Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JonasG
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 2160
    • Porvoo/Helsinki

Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Enpä ole itse kokenut niiailua ongelmana, vaikka tuskin mullakaan iskarit on parhaassa iskussa enää. Auttaakohan tuollainen poikkituki niin että jotain huomaakin? En ole oikein koskaan jaksanut uskoa noihin, mutta kun ei ole kokemusta niin turha kai olla mitään mieltä.
    Jos haluaa velttouden korista pois edessä niin kannattaa laittaa poikkituki ylös iskaritornien väliin ja myös alas alustaan niin on jämäkkä. Jos tukee korin alhaalta ja ylhäältä niin ero on huomattava vakioon, näin edellisessä autossani, tosin ei e39 mutta samaa asiaa se ajaa e39:ssä.

Comment

• Convertible
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2638
      • Turku

530da

Minua ainakin ottaa ihan vidusti päähän tuon 530da sedan(M paketti) alusta, omalta pihaltakaan ei pääse ulos ilman kahta pohjakosketusta (etupuskuri) mittailin sitä korkeutta ja se on noin 340mm joka päässä. Kaverin tourinki oli + sentin korkeampi (myös orkkis M paketti autossa)..

Mitä muilla on noissa ja millä tuon saisi taas ylös? No, uudet iskarit ja jouset auttavat, mutta kertokaa toki omia korkeuksia noista ja varsinkin kiisseleistä.

Niin ja auto on 2001 facelift uudemmalla koneella ja 118tkm.
      F25 X3 35d
      E87 118i
      E46 330ti
      E46 M3
      E30 M3
      E30 M3 Convertible
      Z3 Roadster

Comment

• bemu2000
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 17797
        • Jämsä

Originally posted by Exami View Post
        Kokemuksia Bilstein Sprint (madallus iskarit) ja niihin jotkut -40/30mm jouset? putoo sillon ~1.5cm / 0.5cm verrattuna orginell M-Sport alustaan?

Kokemuksia nuista Bilstein Sprint iskareista? hintaa ei oo kovin kummosesti.. laatu mietityttää..
        ai että hintaa ei kummosesti?? no huh huh, mikäs sun mielestä sit on kallista? 1000e pelkistä iskareista kuulostaa mun korvaan ainakin suht kovalta hinnalta... :think
        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
        Vanteet edullisesti
        Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Exami
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2004
          • 986
          • Hyvinkää, Tuusula

Originally posted by bemu2000 View Post
          ai että hintaa ei kummosesti?? no huh huh, mikäs sun mielestä sit on kallista? 1000e pelkistä iskareista kuulostaa mun korvaan ainakin suht kovalta hinnalta... :think
          Jaa en minä 1000e:stä mitään tiedä
          Mulle annettiin sarjalle hinta 829€ ja jouset siihen päälle 150e.. mun mielestä alle 1000e alustasarja ei oo kovin paha
          sigpic
          Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

Comment

• bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17797
            • Jämsä

Mulle annettiin sarjalle hinta 829€ ja jouset siihen päälle 150e.. mun mielestä alle 1000e alustasarja ei oo kovin paha
            mistä tuohon hintaan iskarit? 150e jouset vissiin jotain pilipali tavaraa? vai onko nuo hinnat saksasta?
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Exami
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2004
              • 986
              • Hyvinkää, Tuusula

Originally posted by bemu2000 View Post
              mistä tuohon hintaan iskarit? 150e jouset vissiin jotain pilipali tavaraa? vai onko nuo hinnat saksasta?
              Tossa oli puhetta että jos laitan Bilstein Sprint iskarit.. ja H&R jouset.. ni iskarit 829e ja iskarit "joku sataviiskymppiä" .. tähän sisältyy kanta-asiakas alennuksia

ei tässä ihan täsmällisen tarkasti tätä hommaa specsattu vähän kysäsin hintoja voi olla että jousien hinnat vielä muuttuu koska anto tohon tyyliin hinnan mutta iskarit aineki tota hintaluokkaa...
              sigpic
              Now:Mercedes-Benz 280SE 6.8, Mercedes-Benz W204, Mercedes-Benz W201 M50T (1/4mile: 9.83 @ 239)

Comment

• Thuppu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2007
                • 3626
                • Seinäjoki

Joskus laitoin C4 koppaiseen Audiin Bilstein/H&R yhdistelmän ja tuli namu ajettava. Bilsteinhän on paljon käytetty rallipiireissä joten kovin huonosta merkistä ei oo kyse.
                BMW 740iA "ALPINA"
                BMW 320d Touring e91 "M-Sport"
                Audi UrS4 2.2 20vt Twincharged @624hv/737Nm
                Audi 80q b4 2.2 20vt @488hv/620Nm

Comment

• Convertible
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2638
                  • Turku

Mistä tietää kumpi M alusta autossa on, ykkönen vai kakkonen? Ja oliko se niin, että se kakkonen oli se matalampi?

F25 X3 35d
                  E87 118i
                  E46 330ti
                  E46 M3
                  E30 M3
                  E30 M3 Convertible
                  Z3 Roadster

Comment

• Vee-eit
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2004
                    • 709
                    • Turku

Originally posted by Convertible View Post
                    Minua ainakin ottaa ihan vidusti päähän tuon 530da sedan(M paketti) alusta, omalta pihaltakaan ei pääse ulos ilman kahta pohjakosketusta (etupuskuri) mittailin sitä korkeutta ja se on noin 340mm joka päässä. Kaverin tourinki oli + sentin korkeampi (myös orkkis M paketti autossa)..

