Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ekkoo1
    BTCF Member
    • Jun 2019
    • 1368
    • Pohjanmaa

    #61
    Originally posted by DarkWarder65 View Post
    Mitenkäs on, jos suuttimet ja puolat vaihtaa niin pitääkö ne koodata erikseen, vai toimiiko kun laittaa kiinni? e39 535i M62 1998.
    Tämäkö oli sen röpöttävän tyhjäkäynnin vuoksi ajateltu? Postaushistorian perusteella lambdat, katit ja tulpat vaihdettu jo. Onko ilmamassamittari koitettu putsata tai koitettu käykö nätimmin ilman sitä? Onhan niitä imuvuotoja metsästetty perusteellisesti kaikista perus paikoista? (se huohotinkalvo sielä takana, kaasuläpän tiivisteestä, imusarjan juuresta jne.)
    E39 540i -96 Ajamisen iloa
    E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
    E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
    Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

    Comment

    • Alfistipohjoosesta
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2018
      • 256
      • Loimaa

      #62
      Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
      Kun eikö tuo painesäätimellä tms sisällä myös paluuletkun. Voisiko sitä kautta päästää paineen pois.

      Kävin Motonetissa. Bosch suodatinta käyttävät. Tein puhallus testin. Paluupuolella on takaisku ja tulossa ei. Mites jos olisin kämmentänyt letkut väärinpäin? Siinä vaihtaessa kyllä ajattelin että eivät niin voisi kääntyä.

      Lisähuomio. Puhaltamalla ei ilmaa saa menemään takapään keskimmäisestä kumpaakaan suuntaan läpi. Tuon luulisi olevan paluu.
      Last edited by Alfistipohjoosesta; 05-12-2019, 16:33.

      Comment

      • alppiE39
        Bimmer Rookie
        • Jun 2019
        • 106
        • RIIHIMÄKI

        #63
        Nyt tulee tietämättömältä vähän tyhmempi kysymys, ei nyt suoraan liity bemareihin, saa poistaa jos siltä tuntuu.

        Elikkä saako autolla ajaa jos osa turvatyynyistä on räjähtänyt? Tietenkin se on turvallisuus riski mutta onko kyseisellä autolla ajo sitten kielletty laissa tms?
        Kaverin kautta on tulossa uudet tyynyt oveen ja pilariin mutta ei oo saapunu vielä perille.
        Ovipahvia ei siis ole tällä hetkellä ollenkaan kiinni kuskin ovessa.

        Comment

        • _Bäri_
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2014
          • 925
          • Turku

          #64
          Menisikö auto katsastuksesta läpi?
          Vakuutusyhtiö ei varmasti katso hyvällä jos käy vahinko eikä bägit ole paikalla.
          G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S

          Ex:
          E61 535dA -05
          E91 320dA -06
          E53 X5 3.0dA - 03
          E39 535iA -01
          E39 520i -97
          E39 530dA - 00

          Comment

          • alppiE39
            Bimmer Rookie
            • Jun 2019
            • 106
            • RIIHIMÄKI

            #65
            Originally posted by _Bäri_ View Post
            Menisikö auto katsastuksesta läpi?
            Vakuutusyhtiö ei varmasti katso hyvällä jos käy vahinko eikä bägit ole paikalla.
            Niin, eihän tuo tietenkää menis ilman niitä tyynyjä. Eikös muute bägien uusimisen yhteydessä pidä uusia jonkin sortin tunnistimia? Ovatko kalliita / missä sijaitsevat?
            E39 520i.

            Comment

            • CookieMonsta
              BTCF Member
              • Jun 2013
              • 57
              • Lahti/ Helsinki

              #66
              Originally posted by alppiE39 View Post
              Niin, eihän tuo tietenkää menis ilman niitä tyynyjä. Eikös muute bägien uusimisen yhteydessä pidä uusia jonkin sortin tunnistimia? Ovatko kalliita / missä sijaitsevat?
              E39 520i.
              Ei tarkemmin tietoa E39:stä mutta harvemmin tarvii mitään tunnistimia ja ohjainlaitteita vaihtaa, koodit lukemalla kyllä selviää herjat.

              Eli bägit vaihtoon ainakin alkuun.
              Jossain turvalaitteiden ohjainboxeissa on kiihtyvyys tunnistimia, jotka tarpeeksi kovan tällin seurauksena vetävät boxin ns. jumiin. En tiedä voiko semmoisissa tapauksissa ohjainlaitetta enään oikeilla laitteilla elvyttää mutta varmasti viisainta uusia.
              E36 328i Coupe CalypsoRot
              G30 530e Mediterranean Blue

              Comment

              • DarkWarder65
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2013
                • 281
                • Helsinki

                #67
                Originally posted by ekkoo1 View Post
                Tämäkö oli sen röpöttävän tyhjäkäynnin vuoksi ajateltu? Postaushistorian perusteella lambdat, katit ja tulpat vaihdettu jo. Onko ilmamassamittari koitettu putsata tai koitettu käykö nätimmin ilman sitä? Onhan niitä imuvuotoja metsästetty perusteellisesti kaikista perus paikoista? (se huohotinkalvo sielä takana, kaasuläpän tiivisteestä, imusarjan juuresta jne.)
                niin oli ajatellut kun ei kauheesti ole vaihtoehtoja ja imuvuodot katsottu ja tutkittu ja ei vuotoja löydy, ilmamassamittari vaihdettu uuteen ja ei vaikutusta.
                E39 535i M62 1998

                Comment

                • alppiE39
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2019
                  • 106
                  • RIIHIMÄKI

                  #68
                  Originally posted by CookieMonsta View Post
                  Ei tarkemmin tietoa E39:stä mutta harvemmin tarvii mitään tunnistimia ja ohjainlaitteita vaihtaa, koodit lukemalla kyllä selviää herjat.

