillen ja alko heti nousemaan uudestaan vähitellen. 120 asteen kohdalla noin 2km päässä edellisestä "parkkeerauksesta" uudestaan auto sivuun ja hinuri paikalle.

                Hinausta ootellessa (ja salavalikon mukaan lämmön tippuessa 85 asteeseen) käytin autoa noin minuutin tyhjäkäynnillä, jolloin lämmöt ei salavalikon mukaan noussut. Eikä myöskään puhaltanu lämmintä ollenkaan. Vesipumppu ja termari muistaakseni noin 50tkm sitte vaihdettu, syyläri 15tkm. Nestettä ei ole kadonnu ja ylä- ja alavesiletkut oli pinkeät ja lämpimät, ei siis tuntunu kovin kuumalta. Autolla minun omistuksen aikana ajettu ~3tkm eikä aikasemmin ole ollu mitään ongelmaa lämpöjen kans.

                Eli voiko näistä nyt päätellä onko kyse ilmauksen epäonnistumisesta vai vesipumpusta/termarista? Kansivikaan/pahvin pettämiseen en halua uskoa, mutta kai seki on aina mahollista...

                Autolla pitäis päästä taas huomenna liikenteeseen, joten motonetin termari sekä vesipumppu (valeo) taitaa olla tälleen sunnuntaina ainoa vaihtoehto osille.

                Anteeksi, jos tuli vähän epäselvää settiä, tälleen ilman yöunia työputken jälkeen ei ole enää ihan täysissä järjissä

                Ja siis m52b28 koneella vuodelta -96
                Vielä varmistukseksi, jos termari on juminu kiinni nii sisälle tulis kuitenki lämmintä? (Edit. Mikäli siis järjestelmässä ei ole ilmaa)
                Vesipumppu hirveän taistelun ja loppupeleissä viskon palottelun jälkeen vaihdettu ja vanhaki oli ehjä (metallisiipinen). Lähinnä että laitanko kaikki vaan nyt nippuun ja kunnollinen ilmaus vai käynkö mettästämässä jostaki uuen termarin+kotelon ennen sitä?
                Last edited by vakahkon; 01-10-2019, 11:58.

                Comment

                • Starck
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 119
                  • Ulvila

                  Originally posted by vakahkon View Post
                  Vielä varmistukseksi, jos termari on juminu kiinni nii sisälle tulis kuitenki lämmintä? (Edit. Mikäli siis järjestelmässä ei ole ilmaa)
                  Vesipumppu hirveän taistelun ja loppupeleissä viskon palottelun jälkeen vaihdettu ja vanhaki oli ehjä (metallisiipinen). Lähinnä että laitanko kaikki vaan nyt nippuun ja kunnollinen ilmaus vai käynkö mettästämässä jostaki uuen termarin+kotelon ennen sitä?
                  Katsoisin kyllä samaan syssyyn tuon termarin ennen kuin laittaa nesteitä sisään, jos kotelo ei vuoda niin ei kai siihen uutta koteloa tarvitse, uusi tiiviste riittänee.

                  Comment

                  • DarkWarder65
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2013
                    • 279
                    • Helsinki

                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Aika askare kun laatikko pitää purkaa.

                    Kutoskoneen kyseessä ollessa hankkisin itse varmaankin ehjän looran purkupelistä ja ajelisin sillä auringonlaskuun.
                    tossa V8 kone, asiasta kolmanteen joutuuko radiomoduulin koodaamaan jos sen vaihtaa on se vanhempi moduuli, jos ei ole sama osanumero?
                    E39 535i M62 1998

                    Comment

                    • vakahkon
                      Newbiemmer
                      • Aug 2019
                      • 8
                      • Oulu

                      Nyt pysyy lämmöt kurissa taas ja koneeseen meni huomattavasti enemmän nestettä ku tuli pois. Tyhjäkäynnilläki puhaltaa kunnolla lämmintä eli ilmaus ilmeisesti onnistu. Onpahan nyt varmuus että siellä on metallisiipinen vesipumppu

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        Originally posted by DarkWarder65 View Post
                        tossa V8 kone, asiasta kolmanteen joutuuko radiomoduulin koodaamaan jos sen vaihtaa on se vanhempi moduuli, jos ei ole sama osanumero?
                        Aaa joo käsitin väärin.
                        Ymmärsin että 530 laatikko ääntää mutta se olisikin tarjolla varaosaksi.

                        Se ei valitettavasti sovi tuohon V8 malliin. V8:n laatikot ovatkin sitten harvinaisempia ja hinnoittelu sen mukaista.

                        Comment

                        • DarkWarder65
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2013
                          • 279
                          • Helsinki

                          Originally posted by Muurahainen View Post
                          Aaa joo käsitin väärin.
                          Ymmärsin että 530 laatikko ääntää mutta se olisikin tarjolla varaosaksi.

                          Se ei valitettavasti sovi tuohon V8 malliin. V8:n laatikot ovatkin sitten harvinaisempia ja hinnoittelu sen mukaista.
                          Joo niin näyttää olevan.
                          E39 535i M62 1998

                          Comment

                          • DarkWarder65
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2013
                            • 279
                            • Helsinki

                            E39 535i M62 1998

                            kyseiseen vekottimeen, jos jollain löytys toimiva laatikko edullisesti niin hyvä olisi. olen laittanut tuonne ostetaan palstalle ilmotuksen kanssa, ja katellut myynti puolelta mutta ei siellä näyttänyt olevan kyseistä laatikkoa. Sama laatikko on ainoastaan 735i-mallissa.

                            Viestiä voi laittaa yv:nä tai meilillä [email protected]
                            Last edited by DarkWarder65; 03-10-2019, 18:24.
                            E39 535i M62 1998

                            Comment

                            • Odto
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2017
                              • 114
                              • Suomi

                              Nyt oli erikoinen tapaus. Pissapojan lämmitin meni ilmeisesti oikkariin, rupesi käryämään ja palamaan. Onko näin käynyt muille, tai onko tiedossa vastaavia E39 tapauksia.
                              Kauhea savun haju tuli sisälle, vedin parkkiin ja avasin konepellin. Äänieristyksen takaa hohkasi valoa ja lopputulema on kuvan mukainen. Onneksi ei koko auto palanut.



                              Mitään ongelmia ei ole ennen ollut. Sulakkeen olisi varmaan pitänyt palaa, täytyy tsekata. Uskaltaakohan tolla ajaa enää

                              Comment

                              • Muurahainen
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Odto View Post
                                Nyt oli erikoinen tapaus. Pissapojan lämmitin meni ilmeisesti oikkariin, rupesi käryämään ja palamaan. Onko näin käynyt muille, tai onko tiedossa vastaavia E39 tapauksia.
                                Kauhea savun haju tuli sisälle, vedin parkkiin ja avasin konepellin. Äänieristyksen takaa hohkasi valoa ja lopputulema on kuvan mukainen. Onneksi ei koko auto palanut.



                                Mitään ongelmia ei ole ennen ollut. Sulakkeen olisi varmaan pitänyt palaa, täytyy tsekata. Uskaltaakohan tolla ajaa enää
                                Noita on kärähdellyt useampia.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