Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1519
    • TaNpere

    Originally posted by Rios View Post
    Toistakaapas tyhmälle nyt vielä, 525ia facelift touringia pitäs pudotta keulasta (vakioalusta) että mitä ostan sinne?
    Vaikka tästä http://www.btcf.fi/forum/showthread....ight=e39+h%26r

    Eli ostat lyhyemmät jouset sinne, max 40mm niin ei tarvi iskareita alkaa vielä vaihtamaan. Nuo sopii sinne mainiosti

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly

    Comment

    • [BMW]
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 700
      • Joensuu

      Originally posted by [BMW] View Post
      Mielipiteitä kaivataan: Kävin katsastaa autoa ja muuten kaikki oli kunnossa paitsi toinen etujousi oli hieman päästä katkennut joten se täytyy vaihtaa. Uusi jousi maksaa n.40-50e, kannattaisiko molemmat jouset vaihtaa samalla?

      Mielessä on kuitenkin ollut että autoa voisi madaltaa n.25-30mm edestä ja ehkä 15mm takaa, käyttäen vakioiskareita. Saisin vähän käytettyjä n.25-30mm madaltavia etujousia yhden uuden vakio jousen hinnalla. Joten vaihtaisin eteen pelkästää hieman tiputtavat jouset. Muuttuko ajattavuus miten? Taakse en välttämättä haluais vaihtaa jousia.

      Lähteekö tuo e39 etutolppa miten helpoiten pois? Käsittääkseni e39 ei ole edessä mitään muuta säätöä kuin auraus, joten onko nelipyörä suuntaus pakollista? Koska eihän pyöränkulmat pääse muuttumaan mihinkään, vai onko iskarin tolpassa varaa säätää hieman camberia?

      Mietin myös että mitähän sanovat katsastuksessa jos oon vaihtanut vaan pelkästään eteen madallusjouset, kun jälkitarkastuksen tuolle joutuu tekee. Eli meneekö homma samoin tein muutoskatsastukseksi?
      Noniin eli tuli sinne laitettuu sitte -25mm Eibach Pro Kit jouset vakioiskereille. Tippu millilleen oikean määrän kun mittasin ennen ja jälkeen. Ajettavuuskin parani mukavasti. Loppujen lopuksi erittäin helppo homma kun teki beisan systemsin ohjeen mukaan. Erikoista oli vaan se että penkki mallisella jousipuristimella ei tuota jousta saanu vaihdettu vaikka se piti käydä bemariin, loppu puristus vara kesken. Joutu käyttää normaaleja koukkupuristimia 4kpl yhteen vakio jouseen että sai sen purettuu, takasin tuo matalampi jousi meni kyllä sitte helposti.

      Katsastuksessa eivät mitään sanoneet noista madallusjousista vaikka juuri jousia menin sinne näyttää, ei tainnu tajuta kun mustat on nuo eibachit.

      Mites jos tonne eteen joutuu vaihtaa iskarit joskus niin kannattaako sinne jotku muut kun vakiot laittaa? Noi jouset on ainakin käsittääkseni tarkotettu vakioiskareille eikä ne väljäks jääny.
      Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
      -----------------------------
      VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
      BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
      Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
      Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

      Comment

      • bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

        Originally posted by [BMW] View Post
        Noniin eli tuli sinne laitettuu sitte -25mm Eibach Pro Kit jouset vakioiskereille. Tippu millilleen oikean määrän kun mittasin ennen ja jälkeen. Ajettavuuskin parani mukavasti. Loppujen lopuksi erittäin helppo homma kun teki beisan systemsin ohjeen mukaan. Erikoista oli vaan se että penkki mallisella jousipuristimella ei tuota jousta saanu vaihdettu vaikka se piti käydä bemariin, loppu puristus vara kesken. Joutu käyttää normaaleja koukkupuristimia 4kpl yhteen vakio jouseen että sai sen purettuu, takasin tuo matalampi jousi meni kyllä sitte helposti.

        Katsastuksessa eivät mitään sanoneet noista madallusjousista vaikka juuri jousia menin sinne näyttää, ei tainnu tajuta kun mustat on nuo eibachit.

        Mites jos tonne eteen joutuu vaihtaa iskarit joskus niin kannattaako sinne jotku muut kun vakiot laittaa? Noi jouset on ainakin käsittääkseni tarkotettu vakioiskareille eikä ne väljäks jääny.

        vakiot toimii hyvin. jos jämäkämpää tuntumaa haluat, niin laita vaikka bilsteinin B6 tai B8 tolpat.
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

        Comment

        • Flamey
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 69
          • Vaasa

          Auttakaas miestä mäessä. Kuljettajan puolen iskari meni kaputt, pyöränkotelon päällä nojailemalla auto ei juurikaan heijaa eli vaihtoon menee. Selasin koko threadin läpi, muttei löytynyt suoraa vastausta, joten kysympä:

          Autossa on 0704 sportfahrwerk, M - joka on siis eri vai sama kuin M-sport 1?

          Huolimatta tästä, sopiiko tuohon sportfahrwerk -alustaan Motonetin 85-4278
          Etukaasu BMW E39 Sport 520-530 E39 Eteen/Sport-alusta ja "M" [1995->2003]?

