Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustasarja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by Rok View Post
    E39 530dA M-sport Touring 2003

    Etuiskarit menee vaihtoon. Autossa S227A eli iskunvaimentimiksi sachs advantaget. Jouset olis varmaan hyvä vaihtaa samalla mutta uusia m-sport jousia on varmaan turha ettiä? Korkeus olis just nyt sopiva. Laskeeko paljon joillain -30mm eibach sarjalla.
    Jos se korkeus miellyttää, niin miksi ne jouset pitäisi vaihtaa? Uusilla jousilla tulee nousemaan kuitenkin vaikka hankkisit ne marmorilta.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Rok
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 38
      • Uusimaa

      Originally posted by HTK12 View Post
      Jos se korkeus miellyttää, niin miksi ne jouset pitäisi vaihtaa? Uusilla jousilla tulee nousemaan kuitenkin vaikka hankkisit ne marmorilta.
      Meinaatko ettei 300tkm ajettuja jousia kannata vaihtaa iskari rempan yhteydessä jos siis fyysisesti ehjät? Minkä takia alustan korkeus muuttuu tehtaan antamista arvoista uusilla alkuperäisillä osilla?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by Rok View Post
        Meinaatko ettei 300tkm ajettuja jousia kannata vaihtaa iskari rempan yhteydessä jos siis fyysisesti ehjät? Minkä takia alustan korkeus muuttuu tehtaan antamista arvoista uusilla alkuperäisillä osilla?
        No jos ne jouset on fyysisesti hyvässä kunnossa ei pahasti ruosteessa ym., niin miksi ne jouset pitäisi vaihtaa? Toki se jousi voi katketa, mutta se voi hyvin kestää vielä seuraavat 100tkm. Joissakin autoissa kannattaa jouset kyllä vaihtaa kun, esim. vecta c katkeilee etujouset aika usein jo ~150tkm ajolla.

        Et ilmeisesti ole kovin moniin autoihin vielä vaihtanut jousia? Omien kokemusten perusteella jokaisessa enemmän ajetussa autoissa on korkeus muuttunut uusilla jousilla. Siksi jouset pitäisi aina vaihtaa pareittain. Korkeus muuttuu kun se auto tuskin on enää tehtaan antamissa arvoissa, jouset painuu ajan kanssa. Jos korkeus nyt on juuri sopiva, niin uusilla jousilla se tulee olemaan korkeampi kunnes ne taas painuu. Tämän jälkeen auto voi näyttää "keulivan". Eli seuraavaksi sitten taakse iskarit ja jouset..

        Johonkin on kuitenkin rempoissa vedettävä se raja mitä vaihtaa, kyseessä ei enää uusi auto. Toki jos autoa on tarkoitus vielä pitkään pitää niin sitten voi harkita niitä jousia, mutta kannattaa muistaa ettei se korkeus pysy samana. Uudet alkuperäiset jouset on muistaakseni ~100€/kpl saksasta, joten eivät ole ihan ilmaisia.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • bemmidee
          BTCF Member
          • Jan 2015
          • 55
          • stadi

          Originally posted by Rok View Post
          E39 530dA M-sport Touring 2003

          Etuiskarit menee vaihtoon. Autossa S227A eli iskunvaimentimiksi sachs advantaget. Jouset olis varmaan hyvä vaihtaa samalla mutta uusia m-sport jousia on varmaan turha ettiä? Korkeus olis just nyt sopiva. Laskeeko paljon joillain -30mm eibach sarjalla.
          Pakko heittää lusikka soppaan ja ääni hr jousille. Hyvät maltilliseen madallukseen. On ne 300tkm ajetut jouset niin väsyneet että nyökkii huomattavasti enemmän kuin uusilla. Ilmaperä on myös suht jämäkkä mikä lisää keulan letkua tuntua. Ja samalla vaivalla vaihtaa. Madallusjouset pakko ottaa ettei rupee keulii.

          Comment

          • O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4854
            • Espoo

            Mulla oli E39:ssä sporttialusta ja vaihdoin Eibach -30mm jouset, kun toivoin "pientä pudotusta" sporttikokeuteen samalla, kun toinen etuiskari hajosi. Lopputulema oli, että jäi samalle korkeudelle kuin vanhalla sporttialustalla (nimellisesti -20mm vakiojousiin verrattuna), mutta ajotuntuma parani huomattavasti.

