Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

    Originally posted by TheRipper View Post
    Eikös se ole ensin M ja sitten haluttua muistipaikkaa pitkään pohjassa?
    Kiitos. Tällä ohjeella toimi.

    Muistatko peruutusvaihteella alas säätyvän pelkääjän peilin säädön muistiin laittamista, nyt laskee liian alas. Saako tämän muistipaikkoihin sidottua myös ?

    Pelinkuoret pitää purkaa ja liotella taittomekanismia rostoffilla, lähteekö peili irti puoliksi väkivalloin raksauttamalla ja kuori sitten peilin takaa ruuveilla ?

    Comment

    • TheRipper
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 5030
      • Paimio

      Originally posted by BMW525Xda View Post
      Kiitos. Tällä ohjeella toimi.

      Muistatko peruutusvaihteella alas säätyvän pelkääjän peilin säädön muistiin laittamista, nyt laskee liian alas. Saako tämän muistipaikkoihin sidottua myös ?

      Pelinkuoret pitää purkaa ja liotella taittomekanismia rostoffilla, lähteekö peili irti puoliksi väkivalloin raksauttamalla ja kuori sitten peilin takaa ruuveilla ?
      Peilin purkamisesta en uskalla sanoa mitään...mutta olisko tuon säädön kanssa niin että kun laittaa pakin päälle niin sitä pystyy ihan siitä säätämään ja sitten jää muistiin?
      F10 523iA 2010

      Ex: E39 528iA 1997
      Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
      Ex: E65 745iA 2003
      Ex: E46 318i 1998
      Ex: E34 525iA 1989

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Originally posted by TheRipper View Post
        Peilin purkamisesta en uskalla sanoa mitään...mutta olisko tuon säädön kanssa niin että kun laittaa pakin päälle niin sitä pystyy ihan siitä säätämään ja sitten jää muistiin?
        Täytyy kokeilla. Viheliäisiä varuteita pakkipeilin saa onneksi pois pelistä siirtämällä säätöpotikan toiseen asentoon.

        Edit; ei jää säädettyyn asentoon millään.
        Last edited by BMW525Xda; 03-09-2020, 21:33.

        Comment

        • hietase
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2012
          • 562
          • Espoo

          Originally posted by BMW525Xda View Post
          Täytyy kokeilla. Viheliäisiä varuteita pakkipeilin saa onneksi pois pelistä siirtämällä säätöpotikan toiseen asentoon.

          Edit; ei jää säädettyyn asentoon millään.
          Sitten siinä on vikaa. Penkin, sivupeilien ja sähkösäätöisen ratin asennot jäävät automaattisesti muistiin edellä neuvotulla tavalla.

          Riittäisikö lääkkeeksi se, että otat vain peilin lasin irti ja laitat sen taustapuolelle pätkän hieman paksumpaa kaksipuolista teippiä? Itselläni kaksi e39:iä on alkanut oireilla siten, että repsikan puolen peilin lasi piti ajon aikana ajan mittaan pahenevaa vapinaa. Jossakin oli selkeästi kasvavaa välystä. Ongelma poistui tuolla teipin laitolla.

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by hietase View Post
            Sitten siinä on vikaa. Penkin, sivupeilien ja sähkösäätöisen ratin asennot jäävät automaattisesti muistiin edellä neuvotulla tavalla.

            Riittäisikö lääkkeeksi se, että otat vain peilin lasin irti ja laitat sen taustapuolelle pätkän hieman paksumpaa kaksipuolista teippiä? Itselläni kaksi e39:iä on alkanut oireilla siten, että repsikan puolen peilin lasi piti ajon aikana ajan mittaan pahenevaa vapinaa. Jossakin oli selkeästi kasvavaa välystä. Ongelma poistui tuolla teipin laitolla.
            Penkit, peilit ja ratti säätyy ja menee muistiin kuten pitää. Pakilla oikean puolen peili kääntyy näyttämään katukivetystä mutta liian alas. Eli peruutus asentoa pitää saada säädettyä ylemmäs. Pelit ei rämise vaan koria vasten taitto ei toimi kuin 1/2cm ja jumii siihen.

            Comment

            • Biimersson
              Bimmer Rookie
              • Jul 2018
              • 64
              • Lahti

              Pikainen kysymys
              Vm99 530D sedan
              Kyseisessä vuosimallissahan on vielä pikkujarrut(samat kun TDS) olenko oikeassa?
              Mutta onko perä silti typ210 ja isoilla vetareilla?
              Purkuauto olis tulossa mutta en tee autolla mitään jos se on pikkuperällä.

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1766
                • vihti

                Onko järkee lähteä vaihtamaan laakereita laturiin vai onko sama uusia koko roska? Huomasin tossa apulaitehihnaa vaihtaessa että kuuluu pientä kohinaa kun pyörittää laturia, pyörii kumminkin kevyesti ja jää pyörimään ku vähän vauhdikkaammin pyörittää. Autossa viel orkkis laturi paikalla ja ei latausongelmia.
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Axum
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 4416
                  • Kuopio

                  On, laakerit ja slipring maksaa 30-40 euroa.
                  - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                  - E39 528ia
                  - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                  Puretaan 520ia -97
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                  Comment

                  • Aki T
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 193
                    • Tampere

                    Auto -00 523i ja vikakoodeina seuraavat inpalla luettuna:

                    68 Solenoid valve tank ventilate

                    123 grid-controlled cooling

                    Ylempään ilmeisesti voisi auttaa tämä? https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/7891933

                    Mistä alempi koodi voi johtua?
                    BMW 328i -95, BMW 523i -00

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11141
                      • Oulu

