Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 kysymyksiä ja vastauksia XVI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimerie39
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 16
    • Sipoo

    520i vakkariongelma

    Mistä mahtaa johtua sigun touringissa sellainen vika, että vakionopeussäädin ei välttämättä mene päälle ollenkaan, eli vihreä valo ei syty mittaristoon? Uudelleenkäynnistyksen jälkeen valo syttyy kun, I/0-nappia painaa, mutta sammuu heti, kun koskee jarruun, eikä sen jälkeen enää mene päälle vasta kun käyttää virrat pois päältä ja sitten taas jarrupolkimen painallus sammuttaa sen jne.
    Vikakoodeistakaan ei löytynyt mitään tuohon viittaavaa...
    Last edited by biimerie39; 24-03-2022, 19:28. Reason: Virhe
    e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

    bmwlaiffii.blogspot.com

    sigpic

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9999
      • KVLA

      Jos ovien kosteussulut laskee läpi,niin lattiat/matot on kosteat/märät. Ainakin siitä oven alta. Riippuen keleistä ja mahdollisten kosteussulkujen kunnosta.

      Comment

      • Roisto
        BTCF Member
        • Nov 2010
        • 2538
        • Kajaani

        Originally posted by biimerie39 View Post
        Mistä mahtaa johtua sigun touringissa sellainen vika, että vakionopeussäädin ei välttämättä mene päälle ollenkaan, eli vihreä valo ei syty mittaristoon? Uudelleenkäynnistyksen jälkeen valo syttyy kun, I/0-nappia painaa, mutta sammuu heti, kun koskee jarruun, eikä sen jälkeen enää mene päälle vasta kun käyttää virrat pois päältä ja sitten taas jarrupolkimen painallus sammuttaa sen jne.
        Vikakoodeistakaan ei löytynyt mitään tuohon viittaavaa...
        Jarrupolkimen alla oleva kytkin jotenkin paskana :think
        2001 E39 525iA
        1992 E34 "540i/5"

        Comment

        • Worldfuture
          Bimmer Fanatic
          • May 2014
          • 324
          • Forssa

          Osaisko joku auttaa ASAP. Elikkäs etujousi poikki, mistä löydän m-sporttiin uudet etujouset? Onko autodocilla? Ei vittii umpimähkään tilata. Autodocilla lukee vaan että ei käy jos m-varustus, ja osassa ei lue mitään. Vai onko muita vaihtoehtoja kuin vakiot?

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1832
            • Karjaa

            Originally posted by Worldfuture View Post
            Vai onko muita vaihtoehtoja kuin vakiot?

            Onhan noita vaihtoehtoja vaikka mitä ilman että ajomukavuus olennaisesti kärsii tai että menee ihan ns. tonttiin. Esim. Eibach Pro-Kit on hyvälaatuinen varsin kohtuuhintainen setti jolla saa vähän vielä M-Sportia matalammaksi, eli ihan sopiva vielä normaaliajeluun.


            Kun kerran yksi jousi on jo poikki niin eiköhän siellä ole muutkin jo aika väsyneet, eli auton ajettavuudelle tekisi oikein hyvää vaihtaa kaikki jouset samaan syssyyn.
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7398
              • Oulu

              Originally posted by Worldfuture View Post
              Osaisko joku auttaa ASAP. Elikkäs etujousi poikki, mistä löydän m-sporttiin uudet etujouset?
              Eikö marmorilta saa jos alkuperäiset haluaa? Vai oliko ne nykyään kalliita siellä? Oma etujousi poikki -casen ostoslista useamman vuoden takaa näkyy täällä: https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...5&postcount=64

              Ite jouset tietysti voi olla sun autossa eri numerolla riippuen moottorista ja varusteista.
              Last edited by Petri.Kekkonen; 28-03-2022, 17:41.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Worldfuture
                Bimmer Fanatic
                • May 2014
                • 324
                • Forssa

                Originally posted by Wespa View Post
                Onhan noita vaihtoehtoja vaikka mitä ilman että ajomukavuus olennaisesti kärsii tai että menee ihan ns. tonttiin. Esim. Eibach Pro-Kit on hyvälaatuinen varsin kohtuuhintainen setti jolla saa vähän vielä M-Sportia matalammaksi, eli ihan sopiva vielä normaaliajeluun.


                Kun kerran yksi jousi on jo poikki niin eiköhän siellä ole muutkin jo aika väsyneet, eli auton ajettavuudelle tekisi oikein hyvää vaihtaa kaikki jouset samaan syssyyn.
                Okei kiitos tiedosta! Satuin löytämään autodocilta semmoset missä luki että sopii m-sport alustaan, tiedä sitä sitten. Ja joo, taakse on vaihdettu jo uudet kun sieltä oli molemmat poikki. Autohan on siis 530i, en tiedä miten paljon niissä on eroja. Onkos muuten niissä iskarin yläpäissä miten eroja?

                Comment

                • Pata8
                  Newbiemmer
                  • Jun 2021
                  • 3
                  • Järvenpää

                  Saako e39 takalasin isompia rullaverhoja jostain tilattua?