            Samalla vaihdoin iskareiksi Bilstein B8, mutta ne olivat epämukavat ja liian pintakovat omaan mieleeni ja toisen hajotessa vaihdoin takaisin Sachseihin. Itse siis pidin Eibach + Sachs -yhdistelmästä.
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • Rok
              Bimmer Rookie
              • Nov 2014
              • 38
              • Uusimaa

              Jouset haluan vaihtaa samalla ja päädyin noihin Eibach -30mm, hintaan 115e. Ilmeisesti ei eroa pahemmin noitten H&R jousien kanssa ja hinnat samat. Foorumin perusteella molemmat tuntuvat toimivan ja uudet on aina uudet. Jousien kaveriksi tulee Sachs Advantaget ja ihan tarvikkeena yläpäänlaakerit.

              Jos joku on niitä alkuperäisiä m sport jousia ostamassa laittakaa kyselyä Pielmeieriin. Sain sieltä hyvän tarjouksen.

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Originally posted by Rok View Post
                Jouset haluan vaihtaa samalla ja päädyin noihin Eibach -30mm, hintaan 115e. Ilmeisesti ei eroa pahemmin noitten H&R jousien kanssa ja hinnat samat. Foorumin perusteella molemmat tuntuvat toimivan ja uudet on aina uudet. Jousien kaveriksi tulee Sachs Advantaget ja ihan tarvikkeena yläpäänlaakerit.

                Jos joku on niitä alkuperäisiä m sport jousia ostamassa laittakaa kyselyä Pielmeieriin. Sain sieltä hyvän tarjouksen.
                Mulle tuli marmorilta m-sport jouset n vuosi sitten. 500 eur. Mikä oli Pielmeierin hinta? Sillä tuli marmorilta hommattua, kun noille ei oikein löytyny varaosanumeroo mistään

                E: Mullakin oli autossa Eibach jouset alkujaan, mut oli aivan liian matala omaan käyttöön. Muuten oli kyllä loistava alusta ja hyvä ajettava 19" renkaillakin! 520 d toukka.
                Last edited by -Markus-; 14-01-2018, 19:14.

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • Rok
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2014
                  • 38
                  • Uusimaa

                  Joku alennus tossa näyttäis olevan mukana mut 78e/kpl. Suomesta 144e/kpl. Ei se noilla eibachin (-30mm normialustasta) jousilla ole m sporttia, kun 1cm matalampi. Tuskin sitäkään.

                  Varaosanumeron jousille voi vaikka ite kattoa ETK:sta.

                  Comment

                  • -Markus-
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2005
                    • 1463
                    • Ihan Savossa

                    Joo mulla tais olla vähän ennemmän tiputtava sarja alla.

                    Ford Mondeo Mk3 STW
                    VW E-Golf 2015
                    BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                    Comment

                    • e30_M-tech1
                      BTCF Member
                      • Jan 2011
                      • 340
                      • Tampere

                      Kokemuksia coileista e39?

                      D2 Racing taikka BC Racing on mietinnässä saman hintaluokan +800€ street versiona. Mitähän käytännön eroja näissä on:think Toki muitakin coili-vaihtoehtoja kuullaan =)
                      Ajoa tulee sekä radalla että jokapäiväisessä käytössä

                      Tällä hetkellä kiinni ta-teiniksp*ska. Iskarit pohjaa kun ajaa herneen yli. Jäykästä alustasta tykkään kyllä, mutta tällä ta:lla normaalit pikku epätasaisuudet ja kuopat/jäätöyssyt tuntuu kuin ajaisi satasta rotvallien yli, vanteet halkee jos ajat yli 30km /h! Muuten jotenkin pehmonen ja epätarkka ajotuntuma tasaisella
                      Last edited by e30_M-tech1; 27-03-2018, 11:03. Reason: .edi
                      Nykyiset:e39 530i & e36 325
                      ---------------------------------------------------
                      Exät:
                      vw golffi
                      e46 328 -00
                      e30 320 -87
                      e30 325 -83
                      e36 325 -91
                      e36 328 -98
                      e30 325 M-tech1 -87

