memebuy23buy

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jeepster
    replied
    Onko vakio ja m-sport etuiskareiden pituus eri?
    vaihdoin edellisen omistajan vaihtamat monroe reflex käytettyihin sachs advantage iskareihin, koska ne mielestäni tuntuivat jäykemmiltä.
    Jos antoi molempien tulla ulos itestään, kaasun painamana, niin iskarinvarren ulostulo oli molemmissa sama?
    Vai onko noi advantaget vakiot? olin uskossa että ne vastaisi m-sport iskareita. ainakin ne alumiinisina on paljon kevyemmät kuin rautaiset monroet, ettei turhaa vaihtanut.

    edessä tuossa on punaiset h&r jouset (-40mm?) mitä mahtaa olla takana, alkujaan tuon pitäis olla m-sport 2 alustalla (s705a)
    kaaresta keksiöön mitattuna edessä 35cm ja takana 36cm
    -00 530d manuaali siis ja omaan silmään vois takaalta olla himpun verran matalempi.

    Ois eibahin jousisarja (luultavimmin -30etu/-20taka) tippuiskos tuo takapää yhtään noiden kanssa?

    Leave a comment:


  • Rockwell
    replied
    Pielmeierilta tilasin M-Sport jouset 540:seen 146€/pari.

    Vaihdoin ne sunnuntaina ja omaan makuun jäi kyllä liian ylös. Aikaisemmin oli KAW vieterit 20-50 merkinnällä. Iskareina on KAW tarralla jäykkyys säädettävät ilmeisesti Konit?
    Nykyinen korkeus tuntuu siltä kun ajaisi maasturilla. Kyytiinkin joutuu lähes kiipeämään.
    Last edited by Rockwell; 25-04-2012, 22:18.

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Originally posted by Peltsii View Post
    Mulla olis 2001 530i M-Sportista puretut ryhdikkäät ja aika uuden näköset jouset ylimääräsenä(ei ruostetta yms.), paa privaa jos kiinnostaa. H&R:ltä saa jousia jotka tiputtaa vain hieman. Miksei uudestaan eibach pro kitiä ?
    Kattelin, että H&R ei tee ainakaan enää OE Sport-jousia E39:ään. Ne olisi kai vastanneet M-Sport mittoja, vai saako näitä vielä jostain? Vähiten laskeva H&R näyttäisi olevan se 40/15 setti, mikä on aika vastaava kuin Eibachin prokitin todellinen pudotus. Tykkään tuosta Eibachin tuntumasta ja mietinkin, että laittasko vaan uusiks semmoset. Laitan sulle privaa vielä, niin tietää sitten mitä ne vieterit kustantais.

    Leave a comment:


  • Peltsii
    replied
    Originally posted by Bomb5 View Post
    Pystyykö E39 M-sport jousia ostamaan jostain uutena järkevään hintaan? Entä mikä valmistaja tekee E39 madallusjousia, jotka pudottavat vakiosta vain max. 25 mm? Eibach prokit jouset on edessä sakanneet jo sen verran, että pudotusta on kertynyt vakioiskareilla 50 mm ja pitäs kesällä varmaan ruuvata alle jotain, millä sais tuon ylemmäs + tietty uudet iskarit.


    Mulla olis 2001 530i M-Sportista puretut ryhdikkäät ja aika uuden näköset jouset ylimääräsenä(ei ruostetta yms.), paa privaa jos kiinnostaa.

    H&R:ltä saa jousia jotka tiputtaa vain hieman. Miksei uudestaan eibach pro kitiä ?

    Leave a comment:


  • Bomb5
    replied
    Pystyykö E39 M-sport jousia ostamaan jostain uutena järkevään hintaan? Entä mikä valmistaja tekee E39 madallusjousia, jotka pudottavat vakiosta vain max. 25 mm? Eibach prokit jouset on edessä sakanneet jo sen verran, että pudotusta on kertynyt vakioiskareilla 50 mm ja pitäs kesällä varmaan ruuvata alle jotain, millä sais tuon ylemmäs + tietty uudet iskarit.

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Originally posted by bemu2000 View Post
    Bilstein B4 on tarkoitettu vakio jousille, eli alkuperäistä vastaavat iskarit. Kannattaa ennemmin ostaa vaikka joku kokonainen H&R cupkit setti, missä tulee madalletulle alustalle tarkoitetut iskarit mukana.
    No niinpä tietenkin, hyvä kuin kysyin. Tuota cupkittiä haaveilinkin, kun entisessä autossa oli se ja tykästyin siihen mutta en löytänyt sitten sellaista touringiin sopivaa. Eli onko sitä tehty tuohon toukkaan?