                  Eli bägit vaihtoon ainakin alkuun.
                  Jossain turvalaitteiden ohjainboxeissa on kiihtyvyys tunnistimia, jotka tarpeeksi kovan tällin seurauksena vetävät boxin ns. jumiin. En tiedä voiko semmoisissa tapauksissa ohjainlaitetta enään oikeilla laitteilla elvyttää mutta varmasti viisainta uusia.
                  Juu kiitos. Niin halpa laite kyseessä niin en mitään hirveen isoja hintoja tuohon pistä. Pitääpi tutkiskella sitte ku bägit saapuu.

                  Comment

                  • Alfistipohjoosesta
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2018
                    • 256
                    • Loimaa

                    #69
                    Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
                    Kävin Motonetissa. Bosch suodatinta käyttävät. Tein puhallus testin. Paluupuolella on takaisku ja tulossa ei. Mites jos olisin kämmentänyt letkut väärinpäin? Siinä vaihtaessa kyllä ajattelin että eivät niin voisi kääntyä.

                    Lisähuomio. Puhaltamalla ei ilmaa saa menemään takapään keskimmäisestä kumpaakaan suuntaan läpi. Tuon luulisi olevan paluu.
                    Edellinen olikin Denckermann takaiskut rikki. Nyt Bosch ja kaikki toimii. Hyvitys kun vielä onnistuisi Varaosat24.
                    Last edited by Alfistipohjoosesta; 08-12-2019, 08:58.

                    Comment

                    • Muurahainen
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 9194
                      • Nurmijärvi

                      #70
                      Originally posted by DarkWarder65 View Post
                      niin oli ajatellut kun ei kauheesti ole vaihtoehtoja ja imuvuodot katsottu ja tutkittu ja ei vuotoja löydy, ilmamassamittari vaihdettu uuteen ja ei vaikutusta.
                      Käytitkö sitä starttispraytä vuodon hakuun?

                      Melkein kyllä väitän että kaikkien puolien ja suuttimien vaihto on vähän overkilliä ennen kuin tuosta saa järkevät livedatat jne ulos.

                      Comment

                      • DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 281
                        • Helsinki

                        #71
                        Originally posted by Muurahainen View Post
                        Käytitkö sitä starttispraytä vuodon hakuun?

                        Melkein kyllä väitän että kaikkien puolien ja suuttimien vaihto on vähän overkilliä ennen kuin tuosta saa järkevät livedatat jne ulos.
                        brake cleaneriä käytin ja ei muuttunut tyhjäkäynti mitenkään tasasesti pyöri koko ajan, siis siksi meinasit puolia ja suuttimia kun ei paljon ole jäljellä miksi tekee ton värinän.
                        E39 535i M62 1998

                        Comment

                        • Muurahainen
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 9194
                          • Nurmijärvi

                          #72
                          Originally posted by DarkWarder65 View Post
                          brake cleaneriä käytin ja ei muuttunut tyhjäkäynti mitenkään tasasesti pyöri koko ajan, siis siksi meinasit puolia ja suuttimia kun ei paljon ole jäljellä miksi tekee ton värinän.
                          Olihan hyvin palavaa bräkkistä kyseessä kun sitäkin on palamatonta ja huonosti palavaa nykyään?

                          Eräässä 528:ssa nimittäin ei löytynyt vuotoa brake cleanerilla kuulemma mutta ruiskuttamani starttipilotti tuotti heti tuloksen.

                          Comment

                          • -Markus-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2005
                            • 1463
                            • Ihan Savossa

                            #73
                            Tämä tais jo selvitä, mutta jos auto toimii vielä lähes tyhjällä tankilla, niin siirtopumppu on silloin kyllä kunnossa. Eli jää illasta seisomaan vajaalla tankilla ja lähtee aamulla normaalisti käyntii - > pumppu ok.



                            Originally posted by Alfistipohjoosesta View Post
                            Auto oli pari kk nosturilla. Vaihdoin myös pa-suodattimen. 4 - letkuinen. Nyt suodatin inisee, käsin tuntuu tärisevän. Eli alkaa heti kun virrat menee päälle. Voiko itse suodatin aiheuttaa vai meneekö pa-pumpun värinä tuonne asti. Ja sitä kautta varmaan pumpun vaihto.

                            Ford Mondeo Mk3 STW
                            VW E-Golf 2015
                            BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                            Comment

                            • DarkWarder65
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2013
                              • 281
                              • Helsinki

                              #74
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Olihan hyvin palavaa bräkkistä kyseessä kun sitäkin on palamatonta ja huonosti palavaa nykyään?

                              Eräässä 528:ssa nimittäin ei löytynyt vuotoa brake cleanerilla kuulemma mutta ruiskuttamani starttipilotti tuotti heti tuloksen.
                              en tiedä hyvin palavasta, motonetistä se on ostettu, ja ainakin ilmoittaa että tulen arkaa.
                              E39 535i M62 1998

                              Comment

                              • AXELONE
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2019
                                • 32
                                • Helsinki

                                #75
                                Terve. Sattuukos kellään olemassa tiedossa, että löytyykö Suomesta mitään elektroniikkakauppaa, josta saisi e39 valomoduulin pitkien FET:ille (BTS426L1) tilalle mitään korviketta? Ongelmana se, että pitkät palaa jatkuvasti auton ollessa sammuksissakin ja viiksen heiluttelu ei vaikuta pitkiin mitenkään, vaan palavat jatkuvasti päällä.
                                Last edited by AXELONE; 08-12-2019, 22:30. Reason: typo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