e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TeeKoo
    Bimmer Rookie
    • Dec 2012
    • 84
    • Merikarvia

    Originally posted by miccou View Post
    Katsoppa vielä runkonumeron 7 viimeisellä kirjaimella mitä tuo realoem tarjoaa:



    Enemmän melkein luottaisin tuohon kuin siihen myyjän katalogiin
    No joo, mä kävin tälläkin sivulla. Ja tähän asti pääsin. Tuon kuvan mukaan olis kuitenkin toi #1, siis vain kuvan mukaan. Noista numeroista en tiedä. Vai pääseekö tuosta vielä "syvemmälle" puslan tietoihin?

    Edit. antaa saman numeron osalle, riippumatta onko 11/98 vai 11/99. Eli se pusla ei ainakaan ilmeisesti ole vaihtunut 3/99 touringissa mihinkään.

    Oliko touringin pusla jotenkin öljytäytteinen. Koska toi on ainakin pelkkää kumia. Ja pituussuuntaan tuosta menee reiät läpi kahdesta kohdasta, tuskin siinä väliosassa mitään täytteitä ole.
    Taitavat kuitenkin olla sedanin puslat, PRKL...
    Last edited by TeeKoo; 26-04-2013, 09:44.

    Comment

    • marcus_108
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2012
      • 578
      • Hyllykallio

      --------------
      Last edited by marcus_108; 26-04-2013, 10:43.
      Saab 9-5 2.3T Stw -05 RE85
      Ford Mondeo 1.8 Stw -01

      Ex:
      E39 523i touring -99
      Opel kadett E 1.6 -89
      Seat Toledo 1.8 -92
      Toyota corolla Lb 1.6 -87
      Vw passat farkku 1.8 -99

      Comment

      • miccou
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 488
        • Iisalmi

        Originally posted by TeeKoo View Post
        No joo, mä kävin tälläkin sivulla. Ja tähän asti pääsin. Tuon kuvan mukaan olis kuitenkin toi #1, siis vain kuvan mukaan. Noista numeroista en tiedä. Vai pääseekö tuosta vielä "syvemmälle" puslan tietoihin?

        Edit. antaa saman numeron osalle, riippumatta onko 11/98 vai 11/99. Eli se pusla ei ainakaan ilmeisesti ole vaihtunut 3/99 touringissa mihinkään.

        Oliko touringin pusla jotenkin öljytäytteinen. Koska toi on ainakin pelkkää kumia. Ja pituussuuntaan tuosta menee reiät läpi kahdesta kohdasta, tuskin siinä väliosassa mitään täytteitä ole.
        Taitavat kuitenkin olla sedanin puslat, PRKL...
        Kopsaat vaan tuosta kuvasta tuon osan nro. 2 osanumeron ja pistät sen vaikka schmiedmannin tai ebayn hakuun niin tulee touringin puslat hakutuloksena.

        Kyllä ne nyt on sulle sedanin puslat myyneet.
        VW Passat 1.8t -04


        X1 20Da X-Drive -13
        E39 530Da Touring -01
        E39 525iA Touring -01
        E46 325iA Sedan -01
        E46 320D Touring -00
        Audi A3 1.9TDI -01
        VW Multivan 2.5 TDI -05

        Comment

        • TeeKoo
          Bimmer Rookie
          • Dec 2012
          • 84
          • Merikarvia

          Originally posted by miccou View Post
          Kopsaat vaan tuosta kuvasta tuon osan nro. 2 osanumeron ja pistät sen vaikka schmiedmannin tai ebayn hakuun niin tulee touringin puslat hakutuloksena.

          Kyllä ne nyt on sulle sedanin puslat myyneet.
          Tässä on tainnut juuri niin käydä. Kaikki kuvat mitä tuolla numerolla tulee, on noita kuvan #2 puslia. Kännykällä oon tässä koittanu netissä roikkua, siksi ehkä tää tuntuu niin hankalalta löytää oikeita vastauksia. Kun kopioit tuotteen numeroa realoem:stä puhelin alkaa soittaa siihen. Oliskohan sieltä pusla itse vastannut???

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            Selvisipä tänään syy v*tunmoiselle tutinalle, renkaan urassa oli niin iso kivi että se tuli muutaman millin kulutuspinnan yli. Aika tiukasti se siellä istui, kuitenkin useamman sata km jo ajanut tutisten.

            Pari kertaa jo otettu renkaat irti kun tasapainotettu ja putsailtu navat ja spacerit, eipä sitten tota tullut huomattua.
            Last edited by sonikk; 07-05-2013, 21:08.

            Comment

            • Tome
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 548
              • Joensuu

              Originally posted by sonikk View Post
              Selvisipä tänään syy v*tunmoiselle tutinalle, renkaan urassa oli niin iso kivi että se tuli muutaman millin kulutuspinnan yli. Aika tiukasti se siellä istui, kuitenkin useamman sata km jo ajanut tutisten.

