Osuuko ropelli johonkin, pyöritä käsin.
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Sattuisiko joku ollut tutkinut koskaan facelift E39 monitoimiratin ja moottorinohjaimen välistä kommunikaatiota? Yksi karva siellä menee ja tahtoisin tietää olisiko siitä millään konstein "dekoodattavissa" vakionopeudensäätimen nappien signaalit erilleen? Erimerkkinen moottori toimii autossa muuten mallikkaasti mutta tällainen monitoimiratista toimiva vakionopeudensäädin on vielä haaveena.---
Comment
-
Alkupään rateissa nuo ainakin menee erillisen ratin boksin kautta, noin periaatteessa varmaan simppelimmin (mitenkään asiaan syvemmin perehtymättä)Originally posted by -Tapi View PostSattuisiko joku ollut tutkinut koskaan facelift E39 monitoimiratin ja moottorinohjaimen välistä kommunikaatiota? Yksi karva siellä menee ja tahtoisin tietää olisiko siitä millään konstein "dekoodattavissa" vakionopeudensäätimen nappien signaalit erilleen? Erimerkkinen moottori toimii autossa muuten mallikkaasti mutta tällainen monitoimiratista toimiva vakionopeudensäädin on vielä haaveena.
Comment
-
Ilmeisesti niissä on U6052B-piiri joka multipleksaa signaalin kaikki eri "kanavat" yhteen lankaan. Onkohan uudemmissakin sama homma?Originally posted by Jarger View Post
Alkupään rateissa nuo ainakin menee erillisen ratin boksin kautta, noin periaatteessa varmaan simppelimmin (mitenkään asiaan syvemmin perehtymättä)
Ja jos uudemmissa on erilainen systeemi niin silloin MFL boksi ei toimisi uudemman ratin kanssa. Harmi kun näiden kanssa ei ole valmistajalta oikein syvällistä dokumentaatiota.---
Comment
-
Talvi lähestyy, enkä löytänyt varmuutta (jos nyt sittenkään olisin ostanut) 525i automaatti Touring lukkoperän sisuksiin. Ongelma on tuon aivan järjettömän huono liikkeelle lähtö kyky jos DSC päällä. Tuo järjestelmä ei taida jarruttaa sutivaa pyörää? Jos jarruttaa niin on jo epäillys että jarruttaa väärää pyörää. Huomaa myös että jos rattia on yhtään kääntänyt ennen ku auto liikkuu niin jää sutimaan vielä herkemmin. Sen saa ihan tasaiselle kiinni (tahallaan) jos laittaa ratin tappiin ja kaasun pohjaan. Tuossakin tilanteessa kun painaa DSC pois niin auto lähtee liikkeelle.
Voiko DSC ohjelmoida niin että alkaa puuttumaan peliin vaikka yli 15km/h nopeudessa. Tai tuohon on vaihdettu abs yksikkö. Ei ole koodeja yms ja muuten tuntuu toimivan oikein mutta onko koodauksessa tullut joku hämminki. Lisäksi yksi jos jarruputket olisi takana väärin päin. Ne on uusittu penkkien alta taaksepäin. Nuo kaksi nyt vaatisi sen että järjestelmä jarruttaa sutivaa pyörää.
Comment
-
Sitä en tiedä onko E39:n DSC luistoneston osalta yhtään sen kummempi kuin pelkkä ASC+T, mikä omasta löytyy, mutta kyllähän jälkimmäisenkin pitäis sutivaa pyörää jarruttaa. Käytännössä kuitenkin homma ei kovin tehokkaalta tunnu ja itse olen ainakin ajanut kaikki 19 talvea E39:llä luistonesto yleensä aina pois päältä taajamanopeuksissa.
