Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9141
    • Oulu

    Originally posted by Stitch View Post

    Noh, osoitanko nyt tuplasti tyhmyyteni, mutta olen tuon vesipumpun vaihtanut, egr:n tulpannut, ja olen jokseenkin varma etten tuossa minun manuaalissa ole egr-termostaattia nähnyt.

    Saatan olla dementikko, onhan siitä jo muutama talvi. En sitä löytänyt myöskään realoem:sta, enkä nyt kuvista joita oli tallella muovit ja imusarja irti suutinrempan yhteydessä.
    Manuaalissa ei ole EGR-jäähdytintä, eikä siten EGR-termariakaan, kuten ei myöskään imusarjan läppiä.
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Stitch
      Bimmer Rookie
      • May 2013
      • 97
      • e-suomi

      Originally posted by Clavurion View Post

      Manuaalissa ei ole EGR-jäähdytintä, eikä siten EGR-termariakaan, kuten ei myöskään imusarjan läppiä.
      Näinpä juuri
      Mikä sen kylmettää. Josko se webasto(kaan) ei kierrätä vettä.
      Tai nyt ainakaan ei kun on sulake irti. Joku vesihän siellä on kiertänyt kun ajaessa pöhisi, ajastuksella/kaukosäätimellä vain yritti

      Comment

      • Samppae39
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2009
        • 1590
        • Vähäkyrö

        Originally posted by Stitch View Post

        Näinpä juuri
        Mikä sen kylmettää. Josko se webasto(kaan) ei kierrätä vettä.
        Tai nyt ainakaan ei kun on sulake irti. Joku vesihän siellä on kiertänyt kun ajaessa pöhisi, ajastuksella/kaukosäätimellä vain yritti
        Sulla on Webaston vesipumppu rikki, jos ajaessa toimii, mutta moottori sammuksissa ei. Ylikuumenee, ku vesi ei kierrä ja sammuu.

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 9997
          • KVLA

          Eikös tuo Weban viallinen vesipumppu aiheuta vikatilan, joka uusiutuessaan muutaman kerran lukitsee ohjainkortin?

          Comment

          • IiroU
            BTCF Member
            • Oct 2021
            • 400
            • Turku/Rauma

            Originally posted by Heguli 31 View Post
            Eikös tuo Weban viallinen vesipumppu aiheuta vikatilan, joka uusiutuessaan muutaman kerran lukitsee ohjainkortin?
            Joo. Muutaman kerran antaa yrittää jos vesipumppu ei toimi. Tarpeeks usein vesipumpun vikakoodi niin lyö kortin lukkoon. Saa auki esim Tool32 avulla.
            E65 745d Individual -07

            Ex:
            E39 530dA Touring M-Sport -02
            E39 528i Sedan -00

            Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
            Yhteydenotot YV.

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 923
              • Kouvola/Myllykoski

              Joo, jos se hajoaa sähköisesti, monesti osaavat myös hajota niin, että on sähköisesti ainakin siinämäärin ehjä, että automatiikka ei vikaa tajua, mutta neste ei liiku.
              Edit: hidas
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • Samppae39
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2009
                • 1590
                • Vähäkyrö

                Originally posted by IiroU View Post

                Joo. Muutaman kerran antaa yrittää jos vesipumppu ei toimi. Tarpeeks usein vesipumpun vikakoodi niin lyö kortin lukkoon. Saa auki esim Tool32 avulla.
                Tämän saa avattua myös ottamalla sulakkeen irti auton käydessä. En muista tarkempia ohjeita sekunteineen, mutta löytyy haulla varmasti.

                Comment

                • Samppae39
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2009
                  • 1590
                  • Vähäkyrö

                  530d -03 ja egr tulppaus. Vuotaa tuo egr:n putki ennen venttiiliä ja on puskenu möhmää pihalle, nii nyt ku on muutenki konehuone levällään, nii miettiny tulppausta. Haulla on tullu esiin moottorin vikavaloa, vikakoodia, egr venttiilin kääntämistä yms. Miten tuo ny oikeaoppisesti tehdään. Meinasin tehä sokean pakosarjan ja putken liitokseen, mutta muuten jättää romut paikalleen. Toimiiko näin ilman herjoja vai miten pitää tehdä?

                  Comment

                  • IiroU
                    BTCF Member
                    • Oct 2021
                    • 400
                    • Turku/Rauma

                    Mä ostin aikoinaan omaan -02 30d Tafmet nimiseltä yritykseltä Puolasta valmiin tulppaussetin. Siinä tuli lätkä pakosarjan päähän, alumiiniputki EGR-venttiilin tilalle ja alumiinitulpat vesiletkujen päihin.

                    Ruuvilla ja letkukiristimellä EGR-venttiilin alipaineletku tukkoon. Vikakoodia se näytti INPAlla, mutta vikavalo ei syttynyt, koska EU3.

                    Edit, mulla on toki ne EGR romut vielä tallessa, jos haluat laittaa kuntoon…
                    Tuning EGR Valve Kit for BMW 3.0 D M57 engines. 330d Limousine, engine M57. 330d Touring, engine M57. 330xd Limousine, engine M57. 330xd Touring, engine M57. 525d Limousine, engine M57. 525d Touring, engine M57.
                    E65 745d Individual -07

                    Ex:
                    E39 530dA Touring M-Sport -02
                    E39 528i Sedan -00

                    Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                    Yhteydenotot YV.

