Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9141
    • Oulu

    Originally posted by Joker View Post
    Tuli potilaaksi -03 525d toukka josta pitäisi haluttomuutta käynnistymiseen lähteä selvittämään, millainen vikakoodinlukia tuohon kannattaisi hankkia?
    Vanhoja keskustelusta/linkkejä löytyy mutta onko noihin tullut mitää helppokäyttöistä viimeaikoina? Ilmeisesti nuo bluetooth palikat ei näissä toimi?
    Ilman vikakoodejakin pääsee aika pitkälle. Pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty? Paljonko polttoainetta? Lähteekö, jos suhauttaa jarrukliineriä imusarjaan palamisavuksi?
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Joker
      Newbiemmer
      • Mar 2016
      • 29
      • suomi

      Originally posted by Clavurion View Post

      Ilman vikakoodejakin pääsee aika pitkälle. Pyörittää hyvin, mutta ei käynnisty? Paljonko polttoainetta? Lähteekö, jos suhauttaa jarrukliineriä imusarjaan palamisavuksi?
      Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.

      Tarkotuksena ois lähtä tuoreella akulla kokeileen ja ilmeisesti naftaa ois hyvä olla reilummin jos pumpuissa häikkää ja bräkkiksellä jos saa käyntiin niin suutin vuotaa?
      Oletan että jos ajonestoon tms. Liittyvää vikaa niin olisi huomattu jo korjaamolla.

      Edit. Siis kuulemma klassisesti auto jäänyt ajosta parkkiin eikä siitä enään käynnistynyt. Ja kuulema oli myös epäilty jotain mahdollisesti jalalla kaltoinkohdeltuja johtoja jalkatilasta poikki tms. Joihin en itse osaa vielä ottaa kantaa.
      Last edited by Joker; 14-11-2024, 18:14.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9141
        • Oulu

        Originally posted by Joker View Post

        Auto ei ole vielä mulla vaan tulossa kunhan saan noudettua sen. Wetterillä tutkittu vajaa 500e edestä, näyttäis et oisko sulakkeita katsottu kun hansikaslokero irti ja paneelit kontista ym. Kuitenkaan siellä ei oltu vikaa löydetty.

        Tarkotuksena ois lähtä tuoreella akulla kokeileen ja ilmeisesti naftaa ois hyvä olla reilummin jos pumpuissa häikkää ja bräkkiksellä jos saa käyntiin niin suutin vuotaa?
        Oletan että jos ajonestoon tms. Liittyvää vikaa niin olisi huomattu jo korjaamolla.

        Edit. Siis kuulemma klassisesti auto jäänyt ajosta parkkiin eikä siitä enään käynnistynyt. Ja kuulema oli myös epäilty jotain mahdollisesti jalalla kaltoinkohdeltuja johtoja jalkatilasta poikki tms. Joihin en itse osaa vielä ottaa kantaa.
        Missä päin tämä auto on?
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Joker
          Newbiemmer
          • Mar 2016
          • 29
          • suomi

          Originally posted by Clavurion View Post

          Missä päin tämä auto on?
          Vastasin privana.

          Comment

          • Stitch
            Bimmer Rookie
            • May 2013
            • 97
            • e-suomi

            Originally posted by Samppae39 View Post

            Joo se tuon MTT:n mukana tuleva johto on tosiaan plug & play liittimiltään ja pituudeltaan. En muista pituutta, mutta ei se 40cm ole ainakaan. Montako kymppiä halvempi on se toinen pumppu, että kannattaa alkaa säätämään johtojen kans?
            Pierburg rahteineen (johto kahdella liittimellä valmiina)
            147,90
            vs
            sama Pierburg ja 20cm johto yhdellä liittimellä (rahteineen)
            105,80


            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1590
              • Vähäkyrö

              Saahan siinä jonkinmoisen tuntipalkan, ku kolvailee.

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1682
                • vihti

                Tuli mieleen tällainen kysymys että millä tavalla kaikista karvalakeimman mittariston huoltovälinäyttö pystyy laskea päiviä, laskeeko se päivät IRIS-näytön kellonajan mukaan kun tuohan on ilmeisesti väylässä kanssa? Eli jos vaihtaisi tarvikesoittimen niin meneekö mittariston huoltovälinäyttö sekaisin kun IRIS irrotetaan autosta?
                E39 523i Turbo

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9141
                  • Oulu

                  Originally posted by naikou View Post
                  Tuli mieleen tällainen kysymys että millä tavalla kaikista karvalakeimman mittariston huoltovälinäyttö pystyy laskea päiviä, laskeeko se päivät IRIS-näytön kellonajan mukaan kun tuohan on ilmeisesti väylässä kanssa? Eli jos vaihtaisi tarvikesoittimen niin meneekö mittariston huoltovälinäyttö sekaisin kun IRIS irrotetaan autosta?
                  Se IRIS, kuten kaikki muutkin grammarit on pelkkä käyttöliittymä. Kellonaika ym. tulee mittaristolta.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