          Ilmeisesti tuo werk on sen verran vähän matalampi kuin vakioalusta, joten sinne voisi laittaa vaikka vakioiskarinkin hyvällä omallatunnolla?
          \\ -98 E39 528iA //

          Comment

          • JKK
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2328
            • Uusimaa

            Mulla oli edelisessä E39 528iA:ssa Eibachin ProKitti ja niiden kaverina Bilsteinin B8 Sprintit. Jäi sellainen fiilis siitä kombinaatiosta, ettei paremmin toimivaa settia voi enää rahalla saada.
            BMW G30 545e M-Sport

            Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

            Comment

            • Clavurion
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 9159
              • Oulu

              Originally posted by Flamey View Post
              Auttakaas miestä mäessä. Kuljettajan puolen iskari meni kaputt, pyöränkotelon päällä nojailemalla auto ei juurikaan heijaa eli vaihtoon menee. Selasin koko threadin läpi, muttei löytynyt suoraa vastausta, joten kysympä:

              Autossa on 0704 sportfahrwerk, M - joka on siis eri vai sama kuin M-sport 1?

              Huolimatta tästä, sopiiko tuohon sportfahrwerk -alustaan Motonetin 85-4278
              Etukaasu BMW E39 Sport 520-530 E39 Eteen/Sport-alusta ja "M" [1995->2003]?

              Ilmeisesti tuo werk on sen verran vähän matalampi kuin vakioalusta, joten sinne voisi laittaa vaikka vakioiskarinkin hyvällä omallatunnolla?
              0704 sportfahrwerk, M = M-sport I. Eli esim. Motonetin Boge Turbot on samat. Joka tapauksessa ainakin molemmat etuiskarit vaihtoon samanaikaisesti.
              E39 530dA -02 M-Sport
              E53 X5 3.0dA -06 Sport
              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

              Comment

              • Flamey
                Bimmer Rookie
                • Jan 2008
                • 69
                • Vaasa

                Originally posted by Clavurion View Post
                0704 sportfahrwerk, M = M-sport I. Eli esim. Motonetin Boge Turbot on samat. Joka tapauksessa ainakin molemmat etuiskarit vaihtoon samanaikaisesti.
                Kiitos paljon! Molemmat olin ajatellut vaihdattaa, muttei haittaa vaikka muistuttaakin, kun on peukalo keskellä kämmentä autoasioissa
                \\ -98 E39 528iA //

                Comment

                • ritariässä
                  BTCF Member
                  • Jan 2006
                  • 3681
                  • Raisio

                  Tourinkiin jossa rautajouset takana... mikä olisi hyvä setti lievään madallukseen? Tietenkin sekä mukava että hiukan menoa jämäköittävä olis nam ja luonnollisesti sellainen joka madaltaa keulaa hiukan peppua enemmän. 525iA olis malliversio.

                  Comment

                  • Martti
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 787
                    • Suomi

                    Originally posted by ritariässä View Post
                    Tourinkiin jossa rautajouset takana... mikä olisi hyvä setti lievään madallukseen? Tietenkin sekä mukava että hiukan menoa jämäköittävä olis nam ja luonnollisesti sellainen joka madaltaa keulaa hiukan peppua enemmän. 525iA olis malliversio.
                    h&r 40/15? ois varmaan just passeli tuollaisilla kriteereillä. Pelaa myös vakioiskareilla hienosti.

                    Comment

                    • ritariässä
                      BTCF Member
                      • Jan 2006
                      • 3681
                      • Raisio

                      Millien suhteen olis ok, eli hooärrältä löytyy tourinkiin? Kyselen ensin, en ole vielä googletellut jousifirmojen/myyjien sivuja. Keväällä/alkukesästä tarkoitus päivittää alustaa isompien kesänakkien asennuksen yhteydessä ellen ole bemuun siihen mennessä kerennyt kyllästymään

                      Comment

                      • Flamey
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2008
                        • 69
                        • Vaasa

                        Originally posted by Clavurion View Post
                        0704 sportfahrwerk, M = M-sport I. Eli esim. Motonetin Boge Turbot on samat. Joka tapauksessa ainakin molemmat etuiskarit vaihtoon samanaikaisesti.
                        Pakko muuten vielä kysyä, onko tarpeen ostaa jotain muita kilkkeitä iskareiden lisäksi, jos vie pajalle vaihdettavaksi?
                        \\ -98 E39 528iA //

                        Comment

                        • Clavurion
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 9159
                          • Oulu

                          Originally posted by Flamey View Post
                          Pakko muuten vielä kysyä, onko tarpeen ostaa jotain muita kilkkeitä iskareiden lisäksi, jos vie pajalle vaihdettavaksi?
                          Pakko ei ole, mutta ainakin itse vaihtaisin samalla vaivalla iskarin ylätukilaakerit.
                          E39 530dA -02 M-Sport
                          E53 X5 3.0dA -06 Sport
                          * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                          Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                          Comment

                          • Havis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1841
                            • Kotona/Poissa

                            Originally posted by Clavurion View Post
                            Pakko ei ole, mutta ainakin itse vaihtaisin samalla vaivalla iskarin ylätukilaakerit.
                            Myös koiranluut on helppo tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa samalla
                            "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                            E60 523iA -08

                            Comment

                            • Clavurion
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2005
                              • 9159
                              • Oulu

                              Originally posted by Havis View Post
                              Myös koiranluut on helppo tarkistaa ja vaihtaa tarvittaessa samalla
                              Toki, mutta eihän noiden vaihdolla ole mitään yhteistä iskariremontin kanssa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              • Flamey
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2008
                                • 69
                                • Vaasa

                                Originally posted by Clavurion View Post
                                Pakko ei ole, mutta ainakin itse vaihtaisin samalla vaivalla iskarin ylätukilaakerit.
                                Suurkiitokset taas
                                \\ -98 E39 528iA //

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