Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DarkWarder65
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2013
    • 281
    • Helsinki

    Originally posted by ekkoo1 View Post
    Tarkistitko vielä että lambdan jännitteet elää normaalisti kun auto on lämmin? Jotenkin tuntuu kyllä aika epätodennäköiseltä että kaikki 4 suutinta yhdeltä bankilta olisi huonoja, M62 suuttimet ei ole mitenkään erityisen tunnettuja siitä että niitä menisi usein.

    Oletko tarkistanut että se pieni alipaineletku bensapaineen säätimelle on ehjä? Onko bensapainetta mitattu? Se on vaan vähän työlästä tuossa pre-vanoksessa kun ei ole sitä testiventtiiliä suoraan bensakiskolla. Tarkista toki myös, että suuttimet ja kisko on kunnolla paikallaan, mutta jos siinäkään olisi vikaa niin lähinnä lentäisi bensaa kaaressa konehuoneessa.

    Itse käytin suuttimet irti ja testerissä/pesussa 313tkm kohdalla eikä sille olisi juuri ollut tarvetta - yksi suutin antoi vähän hassuja arvoja ennen putsia.
    Lambdat kunnossa, mä olen ymmärtänyt että tämä M62 ei ole vanos olikohan se muurahainenjoka sano sen, mistäs tossa sijaitsee se bensapaineen säädin? Bensa paineita ei ole mitattu.
    Last edited by DarkWarder65; 22-04-2020, 18:26.
    E39 535i M62 1998

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      Originally posted by DarkWarder65 View Post
      Lambdat kunnossa, mä olen ymmärtänyt että tämä M62 ei ole vajosi,olikohan se muurahainenjoka sano sen, mistäs tossa sijaitsee se bensapaineen säädin? Bensa paineita ei ole mitattu.
      Miltäs ne arvot nyt näyttivät kun ajoit koneen lämpimäksi?

      Comment

      • DarkWarder65
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2013
        • 281
        • Helsinki

        Originally posted by Muurahainen View Post
        Miltäs ne arvot nyt näyttivät kun ajoit koneen lämpimäksi?
        Lambdat oli 0.63 - 0.65
        E39 535i M62 1998

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          --------------
          Last edited by bemmeri; 25-04-2020, 08:02.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            Originally posted by DarkWarder65 View Post
            Lambdat oli 0.63 - 0.65
            Hups. Tuli tupla.
            Last edited by Muurahainen; 22-04-2020, 19:11.

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              Originally posted by DarkWarder65 View Post
              Lambdat oli 0.63 - 0.65
              Eli eivät toimi. Nice.

              Ei voi toimia oikein kivasti jos seokset ovat sekaisin kun ei säätöä tapahdu.
              Tuo kannattaisi selvittää varmaan alkuun miksi ei ala tulla vaihtelevia arvoja lambdoilta.
              Eikä välttämättä tarkoita risoja lambdoja.

              Comment

              • DarkWarder65
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 281
                • Helsinki

                Originally posted by Muurahainen View Post
                Eli eivät toimi. Nice.

                Ei voi toimia oikein kivasti jos seokset ovat sekaisin kun ei säätöä tapahdu.
                Tuo kannattaisi selvittää varmaan alkuun miksi ei ala tulla vaihtelevia arvoja lambdoilta.
                Eikä välttämättä tarkoita risoja lambdoja.
                Sori kirjoitin väärin, eli heittelehtii 0.10-0.65 ja vähän olempänäkin siis lukemat liikkuu koko ajan, ei siis pysy samana.
                E39 535i M62 1998

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  Originally posted by DarkWarder65 View Post
                  Sori kirjoitin väärin, eli heittelehtii 0.10-0.65 ja vähän olempänäkin siis lukemat liikkuu koko ajan, ei siis pysy samana.
                  Miltäs ne alemmat arvot samalla sivulla lambdojen kanssa näyttävät?

                  Comment

                  • Worldfuture
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2014
                    • 324
                    • Forssa

                    Nyt kun sopivasti lambdoista puhutaan, niin jos antaa vikakoodissa (lohko 2), tai (lohko 1) niin onko noi (lohkot) sama asia kun bank 1 tai 2?