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Originally posted by tmth View Post
    kuva alkuperäisestä kasausjärjestyksestä.

    Siis sinullako nyt tuo prikka nro. 7 jumittaa laakerin? Omastani ainoa prikka mikä on pois jätetty, on nro.8, joka kuuluisi alkuperäisen iskarin kierteen juuressa olevaan kartiomaiseen osaan. Tosin mulla on ta-technix tolpat.
    Tuo kuvan 7. prikka tolpan ylimmän lautasen ja laakerin välissä ollessa paikallaa laakeri heiluu kuvan osoittamiin suuntiin.

    Ja kuvan mukaisesti kasattu
    Last edited by baier4ever; 03-01-2014, 19:49.

    Leave a comment:


  • tmth
    replied
    Originally posted by baier4ever View Post
    Nyt lähtee loputkin järjen hivenistä tuon Kw Variant 1 kanssa.
    Tilasin uudet kw iskari patruunat eteen ja yläpäänlaakerit myös ovat uudet, tolpat nippuun ja kuinka ollakaan sama vitun välys laakerin ja tolpan välissä. Ilman sitä tolpan viimeissen lautasen ja laakerin välistä prikkaa kasattaessa ei välystä mutta laakeri ei tietenkään pyöri muuta kuin sen mitä iskari pyörii patruunan sisällä. onko tuo nyt kasatttu vain väärin?
    kuva alkuperäisestä kasausjärjestyksestä.

    Siis sinullako nyt tuo prikka nro. 7 jumittaa laakerin? Omastani ainoa prikka mikä on pois jätetty, on nro.8, joka kuuluisi alkuperäisen iskarin kierteen juuressa olevaan kartiomaiseen osaan. Tosin mulla on ta-technix tolpat.

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    Originally posted by säkkij View Post
    Jaaha tuosta signaturen toukasta tuli etuiskarista nesteet pihalle ja ajattelin uusia sitten joka nurkan. Ajattelin tuollaista settiä: bilsteinin b4 iskarit ja h&r 40/15 jouset niille kavereiksi.

    Mahtaakohan kellään olla kokemuksia tuollaisesta? Ajattelin että olisi varmaan ihan passeli normi ajoon ja saisi hiukan alaspäin kärryä.

    Ebaysta löysin tuollaisen setin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...item5ae611ebfe


    Bilstein B4 on tarkoitettu vakio jousille, eli alkuperäistä vastaavat iskarit. Kannattaa ennemmin ostaa vaikka joku kokonainen H&R cupkit setti, missä tulee madalletulle alustalle tarkoitetut iskarit mukana.

    Leave a comment:


  • baier4ever
    replied
    Nyt lähtee loputkin järjen hivenistä tuon Kw Variant 1 kanssa.
    Tilasin uudet kw iskari patruunat eteen ja yläpäänlaakerit myös ovat uudet, tolpat nippuun ja kuinka ollakaan sama vitun välys laakerin ja tolpan välissä. Ilman sitä tolpan viimeissen lautasen ja laakerin välistä prikkaa kasattaessa ei välystä mutta laakeri ei tietenkään pyöri muuta kuin sen mitä iskari pyörii patruunan sisällä. onko tuo nyt kasatttu vain väärin?

    Leave a comment:


  • säkkij
    replied
    Jaaha tuosta signaturen toukasta tuli etuiskarista nesteet pihalle ja ajattelin uusia sitten joka nurkan. Ajattelin tuollaista settiä: bilsteinin b4 iskarit ja h&r 40/15 jouset niille kavereiksi.

    Mahtaakohan kellään olla kokemuksia tuollaisesta? Ajattelin että olisi varmaan ihan passeli normi ajoon ja saisi hiukan alaspäin kärryä.

    Ebaysta löysin tuollaisen setin: http://www.ebay.de/itm/BMW-5er-E39-T...item5ae611ebfe

    Leave a comment:


  • bemu2000
    replied
    eteen maksimissaan 30-35mm madallus vakio iskareilla. Monellahan on sitten madallettuna mennyt vanhat vakio iskarit aika nopeasti paskaksi, että kannattaa ehkä miettiä vaihtaako iskaritkin sitten samalla vaivalla, jos ne ei ihan tuoreet ole. Hintaahan ei tule montaa kymppiä lisää...
    Last edited by bemu2000; 02-04-2012, 13:03.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Erinomaista, kiitos tästä!

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    AP oli ainakin E32:ssa pirun hyvä. Ajettavuus pysyi aikalailla samana vrt. vakiojousiin, mutta keulaa sai miedosti alemmas.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    INPAlla voi säätää takapään ja tuo 20mm pitäisi mennä hienosti.

    AP, H&R tms eteen.

    Leave a comment:

Working...
X