Ei voi kyllä kun ihmetellä, että miksi ne auton sähköt pitää mennä sotkemaan noilla omilla virityksillä.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Originally posted by HTK12 View PostEi voi kyllä kun ihmetellä, että miksi ne auton sähköt pitää mennä sotkemaan noilla omilla virityksillä.
Joskus tuntuu että kaiken johdon yms. sähkötarvikkeen ostaminen pitäisi tehdä luvanvaraiseksi. Se on just tota kun 90 prosentilla tekijöistä ei ole vähäisintäkään käsitystä mitä on tekemässä mutta silti pitää itse vääntää.
Juuri tänään kävin vikakeikalla, vikakuvauksena " tiskialtaasta tulee välillä sähköiskuja".. Välitilavalaisimesta/pistorasiasta maajohto irti ja nollattu vaiheesta.
F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
No 230v sähköihin ei pitäisi koskea, jos ei tiedä mitä on tekemässä. Luulisi se oma henki olevan sen arvoinen, ettei tuollaisia kytkentöjä tee, mistä saa sähköiskuja.Originally posted by peto2 View PostJoskus tuntuu että kaiken johdon yms. sähkötarvikkeen ostaminen pitäisi tehdä luvanvaraiseksi. Se on just tota kun 90 prosentilla tekijöistä ei ole vähäisintäkään käsitystä mitä on tekemässä mutta silti pitää itse vääntää.
Juuri tänään kävin vikakeikalla, vikakuvauksena " tiskialtaasta tulee välillä sähköiskuja".. Välitilavalaisimesta/pistorasiasta maajohto irti ja nollattu vaiheesta.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Kiitoksia nopeasta vastauksestaOriginally posted by Clavurion View PostPun./kelt. on korimodulin lepotilareleeltä tuleva syöttö. Sama syöttö siis myös itse kontin valolle hattuhyllyn alapuolella.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...lights/ZWNiijr
Ne kaikki pun./kelt. johdot on samassa potentiaalissa rimalla kytkettynä apukuskin penkin vieressä maton alla.
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530d-lim/fDeFBH5
Jos tuohon linjaan on kytketty ulkopuolinen jännitesyöttö, niin ei kummakaan, jos lepotila ei toimi normaalisti.
Comment
-
Tämän kohalla ei kyllä ole välillä erotettu mikä on virta ja mikä maa, hifin navin ja puhelimen boksit revitty peräluukusta ja johtosarjat sivareilla poikki. Kaikki johtojen päät paljaana lattialla ja mitkä ei ollu paljaana oli liitelty sinne tänne. Ei siis kertakaikkiaan mitään hajua mitä on touhuttu.Originally posted by peto2 View PostJoskus tuntuu että kaiken johdon yms. sähkötarvikkeen ostaminen pitäisi tehdä luvanvaraiseksi. Se on just tota kun 90 prosentilla tekijöistä ei ole vähäisintäkään käsitystä mitä on tekemässä mutta silti pitää itse vääntää.
Juuri tänään kävin vikakeikalla, vikakuvauksena " tiskialtaasta tulee välillä sähköiskuja".. Välitilavalaisimesta/pistorasiasta maajohto irti ja nollattu vaiheesta.
En nyt itekkään ihan hirveästi näistä ymmärrä mutta on tossa yks E30 Megaruutalla ja boksi tinattu ite ja kasattu paikoilleen että jotain hajua jostain ehkä on.
