Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Bomb5 View PostHuomasin tuossa eilen, että kun ajaa parkkiin ja sammuttaa auton ja kääntelee rattia ihan vähän edestakaisin, kuuluu pieni lonksuminen jostain. Jos auto on käynnissä ja tehostin päällä, ei kuulu mitään. Kokeilin käännellä käsin renkaista, mitä nyt lumen päällä pystyy jänkäämään, niin silloinkin kuuluu jotain, ehkä enemmän vasemmanpuoleista rengasta tuupatessa. Viime keväänä eteen tuli uudet lemförderin alatukivarret, koiranluut ja raidetangonpäät (kokonaisuudessaan). Reaktiotankoihin vaihdoin vain powerflexit, kun pallonivelpäät vaikuttivat olevan kunnossa. Mistähän mahdollisista paikoista tuo ääni voisi tulla? Ajossakin mielestäni huomaa, että tuuli ottaa hieman herkemmin kuin aiemmin ja voi tehdä pientä sivuttaisliikettä. Talvirenkaat on 205-kapeat ja paineet ok. Ei tutise eikä puolla tai täristä jarruttaessa.
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostItselläkin kuuluu ihan pieni kloksunta jos sammutettuna ratista vemputtaa, ääni tulee ohjausvaihteesta todennäköisesti siitä akselitumpista mihin ohjausakseli kiinnittyy. Siinä pieni välys. On tainnu kuulua melkein uudesta asti. Enpä oo asiasta stressiä ottanu..E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Klonksuuko silloin jo kun rattia kääntää ilman voimaa edestakas, vai pitääkö alkaa jo vähän käyttämään voimaa?
Jos on se ristikko väljä konehuoneen puolelta? Itellä oli, vähän tuon tapaista oiretta, mutta ennenkaikkea ajossa huomasi, kun oli pieni välys ratissa.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View PostKlonksuuko silloin jo kun rattia kääntää ilman voimaa edestakas, vai pitääkö alkaa jo vähän käyttämään voimaa?
Jos on se ristikko väljä konehuoneen puolelta? Itellä oli, vähän tuon tapaista oiretta, mutta ennenkaikkea ajossa huomasi, kun oli pieni välys ratissa.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostJoo tuota ristikkoa myös mietin. Täytyy nyt kattoa vielä uudestaan, mutta yhdellä kädellä riittää käännellä n. +/- 5 asteen kääntöä ratista edestakaisin, kyllä siihen vähän pitää voimaakin laittaa, mutta ei kovin paljoa. Selkeää väljää aluetta siinä keskellä ei ole, eli ratti alkaa heti vastustamaan kasvavasti kumpaankin suuntaan, mutta tuo kolaus kuuluu, jos tarpeeksi nopeasti tekee tuon käännön. Vielä viime syksynä en tuota huomannut ollenkaan.Bmw 316 E30 -88
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostJoo tuota ristikkoa myös mietin. Täytyy nyt kattoa vielä uudestaan, mutta yhdellä kädellä riittää käännellä n. +/- 5 asteen kääntöä ratista edestakaisin, kyllä siihen vähän pitää voimaakin laittaa, mutta ei kovin paljoa. Selkeää väljää aluetta siinä keskellä ei ole, eli ratti alkaa heti vastustamaan kasvavasti kumpaankin suuntaan, mutta tuo kolaus kuuluu, jos tarpeeksi nopeasti tekee tuon käännön. Vielä viime syksynä en tuota huomannut ollenkaan.BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostJoo tuota ristikkoa myös mietin. Täytyy nyt kattoa vielä uudestaan, mutta yhdellä kädellä riittää käännellä n. +/- 5 asteen kääntöä ratista edestakaisin, kyllä siihen vähän pitää voimaakin laittaa, mutta ei kovin paljoa. Selkeää väljää aluetta siinä keskellä ei ole, eli ratti alkaa heti vastustamaan kasvavasti kumpaankin suuntaan, mutta tuo kolaus kuuluu, jos tarpeeksi nopeasti tekee tuon käännön. Vielä viime syksynä en tuota huomannut ollenkaan.
