Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarde
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 446
    • Oulu

    #61
    Originally posted by Jarde
    Noissa etuiskareissa ei ole lainkaan kohdistusmerkkejä L, R joten mitenkäs nuo saa oikeaan asentoon? Onko noitten asennolla mitään suurta merkitystä, vai riittääkö että on sinnepäin?
    Eikö kenelläkään ole tietoa tuohon ongelmaan??
    E46 320d sedan vm-02
    museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

    Comment

    • 5er
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 208
      • Savo

      #62
      Tänään vuosikatsastuksen yhteydessä muutoskatsastin alustan ja inssi sai pyörän navasta kaaren ylimpään kohtaan lukemat:
      edessä 340mm ja takana 330mm

      Mitenkäs Jardella homma on edistynyt?
      ex E60 530iA -07 M-Sport
      ex E39 528iA -99

      Comment

      • Koolj_bmw4life
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2002
        • 711
        • Salo,SUOMI

        #63
        tänään kun katsastin auton, niin muutoskatsastin alustan samalla.

        edestä:320mm takaa 320mm.

        Iskarit: Bilstein Sprint
        Jouset: K.A.W

        Jaska

        Comment

        • Jarde
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 446
          • Oulu

          #64
          Originally posted by 5er
          Tänään vuosikatsastuksen yhteydessä muutoskatsastin alustan ja inssi sai pyörän navasta kaaren ylimpään kohtaan lukemat:
          edessä 340mm ja takana 330mm

          Mitenkäs Jardella homma on edistynyt?
          Moro!
          Maanantaina yritetään vaihtaa ainakin taakse, ja tiistaina eteen jos hyvin menee(jos menee todella hyvin, niin maanantaina kaikki). On ollut tässä kaikenlaista menoa, ettei ole vielä ehtinyt.
          Nuo etuiskarit vähän mietityttää, kun niistä puuttui ne asentomerkit L ja R, mutta eiköhän sekin jotenkin onnistu. Pistän kuvaa ja mittoja tulemaan heti, kun olen saanut vaihdettua.
          E46 320d sedan vm-02
          museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

          Comment

          • Jarde
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2005
            • 446
            • Oulu

            #65
            Alusta uusittu

            No niin! Nyt on uudet iskarit, jouset, yläpäät ja kumit vaihdettu. Eilen aloitin, kolme tuntia meni ja vänkärin puolen takakulma oli valmis. Tänä aamuna kaksi ja puoli tuntia, niin takapää oli kokonaan valmis(hattuhylly, penkit, yms. paikoillaan). Iltapäivällä neljä tuntia ja etupää ja samalla koko auto valmis. Eli yhteensä koko hommaan meni vajaa 10 tuntia, ilman mitään erikoista kiirettä.
            Takapäässä vaikeinta oli saada tolppa mahtumaan pois(etenkin bensantäyttö puolella). En irroittanut takana mitään tukivarsia, ainoastaan sisälokarit ja oikealla puolella bensantäyttöputkia piti löysätä. Jousia piti puristaa kasaan, jotta mahtui kääntymään pois.
            Edessä piti irroittaa jarrusatula sekä kallistuksen vakaajan kiinnitys. Myös edessä puristin jousia kasaan, että sain helpommin kääntymään sen pois.
            Kokonaisuudessaan aika iso, muttei mahdoton homma!

            Alusta tuntui sopivan napakalta, muttei liian kovalta! Silmämääräisesti näytti siltä, että etupää nousi hieman edellisestä(weitec-40) ja takapää laski ihan sopivasti! Pitää mitata ja ottaa kuvia kunhan ehdin!
            E46 320d sedan vm-02
            museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

            Comment

            • Jarde
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 446
              • Oulu

              #66
              Kuvia löytyy tuolta http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=64192

              Mittasin etäisyydet: edessä 360, takana 345
              E46 320d sedan vm-02
              museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

              Comment

              • Petri.Kekkonen
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2006
                • 7462
                • Oulu

                #67
                Originally posted by Jarde
                Mittasin etäisyydet: edessä 360, takana 345
                Mittasin eilen mun M-Sportin ja sain melkein samat lukemat, edessä 360 ja takana 349. Aiemmin mittaamani lukemat oli jostain syystä aivan erilaiset, pitää tehdä vielä kolmas mittaus varmasti tasaisella.
                E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                E39 523i M Sport '00, Titansilber

                Comment

                • Bemaristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 240
                  • Kaarina

                  #68
                  H&R:n 40/15 satsi tulossa myös omaan 528:iin. Onko jollain kokemuksia näistä jousista vakiopumpuilla, jos vielä pihtaisin uusien ostossa?

                  Comment

                  • jrbeemer
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1844
                    • Muurame

                    #69
                    Upataas taas tätä threadia. Mulla ois tarkoitus tilailla omaan linttaan nuo Motonetin BogeSachs ///M etuiskarit ja kyselisin vain kokemuksia miten muilla on nuo pelannu. Onko mukavat ja jämäkät? Onko kestänyt jne?

