Originally posted by TJJ
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by alppiE39 View PostYlempänä oli sanottu että 75w90 jos ei oo luistonestoa, multa semmonen löytyy.
Mistäköhän sais halvimmat 70w140 litkut?
Originally posted by TheRipper View PostKorjausopas ilmoittaa noin... Luistonestolliseen Gearlube vs500 tai vastaava ilman Gearlube vs600 tai vastaava. Mutta tuskin siinä nyt mitään pahempaa pääsee käymään vaikka ne 75w-90 sinne laittaisikin.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by heismain View PostPakkasten saapuessa auto alkaa nostaa kieroksia, kun painaa kytkimen pohjaan. Kierokset pomppaavat hetkellisesti ylös ja palautuvat sitten normaaliksi. Tämä ilmenee sään viiletessä, vaikka auto olisi itse lämmennyt. Matkaajossa auto toimii normaalisti.E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D
Comment
-
-
Originally posted by alppiE39 View PostTosiaan tänään pyörittelin renkaita ja ääni kadonnut. Seurailen asiaa. Yksi mahollisuus että jarrut ois tuon äänähtelyn päästänyt.
Comment
-
-
Mistäs kannattais imuvuotoa vielä hakea kun short term fuel trim heittää pahasti, ajossa noin 15%, tyhjäkäynnillä 27.34% tasan ja reippaassa kiihdytyksessä - 15% tms tais olla. Molemmissa Bank 1 ja 2 samoja lukuja suurinpiirtein. Long term fuel trim 0% molemmissa bank:eissa. Kyseessä m54b25 motti. Vaihdettu osat: huohotin muutettu cathcan systeemiksi, pitäisi olla 100% tiivis, venakopasta tiiviste, disa rempattu, imu letkut suodattimen ja kaasuläpän väliin ne molemmat, sap ventiililtä letkut vai mikä vena se nyt imusarja takana onkaan, sekä tulpat tsekattu myös sieltä imusarja päästä.
Myös sytytystulpat, muutama puola, moottorin ilmansuodatin ja bensa suodatin vaihdeltu. Koko imupuoli turattu läpi startti pilotilla ja missään vaiheessa ei käynti notkahda. Mistä kannattaisi vielä mahdollista vuotoa hakea? Eilen myös tuli maffi logattua, antoi ihan loogista lukua, 157g/sec 3 vaihde rajoittimella. Sitä en siiskään syyttämään lähtisi?
Edit: vuoto löydetty, disa ventiilin akselin tiiviste vuoti. Moottori silikonia väliin ja disa pois käytöstä. Täytynee uutta ventiiliä ruveta etsimään, kun tuota sisempää stefaa/tiivistettä ei taida saada? Logasin asennuksen jälkeen stft ja oli ok lukua ajossa
-5 ja 5% välillä, ja samat luvut paikalla 3000rpm tietämillä. Tyhjäkäynnillä meni sitten - 15 ja jopa - 20, mitäs tää nyt meinaa, seos liian rikasta vai?Last edited by Velsstu; 07-11-2019, 20:37.
Comment
-
-
Bensalinjoista
Moro moro.
Keskimmäinen bensalinja ruvennu vuotamaan pikku tömähdyksen jälkeen.
https://imgur.com/a/K89rQGV (kuva)
En oo vielä saanu tuosta pidikkeestä irti nii en tiiä minkä kokonen reikä siellä on mut tuppaa aika hyvin pistää bensaa sieltä ku auto käy.
Onko noihin linjoihin mitää korjauskeinoja vai pitääkö sitä hommata kokonaan uus linja jostaki? Pystyykö esim. pätkän letkua pistää tuohon väliin?
Comment
-
-
Originally posted by alppiE39 View PostMoro moro.
Keskimmäinen bensalinja ruvennu vuotamaan pikku tömähdyksen jälkeen.
https://imgur.com/a/K89rQGV (kuva)
En oo vielä saanu tuosta pidikkeestä irti nii en tiiä minkä kokonen reikä siellä on mut tuppaa aika hyvin pistää bensaa sieltä ku auto käy.
Onko noihin linjoihin mitää korjauskeinoja vai pitääkö sitä hommata kokonaan uus linja jostaki? Pystyykö esim. pätkän letkua pistää tuohon väliin?
Pystyy sen patentoimaankin mutta uuden putken laitto on niin helppo homma etten paljo muuta harkitsisi ellei auto ole menossa purkuun lähiaikoinaF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by alppiE39 View PostJees pitääpi ettiä vinkkejä uuden putken laittoon
En tiiä paljoko vinkkejä voi antaa putken vaihtamiseen joka on kiinni kahdella kelmmarilla ja parilla muoviklipilläF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Itseasiassa ei tuo E39:n putkisto ole mitenkään helppo varsinkaan yksin asentaa kun ovat keksineet että se on pakosarjojen jälkeen yhtä puuta.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
Comment