memebuy23buy

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • IiroU
    replied
    Mä ostin aikoinaan omaan -02 30d Tafmet nimiseltä yritykseltä Puolasta valmiin tulppaussetin. Siinä tuli lätkä pakosarjan päähän, alumiiniputki EGR-venttiilin tilalle ja alumiinitulpat vesiletkujen päihin.

    Ruuvilla ja letkukiristimellä EGR-venttiilin alipaineletku tukkoon. Vikakoodia se näytti INPAlla, mutta vikavalo ei syttynyt, koska EU3.

    Edit, mulla on toki ne EGR romut vielä tallessa, jos haluat laittaa kuntoon…
    Tuning EGR Valve Kit for BMW 3.0 D M57 engines. 330d Limousine, engine M57. 330d Touring, engine M57. 330xd Limousine, engine M57. 330xd Touring, engine M57. 525d Limousine, engine M57. 525d Touring, engine M57.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    530d -03 ja egr tulppaus. Vuotaa tuo egr:n putki ennen venttiiliä ja on puskenu möhmää pihalle, nii nyt ku on muutenki konehuone levällään, nii miettiny tulppausta. Haulla on tullu esiin moottorin vikavaloa, vikakoodia, egr venttiilin kääntämistä yms. Miten tuo ny oikeaoppisesti tehdään. Meinasin tehä sokean pakosarjan ja putken liitokseen, mutta muuten jättää romut paikalleen. Toimiiko näin ilman herjoja vai miten pitää tehdä?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by IiroU View Post

    Joo. Muutaman kerran antaa yrittää jos vesipumppu ei toimi. Tarpeeks usein vesipumpun vikakoodi niin lyö kortin lukkoon. Saa auki esim Tool32 avulla.
    Tämän saa avattua myös ottamalla sulakkeen irti auton käydessä. En muista tarkempia ohjeita sekunteineen, mutta löytyy haulla varmasti.

    Leave a comment:


  • JiiVee92
    replied
    Joo, jos se hajoaa sähköisesti, monesti osaavat myös hajota niin, että on sähköisesti ainakin siinämäärin ehjä, että automatiikka ei vikaa tajua, mutta neste ei liiku.
    Edit: hidas

    Leave a comment:


  • IiroU
    replied
    Originally posted by Heguli 31 View Post
    Eikös tuo Weban viallinen vesipumppu aiheuta vikatilan, joka uusiutuessaan muutaman kerran lukitsee ohjainkortin?
    Joo. Muutaman kerran antaa yrittää jos vesipumppu ei toimi. Tarpeeks usein vesipumpun vikakoodi niin lyö kortin lukkoon. Saa auki esim Tool32 avulla.

    Leave a comment:


  • Heguli 31
    replied
    Eikös tuo Weban viallinen vesipumppu aiheuta vikatilan, joka uusiutuessaan muutaman kerran lukitsee ohjainkortin?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Näinpä juuri
    Mikä sen kylmettää. Josko se webasto(kaan) ei kierrätä vettä.
    Tai nyt ainakaan ei kun on sulake irti. Joku vesihän siellä on kiertänyt kun ajaessa pöhisi, ajastuksella/kaukosäätimellä vain yritti
    Sulla on Webaston vesipumppu rikki, jos ajaessa toimii, mutta moottori sammuksissa ei. Ylikuumenee, ku vesi ei kierrä ja sammuu.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Manuaalissa ei ole EGR-jäähdytintä, eikä siten EGR-termariakaan, kuten ei myöskään imusarjan läppiä.
    Näinpä juuri
    Mikä sen kylmettää. Josko se webasto(kaan) ei kierrätä vettä.
    Tai nyt ainakaan ei kun on sulake irti. Joku vesihän siellä on kiertänyt kun ajaessa pöhisi, ajastuksella/kaukosäätimellä vain yritti

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    Noh, osoitanko nyt tuplasti tyhmyyteni, mutta olen tuon vesipumpun vaihtanut, egr:n tulpannut, ja olen jokseenkin varma etten tuossa minun manuaalissa ole egr-termostaattia nähnyt.

    Saatan olla dementikko, onhan siitä jo muutama talvi. En sitä löytänyt myöskään realoem:sta, enkä nyt kuvista joita oli tallella muovit ja imusarja irti suutinrempan yhteydessä.
    Manuaalissa ei ole EGR-jäähdytintä, eikä siten EGR-termariakaan, kuten ei myöskään imusarjan läppiä.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post

    Ei ainakaan minun järkeen mahdu että pumppu vaikuttaisi moottorin lämpöihin, onko EGR termarikin vaihdettu? Sen vaikutus on helppo testata vaikkapa sulkemalla vesikierto > puristimella letku tukkoon.
    Noh, osoitanko nyt tuplasti tyhmyyteni, mutta olen tuon vesipumpun vaihtanut, egr:n tulpannut, ja olen jokseenkin varma etten tuossa minun manuaalissa ole egr-termostaattia nähnyt.

