Originally posted by Rok
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 alustasarja?
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos se korkeus miellyttää, niin miksi ne jouset pitäisi vaihtaa? Uusilla jousilla tulee nousemaan kuitenkin vaikka hankkisit ne marmorilta.
Comment
-
-
Originally posted by Rok View PostMeinaatko ettei 300tkm ajettuja jousia kannata vaihtaa iskari rempan yhteydessä jos siis fyysisesti ehjät? Minkä takia alustan korkeus muuttuu tehtaan antamista arvoista uusilla alkuperäisillä osilla?
Et ilmeisesti ole kovin moniin autoihin vielä vaihtanut jousia? Omien kokemusten perusteella jokaisessa enemmän ajetussa autoissa on korkeus muuttunut uusilla jousilla. Siksi jouset pitäisi aina vaihtaa pareittain. Korkeus muuttuu kun se auto tuskin on enää tehtaan antamissa arvoissa, jouset painuu ajan kanssa. Jos korkeus nyt on juuri sopiva, niin uusilla jousilla se tulee olemaan korkeampi kunnes ne taas painuu. Tämän jälkeen auto voi näyttää "keulivan". Eli seuraavaksi sitten taakse iskarit ja jouset..
Johonkin on kuitenkin rempoissa vedettävä se raja mitä vaihtaa, kyseessä ei enää uusi auto. Toki jos autoa on tarkoitus vielä pitkään pitää niin sitten voi harkita niitä jousia, mutta kannattaa muistaa ettei se korkeus pysy samana. Uudet alkuperäiset jouset on muistaakseni ~100€/kpl saksasta, joten eivät ole ihan ilmaisia.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Rok View PostE39 530dA M-sport Touring 2003
Etuiskarit menee vaihtoon. Autossa S227A eli iskunvaimentimiksi sachs advantaget. Jouset olis varmaan hyvä vaihtaa samalla mutta uusia m-sport jousia on varmaan turha ettiä? Korkeus olis just nyt sopiva. Laskeeko paljon joillain -30mm eibach sarjalla.
Comment
-
-
Mulla oli E39:ssä sporttialusta ja vaihdoin Eibach -30mm jouset, kun toivoin "pientä pudotusta" sporttikokeuteen samalla, kun toinen etuiskari hajosi. Lopputulema oli, että jäi samalle korkeudelle kuin vanhalla sporttialustalla (nimellisesti -20mm vakiojousiin verrattuna), mutta ajotuntuma parani huomattavasti.
Samalla vaihdoin iskareiksi Bilstein B8, mutta ne olivat epämukavat ja liian pintakovat omaan mieleeni ja toisen hajotessa vaihdoin takaisin Sachseihin. Itse siis pidin Eibach + Sachs -yhdistelmästä.Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon, E34 525i
Comment
-
-
Jouset haluan vaihtaa samalla ja päädyin noihin Eibach -30mm, hintaan 115e. Ilmeisesti ei eroa pahemmin noitten H&R jousien kanssa ja hinnat samat. Foorumin perusteella molemmat tuntuvat toimivan ja uudet on aina uudet. Jousien kaveriksi tulee Sachs Advantaget ja ihan tarvikkeena yläpäänlaakerit.
Jos joku on niitä alkuperäisiä m sport jousia ostamassa laittakaa kyselyä Pielmeieriin. Sain sieltä hyvän tarjouksen.
Comment
-
-
Originally posted by Rok View PostJouset haluan vaihtaa samalla ja päädyin noihin Eibach -30mm, hintaan 115e. Ilmeisesti ei eroa pahemmin noitten H&R jousien kanssa ja hinnat samat. Foorumin perusteella molemmat tuntuvat toimivan ja uudet on aina uudet. Jousien kaveriksi tulee Sachs Advantaget ja ihan tarvikkeena yläpäänlaakerit.
Jos joku on niitä alkuperäisiä m sport jousia ostamassa laittakaa kyselyä Pielmeieriin. Sain sieltä hyvän tarjouksen.
