e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nisti
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2007
    • 705
    • På Gränsen

    Originally posted by micci View Post
    Myykö noita powerflexiä muut kuin US parts?
    futurez.fi, sieltä saa powerflexin puslia.
    "MURPHY'S LAW"
    "Whatever can go wrong will go wrong,
    and at the worst possible time,
    in the worst possible way"

    Comment

    • Nisti
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2007
      • 705
      • På Gränsen

      Niin ja kiitos taas vastanneille, muisti palaa pätkittäin, kyse taisi olla noista iskareista motonetissa joissa laatu on kohdillaan, eli täytynee tilata kl:n kautta nuita muita rojuja...
      "MURPHY'S LAW"
      "Whatever can go wrong will go wrong,
      and at the worst possible time,
      in the worst possible way"

      Comment

      • Exami
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 986
        • Hyvinkää, Tuusula

        Omassa tutinat paikallistettu nosturilla.. Kuskinpuolen molemmat ylätukivarret + narinahela, apparinpuolella toinen ylätukivarsi + narinahela.. ja kuskinpuolella edessä on toinen alatukivarsi vähän väljä.. + rättinivel riq osat tilattu.. tiedossa halpaa vaihdatus paikkaa heloille + tukivarsille? lähinnä noille takapään osille..
        sigpic
        Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

        Comment

        • -KK-
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 265

          Originally posted by Exami View Post
          Omassa tutinat paikallistettu nosturilla.. Kuskinpuolen molemmat ylätukivarret + narinahela, apparinpuolella toinen ylätukivarsi + narinahela.. ja kuskinpuolella edessä on toinen alatukivarsi vähän väljä.. + rättinivel riq osat tilattu.. tiedossa halpaa vaihdatus paikkaa heloille + tukivarsille? lähinnä noille takapään osille..
          Miten totesit, että nuo oli ne väljät? Itellä oli auto nosturilla tutinoiden takia ja käytiin alusta läpi. Ei löytynyt väljää mistään, mutta pehmeimmät oli takaylätukivarret ja etureaktiotangot ja tukivarsi. Ei siis turhan löysiä, vaan ne mitkä eniten jousti kun voimalla kokeili.

          Kiinnostaisi siis etenkin se, että miten toteaa ylätukivarsien ja narinahelojen kunnon.

          Omaan autoon tuli sitten laitettua powerfleksit etupäähän ja sillä katosit tutinat.

          Comment

          • Exami
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 986
            • Hyvinkää, Tuusula

            Originally posted by -KK- View Post
            Miten totesit, että nuo oli ne väljät? Itellä oli auto nosturilla tutinoiden takia ja käytiin alusta läpi. Ei löytynyt väljää mistään, mutta pehmeimmät oli takaylätukivarret ja etureaktiotangot ja tukivarsi. Ei siis turhan löysiä, vaan ne mitkä eniten jousti kun voimalla kokeili.

            Kiinnostaisi siis etenkin se, että miten toteaa ylätukivarsien ja narinahelojen kunnon.

            Omaan autoon tuli sitten laitettua powerfleksit etupäähän ja sillä katosit tutinat.
            No tehtiin näin.. auto nosturilla.. renkaat ilmassa.. ja sitte toinen autonalle pitelemään kiinni tukivarsista / kiinnityskohdista ja toinen heiluttaa rengasta edestakaisin.. näin ainekin selvis nuo osat että tuntu väljää ja huomas myös että rengas heiluedestakaisin..
            sigpic
            Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

            Comment

            • tjlehto
              Newbiemmer
              • Jun 2006
              • 6
              • Helsinki

              tutisi ja tutisee taas:(

              Terve, mullakin e39 touring tutisi heti hankkimisen jälkeen. Silloin vaihdoin taka-ylätukivarret molemmille puolille (ne taaimmaiset ja ylemmät). Niissä oli selkeästi väljää. Tutinat katosi.
              No nyt vajaa 2v ja 50tkm jälkeen tutisee taas. Ajattelin että nyt on apurungon puslat ym. mennyt, ja kävin 'bemari' liikkeessä tekee 'katsastustarkastuksen' jotta vika selviäisi. Löysivät muuta kivaa, mutta takapäässä ei kuulemma mitään vikaa.
              Jonkin aikaa ihmettelin asiaa, kunnes kokeilin itse... taas takatukivarret väljät. Tulipas hölmönä laitettua Motonet osaa silloin ekalla kerralla, kesti siis alle 50tkm.
              Oma ja muistaakseni TIS suositus on kokeilla ekana nuo takatukivarret. Niitä eivät huomaa katsastuksessakaan. Pitää ottaa tukivarren kohdalta kiinni renkaasta ja vetää kunnolla, jotta huomaa. Eli vasen puoli n. kello 1-2. Huomaa kyllä heti jos ottaa oikein kiinni. Normi heilutuksella sitä ei huomaa, sivuilta tai alhaalta nykimällä.