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostVaikuttaisi siltä että hammastangon holkit ovat kuluneet. Vasemmanpuoleinen kuluu enemmän kuin oikeanpuoleinen, kun tuo pinioni on vasemmalla LHD-autoissa. Muutkin ehdotetut viat ovat toki mahdollisia, mutta itse olen omassa 530i -01 huomannut saman vian. Vian paikallistin noin 140 tkm mittarilukemalla ja nyt on 181 tkm, eikä kolina ole pahentunut vielä lainkaan.Last edited by Bomb5; 02-02-2013, 11:04.E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia
Comment
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostTällä on nyt ajettu n. 135 tkm, että voi olla samasta asiasta kyse. Vähän hankala sanoa, tuntuuko tuo edes ajossa. Paremmin näkee sitten, kun saa leveämmät kesärenkaat alle keväällä. Menee myös kevääseen, että pääsen tuota asiaa tarkemmin katsomaan. Täytyy sitten käydä läpi nuo vikakohteet, mitä tässä on tullut esille. Ei jaksa nyt talvella tehä yhtään ylimääräistä, ellei oo ihan pakko.
Mutta tästä tuli mieleeni kysymys; Nimismiehen kiharoissa ratin airbag vähän kolisee kiinnityksissään, mitäs tälle voisi tehdä?
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostMutta tästä tuli mieleeni kysymys; Nimismiehen kiharoissa ratin airbag vähän kolisee kiinnityksissään, mitäs tälle voisi tehdä?BMW 520d Touring '06 314tkm
BMW 530D Touring '99 552tkm
BMW 320da Touring '02 427tkm
Volvo V70 D5 '02
Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Dreamer View Postoisko ruuvit löysällä?
Mutta ratista puheenollen, mitä ruuvia pitäisi kiristää?
Ovatko kiinnitysruuvit niin lähellä ratin akselia, että ne ovat ratttiakselin suojusten katveessa, eli ensin pitäisi purkaa muovit pois rattiakselin ympäriltä? Mitään purkamatta ratin puolien takana näkyy vain kaksi ovaalia syvennystä, mutta niissä ei ole mitään ruuveja näkyvissä.
Comment
-
-
Originally posted by Macinaggio View PostKyllä, jo yli 50 vuotta.
Mutta ratista puheenollen, mitä ruuvia pitäisi kiristää?
Ovatko kiinnitysruuvit niin lähellä ratin akselia, että ne ovat ratttiakselin suojusten katveessa, eli ensin pitäisi purkaa muovit pois rattiakselin ympäriltä? Mitään purkamatta ratin puolien takana näkyy vain kaksi ovaalia syvennystä, mutta niissä ei ole mitään ruuveja näkyvissä.
Jos sulla on tuo sporttiratti, voithan sen ottaa irti ja tutkia josko jousia voisi kiristää tms?
Avaimet kauas virtalukosta sitten jos irroittelet...
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostKuvan ratissa ei ole ruuveja, vaan kiinnitysjouset mainitsemissasi syvennyksissä. 4-puolaisessa ruuvit, samassa paikassa.
Jos sulla on tuo sporttiratti, voithan sen ottaa irti ja tutkia josko jousia voisi kiristää tms?
Avaimet kauas virtalukosta sitten jos irroittelet...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostSe nyt on aivan sama vaikka jättää ne avaimet virtalukkoon, koska akunkenkä pitää olla irti. Mitään airbaggia ei pidä mennä rassaamaan akunkenkät paikallaan.Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
Ford Mondeo 1.8 Stw -01
Ex:
E39 523i touring -99
Opel kadett E 1.6 -89
Seat Toledo 1.8 -92
Toyota corolla Lb 1.6 -87
Vw passat farkku 1.8 -99
Comment
-
Comment