Originally posted by micci
View Post
e39 tutina syö miestä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Niin ja kiitos taas vastanneille, muisti palaa pätkittäin, kyse taisi olla noista iskareista motonetissa joissa laatu on kohdillaan, eli täytynee tilata kl:n kautta nuita muita rojuja..."MURPHY'S LAW"
"Whatever can go wrong will go wrong,
and at the worst possible time,
in the worst possible way"
Comment
-
-
Omassa tutinat paikallistettu nosturilla.. Kuskinpuolen molemmat ylätukivarret + narinahela, apparinpuolella toinen ylätukivarsi + narinahela.. ja kuskinpuolella edessä on toinen alatukivarsi vähän väljä.. + rättinivel riq osat tilattu.. tiedossa halpaa vaihdatus paikkaa heloille + tukivarsille? lähinnä noille takapään osille..sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View PostOmassa tutinat paikallistettu nosturilla.. Kuskinpuolen molemmat ylätukivarret + narinahela, apparinpuolella toinen ylätukivarsi + narinahela.. ja kuskinpuolella edessä on toinen alatukivarsi vähän väljä.. + rättinivel riq osat tilattu.. tiedossa halpaa vaihdatus paikkaa heloille + tukivarsille? lähinnä noille takapään osille..
Kiinnostaisi siis etenkin se, että miten toteaa ylätukivarsien ja narinahelojen kunnon.
Omaan autoon tuli sitten laitettua powerfleksit etupäähän ja sillä katosit tutinat.
Comment
-
-
Originally posted by -KK- View PostMiten totesit, että nuo oli ne väljät? Itellä oli auto nosturilla tutinoiden takia ja käytiin alusta läpi. Ei löytynyt väljää mistään, mutta pehmeimmät oli takaylätukivarret ja etureaktiotangot ja tukivarsi. Ei siis turhan löysiä, vaan ne mitkä eniten jousti kun voimalla kokeili.
Kiinnostaisi siis etenkin se, että miten toteaa ylätukivarsien ja narinahelojen kunnon.
Omaan autoon tuli sitten laitettua powerfleksit etupäähän ja sillä katosit tutinat.sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
tutisi ja tutisee taas:(
Terve, mullakin e39 touring tutisi heti hankkimisen jälkeen. Silloin vaihdoin taka-ylätukivarret molemmille puolille (ne taaimmaiset ja ylemmät). Niissä oli selkeästi väljää. Tutinat katosi.
No nyt vajaa 2v ja 50tkm jälkeen tutisee taas. Ajattelin että nyt on apurungon puslat ym. mennyt, ja kävin 'bemari' liikkeessä tekee 'katsastustarkastuksen' jotta vika selviäisi. Löysivät muuta kivaa, mutta takapäässä ei kuulemma mitään vikaa.
Jonkin aikaa ihmettelin asiaa, kunnes kokeilin itse... taas takatukivarret väljät. Tulipas hölmönä laitettua Motonet osaa silloin ekalla kerralla, kesti siis alle 50tkm.
Oma ja muistaakseni TIS suositus on kokeilla ekana nuo takatukivarret. Niitä eivät huomaa katsastuksessakaan. Pitää ottaa tukivarren kohdalta kiinni renkaasta ja vetää kunnolla, jotta huomaa. Eli vasen puoli n. kello 1-2. Huomaa kyllä heti jos ottaa oikein kiinni. Normi heilutuksella sitä ei huomaa, sivuilta tai alhaalta nykimällä.
t. pahasti pettynyt bmw alustaan
Comment
-
-
Käytin autoni 530dA -02 etuiskareiden vaihdossa ja huollosta saadessani autoon oli ilmestynyt uusi vika. Nyt ajaessa vasemman eturenkaan tienoilta kuuluu jatkuva laahaus/kilkatus. Tämän lisäksi jarruttaessa auto tärisee.
Ilmoitin heti seuraavana aamuna huoltoon mitä oli tapahtunut ja ystävällisesti liike suostui ottamaan auton tutkittavaksi. Iltapäivällä kuitenkin sain soiton, että ei hätää, auto on ajokunnossa mutta vasemman puoleinen jarrulevy 'voi' olla kiero, mitään muuta selitystä he eivät keksineet. Ihmetyttää että miten iskareiden vaihdon yhteydessä jarrulevyn voisi saada kieroksi? Tosiaan minkään näköstä tutinaa, edes pientä ei tuntunut ennen auton huoltoon vientiä.
Onko kellään ideoita mitä iskareiden vaihdon yhteydessä voisi tapahtua joka aiheuttaa tuollaisen kilkatuksen ja tärinän?
Maanantaina aion viedä auton sinne viimeisen kerran aamulla tämän asian johdosta ja pyydän heitä tarkistamaan, että olisiko iskaritornista tippunut paskaa navan ja jarrulevyn väliin tms jolloin levy olisi vähän vinossa.. tarvitseeko iskareiden vaihdon yhteydessä koskea noihin reaktiotankoihin, pusliin yms?