              t. pahasti pettynyt bmw alustaan

              Comment

              • Bursu
                Newbiemmer
                • Mar 2008
                • 16

                Käytin autoni 530dA -02 etuiskareiden vaihdossa ja huollosta saadessani autoon oli ilmestynyt uusi vika. Nyt ajaessa vasemman eturenkaan tienoilta kuuluu jatkuva laahaus/kilkatus. Tämän lisäksi jarruttaessa auto tärisee.

                Ilmoitin heti seuraavana aamuna huoltoon mitä oli tapahtunut ja ystävällisesti liike suostui ottamaan auton tutkittavaksi. Iltapäivällä kuitenkin sain soiton, että ei hätää, auto on ajokunnossa mutta vasemman puoleinen jarrulevy 'voi' olla kiero, mitään muuta selitystä he eivät keksineet. Ihmetyttää että miten iskareiden vaihdon yhteydessä jarrulevyn voisi saada kieroksi? Tosiaan minkään näköstä tutinaa, edes pientä ei tuntunut ennen auton huoltoon vientiä.

                Onko kellään ideoita mitä iskareiden vaihdon yhteydessä voisi tapahtua joka aiheuttaa tuollaisen kilkatuksen ja tärinän?

                Maanantaina aion viedä auton sinne viimeisen kerran aamulla tämän asian johdosta ja pyydän heitä tarkistamaan, että olisiko iskaritornista tippunut paskaa navan ja jarrulevyn väliin tms jolloin levy olisi vähän vinossa.. tarvitseeko iskareiden vaihdon yhteydessä koskea noihin reaktiotankoihin, pusliin yms?

                Koomisinta tässä on se että otin alunperinlisä työnä alustan tarkastuksen juuri siltä varalta ettei iskareiden vaihdon yhteydessä mitään tällaista tapahtuisi. Alusta oli heidän mukaan muuten kunnossa.

                Comment

                • Exami
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 986
                  • Hyvinkää, Tuusula

                  Positiivisia uutisia kaikille tärinä vikasille sain omaani takaa narinahelat + taemmat ylätukivarret.. Takapyöristä katosi väljät! Nyt enää edessä tärinää ja sinnekkin uusi alatukivarsi olemassa.. Heloille tein oman työkalun toimii!
                  sigpic
                  Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                  Comment

                  • janne1974
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 405
                    • Kuopio

                    Hyvä että tuli kuntoon. Toivottavasti kestää. Ite oon vaihtanu liki kaikki osat alustaan, tutinat ja kolinat on vähäksi aikaa loppuneet. Nyt taas kolisee ja tutisee. Ajettavuus on taas ihan perseestä. Alkaa olla ideat lopussa...

                    -Janne-
                    -Janne-

                    F10 535iX sedan -11
                    ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                    ex. E39 528i touring -99
                    ex. E36 325ia coupe -93

                    Comment

                    • Exami
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2004
                      • 986
                      • Hyvinkää, Tuusula

                      Originally posted by janne1974 View Post
                      Hyvä että tuli kuntoon. Toivottavasti kestää. Ite oon vaihtanu liki kaikki osat alustaan, tutinat ja kolinat on vähäksi aikaa loppuneet. Nyt taas kolisee ja tutisee. Ajettavuus on taas ihan perseestä. Alkaa olla ideat lopussa...

                      -Janne-
                      Onko takakelkan isot puslat myös vaihdettu?.. ohjauskulmat? ja ootko koittanu esim tunkin kanssa.. takarengas ilmaan renkaasta kiinni reilu ote ja koittaa liikuttaa edes takaisin ja ylös alas.. omassani tuntu selkeä välys molemmilla puolilla takana.. vaihdoin nuo narinahelat + taemmat tukivarret.. ja sama testi uudestaan ei mitään välystä! tuolla ainekin pystyy vähän paikantamaan mistäpäin peräsin tärinät.. voin laitella tännekkin vielä Hela työkalusta kuvan jos jotain kiinnostaa ite ruveta rakentamaan moista säästääpähän ainekin siihen laakkosen työkaluun verrattuna!
                      sigpic
                      Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

                      Comment

                      • jsr85
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2007
                        • 1372
                        • Oulainen

                        Originally posted by Exami View Post
                        voin laitella tännekkin vielä Hela työkalusta kuvan jos jotain kiinnostaa ite ruveta rakentamaan moista säästääpähän ainekin siihen laakkosen työkaluun verrattuna!
                        Ei muuta ku kunnon piirustukset ja näytille, varmaan on tarvetta

                        -Janne
                        ..pää kumarassa kohti uusia vastoinkäymisiä...