                    Eli siis jos tulee koodi P0174 seos liian laiha (lohko2), niin onko imuvuoto vai jompikumpi bank 2 antureista?
                    Last edited by Worldfuture; 23-04-2020, 10:22.

                    Comment

                    • ekkoo1
                      BTCF Member
                      • Jun 2019
                      • 1368
                      • Pohjanmaa

                      Originally posted by Worldfuture View Post
                      Nyt kun sopivasti lambdoista puhutaan, niin jos antaa vikakoodissa (lohko 2), tai (lohko 1) niin onko noi (lohkot) sama asia kun bank 1 tai 2?

                      Eli siis jos tulee koodi P0174 seos liian laiha (lohko2), niin onko imuvuoto vai jompikumpi bank 2 antureista?
                      Pitäis olla sama asia nuo lohkot ja bankit tässä yhteydessä. Etulambda mittaa seosta, takalambdan pitäisi lähinnä aiheuttaa koodia "katalysaattorin vajaatoiminnasta" jos jotain. Kannattaa etsiä imuvuotoja ennenkuin alkaa turhaan lambdaa uusimaan.
                      E39 540i -96 Ajamisen iloa
                      E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                      E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                      Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                      Comment

                      • Worldfuture
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2014
                        • 324
                        • Forssa

                        Originally posted by ekkoo1 View Post
                        Pitäis olla sama asia nuo lohkot ja bankit tässä yhteydessä. Etulambda mittaa seosta, takalambdan pitäisi lähinnä aiheuttaa koodia "katalysaattorin vajaatoiminnasta" jos jotain. Kannattaa etsiä imuvuotoja ennenkuin alkaa turhaan lambdaa uusimaan.
                        Suihkutella jarrukliineriä pitkin konehuonetta koneen käydessä? Eikait se vuoto voi olla kun imusarjan puolella jossain:think kyseessähän on siis e61 malli, kaverin puolesta vaan kyselen, mutta aikalailla sama konehan se on, m54b25 siis. Eli jos oikein käsitin, jollei löydy imuvuotoa, niin syypää on lähestulkoon pakko olla tämä bank 2 ensimmäinen anturi:think

                        E: ja ymmärsinkö oikein että jos olisi imuvuoto, niin vikakoodit vaan luulee että anturissa vika koska anturi saa väärää tietoa? Mutta voiko imuvuoto olla sitten vaan kolmeen takimmaiseen sylinteriin, kun kerta herjaa vaan bank 2 eikai se niin voi olla
                        Last edited by Worldfuture; 23-04-2020, 10:55.

                        Comment

                        • ekkoo1
                          BTCF Member
                          • Jun 2019
                          • 1368
                          • Pohjanmaa

                          Originally posted by Worldfuture View Post
                          Suihkutella jarrukliineriä pitkin konehuonetta koneen käydessä? Eikait se vuoto voi olla kun imusarjan puolella jossain:think kyseessähän on siis e61 malli, kaverin puolesta vaan kyselen, mutta aikalailla sama konehan se on, m54b25 siis. Eli jos oikein käsitin, jollei löydy imuvuotoa, niin syypää on lähestulkoon pakko olla tämä bank 2 ensimmäinen anturi:think

                          E: ja ymmärsinkö oikein että jos olisi imuvuoto, niin vikakoodit vaan luulee että anturissa vika koska anturi saa väärää tietoa? Mutta voiko imuvuoto olla sitten vaan kolmeen takimmaiseen sylinteriin, kun kerta herjaa vaan bank 2 eikai se niin voi olla
                          Niin, tuo koodi viittaa pikemminkin siihen että ainakin lambdan mielestä kone käy liian laihalla yhden "bankin" osalta ja syitä voi silloin olla mm. imuvuoto tai häikkäävä sensori. Voithan varuiksi koittaa verrata bank1 ja bank2 tulppia että onko ne eri näköisiä, googlella varmaan löytää että mitkä 3 pyttyä on tuossa koneessa bank1 ja bank2.

                          Jarrukliinerillä voi yrittää suihkua ja katsoa muuttuuko käynti ihan kuuluvasti tai sitten ihan silmä käteen ja etsii murtumia/halkeamia ilmanotto- ja alipaineletkuista.

