Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarde
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 446
    • Oulu

Mittoja kehiin, kiitos!

Originally posted by 5er
    Tässä taas hieman parempi kuva puhtaasta autosta.

Mittauksia:
    Etu 337mm
    Taka 330mm

Eli vähän tuntuisi mitan mukaan keulivan mutta luonnossa ei huomaa. Odotin kyllä että keula olisi hieman perää alempana kun jouset kumminkin on 30/15.
    Voisko väärät jousilautaset korottaa keulaa vai onko tuo normaalia?
    Hyvältähän tuo näyttää! Aika paljon vaan pudottaa, kun mulla tuntuu nykyiselläänkin olevan ihan tarpeeksi matalalla tuo keula, saati vielä reilu sentti lisää! Takaa 35mm!? Perähän mulla onkin ihan taivaissa ja kenottaa eteen kuin mannemersu!
    Ois mukava tietää mittoja muiltakin kyseisen H&R alustan laittaneilta, eikös ne löydy rekisteriotteestakin!?!
    E46 320d sedan vm-02
    museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

Comment

• 5er
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 208
      • Savo

Originally posted by Petri.Kekkonen
      Onko nuo vanteet muuten 17"? Näyttää kyllä jotenkin pieniltä tuossa toisessa kuvassa. Aiemmassa kuvassa ei niinkään.

Nimim. 17" kesävanteet odottamassa.
      Joo kyllä nuo vanteet 17" on. Pieneltähän ne näyttää isossa autossa. Itsellä myös kesäksi odottaa samankokoiset mutta myöhemmin olisi tarkoitus laittaa isompaa alle.
      ex E60 530iA -07 M-Sport
      ex E39 528iA -99

Comment

• Petri.Kekkonen
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2006
        • 7461
        • Oulu

Originally posted by 5er
        Mittauksia:
        Etu 337mm
        Taka 330mm
        Mittasin nyt tuon alkuperäisen M Sportfahrwek II:n korkeuden. Hieman epätasaisella pinnalla keskiarvoistaen päittäin sain:
        Etu 351mm (+14mm)
        Taka 337mm (+7mm)

Pitää ottaa tarkistusmittaus tasaisemmalla huomenna. Mutta ihan järkeviltähän nuo ero sun lukemiin kuulostaa jos sun satsin pitäs puottaa edestä tuplat sen mitä takaa, ja mulla oletettavasti suunnilleen saman molemmista päistä vakioon nähden.
        Last edited by Petri.Kekkonen; 18-03-2006, 17:02.
        E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
        E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• 5er
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 208
          • Savo

Originally posted by Jarde
          Hyvältähän tuo näyttää! Aika paljon vaan pudottaa, kun mulla tuntuu nykyiselläänkin olevan ihan tarpeeksi matalalla tuo keula, saati vielä reilu sentti lisää! Takaa 35mm!? Perähän mulla onkin ihan taivaissa ja kenottaa eteen kuin mannemersu!
          Ois mukava tietää mittoja muiltakin kyseisen H&R alustan laittaneilta, eikös ne löydy rekisteriotteestakin!?!
          No sentti sinne tai tänne.. Kuukauden sisään pitäs katsastaa joten silloin voisin laittaa "virallisia" mittoja.
          Itsekkin hieman yllätyin että noin paljon tipahti mutta positiivisesti Mielestäni ei ole vielä liian matala ja näyttääkin ihan hyvältä.
          ex E60 530iA -07 M-Sport
          ex E39 528iA -99

Comment

• Jarde
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 446
            • Oulu

Alustasarjaa odotellessa

Laitoin torstaina paikalliseen varaosaliikkeeseen tilauksen Sachsin M-sport iskareista, hintaa tuli yht. 450,-

Lisäksi tilasin KL-varaosista H&R:n 40/15 jousisarjan, joka on tarkoitettu kylläkin vakioalustalle, nämä siksi koska heillä ei ollut tuota 30/15 M-sport settiä vaan olis mennyt tilaukseen. Minun ymmärryksen mukaan nuo 40/15 jouset pitäis käydä kuitenkin M-sport iskareiden kanssa, vai olenko aivan väärässä?? H&R:n TÜV-todistuksessa oli jousien mitat ainakin aivan samat molemmissa!?

(Autossani ei ole ollut alkup. M-sport alustaa)
            E46 320d sedan vm-02

Comment

• Rapamaha
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 683
              • -

Originally posted by Petri.Kekkonen
              Hieman epätasaisella pinnalla keskiarvoistaen päittäin sain:
              Wtf? Eikös Peltolan työterveysaseman asiakkaiden paaluparkkipaikka olekaan riittävän tasainen

E39 touring ilman tasonsäätöä sachs performance:lla 35cm edessä ja takana.