                    Comment

                    • Samppae39
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2009
                      • 1590
                      • Vähäkyrö

                      Originally posted by IiroU View Post
                      Mä ostin aikoinaan omaan -02 30d Tafmet nimiseltä yritykseltä Puolasta valmiin tulppaussetin. Siinä tuli lätkä pakosarjan päähän, alumiiniputki EGR-venttiilin tilalle ja alumiinitulpat vesiletkujen päihin.

                      Ruuvilla ja letkukiristimellä EGR-venttiilin alipaineletku tukkoon. Vikakoodia se näytti INPAlla, mutta vikavalo ei syttynyt, koska EU3.

                      Edit, mulla on toki ne EGR romut vielä tallessa, jos haluat laittaa kuntoon…
                      Romut haluisin pitää paikallaan ihan mielenrauhan vuoksi, ettei ota katsurin silmään. Poistosetin saisin varaosa-autosta ja jos oikeen haluis askarrella, niin siitä sais vesiputketkin, että vois egr-jäähdyttimenki poistaa. Pistähän privalla hintatietoa sun romuista, jos innostuiski laittamaan vaan kuntoon.

                      Comment

                      • IiroU
                        BTCF Member
                        • Oct 2021
                        • 400
                        • Turku/Rauma

                        Originally posted by Samppae39 View Post

                        Romut haluisin pitää paikallaan ihan mielenrauhan vuoksi, ettei ota katsurin silmään. Poistosetin saisin varaosa-autosta ja jos oikeen haluis askarrella, niin siitä sais vesiputketkin, että vois egr-jäähdyttimenki poistaa. Pistähän privalla hintatietoa sun romuista, jos innostuiski laittamaan vaan kuntoon.
                        Entäs mallia tällainen? Menee nätisti piiloon, sitten vaan alipaineletku tukkoon, mutta osat paikallaan? Aika hyvä valikoima tuolla nettisivulla kaikenmaailman tulppia.

                        Laitan YV nuista hiluista.
                        E65 745d Individual -07

                        Ex:
                        E39 530dA Touring M-Sport -02
                        E39 528i Sedan -00

                        Vikakoodinlukua oman osaamisen rajoissa.
                        Yhteydenotot YV.

                        Comment

                        • Clavurion
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 9141
                          • Oulu

                          Lätkä pakosarjan ja EGR-putken väliin. Toki edellyttää, että EGR-venttiili on ehjä, siitä alipaineletku tukkoon. EGR-termarin saa pysyvästi tukkoon, kun purkaa sen ja poistaa pienemmän elementin, niin isompi ei pysty enää paikallaan aukeamaan. Noissa ihan loppupään E39 530d versioissa on vaan eri softaversio, joissa EGR:n disabloinnista vikavalo syttyy ja vaatii sitten softauksen.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Jarger
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2005
                            • 3731
                            • Finnland

                            Laitellut kans lätkän ennen EGR, tosin versiot on olleet näitä ilman EGR-termaria olevia.
                            Pellistä jos tekee niin ei kestä, palaa reikä puhki. Kuparin kanssa en ole todennut samaa.
                            En tiedä toimisiko sitten paremmin tuolla pakosarjan seudulla, kun itse oon laitellut nuo juuri sen ison metallilemmarin alle EGR-venttiilin ja putken väliin.


                            E83 M47:aan 7mm reiällä oleva lätkä, ettei sytytä vikavaloa. Mieluustihan tuollaisen tulppaisi kokonaan jos vikavalotta onnistuisi.
                            Negatiiviset kauppakokemukset:
                            Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                            Comment

                            • Stitch
                              Bimmer Rookie
                              • May 2013
                              • 97
                              • e-suomi

                              Originally posted by Samppae39 View Post

                              Sulla on Webaston vesipumppu rikki, jos ajaessa toimii, mutta moottori sammuksissa ei. Ylikuumenee, ku vesi ei kierrä ja sammuu.
                              Näin joo päättelin asiaa googlattuani.

                              Weban vesipumppu oem-numeron mukaan suht arvokas (64126918940).

                              Olisiko tuohon mahdollista löytää vastaava joka kävisi esim viallisen osiin yhdistämällä? Letkulähdöt tms. Eikö tuo kansi ole kuvien perusteella irroitettava?

                              Lisäkysymys: voiko tuo moottori olla vikaantunut niin että purkaa satunnaisesti akkua?
                              Toki epäilen myös kertaalleen elvytettyä starttimoottoria. Mutta kuten tavallista vikaa ei saa päälle silloin kun sitä yrittää selvittää

                              Comment

                              • Stitch
                                Bimmer Rookie
                                • May 2013
                                • 97
                                • e-suomi

                                Originally posted by Samppae39 View Post

                                Tämän saa avattua myös ottamalla sulakkeen irti auton käydessä. En muista tarkempia ohjeita sekunteineen, mutta löytyy haulla varmasti.
                                Tätä olenkin joutunut käyttämään joskus. Muutama kymmenen sekuntia irti on riittänyt.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