                  Mites kun mulla on professional cd ja taka kanavat mykkänä, pitäs vissiin vaihtaa se cd soitin ja alempana oleva yksikkö samaan aikaan? Vai? Saako noita professional yksiköitä mistään?

                  Comment

                  • naikou
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2010
                    • 1684
                    • vihti

                    Pelkkä soitin tarvii vaihtaa vastaavalla osanumerolla varustettuun, midiä ei tartte vaihtaa jos on ehjä
                    E39 523i Turbo

                    Comment

                    • petterihi
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2015
                      • 622
                      • Kerava

                      Jos meinaa vaihtaa vetarit tai ainakin vaihtaa rasvat niiihin, niin mikä on helpoin tapa E39 touringissa? Itse meinasin, että kävisin tallilla jossa on nosturi ja vaihteistonostin, ottaisin perämurikan alas nostimella jolloin vetareiden pitäisi mahtua tulemaan helposti pois (elleivät ole jämähtäneet navan booreihin).
                      E39 523iA Touring -00
                      --
                      E39 523 osia edullisesti
                      Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2694
                        • .fi

                        Originally posted by petterihi View Post
                        Jos meinaa vaihtaa vetarit tai ainakin vaihtaa rasvat niiihin, niin mikä on helpoin tapa E39 touringissa? Itse meinasin, että kävisin tallilla jossa on nosturi ja vaihteistonostin, ottaisin perämurikan alas nostimella jolloin vetareiden pitäisi mahtua tulemaan helposti pois (elleivät ole jämähtäneet navan booreihin).
                        jaa-a, en ole vielä omiin ehtinyt, mutta just-in-case pari kuvaa TIS:sist.

                        toukille, ja perämurikkaa laskemallahan se tehdään näissäkin ohjeissa:


                        ohjeet itse vetarin irroitukseen oli aikalailla lista erikoiskaluista, ja niiden käytöstä.

                        pitkälti ainoa ehkä oleellinen kohta kumien vaihdon ohjeista?:
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          Originally posted by petterihi View Post
                          Jos meinaa vaihtaa vetarit tai ainakin vaihtaa rasvat niiihin, niin mikä on helpoin tapa E39 touringissa? Itse meinasin, että kävisin tallilla jossa on nosturi ja vaihteistonostin, ottaisin perämurikan alas nostimella jolloin vetareiden pitäisi mahtua tulemaan helposti pois (elleivät ole jämähtäneet navan booreihin).
                          Voivat olla todella tiukasti navan booreissa kiinni, jos ei ole koskaan irroitettu. Nm. kaksi ulosvetäjää hajotettu pyöränlaakerirempassa vetaria irroitettaessa E39:stä.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          • petterihi
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2015
                            • 622
                            • Kerava

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            Voivat olla todella tiukasti navan booreissa kiinni, jos ei ole koskaan irroitettu. Nm. kaksi ulosvetäjää hajotettu pyöränlaakerirempassa vetaria irroitettaessa E39:stä.
                            Jassoo, meinasin että putoovat pois kun vähän tuurnalla napauttaa akselin päähän

                            Onko vetareiden uudelleen rasvaus paikoillaan tekemätön juttu?
                            E39 523iA Touring -00
                            --
                            E39 523 osia edullisesti
                            Vuokrataan E39 Touring isojen puslien ulosvetäjää

                            Comment

                            • TheRipper
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2012
                              • 4978
                              • Paimio

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Voivat olla todella tiukasti navan booreissa kiinni, jos ei ole koskaan irroitettu. Nm. kaksi ulosvetäjää hajotettu pyöränlaakerirempassa vetaria irroitettaessa E39:stä.
                              Muistaakseni kun itse tein niin olivat kyllä tiukassa myös...mutta oli sentään hyvä hydraulinen ulosvedin niin sillä sai.
                              F10 523iA 2010

                              Ex: E39 528iA 1997
                              Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                              Ex: E65 745iA 2003
                              Ex: E46 318i 1998
                              Ex: E34 525iA 1989

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by petterihi View Post
                                Jassoo, meinasin että putoovat pois kun vähän tuurnalla napauttaa akselin päähän

                                Onko vetareiden uudelleen rasvaus paikoillaan tekemätön juttu?
                                Jos laakerit on vaihdettu ja silloin puhdistettu boorit & voideltu kunnolla, niin voihan se noinkin mennä. Jos ei ole vaihdettu, niin parempi olla kunnon ulosvetäjä. Lekalla piti itse suostutella ulovetäjän kanssa. On kyllä niin ahdas paikka ettei tulisi mieleenkään siellä yrittää tehdä. Kai sen joku kirurgi saattaa paikallaankin tehdä.

                                Originally posted by TheRipper View Post
                                Muistaakseni kun itse tein niin olivat kyllä tiukassa myös...mutta oli sentään hyvä hydraulinen ulosvedin niin sillä sai.
                                No joo joku järeä hydraulinen ulosvetäjä voi tehdä hommasta huomattavasti helpompaa.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