E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jarger
    replied
    Originally posted by Anakis View Post
    Koitin haulla etsiä tuloksetta, jotenka kysymys tänne. 523i pitää hiljaista tasaista tikitystä käynnistyksen jälkeen, kierrokset tai ajonopeus ei tähän vaikuta ja tikitys jopa jatkuu reilu 5 sec auton sammuttamisen jälkeen. Myös jostain keskikonsolin takaa kuuluu staattista "häiriöääntä" vaikkei olisi virrat päällä. Sähkölaitteet kuitenkin toimii normaalisti eikä akku tyhjentynyt edes 3kk seisonnan aikana. Ideoita?
    Oisko venttiilinnostaja.
    Keskikonsolissa ainakin ilmastoinnin paneelissa on ropelli, joka siirtää ilmaa ilman haistelijalle ja voi alkaa pitää ääntä, puhdistus ja rasvaus tuolle toiminee, jos kyse siitä.

    Leave a comment:


  • Anakis
    replied
    Koitin haulla etsiä tuloksetta, jotenka kysymys tänne. 523i pitää hiljaista tasaista tikitystä käynnistyksen jälkeen, kierrokset tai ajonopeus ei tähän vaikuta ja tikitys jopa jatkuu reilu 5 sec auton sammuttamisen jälkeen. Myös jostain keskikonsolin takaa kuuluu staattista "häiriöääntä" vaikkei olisi virrat päällä. Sähkölaitteet kuitenkin toimii normaalisti eikä akku tyhjentynyt edes 3kk seisonnan aikana. Ideoita?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Joustot oli ehjän näköset, ei nokitahroja missään. Laatikon kyljen kannake ehjä, pusla vähä murtunu. Äänen syynä oikean puolen moottorin kannakekumi.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Jarger View Post

    Ehkä ne viimeksi oli rispaantuneet ja nyt sitten jo mustana ja päästää läpi.
    Mutta voihan se toki muukin olla, katsomallahan se lähinnä selviää. Mutta kyllä pakoputki on mukava olla kunnossa, tahtoo autosta tulla heti ihan romun oloinen jos se pörrää.
    Mulle tuo 530d mallien pakopuoli E39:ssa on vähän vieras, sen verran hyvää tekoa olivat että aina pelas, kun noita oli. Toki autotkin oli silloin suhteessa paljon uudempia kuin nykyään.
    Nuo jouston laippojen pinnapultit tuntuu kans olevan aika lahoavaa mallia, jopa ennen laippoja.
    Itellä ku ei oo nosturia, että pääsis kurkkimaan, nii annoin hovikorjaamolle tehtävänannon hommata uuet joustot ja laatikon kyljen kannake ja ilmotella koska vaihetaan.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post

    Eikö ne joustot ole siellä auton alla? Ne on kyllä vähä rispaantuneet.
    Ehkä ne viimeksi oli rispaantuneet ja nyt sitten jo mustana ja päästää läpi.
    Mutta voihan se toki muukin olla, katsomallahan se lähinnä selviää. Mutta kyllä pakoputki on mukava olla kunnossa, tahtoo autosta tulla heti ihan romun oloinen jos se pörrää.
    Mulle tuo 530d mallien pakopuoli E39:ssa on vähän vieras, sen verran hyvää tekoa olivat että aina pelas, kun noita oli. Toki autotkin oli silloin suhteessa paljon uudempia kuin nykyään.
    Nuo jouston laippojen pinnapultit tuntuu kans olevan aika lahoavaa mallia, jopa ennen laippoja.

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Originally posted by Jarger View Post
    Mutulla alkupään jousto tai sen liitos heti turbon jälkeen?
    Eikö ne joustot ole siellä auton alla? Ne on kyllä vähä rispaantuneet.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Mutulla alkupään jousto tai sen liitos heti turbon jälkeen?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Samppae39 View Post
    Hyviä arvauksia ääneen? Kyseessä 530d. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellanen matala resonanssiääni, murina, hyttiin. Heti ku aavistuksen nostaa kierroksia, niin loppuu. Kuuluu tulevan melkolailla keskeltä. Ulkopuolella konehuoneesta kuunnellessa ei kuulu. Alko melko lailla yhtäkkiä ja on todella häiritsevä. Jos sais vinkkiä, mistä alkais ettimään.
    Pakoputki, liitokset tai kannake ?