Mitä muilla on noissa ja millä tuon saisi taas ylös? No, uudet iskarit ja jouset auttavat, mutta kertokaa toki omia korkeuksia noista ja varsinkin kiisseleistä.

Saat minulta mäyräkoiralla normikorkuisen 525:n jouset. En tiedä sopiiko sinun autoosi, mutta korkeus oli luokkaa 360 - 370.
                    Hyvin suunniteltu on yhä kokonaan tekemättä.

Comment

• mailman
                      BTCF Member
                      • Jul 2003
                      • 8003
                      • Vantaa

Mistä tietää kumpi M alusta autossa on, ykkönen vai kakkonen? Ja oliko se niin, että se kakkonen oli se matalampi?

http://bmwfans.info/original/E39/Lim...3/ill-33_0448/
                      Siis eikös vain wanhoissa ole M-Sport I alusta jos E39:stä puhutaan? Siis vanhemmilla tarkoitan >9/98 malleja? :think Ja siitä uudemmissa taas M-Sport II.
                      Jostain ihmeen syystä itselle jäänyt noin päähän? Viisaat korjatkoot
                      G01 ///M40i '19
                      F48 xDrive20i ///M-Sport '18
                      E39 ///M5 '00

Comment

• Convertible
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2638
                        • Turku

Originally posted by Vee-eit View Post
                        Saat minulta mäyräkoiralla normikorkuisen 525:n jouset. En tiedä sopiiko sinun autoosi, mutta korkeus oli luokkaa 360 - 370.
                        Kiitti, mutta ei taida sopia.. Tuo M alusta ja iso diesel ja automaagi painaa bensa jouset
                        F25 X3 35d
                        E87 118i
                        E46 330ti
                        E46 M3
                        E30 M3
                        E30 M3 Convertible
                        Z3 Roadster

Comment

• Tcdoe
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2003
                          • 393
                          • Helsinki

Aika kalliilta tuokin tuntuu, tonni on jo ihan posketon hinta.. Itse tilasin eBaystä koko kierroksen Bilstein Sprinttejä (jenkeissä Sportit, B8 kumminkin) ja hintaa tuli kotiovelle kannettuna veroineen ja tulleineen ~550€. About pari viikkoa kesti paketin saapua.

Tässä kyseinen myyjä jos joku kiinnostui, suosittelen. http://stores.ebay.com/techdeals1
                          Last edited by Tcdoe; 10-09-2008, 23:20.

Comment

• Bemarnisti
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 244
                            • Vihti

Originally posted by Tcdoe View Post
                            Aika kalliilta tuokin tuntuu, tonni on jo ihan posketon hinta.. Itse tilasin eBaystä koko kierroksen Bilstein Sprinttejä (jenkeissä Sportit, B8 kumminkin) ja hintaa tuli kotiovelle kannettuna veroineen ja tulleineen ~550€. About pari viikkoa kesti paketin saapua.

Tässä kyseinen myyjä jos joku kiinnostui, suosittelen. http://stores.ebay.com/techdeals1
                            kellään kokemuksia näistä bilsteinin pumpuista e39 alla?
                            Aikoinaan ainaki b-asconan alla oli ihan maukkaat

Comment

• Tcdoe
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2003
                              • 393
                              • Helsinki

Etupään iskarit tuli juuri vaihdettua Bilstein Sprintteihin H&R:n jousilla. Vertailupohjaa on vain kuluneista oem m-sport iskareista mutta ainakin niihin nähden nykyinen on selvästi jämäkämpi. Ei sitä mukavammaksi oikein voi sanoa, mutta ei se missään nimessä ole mikään kivireki. Pitää nyt vielä katsoa millaiseksi se muuttuu kun saa takapäänkin vaihdettua ja ne ehtivät asettua hieman. Madallusta tuolla ei ainakaan tullut, pikemminkin nousi hieman mutta sehän tosiaan asettuu varmaan vielä hieman lähiviikkojen aikana. Nelipyöräsuuntauskin pitäisi vielä tehdä.

Comment

• Convertible
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2638
                                • Turku

No niin nyt uudet M-iskarit alla (Boge/Sachsit Motonet) 500€ ja marmoritiskiltä uudet orkkis M jouset ja pohjauskumit 400€ vaihdettu.
                                (oem BMW iskareissa luki Sachs kyljessä)

= Auto muuttui sellaisesta jenkkiautomaisesta niiailevasta löllöstä taas tukevaksi.

Eteen tuli 2cm lisää korkeutta ja taakse 1cm, eli juuri niin kuin toivoin, tosin ihan samalta se näyttää ulospäin.. Eli aika paljon ne kuoleentuvat vaikka ei paljon kilsoja olisikaan.

Ennen 34 cm edessä ja takana
                                nyt 36 edessä ja 35 takana.

Kuvia..

Last edited by Convertible; 20-09-2008, 20:26.
                                F25 X3 35d
                                E87 118i
                                E46 330ti
                                E46 M3
                                E30 M3
                                E30 M3 Convertible
                                Z3 Roadster

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