Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XV

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Rönttä30 View Post
    Onko kukaan saanut onnistuneesti laitettua evryä tuohon M57 koneeseen? Missähän mahtaa sijaita polttoaineen lämpötila-anturi näissä kun en sitä kaavioistakaan löytänyt. Jostain kanssa lueskelin että ei tuo evry toimisi näissä commonrail vehkeissä, onko perusteita tälle? :think
    Evry oli niihin jakajapumpullisiin, commonrail softataan. Toki jos tarkoitus on saada aikaa savua, niin samakai se mitä sille tekee.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Rönttä30
      BTCF Member
      • Oct 2019
      • 7
      • N/A

      Originally posted by HTK12 View Post
      Evry oli niihin jakajapumpullisiin, commonrail softataan. Toki jos tarkoitus on saada aikaa savua, niin samakai se mitä sille tekee.

      Joo siis softattuhan toi on jo mutta savua olisi tarkoitus saada tuotettua napista painamalla.
      E32 730i
      EX:
      e30 316i 2D
      E46 318i touring
      E39 525D touring
      E36 325TDS touring

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        Originally posted by Rönttä30 View Post
        Joo siis softattuhan toi on jo mutta savua olisi tarkoitus saada tuotettua napista painamalla.
        Onneksi tuo evry ei onnistu commonrail koneisiin

        Comment

        • Simulation
          Bimmer Rookie
          • Mar 2013
          • 65
          • Finland

          530d facelift automaatti-ilmastoinnilla. Käyttääkö REST-toiminto webaston kiertovesipumppua? Vesiventtiilien alla ei ole pumppua. :think Miten sisälle saadaan kiertämään jäännöslämpö muutoin restillä?

          Onko hyötyä jälkiasentaa vesiventtiilipakettia jossa kiertovesipumppu? Sellainen tuli hommattua kerrattain purkuautosta. Konehuoneessa ei vain ole sille minkäänlaista johtosarjaa olemassa...

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11082
            • Oulu

            Kiertovesipumppu pitäs olla syylärin ilmanohjain muovin alaosassa kuskin puolella. Tai ainakin bensa malleissa on :think

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              Originally posted by Pazi88 View Post
              Kiertovesipumppu pitäs olla syylärin ilmanohjain muovin alaosassa kuskin puolella. Tai ainakin bensa malleissa on :think

              Sen verran korjausta että 09/98 ja sitä uudemmissa on ilmanohjaimessa kiinni, vanhemmissa sitten vesiventtiilien kanssa samassa paketissa.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Kiertovesipumppu pitäs olla syylärin ilmanohjain muovin alaosassa kuskin puolella. Tai ainakin bensa malleissa on :think
                Originally posted by Axum View Post
                Sen verran korjausta että 09/98 ja sitä uudemmissa on ilmanohjaimessa kiinni, vanhemmissa sitten vesiventtiilien kanssa samassa paketissa.
                Diiseleissä ei ole.

                Comment

                • Gize
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2007
                  • 548
                  • Tampere

                  Tarviiko toukan puskurin irroitusta varten saada takakontin pohjalevy auki, ja jos tarvitsee niin millä tuollaisen kiinnijumittuneen saa auki? Lukko kääntyy 90 astetta ns. vaaka-asennosta pystyyn mutta pohja ei nouse.

                  Toinen kysymys: takakontin 58 (puolivälin jälkeen kolmas sulake) syö satunnaisesti mutta säännöllisesti akkua. OBC, Radio ja puhelin näyttävät olevan tuon takana, onko näistä jossain yleinen vikakohde mikä akkua kuluttaa? :think
                  Kulkineet:
                  BMW 730dA -03
                  BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                  BMW 323i -95
                  Honda CBR600Fighter
                  EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                  3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by Gize View Post
                    Tarviiko toukan puskurin irroitusta varten saada takakontin pohjalevy auki, ja jos tarvitsee niin millä tuollaisen kiinnijumittuneen saa auki? Lukko kääntyy 90 astetta ns. vaaka-asennosta pystyyn mutta pohja ei nouse.

                    Toinen kysymys: takakontin 58 (puolivälin jälkeen kolmas sulake) syö satunnaisesti mutta säännöllisesti akkua. OBC, Radio ja puhelin näyttävät olevan tuon takana, onko näistä jossain yleinen vikakohde mikä akkua kuluttaa? :think
                    Puhelin on joskus virransyöntiä aiheuttanut, niin siitä aloittaisin. Jos pihtimittari löytyy, niin mittaamalla selviää meneekö se puhelimeen vai mihin.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Jesse93
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2012
                      • 938
                      • Mustio

                      Originally posted by Gize View Post
                      Tarviiko toukan puskurin irroitusta varten saada takakontin pohjalevy auki, ja jos tarvitsee niin millä tuollaisen kiinnijumittuneen saa auki? Lukko kääntyy 90 astetta ns. vaaka-asennosta pystyyn mutta pohja ei nouse.

