e39 tutina syö miestä

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TJJ
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 7591
    • Jyväskylä

Originally posted by Rubu View Post
    Aikaisemmin mulla on ollut japsi autoja ja jotenkin tuo tämän hetkinen auto tuntuu olevan yliherkkä kaikelle tien pinnassa olevalle epätasaisuudelle eli kopissa tuntuu jos ajat esim. halkeaman yli.
    Tilanne pitäisi kyllä olla toisinpäin eli joku on pielessä (tai sitten touring on aika erilainen kuin sedan). Tietysti jos niissä japseissa oli korkeaprofiiliset renkaat ja bemarissa ei ole, niin sillä on suuri vaikutus asiaan.
    E39 528iA

Comment

• Rubu
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 809
      • Kuopio

Originally posted by TJJ View Post
      Tilanne pitäisi kyllä olla toisinpäin eli joku on pielessä (tai sitten touring on aika erilainen kuin sedan). Tietysti jos niissä japseissa oli korkeaprofiiliset renkaat ja bemarissa ei ole, niin sillä on suuri vaikutus asiaan.
      Itse asiassa japseissa on ollut matalemmat renkaat...

Saattaa myös olla että kun auto on muuten hiljainen ja mukava niin ei jää enää muuta kytättävää...

Pikku vapinat ei aikaisemmissa rotteloissa mieltä paljoa vaivannut...
      Mutta kyllä se nyt on niin hyvä kun mulle tarvii olla.

Comment

• Hemi
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 18880
        • Pirkanmaa

Renkaan korkeus ei sinällään ole tässä se avainkysymys, koska bemun orggis rengas 205/65-15" on yksi nykyautojen korkeimpia profiileja ja silti tälläkin rengasvarustuksella näitä tutinoita on. Toisaalta mm.itsellä on alla 275/30-19" Breyton/Kumho yhdistelmä eikä tutinoista ole tietoakaan?

Comment

• hurtta
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 444

Renkaan korkeus ei sinällään ole tässä se avainkysymys, koska bemun orggis rengas 205/65-15" on yksi nykyautojen korkeimpia profiileja ja silti tälläkin rengasvarustuksella näitä tutinoita on. Toisaalta mm.itsellä on alla 275/30-19" Breyton/Kumho yhdistelmä eikä tutinoista ole tietoakaan?

Joo, jos vaan kumi on pyöreä ja tasapainossa niin ei se profiili autosta välttämättä tutinattomampaa tee. Itsellä 275/35-18 taiwanilaiset takana eikä tutise. Mielenkiinnolla odotan talven tuloa kun isken alle Nokian 4 225/50-17 nastat niin nähdään kuinka pyöreät ja vapinattomat on ns. laaturenkaat.

Comment

• Mikseri
            Newbiemmer
            • Jun 2006
            • 12

E39 apurungon puslien vaihto?

...eli onko joku onnistunut vaihtamaan nuo helat omatoimisesti ja jos, niin millä metodilla? Kyseessä siis farkku ja ne 4 kpl isoja kumikäkkylöitä.

-m-

Comment

• Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7468
              • Oulu

Ja lisäyksenä yllä olevaan kysyn että onko Oulussa kokemusta sellaisesta pajasta joka sais nuo apurungon puslat ja etupäähän tukivarsia vaihdettua niin ettei tarttis alkaa mun autolla opetteleen miten se tehdään?
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• Carman
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2002
                • 676
                • Vilppula

Originally posted by Mikseri View Post
                ...eli onko joku onnistunut vaihtamaan nuo helat omatoimisesti ja jos, niin millä metodilla? Kyseessä siis farkku ja ne 4 kpl isoja kumikäkkylöitä.

-m-
                Olen vaihtanut edelliseen autooni, eikä se ollut mikään vaikea homma vaikka täällä joskus sellaista peloteltiin. Hiukan työläs kyllä, noin tunti/pusla meni suuremmin kiirehtimättä ja välillä vähän huilaillen.

Periaate on ihan sama kuin E34 puslanvaihto josta löytyy paljonkin juttua.
                Ulosvetäjään vain tarvitaan erilaiset leuat, muut osat käy tästä ulosvetäjästä mikä näkyy Lekan kertomuksessa: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=74182
                Ja puslat on pirusti tiukemmassa kuin E34:ssa!