Comment

• Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7461
                • Oulu

Originally posted by Rapamaha
                Wtf? Eikös Peltolan työterveysaseman asiakkaiden paaluparkkipaikka olekaan riittävän tasainen
                En oo tuolla kyllä parkannut, ehkä se sotkee ettei tuo avatar-kuva ole mun omasta autosta. Ei ole edelleenkään omasta autosta yhtään järjellistä kuvaa niin pistin tuollaisen itse vuosi sitten ottamastani räpsystä leikatun, joka kuvaa aika hyvin sitä miltä suunnilleen olen aina halunnut autoni näyttävän. Mutta koska tuollainen (tai juuri sama auto) tosiaan nykyään liikkuu täälläpäin niin on ehkä parempi että vaihdan kuvan niin ei tule enempää sekaannusta.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• kuukankorpi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2004
                  • 634

Originally posted by Jarde
                  Laitoin torstaina paikalliseen varaosaliikkeeseen tilauksen Sachsin M-sport iskareista, hintaa tuli yht. 450,-

Lisäksi tilasin KL-varaosista H&R:n 40/15 jousisarjan, joka on tarkoitettu kylläkin vakioalustalle, nämä siksi koska heillä ei ollut tuota 30/15 M-sport settiä vaan olis mennyt tilaukseen. Minun ymmärryksen mukaan nuo 40/15 jouset pitäis käydä kuitenkin M-sport iskareiden kanssa, vai olenko aivan väärässä?? H&R:n TÜV-todistuksessa oli jousien mitat ainakin aivan samat molemmissa!?

(Autossani ei ole ollut alkup. M-sport alustaa)
                  Kyllä pitäis käydä,huomaat viimeistään siinä vaiheessa kun etutolppia kasaat,eli mitään ei saa jäädä löysälle tai liian kireelle.(tarkoitan et vakio pumput+m-alusta helppo kasata koko paketti,mut kolina taattu.

Comment

• Jarde
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2005
                    • 446
                    • Oulu

Originally posted by kuukankorpi
                    Kyllä pitäis käydä,huomaat viimeistään siinä vaiheessa kun etutolppia kasaat,eli mitään ei saa jäädä löysälle tai liian kireelle.(tarkoitan et vakio pumput+m-alusta helppo kasata koko paketti,mut kolina taattu.
                    Mitä nyt tarkoitat tuolla kolinalla? Miksi tuo kolisis?
                    E46 320d sedan vm-02

Comment

• kuukankorpi
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 634

Tarkoitan sitä et jos iskarit liian pitkät jousiin nähden,niin jouset saattavat jäädä löysälle ja voivat kolista tietyissä tilanteissa.

Comment

• Jarde
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2005
                        • 446
                        • Oulu

Originally posted by kuukankorpi
                        Tarkoitan sitä et jos iskarit liian pitkät jousiin nähden,niin jouset saattavat jäädä löysälle ja voivat kolista tietyissä tilanteissa.
                        Niin tietty! Minä olen vaan siinä käsityksessä, että nuo ovat samat jouset 40/15 ja 30/15 (ainakin mitat on samat TÜV-todistuksessa). Tuo madallus ero kait johtuu siitä, että M-alusta on valmiiksi jo n. sentin matalampi kuin vakioalusta?
                        E46 320d sedan vm-02

Comment

• kuukankorpi
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 634

eiköhän se niin ole,taisin olla vähän huppelissa eilen kun asiaa vatvoin.

Comment

• Jarde
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2005
                            • 446
                            • Oulu

Asennusta odottaa

Originally posted by 5er
                            Iskarit+jouset on nyt asennusta odottelemassa. Toivottavasti poistaa autosta "keulimis" efektin. Samalla ajattelin vaihdatuttaa kaikki kumit ja yläpäänlaakerit.

Nyt olis täälläkin jouset, iskarit, haitarikumit ja yläpäät. Vielä pohjaanlyöntikumit ja jousien aluskumit puuttuu. Sitten pääsee asentamaan.

Noissa etuiskareissa ei ole lainkaan kohdistusmerkkejä L, R joten mitenkäs nuo saa oikeaan asentoon? Onko noitten asennolla mitään suurta merkitystä, vai riittääkö että on sinnepäin?
                            Last edited by Jarde; 08-09-2008, 22:20.
                            E46 320d sedan vm-02

Comment

• jms-btcf
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2003
                              • 696
                              • Tampere

Eli mikä madallus Jarde noilla H&R:llä on? Mulla on sama merkki mutta väri punainen... En muista madallusta, mielestäni kuitenkin 40/15, täytyy tarkastaa TUEV-paperista kun muistaa. Niin ja oletteko käyneet katsastamassa vaihdon jälkeen samoin tein? Itse ajattelin tehdä tuon vasta kesällä vuosikatsastuksen yhteydessä...

E39 530d tourinki -99

jousisetti H&R 40/15 (punaiset)
                              iskarit edessä boge-sachs m-sport ja takana boge-sachs vakiot

etu 350mm
                              taka 330mm
                              e61 535d

Comment

• Jarde
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2005
                                • 446
                                • Oulu

Originally posted by jms-btcf
                                Eli mikä madallus Jarde noilla H&R:llä on? Mulla on sama merkki mutta väri punainen... En muista madallusta, mielestäni kuitenkin 40/15, täytyy tarkastaa TUEV-paperista kun muistaa. Niin ja oletteko käyneet katsastamassa vaihdon jälkeen samoin tein? Itse ajattelin tehdä tuon vasta kesällä vuosikatsastuksen yhteydessä...

E39 530d tourinki -99

jousisetti H&R 40/15 (punaiset)
                                iskarit edessä boge-sachs m-sport ja takana boge-sachs vakiot

etu 350mm
                                taka 330mm
                                Madallus noissa H&R:n jousissa on se 40/15 ja iskarit on Sachs m-sport. Oisko touringissa eriväriset?

Mulla on muutoskatsastettu alustasarjalle, koska edessä on tällä hetkellä madallusjouset. Pitää pyytää syksyllä katsastuksen yhteydessä katsomaan nuo uudet jouset ja mittaamaan etäisyydet uudelleen.
                                E46 320d sedan vm-02

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