Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarger
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 3856
    • Finnland

    Vastikään ostin M47:aan uuden filtterin merkillä Mahle, kun siinä tuli myös kumiset pikkutiivisteet keskiosan varteen mukana. Filtterin päädyt oli juurikin kumia.
    Hyllyssä oli muka hyvä filtteri eli "vanhaa merkkiä" oleva Champion. Noh, Championissa noita varren kumitiivisteitä ei tullut, ja päädyt nimenomaan jämäkät. Kyllä se koneeseen seuraavaksi menee, mutta
    vastedes kun noita ostaa, pitää katsoa vähän tarkemmin mitä tilaa ja tähdätä juurikin kumipäätyiseen laatutuotteeseen.
    Negatiiviset kauppakokemukset:
    Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

    Comment

    • naikou
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2010
      • 1766
      • vihti

      Selviskin jo…
      Last edited by naikou; 30-01-2025, 17:30.
      E39 523i Turbo

      Comment

      • Kese.
        Newbiemmer
        • Oct 2024
        • 6
        • Espoo

        S62 naputtaa inspection 3 jälkeen kerran per nokka-akselin pyörähdys = 1/2 x rpm. Kerran käytelty kuumaksi tallissa max 4krpm, ei vaikutusta.

        youtube.com/shorts/mAFqPdhwvEw?si=l7mdwFPWGsUrJAOJ

        Onko yksi hydraulinen nostaja kuiva vai voiko olla jotain muuta? Kovaa ajoa vai kannet takasin auki?

        Remontissa uusittu vanosten tiivisteet ja jouset, kk-laakerit, pääketjun kiristin, öljyketjun kiristin ynnä muuta tarpeellista näiden ympäriltä. Ketjut, ohjurit ja pikkukiristimet jäi, kun kaikki näytti hyvältä, eikä ennen remppaa mikään ääntänyt pl. kuumakäynnistyksissä.​

        Comment

        • Kese.
          Newbiemmer
          • Oct 2024
          • 6
          • Espoo

          S62 naputtaa inspection 3 jälkeen kerran per nokka-akselin pyörähdys = 1/2 x rpm. Kerran käytelty kuumaksi tallissa max 4krpm, ei vaikutusta.



          Onko yksi hydraulinen nostaja kuiva vai voiko olla jotain muuta? Kovaa ajoa vai kannet takasin auki?

          Remontissa uusittu vanosten tiivisteet ja jouset, kk-laakerit, pääketjun kiristin, öljyketjun kiristin ynnä muuta tarpeellista näiden ympäriltä. Ketjut, ohjurit ja pikkukiristimet jäi, kun kaikki näytti hyvältä, eikä ennen remppaa mikään ääntänyt pl. kuumakäynnistyksissä.​

          Comment

          • Heguli 31
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 10065
            • KVLA

            Onko naputus satavarmasti yläkerrasta, vai voisiko olla alakerrasta (kk-laakeri)?

            Comment

            • Kese.
              Newbiemmer
              • Oct 2024
              • 6
              • Espoo

              Originally posted by Heguli 31 View Post
              Onko naputus satavarmasti yläkerrasta, vai voisiko olla alakerrasta (kk-laakeri)?
              Voi olla että keksin argumentteja tätä vastaan, kun en halua alakertaan enää koskea. Mutta eikös sen männän varsineen pitäisi kolkuttaa tuolla jatkuvasti tai edes joka kierroksella? Kk-välykset varmennettu plastigaugella, toki pultit kävi vielä auki sen jälkeen. Ääni tulee vahvimmin yläpäästä, apparin puolen bänkistä.

              Comment

              • ritariässä
                BTCF Member
                • Jan 2006
                • 3610
                • Raisio

                Äänitteen äänenlaatu sen verran suttuinen ettei täyttää varmuutta saa, mutta nostin on selkeä tik tik ääni kun tämän ääninäytten perusteella äänessä muutakin kuin pelkkää tik tikkiä eli varmistaisin ettei ole imuvuotoa jostain saumasta/laipasta ja suhahtele sielä lisääänen kanssa!
                G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                Comment

                • Jarger
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2005
                  • 3856
                  • Finnland

                  Pystyykö oleen nokan tai vanoksen ajoitus vituillaan jotenkin?
                  Negatiiviset kauppakokemukset:
                  Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10065
                    • KVLA

                    Originally posted by Kese. View Post

                    Voi olla että keksin argumentteja tätä vastaan, kun en halua alakertaan enää koskea. Mutta eikös sen männän varsineen pitäisi kolkuttaa tuolla jatkuvasti tai edes joka kierroksella? Kk-välykset varmennettu plastigaugella, toki pultit kävi vielä auki sen jälkeen. Ääni tulee vahvimmin yläpäästä, apparin puolen bänkistä.
                    Totta. Lukaisin hieman huolimattomasti tuon aloitus postauksesi. Tuota tarkennusta naputuksen puolesta olisinkin seuraavaksi kysynyt.
                    Last edited by Heguli 31; 16-02-2025, 19:56.