                    E61 535D M-SPORT LCI ALPINWEISS III
                    Myydään munuaiset http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=331983
                    Myydään E6x LCI M-Sport ratti
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=348466

                    Comment

                    • Jarde
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2005
                      • 446
                      • Oulu

                      #70
                      Originally posted by jrbeemer View Post
                      Upataas taas tätä threadia. Mulla ois tarkoitus tilailla omaan linttaan nuo Motonetin BogeSachs ///M etuiskarit ja kyselisin vain kokemuksia miten muilla on nuo pelannu. Onko mukavat ja jämäkät? Onko kestänyt jne?
                      Kaikinpuolin tyytyväinen olen ollut tuohon settiin. Hinta/laatu suhde mielestäni kohillaan!
                      Itse ostin nuo pumput sähködieselistä oulusta, kun sain saamaan hintaan kuin motonetista.
                      E46 320d sedan vm-02
                      museopeli: Isuzu Bellett 1500 vm-68

                      Comment

                      • nappe74
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2005
                        • 2846
                        • South Carelia

                        #71
                        Originally posted by Bemaristi View Post
                        H&R:n 40/15 satsi tulossa myös omaan 528:iin. Onko jollain kokemuksia näistä jousista vakiopumpuilla, jos vielä pihtaisin uusien ostossa?
                        Vaihdoin joku aika sitten samanlaisen alustasarjan omaan autoon ja jätin vakioiskarit mukaan... Hyvin on pelannut, ei mitään ongelmaa !! alustakin tuntuu jämäkältä mutta minkäänlaista pintakovuutta ei ole, ulkonäkökin muuttui oikein nätiksi tolla madalluksella !!! Kuvia tulee showroomiin kunhan saan spacerit eteen ja puunattua vähän autoa...
                        G30 530e xDrive A M-Sport -20

                        ex-Bimmerit:
                        F10 525dA xDrive M-Sport -13
                        E21 316 -80
                        E91 330xdA M-Sport -06
                        E53 X5 3.0iA Sport -04
                        E91 335xiA M-Sport -08
                        E60 530iA M-Sport -06
                        E36 320i Cabriolet M-Sport -96
                        E91 320d -06
                        E39 530iAT M-Sport -01
                        E36 328iA -96
                        E39 528iA -96
                        E36 325i -92

                        Comment

                        • Hiski
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2006
                          • 33

                          #72
                          Originally posted by jrbeemer View Post
                          Upataas taas tätä threadia. Mulla ois tarkoitus tilailla omaan linttaan nuo Motonetin BogeSachs ///M etuiskarit ja kyselisin vain kokemuksia miten muilla on nuo pelannu. Onko mukavat ja jämäkät? Onko kestänyt jne?
                          Hyvin on toiminut, oon kaikin puolin tyytyväinen noihin iskareihin ja voin suositella muillekin, hintakaan ei ole paha.

                          Vaihdoin samalla H&R 40 mm tiputtavat jouset eteen ja varmuuden vuoksi yläpään laakerit. Alunperin autossa (E39 530i touring) oli tehtaan sport-alusta (S227A). Taaka-akseli on ilmajousilla ja edelleen vakiokunnossa.

                          Ei tuolla yhdistelmällä kovin paljon eroa vanhaan ole ja erot taitavat johtua ensisijaisesti jousien vaihdosta. Jos hakemalla hakee, niin nykyiset jouset ovat vähemmän pintakovat, entenkin kaupungissa ja iskarit toimivat jämäkästi. Eli ajotuntuma ehkä parani hieman, eikä mukavuus ainakaan kärsinyt.

                          Vaihdon syynä oli huonossa hapessa oleva oikea etuskari ja se, että ensi kevääksi on hakusessa 18 tuuman vanteet, niin piti saada hieman lähemmäksi tonttia (tiputusta tuli reilu 10 mm keulasta).

                          Comment

                          • Gunkkari
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2007
                            • 56
                            • Oulu

                            #73
                            Oisko kenelläkään hajua mistäpäin suomea noita bogesachsin pumppuja saa? Motonetistä en löytänyt omaan -99 E39 528i:hin.:think.. HR 40/20 tai 40/15 ois tarkoitus laittaa myös.. Tällä hetkellä taivasta näkyy kun pudottaa jalan kaasulle, senverran löysä tuo alusta.

                            Comment

                            • Proppu
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2006
                              • 176
                              • Järvenpää

                              #74
                              Originally posted by Gunkkari View Post
                              Oisko kenelläkään hajua mistäpäin suomea noita bogesachsin pumppuja saa? Motonetistä en löytänyt omaan -99 E39 528i:hin.:think.. HR 40/20 tai 40/15 ois tarkoitus laittaa myös.. Tällä hetkellä taivasta näkyy kun pudottaa jalan kaasulle, senverran löysä tuo alusta.

                              e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                              Comment

                              • Bmw Master
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2004
                                • 13155
                                • Kokomo

                                #75
                                Hmmm... Ideoita sopiviksi madallusjousiksi e39:siin? 10mm madaltavat yläpäät ei varmaan vaikuta mitään? -40 h&r satsi on hiukan liian matala ja pilaako se ajettavuuden? Vai antaisko olla vakiona...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