Originally posted by hyde92
View Post
E39 Kysymyksiä ja vastauksia XVII
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Ilman erottavaa/yhdistävää kytkintä pin 7+8 välissä se ei voi mitenkään täydessä repertuaarissa toimia oikein. Ilman kytkintä pitää katsoa, onko ne pinnit pysyvästi yhdessä vai erillään. K-bus käytössä pitää olla yhdessä. Välivaiheen D-CAN käytössä ihan sama ja sitten myöhemmässä D-CAN käytössä pitää olla erillään, jos on jo datalinkki (esim. CIC).E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
-
Originally posted by Clavurion View Post
Ilman erottavaa/yhdistävää kytkintä pin 7+8 välissä se ei voi mitenkään täydessä repertuaarissa toimia oikein. Ilman kytkintä pitää katsoa, onko ne pinnit pysyvästi yhdessä vai erillään. K-bus käytössä pitää olla yhdessä. Välivaiheen D-CAN käytössä ihan sama ja sitten myöhemmässä D-CAN käytössä pitää olla erillään, jos on jo datalinkki (esim. CIC).
aivan, kiitos neuvoista
Comment
-
2003 Vuotinen E39 ja luistoneston valo (DSC)napottaa taulussa kokoajan ja luistonesto on pois pelistä. Absien valo ei pala ja vakkari toimii, niin oliskohan vinkkejä mitä lähteä ensimmäisenä kokeilemaan? Carlylla ei mitään tuohon viittaavia vikakoodeja löytynyt..
Comment
-
Epäilisin että DSC yksikkö.Originally posted by HC-Tuning View Post2003 Vuotinen E39 ja luistoneston valo (DSC)napottaa taulussa kokoajan ja luistonesto on pois pelistä. Absien valo ei pala ja vakkari toimii, niin oliskohan vinkkejä mitä lähteä ensimmäisenä kokeilemaan? Carlylla ei mitään tuohon viittaavia vikakoodeja löytynyt..LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Todennäköisimmin ohjauskulma-anturi. Voi olla hukannut vain nollakohtansa. Joka tapauksessa parempaa diagnostiikkaa kehiin.Originally posted by HC-Tuning View Post2003 Vuotinen E39 ja luistoneston valo (DSC)napottaa taulussa kokoajan ja luistonesto on pois pelistä. Absien valo ei pala ja vakkari toimii, niin oliskohan vinkkejä mitä lähteä ensimmäisenä kokeilemaan? Carlylla ei mitään tuohon viittaavia vikakoodeja löytynyt..E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
E39 2003 sähköisesti kääntyvät peilit. Ominaisuudesta tietämätön kaveri käänsi peilin aluksi sisään ja sen jälkeen takaisin, jonka jälkeen sähköisesti kääntyessään peili ei käänny sulavasti vaan sillain vähän takkuamalla ja ihan siinä lopussa kääntyessään koria vasten saattaa kuulua pientä ääntäkin. Onko tuo mekanismi mennyt jotenkin rikki vai mistä on kyse? Apparin peili kääntyy täysin sulavasti.
kiitos avuista eukäteen!
Comment
-
Peilin jalan alta kurkistusluukku auki. Siellä näkyy sellanen alumiininen kiekko. Koita onko se hahlossaan, eli pyöritä sitä hiukan, että loksahtaa kohdalleen. Siellä on sellaset kynnet, jotka pitäs olla rungon kuopissa. Jos ne on pois paikaltaan, nii saattaa toimia oudosti. Jos ei auta, niin purku auki ja putsia ja uutta rasvaa. Tuosta saa vinkkiä: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...75#post5536275Originally posted by hyde92 View PostE39 2003 sähköisesti kääntyvät peilit. Ominaisuudesta tietämätön kaveri käänsi käsipelillä peilin aluksi sisään ja sen jälkeen takaisin, jonka jälkeen sähköisesti kääntyessään peili ei käänny sulavasti vaan sillain vähän takkuamalla ja ihan siinä lopussa kääntyessään koria vasten saattaa kuulua pientä ääntäkin. Onko tuo mekanismi mennyt jotenkin rikki vai mistä on kyse? Apparin peili kääntyy täysin sulavasti.
kiitos avuista eukäteen!
Comment
-
Originally posted by Samppae39 View Post
Peilin jalan alta kurkistusluukku auki. Siellä näkyy sellanen alumiininen kiekko. Koita onko se hahlossaan, eli pyöritä sitä hiukan, että loksahtaa kohdalleen. Siellä on sellaset kynnet, jotka pitäs olla rungon kuopissa. Jos ne on pois paikaltaan, nii saattaa toimia oudosti. Jos ei auta, niin purku auki ja putsia ja uutta rasvaa. Tuosta saa vinkkiä: https://forum.btcf.fi/forum/yleinen-...75#post5536275
yritin sitä kiekkoa liikuttaa, mutta se ei kyllä liiku mihinkään vaikka kuinka yritti. Purin tuon peilin siihen pisteeseen, että pääsin kurkistamaan sinne moottorin sisään kannen alta. Annoin hetken muhia wd40 siellä ja sitten paineilmaa ja uutta vaseliinia tilalle. Eipä se sen paremmin toimi. Rattaat näyttivät olevan ehjät sen verran mitä siitä raosta näin. Ilmeisesti tuo pitää purkaa ?
