Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XIV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • alppiE39
    Bimmer Rookie
    • Jun 2019
    • 106
    • RIIHIMÄKI

    Originally posted by TJJ View Post
    Oletko varmistanut, että ääni tosiaan kuuluu perästä? Eikä vetoakseleista tai jarruista.
    Pitääpi ottaa vielä pukeille ja varmistaa tuon äänen lähde. Ajattelin vaan että peräöljyt vois siinä pukeilla vaihtaa samalla ku veikkaisin että rullattu ihan alusta asti alkuperäsillä.

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      Originally posted by alppiE39 View Post
      Ylempänä oli sanottu että 75w90 jos ei oo luistonestoa, multa semmonen löytyy.
      Mistäköhän sais halvimmat 70w140 litkut?
      Netissä nyt lukee vähän vaikka mitä. Fakta on se, että vain lukollisessa perässä tarvitsee nuo 75w140 öljyt. Luistonestolla ei ole mitään tekemistä perän öljyjen kanssa. Tämä tulee hyvin selvästi esiin kun asian tarkistaa BMW virallisista dokumenteista.

      Originally posted by TheRipper View Post
      Korjausopas ilmoittaa noin... Luistonestolliseen Gearlube vs500 tai vastaava ilman Gearlube vs600 tai vastaava. Mutta tuskin siinä nyt mitään pahempaa pääsee käymään vaikka ne 75w-90 sinne laittaisikin.
      Mikä korjausopas noin ilmoittaa? Tuollaisilla korjausoppailla voi heittää vesilintua BMW:n kanssa, kun BMW viralliset ohjeet on saatavilla. Ja kuten Pazi88 sanoi, niin ei ole mitään lukkoa pl. m5, joten 75w-90. Luistonesto toimii moottorinohjauksen & jarrujen kautta. 520 on luultavasti vain ASC, joten jarrunesteeksi kelpaa käytännössä kaikki. DSC kanssa kannatta vähän paremmat jarrunesteet laittaa, jos haluaa järjestelmän toimivan parhaalla mahdollisella tavalla.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • heismain
        Newbiemmer
        • Jun 2011
        • 11
        • Pohjois-Savo

        Pakkasten saapuessa auto alkaa nostaa kieroksia, kun painaa kytkimen pohjaan. Kierokset pomppaavat hetkellisesti ylös ja palautuvat sitten normaaliksi. Tämä ilmenee sään viiletessä, vaikka auto olisi itse lämmennyt. Matkaajossa auto toimii normaalisti.

        Comment

        • Jesse93
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 940
          • Mustio

          Originally posted by heismain View Post
          Pakkasten saapuessa auto alkaa nostaa kieroksia, kun painaa kytkimen pohjaan. Kierokset pomppaavat hetkellisesti ylös ja palautuvat sitten normaaliksi. Tämä ilmenee sään viiletessä, vaikka auto olisi itse lämmennyt. Matkaajossa auto toimii normaalisti.
          Imuvuoto?
          E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

          Comment

          • DarkWarder65
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2013
            • 279
            • Helsinki

            Originally posted by Muurahainen View Post
            Tuskin kaksoismassa. Jos olisi se tärinä muuttuisi eri vaihteella.
            Mikähän siellä sitten voisi tärisyttää/juristaa, kun ei oikein tiedä että uskaltaako sillä ajaa?
            E39 535i M62 1998

            Comment

            • Muurahainen
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by TheRipper View Post
              Olisiko sitten tosiaan niin että lukkoperästä olisi tullut luistonestollinen? :think
              Jossain tuollaisen käännöskukkasen olenkin nähnyt.

              Comment

              • alppiE39
                Bimmer Rookie
                • Jun 2019
                • 106
                • RIIHIMÄKI

                Originally posted by TJJ View Post
                Oletko varmistanut, että ääni tosiaan kuuluu perästä? Eikä vetoakseleista tai jarruista.
                Tosiaan tänään pyörittelin renkaita ja ääni kadonnut. Seurailen asiaa. Yksi mahollisuus että jarrut ois tuon äänähtelyn päästänyt.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  Originally posted by alppiE39 View Post
                  Tosiaan tänään pyörittelin renkaita ja ääni kadonnut. Seurailen asiaa. Yksi mahollisuus että jarrut ois tuon äänähtelyn päästänyt.
                  Minulla taisi joskus äänellä vetoakselien suojakumit. Pyörät kun on ilmassa, niin se niiden haitariosa on aika kasassa.
                  E39 528iA

                  Comment

                  • Velsstu
                    Newbiemmer
                    • Sep 2018
                    • 4
                    • Kuusamo

                    Mistäs kannattais imuvuotoa vielä hakea kun short term fuel trim heittää pahasti, ajossa noin 15%, tyhjäkäynnillä 27.34% tasan ja reippaassa kiihdytyksessä - 15% tms tais olla. Molemmissa Bank 1 ja 2 samoja lukuja suurinpiirtein. Long term fuel trim 0% molemmissa bank:eissa. Kyseessä m54b25 motti. Vaihdettu osat: huohotin muutettu cathcan systeemiksi, pitäisi olla 100% tiivis, venakopasta tiiviste, disa rempattu, imu letkut suodattimen ja kaasuläpän väliin ne molemmat, sap ventiililtä letkut vai mikä vena se nyt imusarja takana onkaan, sekä tulpat tsekattu myös sieltä imusarja päästä.

