Onko vakio ja m-sport etuiskareiden pituus eri?
vaihdoin edellisen omistajan vaihtamat monroe reflex käytettyihin sachs advantage iskareihin, koska ne mielestäni tuntuivat jäykemmiltä.
Jos antoi molempien tulla ulos itestään, kaasun painamana, niin iskarinvarren ulostulo oli molemmissa sama?
Vai onko noi advantaget vakiot? olin uskossa että ne vastaisi m-sport iskareita. ainakin ne alumiinisina on paljon kevyemmät kuin rautaiset monroet, ettei turhaa vaihtanut.
edessä tuossa on punaiset h&r jouset (-40mm?) mitä mahtaa olla takana, alkujaan tuon pitäis olla m-sport 2 alustalla (s705a)
kaaresta keksiöön mitattuna edessä 35cm ja takana 36cm
-00 530d manuaali siis ja omaan silmään vois takaalta olla himpun verran matalempi.
Ois eibahin jousisarja (luultavimmin -30etu/-20taka) tippuiskos tuo takapää yhtään noiden kanssa?
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
Pielmeierilta tilasin M-Sport jouset 540:seen 146€/pari.
Vaihdoin ne sunnuntaina ja omaan makuun jäi kyllä liian ylös. Aikaisemmin oli KAW vieterit 20-50 merkinnällä. Iskareina on KAW tarralla jäykkyys säädettävät ilmeisesti Konit?
Nykyinen korkeus tuntuu siltä kun ajaisi maasturilla. Kyytiinkin joutuu lähes kiipeämään.Last edited by Rockwell; 25-04-2012, 22:18.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Peltsii View PostMulla olis 2001 530i M-Sportista puretut ryhdikkäät ja aika uuden näköset jouset ylimääräsenä(ei ruostetta yms.), paa privaa jos kiinnostaa. H&R:ltä saa jousia jotka tiputtaa vain hieman. Miksei uudestaan eibach pro kitiä ?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bomb5 View PostPystyykö E39 M-sport jousia ostamaan jostain uutena järkevään hintaan? Entä mikä valmistaja tekee E39 madallusjousia, jotka pudottavat vakiosta vain max. 25 mm? Eibach prokit jouset on edessä sakanneet jo sen verran, että pudotusta on kertynyt vakioiskareilla 50 mm ja pitäs kesällä varmaan ruuvata alle jotain, millä sais tuon ylemmäs + tietty uudet iskarit.
Mulla olis 2001 530i M-Sportista puretut ryhdikkäät ja aika uuden näköset jouset ylimääräsenä(ei ruostetta yms.), paa privaa jos kiinnostaa.
H&R:ltä saa jousia jotka tiputtaa vain hieman. Miksei uudestaan eibach pro kitiä ?
Leave a comment:
-
-
Pystyykö E39 M-sport jousia ostamaan jostain uutena järkevään hintaan? Entä mikä valmistaja tekee E39 madallusjousia, jotka pudottavat vakiosta vain max. 25 mm? Eibach prokit jouset on edessä sakanneet jo sen verran, että pudotusta on kertynyt vakioiskareilla 50 mm ja pitäs kesällä varmaan ruuvata alle jotain, millä sais tuon ylemmäs + tietty uudet iskarit.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by bemu2000 View PostBilstein B4 on tarkoitettu vakio jousille, eli alkuperäistä vastaavat iskarit. Kannattaa ennemmin ostaa vaikka joku kokonainen H&R cupkit setti, missä tulee madalletulle alustalle tarkoitetut iskarit mukana.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tmth View Postkuva alkuperäisestä kasausjärjestyksestä.
Siis sinullako nyt tuo prikka nro. 7 jumittaa laakerin? Omastani ainoa prikka mikä on pois jätetty, on nro.8, joka kuuluisi alkuperäisen iskarin kierteen juuressa olevaan kartiomaiseen osaan. Tosin mulla on ta-technix tolpat.
Ja kuvan mukaisesti kasattuLast edited by baier4ever; 03-01-2014, 19:49.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by baier4ever View PostNyt lähtee loputkin järjen hivenistä tuon Kw Variant 1 kanssa.
Tilasin uudet kw iskari patruunat eteen ja yläpäänlaakerit myös ovat uudet, tolpat nippuun ja kuinka ollakaan sama vitun välys laakerin ja tolpan välissä. Ilman sitä tolpan viimeissen lautasen ja laakerin välistä prikkaa kasattaessa ei välystä mutta laakeri ei tietenkään pyöri muuta kuin sen mitä iskari pyörii patruunan sisällä. onko tuo nyt kasatttu vain väärin?
Siis sinullako nyt tuo prikka nro. 7 jumittaa laakerin? Omastani ainoa prikka mikä on pois jätetty, on nro.8, joka kuuluisi alkuperäisen iskarin kierteen juuressa olevaan kartiomaiseen osaan. Tosin mulla on ta-technix tolpat.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by säkkij View PostJaaha tuosta signaturen toukasta tuli etuiskarista nesteet pihalle ja ajattelin uusia sitten joka nurkan. Ajattelin tuollaista settiä: bilsteinin b4 iskarit ja h&r 40/15 jouset niille kavereiksi.
Mahtaakohan kellään olla kokemuksia tuollaisesta? Ajattelin että olisi varmaan ihan passeli normi ajoon ja saisi hiukan alaspäin kärryä.
Ebaysta löysin tuollaisen setin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...item5ae611ebfe
Bilstein B4 on tarkoitettu vakio jousille, eli alkuperäistä vastaavat iskarit. Kannattaa ennemmin ostaa vaikka joku kokonainen H&R cupkit setti, missä tulee madalletulle alustalle tarkoitetut iskarit mukana.
Leave a comment:
-
-
Nyt lähtee loputkin järjen hivenistä tuon Kw Variant 1 kanssa.
Tilasin uudet kw iskari patruunat eteen ja yläpäänlaakerit myös ovat uudet, tolpat nippuun ja kuinka ollakaan sama vitun välys laakerin ja tolpan välissä. Ilman sitä tolpan viimeissen lautasen ja laakerin välistä prikkaa kasattaessa ei välystä mutta laakeri ei tietenkään pyöri muuta kuin sen mitä iskari pyörii patruunan sisällä. onko tuo nyt kasatttu vain väärin?
Leave a comment:
-
-
Jaaha tuosta signaturen toukasta tuli etuiskarista nesteet pihalle ja ajattelin uusia sitten joka nurkan. Ajattelin tuollaista settiä: bilsteinin b4 iskarit ja h&r 40/15 jouset niille kavereiksi.
Mahtaakohan kellään olla kokemuksia tuollaisesta? Ajattelin että olisi varmaan ihan passeli normi ajoon ja saisi hiukan alaspäin kärryä.
Ebaysta löysin tuollaisen setin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...item5ae611ebfe
Leave a comment:
-
-
eteen maksimissaan 30-35mm madallus vakio iskareilla. Monellahan on sitten madallettuna mennyt vanhat vakio iskarit aika nopeasti paskaksi, että kannattaa ehkä miettiä vaihtaako iskaritkin sitten samalla vaivalla, jos ne ei ihan tuoreet ole. Hintaahan ei tule montaa kymppiä lisää...Last edited by bemu2000; 02-04-2012, 13:03.
Leave a comment:
-
-
AP oli ainakin E32:ssa pirun hyvä. Ajettavuus pysyi aikalailla samana vrt. vakiojousiin, mutta keulaa sai miedosti alemmas.
Leave a comment:
-
Leave a comment: