Originally posted by DarkWarder65
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
E39 540i -96 Ajamisen iloa
E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostKun eikö tuo painesäätimellä tms sisällä myös paluuletkun. Voisiko sitä kautta päästää paineen pois.
Kävin Motonetissa. Bosch suodatinta käyttävät. Tein puhallus testin. Paluupuolella on takaisku ja tulossa ei. Mites jos olisin kämmentänyt letkut väärinpäin? Siinä vaihtaessa kyllä ajattelin että eivät niin voisi kääntyä.
Lisähuomio. Puhaltamalla ei ilmaa saa menemään takapään keskimmäisestä kumpaakaan suuntaan läpi. Tuon luulisi olevan paluu.Last edited by Alfistipohjoosesta; 05-12-2019, 16:33.
Comment
-
-
Nyt tulee tietämättömältä vähän tyhmempi kysymys, ei nyt suoraan liity bemareihin, saa poistaa jos siltä tuntuu.
Elikkä saako autolla ajaa jos osa turvatyynyistä on räjähtänyt? Tietenkin se on turvallisuus riski mutta onko kyseisellä autolla ajo sitten kielletty laissa tms?
Kaverin kautta on tulossa uudet tyynyt oveen ja pilariin mutta ei oo saapunu vielä perille.
Ovipahvia ei siis ole tällä hetkellä ollenkaan kiinni kuskin ovessa.
Comment
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostMenisikö auto katsastuksesta läpi?
Vakuutusyhtiö ei varmasti katso hyvällä jos käy vahinko eikä bägit ole paikalla.
E39 520i.
Comment
-
-
Originally posted by alppiE39 View PostNiin, eihän tuo tietenkää menis ilman niitä tyynyjä. Eikös muute bägien uusimisen yhteydessä pidä uusia jonkin sortin tunnistimia? Ovatko kalliita / missä sijaitsevat?
E39 520i.
Eli bägit vaihtoon ainakin alkuun.
Jossain turvalaitteiden ohjainboxeissa on kiihtyvyys tunnistimia, jotka tarpeeksi kovan tällin seurauksena vetävät boxin ns. jumiin. En tiedä voiko semmoisissa tapauksissa ohjainlaitetta enään oikeilla laitteilla elvyttää mutta varmasti viisainta uusia.E36 328i Coupe CalypsoRotG30 530e Mediterranean Blue
Comment
-
-
Originally posted by ekkoo1 View PostTämäkö oli sen röpöttävän tyhjäkäynnin vuoksi ajateltu? Postaushistorian perusteella lambdat, katit ja tulpat vaihdettu jo. Onko ilmamassamittari koitettu putsata tai koitettu käykö nätimmin ilman sitä? Onhan niitä imuvuotoja metsästetty perusteellisesti kaikista perus paikoista? (se huohotinkalvo sielä takana, kaasuläpän tiivisteestä, imusarjan juuresta jne.)E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by CookieMonsta View PostEi tarkemmin tietoa E39:stä mutta harvemmin tarvii mitään tunnistimia ja ohjainlaitteita vaihtaa, koodit lukemalla kyllä selviää herjat.
Eli bägit vaihtoon ainakin alkuun.
Jossain turvalaitteiden ohjainboxeissa on kiihtyvyys tunnistimia, jotka tarpeeksi kovan tällin seurauksena vetävät boxin ns. jumiin. En tiedä voiko semmoisissa tapauksissa ohjainlaitetta enään oikeilla laitteilla elvyttää mutta varmasti viisainta uusia.
Comment
-
-
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostKävin Motonetissa. Bosch suodatinta käyttävät. Tein puhallus testin. Paluupuolella on takaisku ja tulossa ei. Mites jos olisin kämmentänyt letkut väärinpäin? Siinä vaihtaessa kyllä ajattelin että eivät niin voisi kääntyä.
Lisähuomio. Puhaltamalla ei ilmaa saa menemään takapään keskimmäisestä kumpaakaan suuntaan läpi. Tuon luulisi olevan paluu.Last edited by Alfistipohjoosesta; 08-12-2019, 08:58.
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postniin oli ajatellut kun ei kauheesti ole vaihtoehtoja ja imuvuodot katsottu ja tutkittu ja ei vuotoja löydy, ilmamassamittari vaihdettu uuteen ja ei vaikutusta.
Melkein kyllä väitän että kaikkien puolien ja suuttimien vaihto on vähän overkilliä ennen kuin tuosta saa järkevät livedatat jne ulos.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostKäytitkö sitä starttispraytä vuodon hakuun?
Melkein kyllä väitän että kaikkien puolien ja suuttimien vaihto on vähän overkilliä ennen kuin tuosta saa järkevät livedatat jne ulos.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Originally posted by DarkWarder65 View Postbrake cleaneriä käytin ja ei muuttunut tyhjäkäynti mitenkään tasasesti pyöri koko ajan, siis siksi meinasit puolia ja suuttimia kun ei paljon ole jäljellä miksi tekee ton värinän.
Eräässä 528:ssa nimittäin ei löytynyt vuotoa brake cleanerilla kuulemma mutta ruiskuttamani starttipilotti tuotti heti tuloksen.
Comment
-
-
Tämä tais jo selvitä, mutta jos auto toimii vielä lähes tyhjällä tankilla, niin siirtopumppu on silloin kyllä kunnossa. Eli jää illasta seisomaan vajaalla tankilla ja lähtee aamulla normaalisti käyntii - > pumppu ok.
Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostAuto oli pari kk nosturilla. Vaihdoin myös pa-suodattimen. 4 - letkuinen. Nyt suodatin inisee, käsin tuntuu tärisevän. Eli alkaa heti kun virrat menee päälle. Voiko itse suodatin aiheuttaa vai meneekö pa-pumpun värinä tuonne asti. Ja sitä kautta varmaan pumpun vaihto.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostOlihan hyvin palavaa bräkkistä kyseessä kun sitäkin on palamatonta ja huonosti palavaa nykyään?
Eräässä 528:ssa nimittäin ei löytynyt vuotoa brake cleanerilla kuulemma mutta ruiskuttamani starttipilotti tuotti heti tuloksen.E39 535i M62 1998
Comment
-
-
Terve. Sattuukos kellään olemassa tiedossa, että löytyykö Suomesta mitään elektroniikkakauppaa, josta saisi e39 valomoduulin pitkien FET:ille (BTS426L1) tilalle mitään korviketta? Ongelmana se, että pitkät palaa jatkuvasti auton ollessa sammuksissakin ja viiksen heiluttelu ei vaikuta pitkiin mitenkään, vaan palavat jatkuvasti päällä.
Comment
-
Comment