                    Myös sytytystulpat, muutama puola, moottorin ilmansuodatin ja bensa suodatin vaihdeltu. Koko imupuoli turattu läpi startti pilotilla ja missään vaiheessa ei käynti notkahda. Mistä kannattaisi vielä mahdollista vuotoa hakea? Eilen myös tuli maffi logattua, antoi ihan loogista lukua, 157g/sec 3 vaihde rajoittimella. Sitä en siiskään syyttämään lähtisi?

                    Edit: vuoto löydetty, disa ventiilin akselin tiiviste vuoti. Moottori silikonia väliin ja disa pois käytöstä. Täytynee uutta ventiiliä ruveta etsimään, kun tuota sisempää stefaa/tiivistettä ei taida saada? Logasin asennuksen jälkeen stft ja oli ok lukua ajossa
                    -5 ja 5% välillä, ja samat luvut paikalla 3000rpm tietämillä. Tyhjäkäynnillä meni sitten - 15 ja jopa - 20, mitäs tää nyt meinaa, seos liian rikasta vai?
                    Last edited by Velsstu; 07-11-2019, 20:37.

                    Comment

                    • alppiE39
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2019
                      • 106
                      • RIIHIMÄKI

                      Bensalinjoista

                      Moro moro.
                      Keskimmäinen bensalinja ruvennu vuotamaan pikku tömähdyksen jälkeen.

                      https://imgur.com/a/K89rQGV (kuva)
                      En oo vielä saanu tuosta pidikkeestä irti nii en tiiä minkä kokonen reikä siellä on mut tuppaa aika hyvin pistää bensaa sieltä ku auto käy.

                      Onko noihin linjoihin mitää korjauskeinoja vai pitääkö sitä hommata kokonaan uus linja jostaki? Pystyykö esim. pätkän letkua pistää tuohon väliin?

                      Comment

                      • peto2
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 8267
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        Originally posted by alppiE39 View Post
                        Moro moro.
                        Keskimmäinen bensalinja ruvennu vuotamaan pikku tömähdyksen jälkeen.

                        https://imgur.com/a/K89rQGV (kuva)
                        En oo vielä saanu tuosta pidikkeestä irti nii en tiiä minkä kokonen reikä siellä on mut tuppaa aika hyvin pistää bensaa sieltä ku auto käy.

                        Onko noihin linjoihin mitää korjauskeinoja vai pitääkö sitä hommata kokonaan uus linja jostaki? Pystyykö esim. pätkän letkua pistää tuohon väliin?

                        Pystyy sen patentoimaankin mutta uuden putken laitto on niin helppo homma etten paljo muuta harkitsisi ellei auto ole menossa purkuun lähiaikoina
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • alppiE39
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2019
                          • 106
                          • RIIHIMÄKI

                          Originally posted by peto2 View Post
                          Pystyy sen patentoimaankin mutta uuden putken laitto on niin helppo homma etten paljo muuta harkitsisi ellei auto ole menossa purkuun lähiaikoina
                          Jees pitääpi ettiä vinkkejä uuden putken laittoon

                          Comment

                          • peto2
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2007
                            • 8267
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by alppiE39 View Post
                            Jees pitääpi ettiä vinkkejä uuden putken laittoon

                            En tiiä paljoko vinkkejä voi antaa putken vaihtamiseen joka on kiinni kahdella kelmmarilla ja parilla muoviklipillä
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • alppiE39
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2019
                              • 106
                              • RIIHIMÄKI

                              Originally posted by peto2 View Post
                              En tiiä paljoko vinkkejä voi antaa putken vaihtamiseen joka on kiinni kahdella kelmmarilla ja parilla muoviklipillä
                              Ai se on niin helposti. No pitää alkaa hoitelee pikkuhiljaa, kuukauden tässä on kortti pois nii ei mulla kiire oo

                              Comment

                              • Axum
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 4416
                                • Kuopio

                                Itseasiassa ei tuo E39:n putkisto ole mitenkään helppo varsinkaan yksin asentaa kun ovat keksineet että se on pakosarjojen jälkeen yhtä puuta.
                                - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                                - E39 528ia
                                - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                                - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                                Puretaan 520ia -97
                                https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