              Pari kertaa jo otettu renkaat irti kun tasapainotettu ja putsailtu navat ja spacerit, eipä sitten tota tullut huomattua.
              Ihanko tosissas meinaat että kivi renkaan urassa aiheutti hirmu tutinat? Kyllä ne isommat kivet sieltä urasta lentää hus helevettiin kun vauhti nousee maantienopeuksiin.. Ja ihan varmasti huomaa äänestä jos siellä on isompi kivi tarttunu kun lätkyttää asfalttia vasten. On tainnu kivi tarttua just ennen renkaan irroitusta..

              Comment

              • sonikk
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 1664
                • Kerava

                No vaikea sanoa, mutta kivi siellä oli helvetin tiukassa ja tutina loppui lähes tyystin kun sen otin pois. Mutta voihan se olla noinkin kuten sanoit.

                Comment

                • TeeKoo
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2012
                  • 84
                  • Merikarvia

                  Mites noi touringin takakelkan puslat, ja ne nuolet. Pitääkö ne näyttää oikea/vasen vai etu/taka.
                  Sain kun sainkin oikeanlaiset puslat ja tänään kyhäilin ulosvetimen tuohon hommaan.
                  Tutulta kuulin, että hän on pariin bemariin puslat vaihtanut "lyömällä". Eli tavallaan lyöntivasara tyyppisellä ulosvetimellä. Kuulemma ihan hyvin saanut niin vaihdettua. (Tosin 3 sarjan sedaneita olleet, mutta...)
                  Onko jollakulla kokemusta tuollaisella lyöntivasaralla puslan irroittamisesta?

                  Comment

                  • Bmw Dreamer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 2762
                    • Kouvola

                    Käyttäjä vjlle on tainnu vaihtaa niin, että tunkkaa auton ylös korista, sitte apurunko irti niin, että puslan ja korin väliin mahtuu jotain kiinteetä, esim joku jääkiekontapanen (tietysti viimenään riittävän paksu, jotta se painaa puslan ulos), ja sitte lasketaan auto ales, vaikkapa vielä apurunko pukkien päälle. Auton oma paino painanu vanhat puslat ulos.
                    BMW 520d Touring '06 314tkm
                    BMW 530D Touring '99 552tkm
                    BMW 320da Touring '02 427tkm
                    Volvo V70 D5 '02
                    Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                    Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                    Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                    Case IH 5140 Maxxum

                    Comment

                    • TeeKoo
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2012
                      • 84
                      • Merikarvia

                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Käyttäjä vjlle on tainnu vaihtaa niin, että tunkkaa auton ylös korista, sitte apurunko irti niin, että puslan ja korin väliin mahtuu jotain kiinteetä, esim joku jääkiekontapanen (tietysti viimenään riittävän paksu, jotta se painaa puslan ulos), ja sitte lasketaan auto ales, vaikkapa vielä apurunko pukkien päälle. Auton oma paino painanu vanhat puslat ulos.
                      Ei pöllömpi idea tuokaan. Mä askartelin pari tuntia ulosvetimen teossa, ja jos sillä ei onnistu, muutan ulosvetimen lyöntivasaraksi.
                      siitä seuraava vaihe ehkä toi auton oman painon käyttö...

                      Comment

                      • Tome
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2003
                        • 548
                        • Joensuu

                        Ei tasan varmasti irtoo puslat auton omalla painolla työnnättämällä, ainakaan sedanissa. Ne on ihan v*tun tiukassa.

                        Comment

                        • TJJ
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2003
                          • 7591
                          • Jyväskylä

                          Taitaa olla tuohon tehty ulosvetäjä ainoa oikea tapa, muilla saa vain apurungon vääntymään tai muita vaurioita.
                          E39 528iA

                          Comment

                          • janim110
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2007
                            • 79
                            • Kangasala

                            On niin helppo duuni ulosvetäjällä, ettei kannata alkaa kikkailemaan turhia. Muistaa antaa vaan vähän lämpöä puslankylkeen(kuumailmapuhaltimella) pois vetäessä, niin hyvin tulee.
                            Omasta touringista hävisi tutinat kun 310tkm rullatut puslat uusittiin.
                            Uudet puslat Meyle hd:t. Ebay:stä n.150e kotiin kannettuna.





                            Last edited by janim110; 21-05-2013, 15:59.
                            e39 530dat-99

                            Comment

                            • ARDler
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2012
                              • 146
                              • Pori

                              Kävi pirssi tänään suuntauksessa raidetangon pään vaihdon jälkeen, onkos nuo lopputilanteen arvot oikeet?


                              EDIT. ja pirssi on -01 530d toisinku tuo raportti sanoo


                              E38 730i -95

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3665
                                • seinäjoki

                                Originally posted by ARDler View Post
                                Kävi pirssi tänään suuntauksessa raidetangon pään vaihdon jälkeen, onkos nuo lopputilanteen arvot oikeet?


                                EDIT. ja pirssi on -01 530d toisinku tuo raportti sanoo


                                Viitsitkö siirtä tämän tuonne: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=34665
                                Saa siellä paremmin analysoida.
                                Last edited by janke; 21-05-2013, 17:03.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X