    Leave a comment:


  • Samppae39
    replied
    Hyviä arvauksia ääneen? Kyseessä 530d. Tyhjäkäynnillä kuuluu sellanen matala resonanssiääni, murina, hyttiin. Heti ku aavistuksen nostaa kierroksia, niin loppuu. Kuuluu tulevan melkolailla keskeltä. Ulkopuolella konehuoneesta kuunnellessa ei kuulu. Alko melko lailla yhtäkkiä ja on todella häiritsevä. Jos sais vinkkiä, mistä alkais ettimään.
    Last edited by Samppae39; 16-09-2025, 11:53.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Mittasin oman ”kaljamaha” m-sport ruorin ja se on 385mm, voihanse olla että facelift e39 sporttiratti on kanssa pienemmällä kehällä kuten e46, ajatuksen tasolla se 10mm ero tuntuu pieneltä mutta mutta todellisuudessa on tuntuva ero kun ohjauspyörän halkaisijasta puhutaan

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Mun E39 M Sport -kaljamaharatti on 375mm. Voihan tuossa tulla rullamitalla pari mm virhettä kun mittaa, mutta alle 380mm se joka tapauksessa on vaikka miten mittaa. Satavarmasti en voi sanoa että ratti olisi alkuperäinen, onhan mahdollista että on jossain kolaroinnissa tms. vaurioitunut ennen kuin ostin auton 2006 ja vaihdettu sitten (tarkoituksella tai vahingossa) pienempään versioon. Tuskin sitä kukaan tuunaaja on melko uutena muutaman millin pienempään vaihtanu kun autossa ei mitään tuunauksia ole koskaan ollut.
    Valikoista en löytänyt tuota aiemmin mainitsemaani pienempää, lienee just tuo.
    Tuo alkupään 395mm on kyllä erikoinen poikkeus, on kyllä ruorilla kokoa.
    Voin kertoa että kun ruuvasin tuon pienemmän paikoilleen, niin tuntui liian pieneltä. Siitä kai tämä "tavallisen" M-Sportin haaveilu lähti. Pitäis joku päivä tulevaan hipostella uusi pinta nahalle.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Mun E39 M Sport -kaljamaharatti on 375mm. Voihan tuossa tulla rullamitalla pari mm virhettä kun mittaa, mutta alle 380mm se joka tapauksessa on vaikka miten mittaa. Satavarmasti en voi sanoa että ratti olisi alkuperäinen, onhan mahdollista että on jossain kolaroinnissa tms. vaurioitunut ennen kuin ostin auton 2006 ja vaihdettu sitten (tarkoituksella tai vahingossa) pienempään versioon. Tuskin sitä kukaan tuunaaja on melko uutena muutaman millin pienempään vaihtanu kun autossa ei mitään tuunauksia ole koskaan ollut.

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    395mm oli itsellä vakio, se oli kyllä aika iso. Tuo nykyinen paikallaan on 379mm.
    Orkkis 1-vaiheisen M-Sportti läski on 385mm. Ajattelin jos se minulle välttäis

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Senhän takia nuo e46 ratti kiinnostelee kun ne on pienemmällä kehällä, e39 ratti on semmoinen rahtilaivan ruori

    Leave a comment:


  • Jarger
    replied
    Itsellä on omassa pre-fl paskottu fl ratti juuri tuolleen asentamalla väärä, näin jäykästi ilmaisten
    Hyvinhän se sinne sopii, mutta oon jo kolme "oikeanlaista" rattia hommaillut, saa nähdä minkä niistä siihen laittaa. Tuo nykyinen on kehältään pienin, mutta kun en pidä perforoidusta nahasta ja ei ollut saatavilla tehtaalta, joten häirii itseä. Silmäkään ei kerkeä näihin tottua kun suunnitelmat muuttuu viis kertaa useammin ennen kuin auto koskaan edes ajoon tulee. Tuollakin ratilla oon kerennyt autoa siirteleen vaan pihalla

    Leave a comment:

Working...
X