Koomisinta tässä on se että otin alunperinlisä työnä alustan tarkastuksen juuri siltä varalta ettei iskareiden vaihdon yhteydessä mitään tällaista tapahtuisi. Alusta oli heidän mukaan muuten kunnossa.
Comment
-
-
Positiivisia uutisia kaikille tärinä vikasille sain omaani takaa narinahelat + taemmat ylätukivarret.. Takapyöristä katosi väljät! Nyt enää edessä tärinää ja sinnekkin uusi alatukivarsi olemassa.. Heloille tein oman työkalun toimii!sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Hyvä että tuli kuntoon. Toivottavasti kestää. Ite oon vaihtanu liki kaikki osat alustaan, tutinat ja kolinat on vähäksi aikaa loppuneet. Nyt taas kolisee ja tutisee. Ajettavuus on taas ihan perseestä. Alkaa olla ideat lopussa...
-Janne--Janne-
F10 535iX sedan -11
ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
ex. E39 528i touring -99
ex. E36 325ia coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by janne1974 View PostHyvä että tuli kuntoon. Toivottavasti kestää. Ite oon vaihtanu liki kaikki osat alustaan, tutinat ja kolinat on vähäksi aikaa loppuneet. Nyt taas kolisee ja tutisee. Ajettavuus on taas ihan perseestä. Alkaa olla ideat lopussa...
-Janne-säästääpähän ainekin siihen laakkosen työkaluun verrattuna!
sigpic
Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)
Comment
-
-
Originally posted by Exami View Postvoin laitella tännekkin vielä Hela työkalusta kuvan jos jotain kiinnostaa ite ruveta rakentamaan moistasäästääpähän ainekin siihen laakkosen työkaluun verrattuna!
-Janne..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...
Comment
-
-
Kuinka moni e39:n omistaja on löytänyt etupään/ratinan tärinän aiheuttajan jarrulevyistä?
Omastani nimittäin vaihdettu nyt edestä kaikki puslat, renkaat tasapainossa, mutta edelleen tärinää 70-90km/h nopeudessa. Sama oire kesä ja talvikiekoilla. Tampereen Benkara auton kaveri sanoi että hänen mielestään ainut vaihtoehto on etujarrulevyjen kehäheitossa. Hulluinta tässä oli se, että oli kuulema omaansa joutunut vaihtamaan kolmet(?!) levyt, kunnes oli löytynyt tärisemättömät. Ja orkkis levyistä oli kyse. Lopulta tärinä oli loppunut kuin seinään näillä kolmansilla levyillä.
Ostin nyt eteen uudet levyt, kun en muutakaan enää keksi ja nuo vanhat ovat jo ihan vaihtovalmiit. Täytyy vaihdella ja katsoa miten käy. Onko kenelläkään vastaava lääkitys auttanut?
Comment
-
-
Vihdoin jotain tärinääkin tähän vuosia palvelleeseen E39:siini
-Aamuisin ekan 5 km ajan tulee sellaista aallottaista tiheää tärinää jostain joka tuntuu suoraan persiissä. Toivottavasti kyseessä on renkaat jotka yön aikana painuvat hieman lyttyyn tms. Alustan osia tuli vaihdettua varmuuden vuoksi jo urakalla (apurungon puslat, kallistuksenvakaajan päät, reaktiotankojen puslat, iskarit, iskarien laakerit, ilmajouset) eli toivottavasti tärinä ei tule alustasta. Kilometrejä on kertynyt vasta 147 tkm.
-Joskus rattia hitaassa vauhdissa reilusti käännellessä edestä kuuluu ihan uusi ääni. Se ei ole oikeastaan narinaa eikä ohjaustehostimen ääntä, ihan kuin jokin risu laahaisi maata tai jotain..---
Comment
-
-
Originally posted by Wasabi View PostKuinka moni e39:n omistaja on löytänyt etupään/ratinan tärinän aiheuttajan jarrulevyistä?
.....
Ostin nyt eteen uudet levyt, kun en muutakaan enää keksi ja nuo vanhat ovat jo ihan vaihtovalmiit. Täytyy vaihdella ja katsoa miten käy. Onko kenelläkään vastaava lääkitys auttanut?Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.
Comment
-
-
Originally posted by -Tapi View PostVihdoin jotain tärinääkin tähän vuosia palvelleeseen E39:siini
-Aamuisin ekan 5 km ajan tulee sellaista aallottaista tiheää tärinää jostain joka tuntuu suoraan persiissä. Toivottavasti kyseessä on renkaat jotka yön aikana painuvat hieman lyttyyn tms. Alustan osia tuli vaihdettua varmuuden vuoksi jo urakalla (apurungon puslat, kallistuksenvakaajan päät, reaktiotankojen puslat, iskarit, iskarien laakerit, ilmajouset) eli toivottavasti tärinä ei tule alustasta. Kilometrejä on kertynyt vasta 147 tkm.
-Joskus rattia hitaassa vauhdissa reilusti käännellessä edestä kuuluu ihan uusi ääni. Se ei ole oikeastaan narinaa eikä ohjaustehostimen ääntä, ihan kuin jokin risu laahaisi maata tai jotain..
Comment
-
Comment