Comment

• exodus
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 774
                  • Oulu

Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Ja lisäyksenä yllä olevaan kysyn että onko Oulussa kokemusta sellaisesta pajasta joka sais nuo apurungon puslat ja etupäähän tukivarsia vaihdettua niin ettei tarttis alkaa mun autolla opetteleen miten se tehdään?
                  Minä vaihdatin etupään kilkkeitä Tonterilla, ei ongelmia.

Comment

• Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7468
                    • Oulu

Originally posted by exodus View Post
                    Minä vaihdatin etupään kilkkeitä Tonterilla, ei ongelmia.
                    Kiitos, suuntaan siis kyselyä ainakin tuonne kun samalla pitäis etujarrulevyt/palat vaihtaa.

Comment

• Janz-Q
                      Newbiemmer
                      • Oct 2006
                      • 23
                      • Turku

jeps..

Originally posted by soldia View Post
                      Tasapainoitus kerran tehty ja alustassa ei väljää ole. Joskus alut vaatii n.1mm sovittimet ja niiden puute tekee juuri tuota. Kokemusta on...

samoin.. mulla loppu alkuunsa noi tutinat ja tärinät bemusta, ku heitettiin sovittimet vanteisiin ...
                      -Turku Connection-

Comment

• Kentsu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2004
                        • 1397
                        • Tuusula

Originally posted by Stone View Post
                        Jostain olen kuullut, että ilmajousilla ei tutise niin herkästi kuin kierrejousilla. Mene ja tiedä onko tuohon uskomista...
                        Minä en ole tätä kuullut mistään mutta kieltämättä käynyt mielessä että onkohan eroja ja joskus ääneenkin tuumaillut. Itselläni siis on 10/96 saksantuonti ilmajousilla ja 200 tkm lähenee uhkaavasti, ei tutinoita havaittu (paitsi ratin väpätys joka korjattiin suht iisisti...). On kyllä tuo jousituskin pelannut täysin jonka pettämistä olen pelännyt heela tiiden.
                        Ex: 523iA '97, 520iA '89
                        /// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"

Comment

• Petri.Kekkonen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 7468
                          • Oulu

Reaktiotangot?

Olenhan nyt ymmärtänyt nämä reaktiotangot + puslat oikein eli tämä satsi KL-Varaosissa

on sisällöllisesti sama kuin ATP:n 660301 "Satz 5er BMW E39 Querlenker mit Traggelenk und Lagerbuchse, vorne, oben NEU"?

Eli hinnoissa on siis eroa 269€ vs. 95€+postikulut?
                          Last edited by Petri.Kekkonen; 13-11-2006, 12:10.

Comment

• -99 530DAT
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2006
                            • 50
                            • Laukaa

Jep! Mulle tuli viime perjantaina saksasta reaktiotangot puslineen (94,50/pari) ja koiranluut (19,90/pari. Tähän rahdit 26€ niin on helppo laskea säästö.
                            Ja tilasin maanantaina, perjantaina postitäti soitti ovikelloo paketti kainalossa 7.00.
                            SCRAP MC
                            1928 Chevrolet Light Truck
                            1951 Harley Panhead
                            1979 Harley Shovelhead x 2
                            1979 Harley Ironhead
                            2008 BMW 530D
                            2005 X5 4.4i Sport

Comment

• Petri.Kekkonen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 7468
                              • Oulu

Originally posted by -99 530DAT View Post
                              Mulle tuli viime perjantaina saksasta reaktiotangot puslineen (94,50/pari) ja koiranluut (19,90/pari).
                              OK. Kerrotko vielä kokemuksesi puslien "kovuudesta" kun saat nuo alle.

Ei huvittais uhrata mukavuutta liian kovilla puslilla, mutta ei toisaalta myöskään maksaa 2,5x hintaa.

Comment

• TMW
                                Bimmer Rookie
                                • Mar 2006
                                • 145
                                • Kempele

Originally posted by Janz-Q View Post
                                samoin.. mulla loppu alkuunsa noi tutinat ja tärinät bemusta, ku heitettiin sovittimet vanteisiin ...
                                Mistäs noita sovittimia saa ? Vois ainakin kokeilla kun väljääkään ei tunnu missään olevan ja 45 ja 105 km/h meinaa tutista...

-Teijo

Comment

Working...
                                X