Originally posted by ekkoo1
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by DarkWarder65; 22-04-2020, 18:26.E39 535i M62 1998
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostLambdat oli 0.63 - 0.65Last edited by Muurahainen; 22-04-2020, 19:11.
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View PostLambdat oli 0.63 - 0.65
Ei voi toimia oikein kivasti jos seokset ovat sekaisin kun ei säätöä tapahdu.
Tuo kannattaisi selvittää varmaan alkuun miksi ei ala tulla vaihtelevia arvoja lambdoilta.
Eikä välttämättä tarkoita risoja lambdoja.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostEli eivät toimi. Nice.
Ei voi toimia oikein kivasti jos seokset ovat sekaisin kun ei säätöä tapahdu.
Tuo kannattaisi selvittää varmaan alkuun miksi ei ala tulla vaihtelevia arvoja lambdoilta.
Eikä välttämättä tarkoita risoja lambdoja.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Nyt kun sopivasti lambdoista puhutaan, niin jos antaa vikakoodissa (lohko 2), tai (lohko 1) niin onko noi (lohkot) sama asia kun bank 1 tai 2?
Eli siis jos tulee koodi P0174 seos liian laiha (lohko2), niin onko imuvuoto vai jompikumpi bank 2 antureista?Last edited by Worldfuture; 23-04-2020, 10:22.
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostNyt kun sopivasti lambdoista puhutaan, niin jos antaa vikakoodissa (lohko 2), tai (lohko 1) niin onko noi (lohkot) sama asia kun bank 1 tai 2?
Eli siis jos tulee koodi P0174 seos liian laiha (lohko2), niin onko imuvuoto vai jompikumpi bank 2 antureista?E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostPitäis olla sama asia nuo lohkot ja bankit tässä yhteydessä. Etulambda mittaa seosta, takalambdan pitäisi lähinnä aiheuttaa koodia "katalysaattorin vajaatoiminnasta" jos jotain. Kannattaa etsiä imuvuotoja ennenkuin alkaa turhaan lambdaa uusimaan.
E: ja ymmärsinkö oikein että jos olisi imuvuoto, niin vikakoodit vaan luulee että anturissa vika koska anturi saa väärää tietoa? Mutta voiko imuvuoto olla sitten vaan kolmeen takimmaiseen sylinteriin, kun kerta herjaa vaan bank 2 eikai se niin voi ollaLast edited by Worldfuture; 23-04-2020, 10:55.
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostSuihkutella jarrukliineriä pitkin konehuonetta koneen käydessä? Eikait se vuoto voi olla kun imusarjan puolella jossain:think kyseessähän on siis e61 malli, kaverin puolesta vaan kyselen, mutta aikalailla sama konehan se on, m54b25 siis. Eli jos oikein käsitin, jollei löydy imuvuotoa, niin syypää on lähestulkoon pakko olla tämä bank 2 ensimmäinen anturi:think
E: ja ymmärsinkö oikein että jos olisi imuvuoto, niin vikakoodit vaan luulee että anturissa vika koska anturi saa väärää tietoa? Mutta voiko imuvuoto olla sitten vaan kolmeen takimmaiseen sylinteriin, kun kerta herjaa vaan bank 2 eikai se niin voi olla
Jarrukliinerillä voi yrittää suihkua ja katsoa muuttuuko käynti ihan kuuluvasti tai sitten ihan silmä käteen ja etsii murtumia/halkeamia ilmanotto- ja alipaineletkuista.
Varmaan googlettamalla tai foorumin haulla löytyy noita yleisiä 6cyl imuvuoto vikapaikkoja, itsellä ei ole niistä niin paljon kokemusta, mutta muistelin että ihan se Maffin haitariputki tykkää hajota joten sen tutkimisesta voi vaikka aloittaa.E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostVeikataan ongelmaa vaijerien kanssa. Siinähän ne kulkee kuskin puolelta sen jarrutehostimen vierestä ja sitten kulkee lokarin reunaa eteen. Huomaa kyllä kun avaa pellin ja katsoo.
Avaus sujuu ongelmitta, mutta sulkeutuminen, eli keulan vaijeri ei jaksa työntyä tarpeeksi syvään, jotta lukituskiepit palautuisi. Siitä jakopalikasta sormin työntäen kyllä saan ne lukituskiepit esiin.
En äkkiseltään keksinyt että miten lukkopellin puolelta saisi vaijerin toisen pään esiin että pääsisi tosissaan ränkkäämää ees-taas vaijeria josko se siitä vetristyisi.
Vai pitääkö vaan tuskallisesti tehdä eteen/taakse liikettä (hehheh) siitä lokarin päältä olevasta jakoblokilta?
Comment
-
-
Originally posted by Iraslak View PostÄh, mitenhän sitä niin sokea (humalassa) oli ettei tuota suoraan nähnyt. Nyt on myös tuutaattu tököttiä vaijereillekkin, mutta ei vaan tokene.
Avaus sujuu ongelmitta, mutta sulkeutuminen, eli keulan vaijeri ei jaksa työntyä tarpeeksi syvään, jotta lukituskiepit palautuisi. Siitä jakopalikasta sormin työntäen kyllä saan ne lukituskiepit esiin.
En äkkiseltään keksinyt että miten lukkopellin puolelta saisi vaijerin toisen pään esiin että pääsisi tosissaan ränkkäämää ees-taas vaijeria josko se siitä vetristyisi.
Vai pitääkö vaan tuskallisesti tehdä eteen/taakse liikettä (hehheh) siitä lokarin päältä olevasta jakoblokilta?
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Iraslak View PostÄh, mitenhän sitä niin sokea (humalassa) oli ettei tuota suoraan nähnyt. Nyt on myös tuutaattu tököttiä vaijereillekkin, mutta ei vaan tokene.
Avaus sujuu ongelmitta, mutta sulkeutuminen, eli keulan vaijeri ei jaksa työntyä tarpeeksi syvään, jotta lukituskiepit palautuisi. Siitä jakopalikasta sormin työntäen kyllä saan ne lukituskiepit esiin.
En äkkiseltään keksinyt että miten lukkopellin puolelta saisi vaijerin toisen pään esiin että pääsisi tosissaan ränkkäämää ees-taas vaijeria josko se siitä vetristyisi.
Vai pitääkö vaan tuskallisesti tehdä eteen/taakse liikettä (hehheh) siitä lokarin päältä olevasta jakoblokilta?
Ne 2vaijeria saa schmiedmanniltakin alkuperäisenä vajaa 20e/kpl,
tarvikkeina muualta alle 10e/kpl.Sorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
Comment