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11171
                        • Oulu

                        Originally posted by e30_M-tech1 View Post
                        D2 Racing taikka BC Racing on mietinnässä saman hintaluokan +800€ street versiona. Mitähän käytännön eroja näissä on:think Toki muitakin coili-vaihtoehtoja kuullaan =)
                        Ajoa tulee sekä radalla että jokapäiväisessä käytössä
                        Ajotuntumassa ei minusta ole oikeestaan eroa noiden välillä. Ihan hyvät ja jämäkät kyydit kummallakin. Mut BC:tä pidän itse vähän laadukkaampana, mitä D2.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • e30_M-tech1
                          BTCF Member
                          • Jan 2011
                          • 340
                          • Tampere

                          Kiitosta!

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Ajotuntumassa ei minusta ole oikeestaan eroa noiden välillä. Ihan hyvät ja jämäkät kyydit kummallakin. Mut BC:tä pidän itse vähän laadukkaampana, mitä D2.
                          BC:hen näyttää siis tilaus kallistuvan!
                          Nykyiset:e39 530i & e36 325
                          ---------------------------------------------------
                          Exät:
                          vw golffi
                          e46 328 -00
                          e30 320 -87
                          e30 325 -83
                          e36 325 -91
                          e36 328 -98
                          e30 325 M-tech1 -87

                          Comment

                          • Hemu__
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2008
                            • 972
                            • Kirkkonummi

                            Mikäs olisi se kaikkein mukavin alustasetuppi e39 sedaniin? Alla nyt bc racing coilit 10/8kg jousilla eikä kyllä ole omaan mieleen vaikka jäykkyyssäädöt löysimmällä. Alustasarja saa kyllä pudottaa hieman reilumminkin, oiskohan joku 60/40 tai 50/40 kiinteä madallus sitten hyvä? Mittaan omasta kaarimitat kun saan auton maalaamolta kotiin, niin sen mukaan osaisi vähän katsoa mikä olisi hyvä korkeus, jolla tulisi toimeen kesät ja talvet.

                            Mietinnässä on nyt ollut nämä:
                            -H&R cupkit 50/40
                            -Eibach sportline jouset + jotkut iskarit, mitkä? (kyseisissä eibachin jousissa ei kyllä taida olla hyväksyntää 530d mallille ollenkaan)
                            -KAW 60/40 + jotkut iskarit?
                            -Jotain muuta, mitä?

                            Jos jollakkin tarvetta kyseiselle BC setille jossa 2 jousisarjaa 12/10 ja 10/8 niin saa laittaa privaa, vois nimittäin kohta olla ylimääräsenä! Alusta tosi hyväkuntoinen ja käsittääkseni aika vähän käytettykkin.

                            Comment

                            • zener
                              Moderator
                              • Oct 2004
                              • 14509
                              • Oulu

                              Itse tykännyt lowtecin alustoista. Ei liian jämyjä, mutta kuitenkin sopivan topakka. E39:iin pitäisi 55/30 lowtec tilata, kunhan saapi tärkeimpiä korjailtua eka.
                              E65 730dA '04 klick
                              F10 520dA '11 klick
                              E34 520iA (2.8l) '91 klick

                              Instagram


                              "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                              Comment

                              • Hemu__
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2008
                                • 972
                                • Kirkkonummi

                                Näyttäisi saavan tuohon 530d malliinkin lowteciltä 50/35 jousia. Mitkäs iskarit niille olisi hyvät?

                                Itsella on coilisetillä nyt kaarimitat edessä ja takana n.340mm ja se olisi aika sopiva korkeus jolla tulisi toimeen kesät talvet. Nyt vaan pitäisi saada päätettyä mitkä jouset ja iskarit valitsee.

                                H&R cupkit alustasarja 50/40 madaltavana sopii 530d malliin, mutta vastaavasti pelkkiä jousisarjoja löytyy kys. malliin vain 30/15 pudottavana joka jättää mahdollisesti hieman korkeaksi. :think
                                Onko jollakin antaa kaarimittoja 530d mallista jossa tuo H&R cupkit 50/40?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