Originally posted by sailor
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
-
-
Laittanen tänään tilaukseen Touringiin Bilsteinin B8 iskarit ja H&R -40mm jouset eteen.Last edited by 174000; 26-05-2009, 21:54.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostOsaatko edes arvella johtuiko tuo itse jousista, vai muista uusituista osista?
- iskareiden suojakumit ja pohjaanlyöntikumit (ei vaikutusta ajettavuuteen)
- jousien ylä, ja alapäähän tulevat kumit (näillä ehkä vaikutusta, ainakin rengasäänet pienenivät)
Auton kori nousi jonkun verran ylöspäin ja nyt laittaisin eteen nuo enemmän madaltavat kuitenkin. 235/45/17 renkaat näyttävät vähän pieniltä varsinkin edessä. Ajotuntuma ja jousituksen ja ohjauksen tarkkuus nousivat uudelle metriluvulle. Nyt kaipaa hieman sporttipenkkejä, koska mutkiin tulee ajettua hieman lujempaa nyt alusta TOIMII.
Alustassa siis nyt nuo uudet jouset, sekä pari vuotta wanhat (20-30tkm) motonetin sportti-iskarit. Piru kun nyt harmittaa etten vaihtanut taannoin jousia samaan aikaan kuin nuo iskarit.
EDIT: pusliin ei ole koskettu ja pyöränsuuntaus tehtiin tietysti
JaniLast edited by sailor; 24-05-2009, 07:50.
Comment
-
-
Originally posted by 174000 View PostLaittanen tänään tilaukseen Touringiin Bilsteinin B8 iskarit ja H&R -40mm jouset eteen.’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Näyttäis nyt siltä, että tilaukseen lähtee H&R Cup kit Orange Tuningilta hintaan 593€ kuljetuksineen.
Suunnittelin vielä vaihtoehtona GTS Basic etuiskareita hintaan n. 250€ pari...X3 30d M-sport
exät:e39 M5, x3, e39 523iA,e32 730i,e46 316i,e39 520d,e39 523iA touring, e39 523iA, e30 325 cabriolet, e34 525i 12v, e34 524 TD, e34 535, e34 525 TDSA, e34 525 24v ja e30 316
Comment
-
-
e39 540i, 18'' ACS2 vanteilla
No nyt on Bilstein B8:t alla auton joka nurkassa. Samassa yhteydessä vaihdettiin iskareiden yläpään laakerit, kaikenmaailman kumiosat jne. Jouset pysyivät ennallaan. Auton myynti-ilmoituksen mukaan H&R:t.
Hassu juttu on se, että auto kohosi 1,5 cm edessä ja takana. Korkeus nyt kutakuinkin sama kuin orkkis M5:ssä. Olikohan iskarit ja kumiosat todella ihan loppu? Saisihan se olla tuon 1,5 cm matalampikin. Silmä oli jo ehtinyt tottua matalampaan asentoon
Ei uskoisi, että on sama auto. Nyt voi huoletta ajella viemärinkansien ja raitiotiekiskojen yli. Kuopat ja heitot eivät lyö läpi. Alusta on sopivan tanakka ja sporttinen omaan makuuni.
Samassa yhteydessä säädettiin koko alusta uudestaan ja uusittiin kiinnijumittuneita pultteja tms. Osa alustan arvoista oli melkoisesti pielessä. Silti jo niilläkin asetuksilla auto kulki ihan moitteetta. Nyt jotenkin ketterämpi ja helpompi ajaa.
Lysti maksoi 1.470 e ja homman hoiti König Helsingissä. Voin suositella heitä niille, joilla ei ole mahdollisuutta itse hoitaa hommaa
-jokke-
Comment
-
-
Mistä olette ostaneet noita B8 tolppia? Pitäis tohon vaimon E39 540 tourinkiin laittaa uudet iskarit mut kovin nihkeästi tuntuisi löytyvän tuohon kun on vielä ilmaperälläVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostMistä olette ostaneet noita B8 tolppia? Pitäis tohon vaimon E39 540 tourinkiin laittaa uudet iskarit mut kovin nihkeästi tuntuisi löytyvän tuohon kun on vielä ilmaperälläVikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
Originally posted by Dunky View PostHei nyt tietäjät esiin...’11 E70 X5 40d LCI M-Sport
'02 VW Golf 1.4i
Ex: ’09 E91 320xDA LCI Touring M-Sport
’01 E39 M5, '08 E61 520dA LCI Touring M-sport, ’01 E38 730dA,´01 E39 530i Touring
Comment
-
-
Päivitystä asioihin...
Originally posted by 325E View PostAinakin kun nyt ostin Marmorilta Lahdesta muutoksena vakio ja M-Sport yläpäänlaakerit ne oli molemissa samat edessä kuin kysymääsi takana..ja ainoastaan pohjaanlyönti kumi oli M-Sportissa eri (matalempi).
