Originally posted by Markuzzz
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
-
Originally posted by Clavurion View PostToki tehoja ei ole normaalisti paineanturin liitin irrotettuna, kun vikatilassa ruiskutusmääriä rajoitetaan. Jos se liitin paikallaan kävi vielä huonommin, niin uusisin ne liittimen pinnit joka tapauksessa. Mutta tuossa videolla näyttää ajoittain pätkivän edelleen. Mahdollisesti jonkun suuttimen liittimessä samaa kontaktiongelmaa. Kokeile nitkutella suuttimien liittimiä, vaikuttaako käyntiin.
Huomasin yhden sivuseikan myös ajaessani eilen ja tänään. Eilen rail-anturi oli paikallaan ja kävi hyvin eikä myöskään pätkinyt ajossa. Mutta heti kun dieselit olivat menneet niin alas, että valo syttyi niin alkaa armoton pätkiminen. Ei tuo siirtopumpulta vaikuttaisi kun alle tuon 15L menee?None atm
Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34
Comment
-
-
Originally posted by Markuzzz View PostTuossa eilen tuli ihmeteltyä ja tutkittua autoa enemmän niin on sieltä ainakin alipaineletkuja hieman murteessa, ahtoputki oli hieman irti ja kutos-pytyn suuttimien johdot oli ilkeästi rikki hieman siitä lämpösuojan alta.
Huomasin yhden sivuseikan myös ajaessani eilen ja tänään. Eilen rail-anturi oli paikallaan ja kävi hyvin eikä myöskään pätkinyt ajossa. Mutta heti kun dieselit olivat menneet niin alas, että valo syttyi niin alkaa armoton pätkiminen. Ei tuo siirtopumpulta vaikuttaisi kun alle tuon 15L menee?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostMiksi se tankki pitää ajaa niin tyhjäksi, että polttonaineen merkkivalo palaa? Ne polttoainemittari ei ole mikään tarkkuusinstrumentteja, joten siellä mahdollisesti oli niin vähän ainetta tankissa, että siksi nykii. Muutenkin tankkia ei kannattaisi ihan tyhjäksi ajaa kun siellä pohjalla on yleensä aina jotain paskaa, joka voi silloin lähteä liikkeelle.None atm
Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34
Comment
-
-
Originally posted by Markuzzz View PostNo nyki tuo nyttenkin kun 15L sinne lorautin lisää ainetta.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNykiikö se liitin irti nyt? Jos ei niin sitten siellä on huono liitos ja ne pinnit pitäisi sinne uusia. Kulkeeko ilmakuplia konehuoneen letkuissa?
Jos ei näillä lähde, sitten menee kyllä oman järjen yli. IlmoittelenNone atm
Ex: 5x E39, 6x E46, 4x E36, 1x E34
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostAjattelin jos vaihtais venakopan tiivisteen m54b30 koneeseen, niin sinne varmaan tarvii jotain liimaa kans laittaa tiettyihin kohtiin(vai jokapuolle?). Saako esim jostain tokmannilta jotain semmosta mikä tohon hommaan kävis?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi sitä koko matkalle laiteta, niihin puolikuun nurkkiin ja sitten vanos yksikön ja kannen liitokseen. Tokmannin valikoimista en osaa kyllä sanoa, kannattaa katsoa paketista, että on tarkoitettu tuohon käyttöön. Kaikki ei kestä riittävän hyvin öljyä. Motonetistä saa vaikka Permatex Supra Black.
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostOokei, onko tarkka mihin momenttiin tehdään kiristys, vai riittääkö sillai näppituntumalla sopivaksi?
Jos M6 kierre niin 10Nm jos M7 niin 15Nm.F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
-
Originally posted by Worldfuture View PostOokei, onko tarkka mihin momenttiin tehdään kiristys, vai riittääkö sillai näppituntumalla sopivaksi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
E39 525i kylmänä pytty pois pelistä?
Muutaman kerran kylmänä startatessa 525i ’02 jää käymään ontuen ja puputtaa kuin 3-pyttyinen. Kuulostaa erehdyttävästi että esim 1 primääriputki vuotaisi mutta se on mennyt ohi kun on pitänyt hieman kierroksia jonkin aikaa. Nyt se on alkanut tehdä sitä useammin ja lämpöiselläkin koneella. Luin ISTA:lla vikakoodit ja odotin löytäväni misfirea jostain tietystä pytystä mutta DME oli puhdas vikakoodeista.
Onko kokemuksia mistä vikaa paikallistaisi, ei innostaisi lähteä esim puolia vaihtamaan summamutikassa.---
Comment
-
-
Originally posted by Pexx View Post56tkm ajettu m54. Onko turha työ, jos tekee vanos huollon nyt?
Ps. Tarkemmin kateltua, niin näyttäisi venakoppa hiukan hikoilua takaa, niin vissii häätyy alakaa.
Ompa vähän ajettu m54BMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
Comment