E92 hankinnan jälkeen huomas että se lähtee ihan eri tavalla liikkeelle liukkaalla.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
Omassani on myös tuo alkupään asc+t-systeemi ja sitä joskus peilijäällä testasinkin kun oli vielä vakio tasauspyörästö perässä niin kyllä se omasta mielestä lähti paremmin liikkeelle kun luistonesto oli päällä ja todellakin jarruttaa sutivaa pyörää mutta kyllä e39 liukkaalla surkeasti lähtee paikaltaan lukkoperälläkin kun on niin paljon kevyempi perä verrattuna keulaan eli toisinsanoen pitää tankkia täytenä ja tuoreet nastarenkaat niin kyllä tämmöinen on mainio talviauto.
tuoreempi e92-koppasen dtc-ajonvakautus on sit jo paljon kehittyneempi järjestelmäE39 523i Turbo
Comment
-
Tällä lähtee, uusi samalla integral linkit että pultit.Originally posted by Enoo View PostOlisiko kellään mittoja narinahelan vaihto työkaluun niin sattuisi oikeat tarvikkeet kun kauppaan menee?
https://aeromotors.fi/tuote/9214821/war87-mark-moto
Comment
-
Minulla on vm 2002 E39 DSC:llä ja minun mielestäni oikein loistava järjestelmä. Ainakaan minulla ei auto halvaannu lainkaan kun järjestelmä on käytössä, mutta jos sen napista sammuttaa niin sillon on kulku onnetonta kun yhtä rengasta sudittaa. Veikkaisin että autossasi on jokin häikkä järjestelmässä. Ainakin omastani sain Inpalla aika hyvin luettua koodeja ja tutkittua ohjauksen arvon muutoksia.Originally posted by Alfistipohjoosesta View PostTalvi lähestyy, enkä löytänyt varmuutta (jos nyt sittenkään olisin ostanut) 525i automaatti Touring lukkoperän sisuksiin. Ongelma on tuon aivan järjettömän huono liikkeelle lähtö kyky jos DSC päällä. Tuo järjestelmä ei taida jarruttaa sutivaa pyörää? Jos jarruttaa niin on jo epäillys että jarruttaa väärää pyörää. Huomaa myös että jos rattia on yhtään kääntänyt ennen ku auto liikkuu niin jää sutimaan vielä herkemmin. Sen saa ihan tasaiselle kiinni (tahallaan) jos laittaa ratin tappiin ja kaasun pohjaan. Tuossakin tilanteessa kun painaa DSC pois niin auto lähtee liikkeelle.
Voiko DSC ohjelmoida niin että alkaa puuttumaan peliin vaikka yli 15km/h nopeudessa. Tai tuohon on vaihdettu abs yksikkö. Ei ole koodeja yms ja muuten tuntuu toimivan oikein mutta onko koodauksessa tullut joku hämminki. Lisäksi yksi jos jarruputket olisi takana väärin päin. Ne on uusittu penkkien alta taaksepäin. Nuo kaksi nyt vaatisi sen että järjestelmä jarruttaa sutivaa pyörää.
👍 1Comment
-
Servotronic hälyttää oikosulkua. Piuhat mittasin, ei ole oikosessa ja raidetangonkin vaihdoin jolloin vaihtui samalla paineenohjausventtiilikin sen kyljessä. Eli vika on GM3 modulissa sisällä.
Tilasin jo piirilevylle sen satiaisen joka ohjauksen venttiiliä ohjaa (BTS412B2) mutta sitä odotellessa googlailin ongelmaa ja saattaa olla että ongelma ei ratkea vaihtamalla tuo lutikka vaan vika on jossain syvemmällä korimodulissa.
Ebay on pullollaan E39 GM3 high -merkinnällä olevia korimoduleita. Minun modulissani lukee osanumerona 61356922151. Pitääkö ostaa nimenomaan samalla numerolla oleva vai käykö tähän mikä vaan "E39 GM3 high" moduli?---
Comment
-
En minäkään saa omaa E39 kiinni talvella muistaakseni suoralla sentään, vaikka on ASC+T eli alkupään järjestelmä. Hyvä sekin on talvella, auttaa tosi paljon.
Mutta oma biili tosiaan ei ole ollut ainakaan 5 vuoteen edes talvella ulkoilutuksessa, niin mielikuvista on hetken aikaa
Comment
-
-
Bridgestone Blizzak pintaa hyvin ja nastat "kaikki" jäljellä. Toki eihän nuo testivoittajat ole.
Dtc kyllä muuten toimii loistavasti. Ja vakauttaa auton mutta liikkeelle lähtö on huomattavan vaikeaa. Toki onhan nuo risteykset pahimmillaan tosi liukkaita.Last edited by Alfistipohjoosesta; Yesterday, 21:29.
Comment
Comment