Comment
-
Ja sen verran voisitko vielä selventää, että olisiko tuo peilin käsin runkkaus edes takaisin voinut nyt rikkoa tuon peilin? Jos tuo kiekko-osa on jotenkin mennyt paikaltaan, niin en ainakaan saa sitä liikkumaan mihinkään suuntaan. Voisiko se olla jotenkin jumissa? Lähinnä siis, kun tuo peili toimi vielä aikaisemmin normaalisti
Comment
-
Tuo kiekko on se, joka mahdollistaa tuon käsin taittamisen. Jousi sitä vetää runkoa kohen ja ne nystyrät pysyy kolossaan ja sähkötaitto toimii. Ku käsin kääntää, nii ne nystyrät nousee kolostaan. Hammasrattaat ei liity käsin taittoon, ne liinkuu vaan sähkömoottorilla. Kiekon kynnet sisäreiässä taas kiinnittää sähkötaiton ison hammasrattaan joka tekee sen sähkötaiton. Jos ne kynnet on poikki, nii sähkötaitto ei toimi. Myöski kiekossa on mekaaninen stoppari, ettei peili taitu yli. Sitte on myös mikrokytkin, joka estää ettei sähkötaitto toimi, jos se kiekko ei oo paikallaan.
Ja kyllä. Muutaman peilin purkaneena just tuo kiekko, käännön painelaakeri ja kiekon läpi menevä putki voi olla aika lohduttoman näköset. Jossain on se iso hammasrataskin ollu hapettunu/ruostunu kiinni peilin runkoin. Eli taitaa ainoa keino olla purkaminen. Siinä matoruuvissa moottorin kopan alla on muoviset hampaat. Neki on voinu mennä sileeks, jos käsinrunttauksen jälkeen peili on jumittanu.
Ota auki ja jos joku osa on rikki, nii multa varmaan löytyy varaosia.
Comment
-
Noniin. Tein ohjauskulma-anturille rattia kääntelemällä nollauksen ja valothan katosikin ja luistonesto toimi hetken aikaa kunnes taas valo napsahti tauluun vauhdin hieman noustessa.Originally posted by HC-Tuning View Post2003 Vuotinen E39 ja luistoneston valo (DSC)napottaa taulussa kokoajan ja luistonesto on pois pelistä. Absien valo ei pala ja vakkari toimii, niin oliskohan vinkkejä mitä lähteä ensimmäisenä kokeilemaan? Carlylla ei mitään tuohon viittaavia vikakoodeja löytynyt..
Hommasin inpan ja ainaki sieltä näytti ohjauksen olevan keskellä eli ei olisi tuo ohjauskulma hukassa.
Antaa koodit 88 vorlade pumpe ja 92 druck sensor
Mitähän sitä sitten kokeilis? Abs yksikkö vaihtoon?
Comment
-
Kurkkaa diagnostiikalla jarrupaine lepotilassa (0) ja reilusti jarrupoljinta painaen (pitää nousta yli 80 bar). Jos nämä on OK, aktivoi esipainepumppu (pre-charge pump) ja kuulostele, käynnistyykö se ja nouseeko jarrupaine. Mikäli ei, testaa esipainepumppu suoralla jännitteellä. Mikäli pumppu toimii suoralla jännitteellä, vika on DSC-modulissa, jolta syöttö pumpulle pitäisi tulla. Varsin yleinen ongelma näissä surullisen kuuluisissa ABS-purkeissa.Originally posted by HC-Tuning View Post
Noniin. Tein ohjauskulma-anturille rattia kääntelemällä nollauksen ja valothan katosikin ja luistonesto toimi hetken aikaa kunnes taas valo napsahti tauluun vauhdin hieman noustessa.
Hommasin inpan ja ainaki sieltä näytti ohjauksen olevan keskellä eli ei olisi tuo ohjauskulma hukassa.
Antaa koodit 88 vorlade pumpe ja 92 druck sensor
Mitähän sitä sitten kokeilis? Abs yksikkö vaihtoon?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Asiat edistyy. Sain istan toimimaan. Oli kaapelivika. Peiliä sain rasvailtua ja puhdistettua ja nyt toimii hiuka paremmin, saanee kelvata toistaiseksi. Sitten toiseen ongelmaan:
Huollatin webaston piirikortin ja ajoin webaston testin istan kautta. Testi heittää metering pump vikakoodin. Mutta jos ajan saman testin auton ollessa käynnissä webasto lähti rokkaamaan ja ei tullut vikakoodia. Oli muuten melkonen määrä savua, kun ei oo hetkeen ollut toiminnassa
Erillinen polttoainepumpun testi OK. Missäköhän vika mahtaa olla?
Ja toinen ongelma: auc anturi antaa vikakoodia, ei lähde nollaamalla. Mittasin johdolle tulevan jännitteen, joka on 5V. Sulakkeet ja kontaktit mittasin OK. Istalla katoin tuon AUC jännitteen anturin jännitteen ja näyttää 0 V. Kuulostaisi siis johtovialta, mutta jossain sanottiin, että myös ilmastointipaneeli saattaa olla syypää. Osaako tähän joku auttaa?
Comment
Comment