Vakio mallin E39 523i etuiskarin suojakumi/pohjaanlyöntikumi vaan meinaa irroita toisistaan.... modasin sen uusiksi käyttäen M-Sport pohjaanlyöntikumia 523i sen Päälle vedin E34 525i Bilstein (etuiskarin) haitarikumia lyhentäen sitä siten että, se jäi orginal mitasta vielä 1-cm pidemmäksi näin tiivistyen paremmin jousilautasen pohjaan iskarinympärille.
8-koneellisen perssonin iskarin takayläpäänlaakerin käyvyys voi heittää korkeussuunnassa tuskin iskarin varrenpaksuudessa on sopimattomuutta 523i malliin ja jos kyseisissä malleissa on ilmajousitusta näin ollen se vaikuttaa jousenmittaan joka täytyy ottaa huomioon itse en lähtenyt taiteilemaan sitä 8-koneellista jousien käyvyyksien takia.
Nyt jäi myyntiin Etujouset Einbach Pro Kit 25mm laskevat....hintaan 50€ sis. 2kpl jousia jotka on vaan 5kk vanhat siis sisään ajetut.Last edited by 325E; 23-10-2009, 00:45.
Comment
-
-
Onko kenelläkään kokemusta H&R säädettävistä alustoista esim tuosta Twinlube sarjasta e39 alla?
Ei pahan hintainen esim KW 2 verrattuna
Tuleeko esim Kw 2 säädettävissä lyhyemmät koiranluut mukana?Harrasteet: E21 315 -82, Land Cruiser RJ70 -89,
Käyttis: Skoda Octavia RS TDI ja Passat Tdi -01
Ex :E61 530D M-Sport, E34 525i pitkäkatto, E39 525 TDSA -98, E46 330DA
,316i -89, E39 525i -01 M-SPORT
E34 520i -89, E36 328i -96 ///M-SPORT, E30 320i -88
Comment
-
-
Originally posted by baier4ever View PostOnko kenelläkään kokemusta H&R säädettävistä alustoista esim tuosta Twinlube sarjasta e39 alla?
Ei pahan hintainen esim KW 2 verrattuna
Tuleeko esim Kw 2 säädettävissä lyhyemmät koiranluut mukana?
Comment
-
-
Jousia vaihtoon?
Mielipiteitä kaivataan: Kävin katsastaa autoa ja muuten kaikki oli kunnossa paitsi toinen etujousi oli hieman päästä katkennut joten se täytyy vaihtaa. Uusi jousi maksaa n.40-50e, kannattaisiko molemmat jouset vaihtaa samalla?
Mielessä on kuitenkin ollut että autoa voisi madaltaa n.25-30mm edestä ja ehkä 15mm takaa, käyttäen vakioiskareita. Saisin vähän käytettyjä n.25-30mm madaltavia etujousia yhden uuden vakio jousen hinnalla. Joten vaihtaisin eteen pelkästää hieman tiputtavat jouset. Muuttuko ajattavuus miten? Taakse en välttämättä haluais vaihtaa jousia.
Lähteekö tuo e39 etutolppa miten helpoiten pois? Käsittääkseni e39 ei ole edessä mitään muuta säätöä kuin auraus, joten onko nelipyörä suuntaus pakollista? Koska eihän pyöränkulmat pääse muuttumaan mihinkään, vai onko iskarin tolpassa varaa säätää hieman camberia?
Mietin myös että mitähän sanovat katsastuksessa jos oon vaihtanut vaan pelkästään eteen madallusjouset, kun jälkitarkastuksen tuolle joutuu tekee. Eli meneekö homma samoin tein muutoskatsastukseksi?Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Comment
-
-
Originally posted by [BMW] View PostMielipiteitä kaivataan: Kävin katsastaa autoa ja muuten kaikki oli kunnossa paitsi toinen etujousi oli hieman päästä katkennut joten se täytyy vaihtaa. Uusi jousi maksaa n.40-50e, kannattaisiko molemmat jouset vaihtaa samalla?
Mielessä on kuitenkin ollut että autoa voisi madaltaa n.25-30mm edestä ja ehkä 15mm takaa, käyttäen vakioiskareita. Saisin vähän käytettyjä n.25-30mm madaltavia etujousia yhden uuden vakio jousen hinnalla. Joten vaihtaisin eteen pelkästää hieman tiputtavat jouset. Muuttuko ajattavuus miten? Taakse en välttämättä haluais vaihtaa jousia.
Lähteekö tuo e39 etutolppa miten helpoiten pois? Käsittääkseni e39 ei ole edessä mitään muuta säätöä kuin auraus, joten onko nelipyörä suuntaus pakollista? Koska eihän pyöränkulmat pääse muuttumaan mihinkään, vai onko iskarin tolpassa varaa säätää hieman camberia?
Mietin myös että mitähän sanovat katsastuksessa jos oon vaihtanut vaan pelkästään eteen madallusjouset, kun jälkitarkastuksen tuolle joutuu tekee. Eli meneekö homma samoin tein muutoskatsastukseksi?F82 harraste
Comment
-
Comment