Comment
-
Palaan vielä tuohon mun laatikko ongelmaan sen verran että tutkein äsken sitä solenoidia ensin ei antanut pistää vaihdetta silmään ku ns mäntä lukitsi kepin P asentoon... Sammutin ja käynnistin uudelleen niin mäntä painui alas ja nyt vaihteet pystyi kytkemään päälle jopa ilman jarrupolkimen painamista... Eli olenko oikeassa jos luulen että ton solenoidin vaihtamalla vois korjaantua? Mitäköhän noita sais? Tarvii varmaa pistää schmiedmannille sähköpostia ku en itse löytänyt edes osanumeroa kyseiselle osalleSkoda Octavia RS 2016
EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46
Comment
-
Oliskohan tämmöinen: 25161422277Originally posted by Rikke_ View PostPalaan vielä tuohon mun laatikko ongelmaan sen verran että tutkein äsken sitä solenoidia ensin ei antanut pistää vaihdetta silmään ku ns mäntä lukitsi kepin P asentoon... Sammutin ja käynnistin uudelleen niin mäntä painui alas ja nyt vaihteet pystyi kytkemään päälle jopa ilman jarrupolkimen painamista... Eli olenko oikeassa jos luulen että ton solenoidin vaihtamalla vois korjaantua? Mitäköhän noita sais? Tarvii varmaa pistää schmiedmannille sähköpostia ku en itse löytänyt edes osanumeroa kyseiselle osalle
F10 523iA 2010
Ex: E39 528iA 1997
Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
Ex: E65 745iA 2003
Ex: E46 318i 1998
Ex: E34 525iA 1989
Comment
-
Kyllähän se tommoselta näyttäisi... KiitoksiaOriginally posted by TheRipper View Post
Skoda Octavia RS 2016
EX:3xE30, 8xE34, 2xE39, 2xE36, 1xE46
Comment
-
E39 530d tarvitsis isompia suuttimia ja tiedossa on että 535d suuttimet sopii mutta sopiiko m57n moottorista suuttimet? Noita kun löytyy nurkista hiukan helpommalla ja halvemmalla ja ainakin m57n koneessa taitaa riittää yli 300hp. Foorumit ja netit kahlattu läpi eikä ole tietoa löytynyt. Onko kukaan tämmöstä tehnyt?
Comment
-
Yhtä hyvin tai huonosti ne M57N 530d suuttimet sopii. Molemmissahan on väärä ruiskutuskulma M57-moottoriin. 530d suuttimilla saa sen 85 mg, eli riittää päälle 300 hp.Originally posted by Nnimimerkki View PostE39 530d tarvitsis isompia suuttimia ja tiedossa on että 535d suuttimet sopii mutta sopiiko m57n moottorista suuttimet? Noita kun löytyy nurkista hiukan helpommalla ja halvemmalla ja ainakin m57n koneessa taitaa riittää yli 300hp. Foorumit ja netit kahlattu läpi eikä ole tietoa löytynyt. Onko kukaan tämmöstä tehnyt?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Mitä tämä tarkoittaa 4A[074]CAN MD_IND signal error?
Tuo luistoneston valo syttynyt pari kertaa siinä vaiheessa kun on laittanut auton käyntiin ja silloin tuntui kun saisi liikaa bensaa, että ei heti saa kieroksia ja silloin syttynyt toi luiston eston valo mutta sammunut sitten myöhemmin. Mistä voisi johtua ja mitä toi vikakoodi tarkoittaa?
Auto e39 535i M62 1998.Last edited by DarkWarder65; 29-07-2020, 17:54.E39 535i M62 1998
Comment
-
Isolla vai pienellä ajotietokoneella? Mitä siis olet tekemässä?Originally posted by alppiE39 View PostOisko kellään selkeetä kuvaa e39 mittariston kytkentäkaaviosta?
99vm 520i.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Tuo on vissiinki pienellä ajotietokoneella.Originally posted by Clavurion View PostIsolla vai pienellä ajotietokoneella? Mitä siis olet tekemässä?
Kaikki vikavalot tulee yhdellä liittimellä mittariston oikeeseen reunaa.
Pitäis selvitellä ku airbag valo ei syty ollenkaan ku laittaa virrat päälle ja leima ukko tietenki vaatii että syttyis virtojen kanssa
Comment
-
Airbag varoitusvalo toimii eri tavalla. Sille tulee jatkuva jännite suoraan mittaristolta ja aktivoiva maadoitus airbag-modulilta (oma yksittäinen johto). Ettei siellä nyt olisi perinteinen, eli kyseinen varoitusvalo puukotettu mittaristolta pois tai peitetty.Originally posted by alppiE39 View PostTuo on vissiinki pienellä ajotietokoneella.
Kaikki vikavalot tulee yhdellä liittimellä mittariston oikeeseen reunaa.
Pitäis selvitellä ku airbag valo ei syty ollenkaan ku laittaa virrat päälle ja leima ukko tietenki vaatii että syttyis virtojen kanssaE39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
Comment