                        Comment

                        • Wasabi
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2007
                          • 89
                          • Helsinki

                          Kuinka moni e39:n omistaja on löytänyt etupään/ratinan tärinän aiheuttajan jarrulevyistä?

                          Omastani nimittäin vaihdettu nyt edestä kaikki puslat, renkaat tasapainossa, mutta edelleen tärinää 70-90km/h nopeudessa. Sama oire kesä ja talvikiekoilla. Tampereen Benkara auton kaveri sanoi että hänen mielestään ainut vaihtoehto on etujarrulevyjen kehäheitossa. Hulluinta tässä oli se, että oli kuulema omaansa joutunut vaihtamaan kolmet(?!) levyt, kunnes oli löytynyt tärisemättömät. Ja orkkis levyistä oli kyse. Lopulta tärinä oli loppunut kuin seinään näillä kolmansilla levyillä.

                          Ostin nyt eteen uudet levyt, kun en muutakaan enää keksi ja nuo vanhat ovat jo ihan vaihtovalmiit. Täytyy vaihdella ja katsoa miten käy. Onko kenelläkään vastaava lääkitys auttanut?

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3120
                            • Välisuomi

                            Vihdoin jotain tärinääkin tähän vuosia palvelleeseen E39:siini

                            -Aamuisin ekan 5 km ajan tulee sellaista aallottaista tiheää tärinää jostain joka tuntuu suoraan persiissä. Toivottavasti kyseessä on renkaat jotka yön aikana painuvat hieman lyttyyn tms. Alustan osia tuli vaihdettua varmuuden vuoksi jo urakalla (apurungon puslat, kallistuksenvakaajan päät, reaktiotankojen puslat, iskarit, iskarien laakerit, ilmajouset) eli toivottavasti tärinä ei tule alustasta. Kilometrejä on kertynyt vasta 147 tkm.

                            -Joskus rattia hitaassa vauhdissa reilusti käännellessä edestä kuuluu ihan uusi ääni. Se ei ole oikeastaan narinaa eikä ohjaustehostimen ääntä, ihan kuin jokin risu laahaisi maata tai jotain..
                            ---

                            Comment

                            • Vee-eit
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 709
                              • Turku

                              Originally posted by Wasabi View Post
                              Kuinka moni e39:n omistaja on löytänyt etupään/ratinan tärinän aiheuttajan jarrulevyistä?

                              .....

                              Ostin nyt eteen uudet levyt, kun en muutakaan enää keksi ja nuo vanhat ovat jo ihan vaihtovalmiit. Täytyy vaihdella ja katsoa miten käy. Onko kenelläkään vastaava lääkitys auttanut?
                              Kannattaa tarkastaa asennuksen onnistuminen heittokellolla. En usko uusien levyjen heittävän, vaan asennettaessa on jäänyt paskaa/ruostetta navan ja levyn väliin.
                              Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

                              Comment

                              • Hemi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 18880
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by -Tapi View Post
                                Vihdoin jotain tärinääkin tähän vuosia palvelleeseen E39:siini

                                -Aamuisin ekan 5 km ajan tulee sellaista aallottaista tiheää tärinää jostain joka tuntuu suoraan persiissä. Toivottavasti kyseessä on renkaat jotka yön aikana painuvat hieman lyttyyn tms. Alustan osia tuli vaihdettua varmuuden vuoksi jo urakalla (apurungon puslat, kallistuksenvakaajan päät, reaktiotankojen puslat, iskarit, iskarien laakerit, ilmajouset) eli toivottavasti tärinä ei tule alustasta. Kilometrejä on kertynyt vasta 147 tkm.

                                -Joskus rattia hitaassa vauhdissa reilusti käännellessä edestä kuuluu ihan uusi ääni. Se ei ole oikeastaan narinaa eikä ohjaustehostimen ääntä, ihan kuin jokin risu laahaisi maata tai jotain..
                                Olisiko jarruhuollon aika?

                                Comment

                                Working...
                                X