                      Toinen kysymys: takakontin 58 (puolivälin jälkeen kolmas sulake) syö satunnaisesti mutta säännöllisesti akkua. OBC, Radio ja puhelin näyttävät olevan tuon takana, onko näistä jossain yleinen vikakohde mikä akkua kuluttaa? :think
                      Taisi olla touringissa kynnyslistan alla isot törmäysiskarien päähän tulevat pultit 2kpl ja sit muutama ruuvi pyöränkoteloissa
                      E91 320D & E46 320D & E30 325iX & E61 525D

                      Comment

                      • DarkWarder65
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2013
                        • 281
                        • Helsinki

                        Onko kukaan vaihtanut tuohon ylimääräiseen vesipumppuun tuota korjaussarjaa, kelasin vaan että kun videoita kattonut niin kaikissa sanottu että jos noi tapit mitkä siellä on ja liikkuu niin jos on jumissa niin ei voi tehdä mitään ja että pitäs ostaa uusi pumppu. Kyllä kai ne saa pitsaamalla ja liottamalla irti ja taas liikkumaan, onko kellään kokemusta hommasta. auto siis e39 535i M62 1998.

                        sitten toinen asia, onko mahdollista että tässä mun vaunussa e39 535i M62 1998 mallissa oleva vaihdelaatikko siis sama on myös näissä seuraavissa autoissa.
                        kun toi realoem väittäs niin mutta pitää kuitenkin tarkistaa asia täältä?

                        3 'E46 (04/1997 - 12/2018)
                        3 'E92 (07/2006 - 02/2010)
                        5 'E39 (02/1995 - 12/2003)
                        5 'E60 (12/2001 - 12/2009)
                        5 'E61 (10/2002 - 02/2007)
                        6 'E63 (05/2002 - 07/2007)
                        6 'E64 (09/2002 - 07/2007)
                        7 'E38 (07/1993 - 07/2001)
                        X5 E53 (10/1998 - 09/2006)
                        Last edited by DarkWarder65; 16-01-2020, 19:24.
                        E39 535i M62 1998

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          Haku varmaan kertoisi mutta IHKA alkoi aamulla temppuilemaan, ei vastaa puhaltimen nopeuden säätöihin, muut säädöt toimivat, IHKA vai miekka rikki?
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • Gize
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2007
                            • 548
                            • Tampere

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Puhelin on joskus virransyöntiä aiheuttanut, niin siitä aloittaisin. Jos pihtimittari löytyy, niin mittaamalla selviää meneekö se puhelimeen vai mihin.
                            Löytyy, ja sillä tuota selvittelinkin alustavasti, mutta mistä mittaisit nyt kun syypäät on rajattu noihin edellämainittuihin?

                            Virrankulutus oli alkuun siellä 150mA paikkeilla, välillä 20-80 ja parin tunnin jälkeen pomppi jo 100-300 välillä. Ehkä helpoin lähteä selvittämään jos puhelimen saa jotenkin helposti varmasti virrattomaksi alkuun?

                            Taisi olla touringissa kynnyslistan alla isot törmäysiskarien päähän tulevat pultit 2kpl ja sit muutama ruuvi pyöränkoteloissa
                            Jeps tuo tiedossa mutta milläs tuo kynnyslista lähtee irti? Vai aloitinko ihan väärästä paikkaa eli siitä mustasta listasta siinä lukon ympärillä? :think
                            Kulkineet:
                            BMW 730dA -03
                            BMW 520D -01 |158,5 PS | 363,4 Nm |
                            BMW 323i -95
                            Honda CBR600Fighter
                            EX: BMW 520dA -08 Alpinweiss 3, BMW 530dA -02, BMW 530dA -99 Touring

                            3kpl 20tn Hitachi telakonetta, 2kpl 38tn Volvo EC, pyöräkuormaajat 3kpl 10-30tn, dumpperi, kuorma-auto ja liian iso kasa muita leluja

                            Comment

                            • Haju69
                              Administrator
                              • Nov 2005
                              • 16344
                              • Leppävirta

                              Originally posted by Axum View Post
                              Haku varmaan kertoisi mutta IHKA alkoi aamulla temppuilemaan, ei vastaa puhaltimen nopeuden säätöihin, muut säädöt toimivat, IHKA vai miekka rikki?
                              Puhaltaakos se mitään? Yleensä etuvastus/"siili" porsii.
                              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                              Comment

                              • Muurahainen
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 9194
                                • Nurmijärvi

                                Originally posted by Axum View Post
                                Haku varmaan kertoisi mutta IHKA alkoi aamulla temppuilemaan, ei vastaa puhaltimen nopeuden säätöihin, muut säädöt toimivat, IHKA vai miekka rikki?
                                Originally posted by Haju69 View Post
                                Puhaltaakos se mitään? Yleensä etuvastus/"siili" porsii.
                                Joo ei ole miekkaa näissä enään vaan erinäköinen samanlainen
                                Hinta on siilillä aika paljon inhimillisempi kuin E34 miekassa.

                                Edellä mainitusta tuli mieleen että eihän vain siiliä voisi rakennella miekan tilalle?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