                      Originally posted by Aki T View Post
                      Auto -00 523i ja vikakoodeina seuraavat inpalla luettuna:

                      68 Solenoid valve tank ventilate

                      123 grid-controlled cooling

                      Ylempään ilmeisesti voisi auttaa tämä? https://www.autodoc.fi/febi-bilstein/7891933

                      Mistä alempi koodi voi johtua?
                      Sähkö termari sökö on tuo 123. Ennenkuin ostat mitään, otappa ecu pois ja katso liitinten kunto. Yleensä sähkötermari rupeaa vuotamaan niin että työntää jäähdytinnestettä liittimen sisään ja koska se on kosteussuojattu, niin työntää nestettä johtoa pitkin ecuun. Ja tämä hapettaa ecun liittimen ja pahimmassa tapauksessa koko ecun pilalle ja sit alkaa pukkaamaan noita kyseisiä koodeja ensioireina. Myöhemmin tulee jo muitakin sekoiluja ja siinä vaiheessa viimestään ecu on roskis kamaa.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Aki T
                        BTCF Member
                        • Jan 2010
                        • 193
                        • Tampere

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Sähkö termari sökö on tuo 123. Ennenkuin ostat mitään, otappa ecu pois ja katso liitinten kunto. Yleensä sähkötermari rupeaa vuotamaan niin että työntää jäähdytinnestettä liittimen sisään ja koska se on kosteussuojattu, niin työntää nestettä johtoa pitkin ecuun. Ja tämä hapettaa ecun liittimen ja pahimmassa tapauksessa koko ecun pilalle ja sit alkaa pukkaamaan noita kyseisiä koodeja ensioireina. Myöhemmin tulee jo muitakin sekoiluja ja siinä vaiheessa viimestään ecu on roskis kamaa.

                        Kiitos vastauksesta. Jaa näissä on jo sähkönen termari. Mulla ei oo kokemusta ku vanhemmista m52 koneista. Täytyypä tarkistaa noi ecun liittimet. Ostin juuri kyseisen yksilön ja oli sielä kyllä muitakin koodeja muistissa. Nämä kaks koodia tuli heti takaisin. Toivottavasti ei oo jo ecu saanu kosteutta.


                        Jos tähän pitää toinen ecu hommata niin onkos näissä ajonesto myös ecussa vai käykö samalla numerolla oleva ecu ihan suoraan?
                        BMW 328i -95, BMW 523i -00

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11141
                          • Oulu

                          Originally posted by Aki T View Post
                          Kiitos vastauksesta. Jaa näissä on jo sähkönen termari. Mulla ei oo kokemusta ku vanhemmista m52 koneista. Täytyypä tarkistaa noi ecun liittimet. Ostin juuri kyseisen yksilön ja oli sielä kyllä muitakin koodeja muistissa. Nämä kaks koodia tuli heti takaisin. Toivottavasti ei oo jo ecu saanu kosteutta.


                          Jos tähän pitää toinen ecu hommata niin onkos näissä ajonesto myös ecussa vai käykö samalla numerolla oleva ecu ihan suoraan?
                          Ajonesto on ja ecu pitää sofatat toimimaan autossa.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • Biimersson
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2018
                            • 64
                            • Lahti

                            Mites toi virtalukon patruunan vaihto oikeen onnistuu?
                            Otin vm98 523i autosta virtalukon patruunan omaan vm97 autoon ja uusi lukko ei lukitu paikalleen eikä käänny mihinkään. 1 asennossa sen saa kyllä painettua pohjaan mutta mitään ei tapahdu:think vanha lukko kyllä loksahtaa heti paikalleen.
                            Pitääkö virtalukon pohjakin ottaa toisesta autosta vai mikä mättää?

                            Comment

                            • niiksu
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2014
                              • 961
                              • KPO/HKI

                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Penkit, peilit ja ratti säätyy ja menee muistiin kuten pitää. Pakilla oikean puolen peili kääntyy näyttämään katukivetystä mutta liian alas. Eli peruutus asentoa pitää saada säädettyä ylemmäs. Pelit ei rämise vaan koria vasten taitto ei toimi kuin 1/2cm ja jumii siihen.
                              Tämä sama ongelma itselläkin. Peili laskee pakilla näyttämään liian alas. Kun tuota koittaa säätää pakilla, niin kuskinpuolen peili säätyy.
                              BMW E30 325i 1988 Delphin Metallic
                              BMW E34 5XXi 1990 Delphin Metallic
                              Honda Civic EF 1989 Auringonpolttama Punainen

                              Comment

                              • Aki T
                                BTCF Member
                                • Jan 2010
                                • 193
                                • Tampere

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                Sähkö termari sökö on tuo 123. Ennenkuin ostat mitään, otappa ecu pois ja katso liitinten kunto. Yleensä sähkötermari rupeaa vuotamaan niin että työntää jäähdytinnestettä liittimen sisään ja koska se on kosteussuojattu, niin työntää nestettä johtoa pitkin ecuun. Ja tämä hapettaa ecun liittimen ja pahimmassa tapauksessa koko ecun pilalle ja sit alkaa pukkaamaan noita kyseisiä koodeja ensioireina. Myöhemmin tulee jo muitakin sekoiluja ja siinä vaiheessa viimestään ecu on roskis kamaa.
                                Ecun kaikki liittimet oli onneksi täysin kuivat. Sähkötermarin toisessa pinnissä oli ihan vähän vihreää eli vaihtoon menee termari.
                                BMW 328i -95, BMW 523i -00

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