E: Mullakin oli autossa Eibach jouset alkujaan, mut oli aivan liian matala omaan käyttöön. Muuten oli kyllä loistava alusta ja hyvä ajettava 19" renkaillakin! 520 d toukka.Last edited by -Markus-; 14-01-2018, 19:14.
Ford Mondeo Mk3 STW
VW E-Golf 2015
BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus
Comment
-
-
Kokemuksia coileista e39?
D2 Racing taikka BC Racing on mietinnässä saman hintaluokan +800€ street versiona. Mitähän käytännön eroja näissä on:think Toki muitakin coili-vaihtoehtoja kuullaan =)
Ajoa tulee sekä radalla että jokapäiväisessä käytössä
Tällä hetkellä kiinni ta-teiniksp*ska. Iskarit pohjaa kun ajaa herneen yli. Jäykästä alustasta tykkään kyllä, mutta tällä ta:lla normaalit pikku epätasaisuudet ja kuopat/jäätöyssyt tuntuu kuin ajaisi satasta rotvallien yli, vanteet halkee jos ajat yli 30km /h! Muuten jotenkin pehmonen ja epätarkka ajotuntuma tasaisellaNykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Originally posted by e30_M-tech1 View PostD2 Racing taikka BC Racing on mietinnässä saman hintaluokan +800€ street versiona. Mitähän käytännön eroja näissä on:think Toki muitakin coili-vaihtoehtoja kuullaan =)
Ajoa tulee sekä radalla että jokapäiväisessä käytössä
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Kiitosta!
Originally posted by Pazi88 View PostAjotuntumassa ei minusta ole oikeestaan eroa noiden välillä. Ihan hyvät ja jämäkät kyydit kummallakin. Mut BC:tä pidän itse vähän laadukkaampana, mitä D2.Nykyiset:e39 530i & e36 325
---------------------------------------------------
Exät:
vw golffi
e46 328 -00
e30 320 -87
e30 325 -83
e36 325 -91
e36 328 -98
e30 325 M-tech1 -87
Comment
-
-
Mikäs olisi se kaikkein mukavin alustasetuppi e39 sedaniin? Alla nyt bc racing coilit 10/8kg jousilla eikä kyllä ole omaan mieleen vaikka jäykkyyssäädöt löysimmällä. Alustasarja saa kyllä pudottaa hieman reilumminkin, oiskohan joku 60/40 tai 50/40 kiinteä madallus sitten hyvä? Mittaan omasta kaarimitat kun saan auton maalaamolta kotiin, niin sen mukaan osaisi vähän katsoa mikä olisi hyvä korkeus, jolla tulisi toimeen kesät ja talvet.
Mietinnässä on nyt ollut nämä:
-H&R cupkit 50/40
-Eibach sportline jouset + jotkut iskarit, mitkä? (kyseisissä eibachin jousissa ei kyllä taida olla hyväksyntää 530d mallille ollenkaan)
-KAW 60/40 + jotkut iskarit?
-Jotain muuta, mitä?
Jos jollakkin tarvetta kyseiselle BC setille jossa 2 jousisarjaa 12/10 ja 10/8 niin saa laittaa privaa, vois nimittäin kohta olla ylimääräsenä! Alusta tosi hyväkuntoinen ja käsittääkseni aika vähän käytettykkin.
Comment
-
-
Näyttäisi saavan tuohon 530d malliinkin lowteciltä 50/35 jousia. Mitkäs iskarit niille olisi hyvät?
Itsella on coilisetillä nyt kaarimitat edessä ja takana n.340mm ja se olisi aika sopiva korkeus jolla tulisi toimeen kesät talvet. Nyt vaan pitäisi saada päätettyä mitkä jouset ja iskarit valitsee.
H&R cupkit alustasarja 50/40 madaltavana sopii 530d malliin, mutta vastaavasti pelkkiä jousisarjoja löytyy kys. malliin vain 30/15 pudottavana joka jättää mahdollisesti hieman korkeaksi. :think
Onko jollakin antaa kaarimittoja 530d mallista jossa tuo H&R cupkit 50/40?
Comment
-
Comment