                    Comment

                    • Kese.
                      Newbiemmer
                      • Oct 2024
                      • 6
                      • Espoo

                      Originally posted by ritariässä View Post
                      Äänitteen äänenlaatu sen verran suttuinen ettei täyttää varmuutta saa, mutta nostin on selkeä tik tik ääni kun tämän ääninäytten perusteella äänessä muutakin kuin pelkkää tik tikkiä eli varmistaisin ettei ole imuvuotoa jostain saumasta/laipasta ja suhahtele sielä lisääänen kanssa!
                      Lambdalta oli koodi ja yksi laipan putkista on vähän väsynyt ja helposti lipsahtaa irti jos kiristää klemmarin huolimattomasti. Tästä johtuen plenum ja kaasuläppien laipat putsailtu ja kasattu Hylomareilla. Ei muutosta. Koodi ehkä esilämmityksestä. Lambdakorjaus näytti järkevältä livedatasta.

                      Ajotuksesta ei koodeja. Starttaa, käy tyhjää ja ottaa kierroksia normaalisti.

                      Ehkä mä luotan, että se tuosta hiljenee kun ajokausi starttaa. Internetin mukaan normaalia, että kuukausien öljyttömän seisonnan jälkeen näistä alkupään laitteista paikat kuivuu.

                      lisäys: ääni hävisi kolmannella käynnistyksellä.
                      Last edited by Kese.; 26-02-2025, 14:14.

                      Comment

                      • FeikkiÄmmä
                        Newbiemmer
                        • Mar 2019
                        • 1
                        • Kuopio

                        Hei. vaihdoin tuossa vaihdelaatikon edellisestä e39 toiseen ohjauksineen ja suoraan ajosta purettu joten ehjänä. Mutta nyt ongelmana kun se on kiini tuossa toisessa e39 niin vaihteet eivät mene päälle vaikka valitsin toimii ja vaijeri liikkuu normaalisti ja vaihtaa laatikossa pykäliä muttei silti mitään tapahdu. Kokeilin ja katsoin öljytilannetta täyttöpropusta ja se työnti öljyt pihalle auton lämpimänä ollessa eli öljykään ei laatikossa kierrä.. Minkäänlaisia vikatietoja auto ei anna ja käy ihan normaalisti eli mistä lähteä vikaa etsimään ?

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8264
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          Originally posted by FeikkiÄmmä View Post
                          Hei. vaihdoin tuossa vaihdelaatikon edellisestä e39 toiseen ohjauksineen ja suoraan ajosta purettu joten ehjänä. Mutta nyt ongelmana kun se on kiini tuossa toisessa e39 niin vaihteet eivät mene päälle vaikka valitsin toimii ja vaijeri liikkuu normaalisti ja vaihtaa laatikossa pykäliä muttei silti mitään tapahdu. Kokeilin ja katsoin öljytilannetta täyttöpropusta ja se työnti öljyt pihalle auton lämpimänä ollessa eli öljykään ei laatikossa kierrä.. Minkäänlaisia vikatietoja auto ei anna ja käy ihan normaalisti eli mistä lähteä vikaa etsimään ?
                          Oliskohan siitä hajonnu laatikon öljypumppu asentaessa?
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Wildchild
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2016
                            • 257
                            • Päijät-Häme

                            Originally posted by peto2 View Post

                            Oliskohan siitä hajonnu laatikon öljypumppu asentaessa?
                            Tälle ääni. Turbiini ei paikallaan -> väkisin loota kiinni moottoriin ja öljypumpusta hampaat/hahlot kaput. Ennenkun enempää sitä yritätätte edes käyttää niin ottaisin kerran sen vielä irti koneesta. Öljypumppuja saa uusia jopa suomesta fiksuun hintaan.
                            Bmw 525iA -02

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