                          Varmaan googlettamalla tai foorumin haulla löytyy noita yleisiä 6cyl imuvuoto vikapaikkoja, itsellä ei ole niistä niin paljon kokemusta, mutta muistelin että ihan se Maffin haitariputki tykkää hajota joten sen tutkimisesta voi vaikka aloittaa.
                          E39 540i -96 Ajamisen iloa
                          E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                          E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                          Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                          Comment

                          • Iraslak
                            Newbiemmer
                            • Jan 2018
                            • 8
                            • Lappeenranta

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Veikataan ongelmaa vaijerien kanssa. Siinähän ne kulkee kuskin puolelta sen jarrutehostimen vierestä ja sitten kulkee lokarin reunaa eteen. Huomaa kyllä kun avaa pellin ja katsoo.
                            Äh, mitenhän sitä niin sokea (humalassa) oli ettei tuota suoraan nähnyt. Nyt on myös tuutaattu tököttiä vaijereillekkin, mutta ei vaan tokene.
                            Avaus sujuu ongelmitta, mutta sulkeutuminen, eli keulan vaijeri ei jaksa työntyä tarpeeksi syvään, jotta lukituskiepit palautuisi. Siitä jakopalikasta sormin työntäen kyllä saan ne lukituskiepit esiin.
                            En äkkiseltään keksinyt että miten lukkopellin puolelta saisi vaijerin toisen pään esiin että pääsisi tosissaan ränkkäämää ees-taas vaijeria josko se siitä vetristyisi.
                            Vai pitääkö vaan tuskallisesti tehdä eteen/taakse liikettä (hehheh) siitä lokarin päältä olevasta jakoblokilta?

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4975
                              • Paimio

                              Originally posted by Iraslak View Post
                              Äh, mitenhän sitä niin sokea (humalassa) oli ettei tuota suoraan nähnyt. Nyt on myös tuutaattu tököttiä vaijereillekkin, mutta ei vaan tokene.
                              Avaus sujuu ongelmitta, mutta sulkeutuminen, eli keulan vaijeri ei jaksa työntyä tarpeeksi syvään, jotta lukituskiepit palautuisi. Siitä jakopalikasta sormin työntäen kyllä saan ne lukituskiepit esiin.
                              En äkkiseltään keksinyt että miten lukkopellin puolelta saisi vaijerin toisen pään esiin että pääsisi tosissaan ränkkäämää ees-taas vaijeria josko se siitä vetristyisi.
                              Vai pitääkö vaan tuskallisesti tehdä eteen/taakse liikettä (hehheh) siitä lokarin päältä olevasta jakoblokilta?
                              Tai sitten ostaa parilla kympillä uusi vaijeri?

                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • aae30
                                BTCF Member
                                • May 2010
                                • 2694
                                • .fi

                                Originally posted by Iraslak View Post
                                Äh, mitenhän sitä niin sokea (humalassa) oli ettei tuota suoraan nähnyt. Nyt on myös tuutaattu tököttiä vaijereillekkin, mutta ei vaan tokene.
                                Avaus sujuu ongelmitta, mutta sulkeutuminen, eli keulan vaijeri ei jaksa työntyä tarpeeksi syvään, jotta lukituskiepit palautuisi. Siitä jakopalikasta sormin työntäen kyllä saan ne lukituskiepit esiin.
                                En äkkiseltään keksinyt että miten lukkopellin puolelta saisi vaijerin toisen pään esiin että pääsisi tosissaan ränkkäämää ees-taas vaijeria josko se siitä vetristyisi.
                                Vai pitääkö vaan tuskallisesti tehdä eteen/taakse liikettä (hehheh) siitä lokarin päältä olevasta jakoblokilta?
                                Oma veikkaus menis lukkojen välissä olevan vaijerin jumittelulle.

                                Ne 2vaijeria saa schmiedmanniltakin alkuperäisenä vajaa 20e/kpl,
                                tarvikkeina muualta alle 10e/kpl.
                                Sorry I'm Not Sorry
                                E34 540iA 93 sedan
                                E34 540iA 93 sedan
                                E39 530iA 00 touring

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