    Saatan olla dementikko, onhan siitä jo muutama talvi. En sitä löytänyt myöskään realoem:sta, enkä nyt kuvista joita oli tallella muovit ja imusarja irti suutinrempan yhteydessä.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    S536 Auxiliary heating, pumppu on vesiventtiilin yhteydessä.

    Tosiaan tilasin joskus väärän venttiilipaketin kun vanhat jumitti huolella, mutta itse venttiilit tietty samat joten vaihdoin tuohon vanhaan runkoon ne uudet.
    Tietty en silloin tuota pumppua testannut, ja voi olla että silloin vielä toimikin.

    Epäilen että Webasto purkaa akkua, joten se on nyt väliaikaisesti pois käytöstä. Ajastuskaan ei toiminut (hetken yrittää ja sammuu), mutta ajon aikana weba kyllä puhisi.

    Eikö tuon vesipumpun oire ole nimenomaan että tyhjäkäynnillä alkaa moottorin lämpö laskea?

    Termarikin on tuoretta tavaraa, että tuskin siinä ongelma.

    Ei ainakaan minun järkeen mahdu että pumppu vaikuttaisi moottorin lämpöihin, onko EGR termarikin vaihdettu? Sen vaikutus on helppo testata vaikkapa sulkemalla vesikierto > puristimella letku tukkoon.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by Stitch View Post

    S536 Auxiliary heating, pumppu on vesiventtiilin yhteydessä.

    Tosiaan tilasin joskus väärän venttiilipaketin kun vanhat jumitti huolella, mutta itse venttiilit tietty samat joten vaihdoin tuohon vanhaan runkoon ne uudet.
    Tietty en silloin tuota pumppua testannut, ja voi olla että silloin vielä toimikin.

    Epäilen että Webasto purkaa akkua, joten se on nyt väliaikaisesti pois käytöstä. Ajastuskaan ei toiminut (hetken yrittää ja sammuu), mutta ajon aikana weba kyllä puhisi.

    Eikö tuon vesipumpun oire ole nimenomaan että tyhjäkäynnillä alkaa moottorin lämpö laskea?

    Termarikin on tuoretta tavaraa, että tuskin siinä ongelma.

    Sillä lisävesiventtiilien aux water pump:lla vain marginaalinen rooli. Lähes yhtä hyvin homma rokkaa pelkällä Weban vesipumpulla. Toimiessaan.Weban pumpun ohjaus Webalta ja lisävesipumpun IHKA:lta. Ja tehdasWebassa joka tapauksessa toimintaperiaate, että hyttä ensin tavoitteesseen ja jäljelle jääneet paukut voi uhrata motille.

    Leave a comment:


  • Stitch
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Onko sinulla siis tehtaalta lähtenyt pre-heating esilämmitysversio? Muutenhan sitä vesiventtiilien yhteydessä olevaa lisävesipumppua ei 530d:ssä ole, kun Weballa on joka tapauksessa oma vesipumppu, eikä sille lisävesipumpulle ole mitään erityistä tarvetta. Koodi lisävesipumpusta tulee aina, jos esilämmitys koodataan jälkikäteen, mutta siitä ei tarvi välittää.
    S536 Auxiliary heating, pumppu on vesiventtiilin yhteydessä.

    Tosiaan tilasin joskus väärän venttiilipaketin kun vanhat jumitti huolella, mutta itse venttiilit tietty samat joten vaihdoin tuohon vanhaan runkoon ne uudet.
    Tietty en silloin tuota pumppua testannut, ja voi olla että silloin vielä toimikin.

    Epäilen että Webasto purkaa akkua, joten se on nyt väliaikaisesti pois käytöstä. Ajastuskaan ei toiminut (hetken yrittää ja sammuu), mutta ajon aikana weba kyllä puhisi.

    Eikö tuon vesipumpun oire ole nimenomaan että tyhjäkäynnillä alkaa moottorin lämpö laskea?

    Termarikin on tuoretta tavaraa, että tuskin siinä ongelma.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by naikou View Post

    on se siitä kätevä että jos on rest-nappula ilmastoinnin paneelissa niin se vartin pitää autoa lämpösenä kun poikkee vaikka siwassa ja matalalla moottorin pyörintänopeudella myöskin pelaa lämmitys paremmin, mutta webasto jos on niin sehän hoitaa saman asian
    Juu, bensat onkin eri asia ilman Webastoa.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post

    Onko sinulla siis tehtaalta lähtenyt pre-heating esilämmitysversio? Muutenhan sitä vesiventtiilien yhteydessä olevaa lisävesipumppua ei 530d:ssä ole, kun Weballa on joka tapauksessa oma vesipumppu, eikä sille lisävesipumpulle ole mitään erityistä tarvetta. Koodi lisävesipumpusta tulee aina, jos esilämmitys koodataan jälkikäteen, mutta siitä ei tarvi välittää.
    on se siitä kätevä että jos on rest-nappula ilmastoinnin paneelissa niin se vartin pitää autoa lämpösenä kun poikkee vaikka siwassa ja matalalla moottorin pyörintänopeudella myöskin pelaa lämmitys paremmin, mutta webasto jos on niin sehän hoitaa saman asian

    Leave a comment:

Working...
X